2018-07-16, 17:01
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och under tiden så har vi antingen infört en hård militärdiktatur eller lever i ett land i inbördeskrig typ Syrien. För du tror väl inte på att alla dessa kommer att sitta och vänta snällt på sin tur att bli deporterade.

Det är inte militärdiktatur och inbördeskrig, utan det du har att välja på är snarare militärdiktatur eller inbördeskrig. Och ju tidigare man påbörjar återvandringen, desto mindre av någotdera (så det är den kärleksfulla vägen att gå, som hjärtat i partisymbolen indikerar)

Med din plan, att göra ingenting, så leder det till ett garanterat inbördeskrig som vi garanterat förlorar. Men det är alltså inget som skulle få dig att lämna landet?
Citera
2018-07-16, 17:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Gäller om han är kriminell, men deportering är ett mycket vidare begrepp.

Apropå kriminella: när våldtäktsmän från MENA-länder utvisas, tänker du dig att deras poliser kommer och hämtar, eller är det din bestämda uppfattning att sådana utvisningar inte alls går att genomföra?
Jag tycker man ska utvisa alla kriminella på rot, men fortfarande är det en bit upp till en miljon.
Citat:
Jaha, så du är över 100% svensk?

Frivillig landsflykt kan vi likväl inte förhindra, det vore tyranniskt. Men vad det gäller dig, så är det ju ändå bara tjafs. Vi hörde ju ifrån hundratals liberaler att de skulle lämna landet om Trump vann valet. Inte en enda gjorde det. Samma visa varje gång.
Men jag är inte liberal och jag gillar Trump.
Citat:
Hur tänker du dig att man får in 20 ovilliga personer i ett flygplan? Förklara i detalj!

Och om man man nu fått in 20 pers, varför kan man inte få in 20 till, och 20 till, o.s.v. tills planet blir fullt? Förklara i detalj!
Bra att du tar upp en del av svårigheterna. Kanske fem då.
Senast redigerad av arbetet 2018-07-16 kl. 17:07.
Citera
2018-07-16, 17:09
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Har du ens läst AfS' hemsida kring återvandring? Du hittar avsnittet här. Sedan kan du gå vidare till partiets Twitter-konto och läsa mer där. Därefter kan du lyssna på partiledarens podcast Den kokta grodan.

Börja där så har du i alla fall en grund. Däremot kommer ingen att ge dig en exakt och detaljerad logistisk plan över återvandringen.
Varför jag säger detaljerad är för att de flesta inte förstår att det inte bara så där går att utvisa en miljon människor. Inte ens 100.000 och så länge AfS bara svamlar om det så är de inte seriösa eller hederliga. Ungefär som när C pratar om 30 miljoner nya svenskar.
Citera
2018-07-16, 17:11
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det är inte militärdiktatur och inbördeskrig, utan det du har att välja på är snarare militärdiktatur eller inbördeskrig. Och ju tidigare man påbörjar återvandringen, desto mindre av någotdera (så det är den kärleksfulla vägen att gå, som hjärtat i partisymbolen indikerar)

Med din plan, att göra ingenting, så leder det till ett garanterat inbördeskrig som vi garanterat förlorar. Men det är alltså inget som skulle få dig att lämna landet?
Har inte sagt att vi inte ska göra någonting. Nu börjar dock Trump och Putin sin PK och jag ber att få återkomma.

Hejdå så länge!
Citera
2018-07-16, 17:33
Medlem
nudas.veritass avatar
Citat:
Det räcker inte. Hur många kan man ta i en flygtransport tror du? Jag skulle vilja säga max 20 st särskilt om de är ovilliga. Så det är bara att ta upp miniräknaren. 50000 flygresor då. Fem om dagen är nog i överkant skulle jag tro men det blir 10.000 dagar eller 28 år. Frågan är vad vi ska göra med alla under tiden. Har du några förslag?

För de allra mest bångstyriga kanske det krävs något enligt denna modell:
https://en.wikipedia.org/wiki/Justice_Prisoner_and_Alien_Transportation_System
= 200 per plan.
Om vi korrigerar dit felaktiga antagande om 20 pers men för att vara snäll låter dina andra antaganden vara korrekta får vi 2,8 år.

En mer rimlig tidsrymd kanske är två mandatperioder, eller låt säga 10 år då.
Antagligen är det billigare att använda sig ekonomiska incitament för återvandringen, samt indragna förmåner i Sverige. Kombinera med uppmuntran om återuppbyggnad av det egna landet samt avtal med hemländer, och antagligen kommer tvångsåtgärder endast att krävas i en bråkdel av fallen.

Folk har inte kommit hit för att njuta av klimatet, utan av ekonomisk opportunism. Det går fint att vända den incitamentsstrukturen.
Citera
2018-07-16, 17:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudas.veritas
För de allra mest bångstyriga kanske det krävs något enligt denna modell:
https://en.wikipedia.org/wiki/Justice_Prisoner_and_Alien_Transportation_System
= 200 per plan.
Om vi korrigerar dit felaktiga antagande om 20 pers men för att vara snäll låter dina andra antaganden vara korrekta får vi 2,8 år.

En mer rimlig tidsrymd kanske är två mandatperioder, eller låt säga 10 år då.
Antagligen är det billigare att använda sig ekonomiska incitament för återvandringen, samt indragna förmåner i Sverige. Kombinera med uppmuntran om återuppbyggnad av det egna landet samt avtal med hemländer, och antagligen kommer tvångsåtgärder endast att krävas i en bråkdel av fallen.

Folk har inte kommit hit för att njuta av klimatet, utan av ekonomisk opportunism. Det går fint att vända den incitamentsstrukturen.
Du får inte in 200 civila personer som endast ska transporteras hem som inte är brottslingar under humanitära former. Ingen kommer att utföra något sådant och inget bolag kommer att ställa upp på det. Och du kommer ha svårigheter att få ihop 200 till samma mål eller ens till samma landutan mycket komplicerad logistik.
Citera
2018-07-16, 17:37
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Jag svarade på användarens felaktiga påstående om att invandrare inte lyfter mer bidrag än svenskar etc och antydningar om att den samhällsekonomiska kostnaden för invandringen inte var så stor. Jag sa inte att det primära problemet med invandringen är kostnaden. Jag står naturligtvis 100 % för att jag vill ha ut icke-vita ur Sverige och att jag vill utvisa på etnisk grund. Ingen tvekan där.

Du får räkna på ett annat sätt för att bevisa att invandringen är en samhällskostnad. Pågår en sådan diskussion som visar det hela bra mellan en ekonom på arena och han du hänvisar till. I podde pengar och politk har det ett avsnitt om det hela!
Citera
2018-07-16, 17:49
Medlem
nudas.veritass avatar
Citat:
Du får inte in 200 civila personer som endast ska transporteras hem som inte är brottslingar under humanitära former. Ingen kommer att utföra något sådant och inget bolag kommer att ställa upp på det. Och du kommer ha svårigheter att få ihop 200 till samma mål eller ens till samma landutan mycket komplicerad logistik.

Du får förklara varför det inte går att utföra under humanitära former och varför inte 200 personer till samma destination går att uppbåda.

Här en berättelse ur verkligheten om hur det skulle kunna se ut:
https://edition.cnn.com/2017/10/13/us/ice-air-deportation-flight/index.html
Citera
2018-07-16, 17:52
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Jag tycker man ska utvisa alla kriminella på rot, men fortfarande är det en bit upp till en miljon.

Ja men vad bra! Om du vet att man kan utvisa en kriminell, så vet du alltså att deportation funkar. Man upprepar alltså precis den proceduren, som du redan förstår dig på, 999 999 gånger. Transport sker lämpligen klumpvis, t.ex. genom att fylla ett plan.

Så nu behöver du inte fråga igen om detaljerna. Du förstår ju redan hur det går till, och att det är genomförbart.

Citat:
Bra att du tar upp en del av svårigheterna. Kanske fem då.

Que? Jag ställde dig en fråga: Varför envisas du med att tro att man bara kan få på 20 pers på planet och att det inte skulle gå att fylla det?

Citat:
Men jag är inte liberal och jag gillar Trump.

Du är uppenbarligen fortfarande för liberal för AfS' politik. Men att du gillar Trump är en mycket bra utgångspunkt (och väldigt trevligt förresten ).

Har du lyssnat på The Sun's intervju med Trump?
https://www.thesun.co.uk/video/news/us-president-donald-trump-talks-candidly-to-the-sun-in-exclusive-interview/

Han säger t.ex.
“I think allowing millions and millions of people to come into Europe is very, very sad. I think you’re losing your culture. Look around. You go through certain areas that didn’t exist 10 or 15 years ago.”

Så om man anammar devisen Make Europe Great Again (vilket skulle funka som beteckning för den europeiska rörelse som AfS är en del av), tänker du dig verkligen att man ska göra ingenting för att reversera den pågående balkaniseringen, där vi översvämmas av de exponentiella födelsetalen hos MENA-folk som redan är här?
Citera
2018-07-16, 17:52
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudas.veritas
Du får förklara varför det inte går att utföra under humanitära former och varför inte 200 personer till samma destination går att uppbåda.

Här en berättelse ur verkligheten om hur det skulle kunna se ut:
https://edition.cnn.com/2017/10/13/us/ice-air-deportation-flight/index.html
Återigen falsk analogi. Vi har inte samma situation, inte samma flyktingar, inte samma resurser, inte samma poltiska landskap....
Citera
2018-07-16, 17:54
Medlem
Citat:
Återigen falsk analogi. Vi har inte samma situation, inte samma flyktingar, inte samma resurser, inte samma poltiska landskap....

Vi har dom resurserna om vi slutar kasta miljarder kronor rakt ner i papperskorgen.
Citera
2018-07-16, 17:55
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ja men vad bra! Om du vet att man kan utvisa en kriminell, så vet du alltså att deportation funkar. Man upprepar alltså precis den proceduren, som du redan förstår dig på, 999 999 gånger. Transport sker lämpligen klumpvis, t.ex. genom att fylla ett plan.

Så nu behöver du inte fråga igen om detaljerna. Du förstår ju redan hur det går till, och att det är genomförbart.

Que? Jag ställde dig en fråga: Varför envisas du med att tro att man bara kan få på 20 pers på planet och att det inte skulle gå att fylla det?

Du är uppenbarligen fortfarande för liberal för AfS' politik. Men att du gillar Trump är en mycket bra utgångspunkt (och väldigt trevligt förresten ).

Har du lyssnat på The Sun's intervju med Trump?
https://www.thesun.co.uk/video/news/us-president-donald-trump-talks-candidly-to-the-sun-in-exclusive-interview/

Han säger t.ex.
“I think allowing millions and millions of people to come into Europe is very, very sad. I think you’re losing your culture. Look around. You go through certain areas that didn’t exist 10 or 15 years ago.”

Så om man anammar devisen Make Europe Great Again (vilket skulle funka som beteckning för den europeiska rörelse som AfS är en del av), tänker du dig verkligen att man ska göra ingenting för att reversera den pågående balkaniseringen, där vi översvämmas av de exponentiella födelsetalen hos MENA-folk som redan är här?
Jag håller med Trump men det är liksom inte problemet här utan det är AfS nebulösa förslag på att vi ska kunna utvisa hundratusentals icke-brottslingar utan att så mycket ens försöka beskriva hur det ska gå till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in