Citat:
Ursprungligen postat av
Psilosopher
Det är inte på något vis anmärkningsvärt att diskutera förbud av organisationer som hotar samhällsordningen, det har alltid gjorts och att frågan är uppe just nu härleder jag till NMR:s synlighet på sistone. Jag kan förstås ha fel, Vad tror du?
Ja du kan ha fel, speciellt om att du bara framför fakta och inte åsikter som du är så rädd för.
Det är också i allra högsta grad anmärkningsvärt att framföra krav på förbud mot åsikter. Att förbjuda handlingar som våld och annat är en helt annan sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
Psilosopher
Jag är inte det minsta blyg och står för mina åsikter.
Du är så blyg och så långt ifrån att stå för dina åsikter att du inte ens kan erkänna att det är åsikter, kanske lurar du t.o.m. med dig själv här, lite svårt att säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Psilosopher
Jag tycker som sagt att frågan är svår och behöver dras många varv genom maskineriet. Men visst, jag är inte särskilt förtjust i NMR och det kanske skiner igenom. Men förslaget gäller/drabbar ju inte endast dem.
Frågan gäller även hur friskt det samhälle är som stiftar dessa lagar, finns all anledning att vara misstänksam mot maktens motiv - det är jag helt med på.
Jag vet inget om NMR men nej detta gäller inte bara dem. Vi har en regeringsmakt som öppet pekar ut sina politiska motståndare, SD, för att vara rasister trots att det saknar belägg. Detta hotar alltså i grunden demokratin när makten vill förbjuda sina politiska motståndare. Vi är bara ett litet steg från Kina och nordkorea här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Psilosopher
Ni behöver inte citera mig mer nu, jag nöjer mig med att läsa.
Nej du vill förstås inte att vi pekar på det du säger som inte går ihop, jag har förstått det, men nu är du . här och debatterar och då får du ta att andra kommenterar det du skriver. Än kan detta inte förbjudas även om vi snart kan vara där.