2018-07-16, 15:00
Medlem
Cuculuscanoruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Partivalssystem är inte synonymt med demokrati oavsett hur mycket du mal det. Din definition av demokrati är inte den enda och dessutom representerar du en dålig demokrati. Personval och direktdemokrati som NMR vill ha är givetvis mycket bättre.

Du kör både livrem och hängslen. När du inte kan stämpla direktdemokrati som sämre så drar du till med ett obevisbart påstående om att NMR vill ”rigga” folkomröstningarna. Ja, wikipedia är ren skit när det kommer till frågor som är känsliga för judenheten.

Ett folkvalt parlament som måste godkänna senatens ledare och möjlighet att avsätta senatens ledare genom folkomröstning. Lägg därtill en stark konstitution enligt amerikansk förebild och en tydlig distinktion mellan den legislativa och den exekutiva makten. Ja, en sådan demokrati kommer att bli mycket svårare för det utvalda folket att manipulera.

Samtidigt påstår ju NMR att förenta staterna är det land där judarna näst efter Israel har störst inflytande..
Citera
2018-07-16, 15:08
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuculuscanorus
Samtidigt påstår ju NMR att förenta staterna är det land där judarna näst efter Israel har störst inflytande..

Vet inte om NMR har uttryckt sig så. Själv skulle jag säga att Sverige är extremt judaiserat. Men visst har judarna enormt mycket makt i USA. Det har de dock fått främst via banksystemet(som egentligen strider mot konstitutionen) samt genom sitt stora mediaägande. Emellertid har judarna än så länge inte kunnat rubba yttrandefriheten och vapenägandet. Vilket är tack vare USAs starka konstitution som de flesta amerikaner har mycket större förtroende för än vad de har för politiker.
Citera
2018-07-16, 15:53
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Dock har de flesta nationer på jorden är mer djupgående nationalism än sverige. Så det är vi som är de udda, de konstiga.

Det är riktigt. Och även Copernicus och Columbus var konstiga på sin tid. Liksom många andra.

Dessutom så finns fortfarande relativt många som påstår att världen skapades på 7 dagar. Eller att det finns spöken. Det betyder inte att man ska lyssna på dem.
Citera
2018-07-16, 16:45
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nejdu det fetade ovan är inte bara konstaterande av fakta, du säger att det inte är anmärkningsvärt att diskutera ett sådant förbud samt att läget nu är mer akut. Detta är helt tydligt subjektiva åsikter från dig som visar vad du står. Var inte så blyg nu utan stå upp ordentligt för att du är för åsiktsförbud.
Det är inte på något vis anmärkningsvärt att diskutera förbud av organisationer som hotar samhällsordningen, det har alltid gjorts och att frågan är uppe just nu härleder jag till NMR:s synlighet på sistone. Jag kan förstås ha fel, Vad tror du?

Jag är inte det minsta blyg och står för mina åsikter. Jag tycker som sagt att frågan är svår och behöver dras många varv genom maskineriet. Men visst, jag är inte särskilt förtjust i NMR och det kanske skiner igenom. Men förslaget gäller/drabbar ju inte endast dem.

Frågan gäller även hur friskt det samhälle är som stiftar dessa lagar, finns all anledning att vara misstänksam mot maktens motiv - det är jag helt med på.

Ni behöver inte citera mig mer nu, jag nöjer mig med att läsa.
Citera
2018-07-16, 16:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det är inte på något vis anmärkningsvärt att diskutera förbud av organisationer som hotar samhällsordningen, det har alltid gjorts och att frågan är uppe just nu härleder jag till NMR:s synlighet på sistone. Jag kan förstås ha fel, Vad tror du?

Ja du kan ha fel, speciellt om att du bara framför fakta och inte åsikter som du är så rädd för.

Det är också i allra högsta grad anmärkningsvärt att framföra krav på förbud mot åsikter. Att förbjuda handlingar som våld och annat är en helt annan sak.

Citat:
Jag är inte det minsta blyg och står för mina åsikter.

Du är så blyg och så långt ifrån att stå för dina åsikter att du inte ens kan erkänna att det är åsikter, kanske lurar du t.o.m. med dig själv här, lite svårt att säga.

Citat:
Jag tycker som sagt att frågan är svår och behöver dras många varv genom maskineriet. Men visst, jag är inte särskilt förtjust i NMR och det kanske skiner igenom. Men förslaget gäller/drabbar ju inte endast dem.

Frågan gäller även hur friskt det samhälle är som stiftar dessa lagar, finns all anledning att vara misstänksam mot maktens motiv - det är jag helt med på.

Jag vet inget om NMR men nej detta gäller inte bara dem. Vi har en regeringsmakt som öppet pekar ut sina politiska motståndare, SD, för att vara rasister trots att det saknar belägg. Detta hotar alltså i grunden demokratin när makten vill förbjuda sina politiska motståndare. Vi är bara ett litet steg från Kina och nordkorea här.

Citat:
Ni behöver inte citera mig mer nu, jag nöjer mig med att läsa.

Nej du vill förstås inte att vi pekar på det du säger som inte går ihop, jag har förstått det, men nu är du . här och debatterar och då får du ta att andra kommenterar det du skriver. Än kan detta inte förbjudas även om vi snart kan vara där.
Citera
2018-07-16, 17:20
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja du kan ha fel, speciellt om att du bara framför fakta och inte åsikter som du är så rädd för.

Det är också i allra högsta grad anmärkningsvärt att framföra krav på förbud mot åsikter. Att förbjuda handlingar som våld och annat är en helt annan sak.

Du är så blyg och så långt ifrån att stå för dina åsikter att du inte ens kan erkänna att det är åsikter, kanske lurar du t.o.m. med dig själv här, lite svårt att säga.

Jag vet inget om NMR men nej detta gäller inte bara dem. Vi har en regeringsmakt som öppet pekar ut sina politiska motståndare, SD, för att vara rasister trots att det saknar belägg. Detta hotar alltså i grunden demokratin när makten vill förbjuda sina politiska motståndare. Vi är bara ett litet steg från Kina och nordkorea här.

Nej du vill förstås inte att vi pekar på det du säger som inte går ihop, jag har förstått det, men nu är du . här och debatterar och då får du ta att andra kommenterar det du skriver. Än kan detta inte förbjudas även om vi snart kan vara där.
Din läsförståelse är sehr schlecht, och du vet ingenting om mig. Så nu är du tyst, begrips

Du är bara en nazist som vill spinga omkring ostört med armbindel och heila i de småländska skogarna, jag känner din sort. Det är därför och endast därför du angriper en debattör som problematiserar och tänker kring ett tvivelaktigt lagförslag.

Du kan vara glad att jag tänker åt dig, du tycks ha svårt för det själv

Senast redigerad av Psilosopher 2018-07-16 kl. 17:26.
Citera
2018-07-16, 17:31
Medlem
sherms avatar
Citat:
Det är inte på något vis anmärkningsvärt att diskutera förbud av organisationer som hotar samhällsordningen,
Hotar samhällsordningen hur då? Jo, genom att erbjuda väljarna en annan politik än övriga riksdagspartier och ställa upp i val.
Citera
2018-07-16, 17:35
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Din läsförståelse är sehr schlecht, och du vet ingenting om mig. Så nu är du tyst, begrips

Du är bara en nazist som vill spinga omkring ostört med armbindel och heila i de småländska skogarna, jag känner din sort. Det är därför och endast därför du angriper en debattör som problematiserar och tänker kring ett tvivelaktigt lagförslag.

Du kan vara glad att jag tänker åt dig, du tycks ha svårt för det själv

Hahaha. Wtf. Allvarligt, vad är du för en jävla knasboll? Du kan ju inte be dina motdebattörer på flashback att hålla tyst fattar du väl? Har du förresten hittat något inlägg än från tråden där du argumenterar MOT ett förbud?
Citera
2018-07-16, 17:38
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Hotar samhällsordningen hur då? Jo, genom att erbjuda väljarna en annan politik än övriga riksdagspartier och ställa upp i val.
Om man tänker hypotetiskt att en organisation är öppet antidemokratisk och vill förbjuda alla andra partier i förlängningen, hur ser du på det?

Det har hänt historiskt, och utvecklingen i t.ex. Turkiet går helt klart i den riktningen.

Islamisterna vill ju förbjuda allt annat än islam, hur långt tycker du deras avancemang bör tillåtas fortskrida innan vi sätter stopp?
Citera
2018-07-16, 17:45
Medlem
sherms avatar
Citat:
Om man tänker hypotetiskt att en organisation är öppet antidemokratisk och vill förbjuda alla andra partier i förlängningen, hur ser du på det?
Vadå öppet antidemokratisk? Nordiska Motståndsrörelsen vill införa direktdemokrati med beslutande folkomröstningar.
Citera
2018-07-16, 17:45
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Hahaha. Wtf. Allvarligt, vad är du för en jävla knasboll? Du kan ju inte be dina motdebattörer på flashback att hålla tyst fattar du väl? Har du förresten hittat något inlägg än från tråden där du argumenterar MOT ett förbud?
Du fattar inte skämt, noterat

Behöver jag verkligen klargöra att min position är att man ska vara jävligt försiktig när man nalkas förbud av det här slaget?

Alltså absolut helst inte, men det kan komma att behövas. Främst vad gäller islamisterna. Jag tycker ex.vis att religös indoktrinering av barn borde vara förbjudet. Jag ser bara ännu inte hur ett sånt förbud skulle utformas, givet religionsfriheten. Jag vill inte se all religös organisering förbjuden över ett bräde. Vi har vidare en grundlag att ta hänsyn till, samt att juridiken måste vara konsekvent.
Citera
2018-07-16, 17:52
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Vadå öppet antidemokratisk? Nordiska Motståndsrörelsen vill införa direktdemokrati med beslutande folkomröstningar.
Jag diskuterar inte NMR, utan organisationer generellt. Läste du inte mitt inlägg?

Är det däför ni är så skitnödiga, NMR:are hela bunten?

Jag har tidigare berättat att jag vet för lite om NMR för att uttala mig om de borde förbjudas. Förmodligen inte, Men som sagt.

Kommentar om Turkiet och islamismen, please? Eller är det endast jag som svarar på frågor här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in