Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och under tiden så har vi antingen infört en hård militärdiktatur eller lever i ett land i inbördeskrig typ Syrien. För du tror väl inte på att alla dessa kommer att sitta och vänta snällt på sin tur att bli deporterade.

Hota inte oss med krig vi kan också slåss med vapen om vi måste.
Citera
2018-07-16, 16:23
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Fortfarande USA som har betydligt större resurser och för det mesta folk till grannländer för att inte tala om ej bundna till internationella avtal.

Vi kan frigöra massvis med resurser om bara viljan finns. Och återvandringskalaset är f.ö. rena vinsten. Och det där med att vi skulle vara bundna av internationella avtal är bara hjärnspöken hos folk som förläst sig på DN.

Men förklara nu hur man gör när man deporterar en norrman. Har du verkligen inte den minsta aning om hur man gör?
Citera
2018-07-16, 16:24
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Vi kan frigöra massvis med resurser om bara viljan finns. Och återvandringskalaset är f.ö. rena vinsten. Och det där med att vi skulle vara bundna av internationella avtal är bara hjärnspöken hos folk som förläst sig på DN.

Men förklara nu hur man gör när man deporterar en norrman. Har du verkligen inte den minsta aning om hur man gör?
Man låter enklast norska polisen hämta honom.
Citera
2018-07-16, 16:24
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Lycka till med att hantera en miljon illegala som inte vill åka hem. En sak är säker, jag kommer i varje fall inte vara kvar i ett sådant Sverige.

Jag du ser ju själv hur sinnrikt detta fungerar. För varje person man tvångsutvisar så finns det en till som frivilligt överväger att lämna landet.
Citera
2018-07-16, 16:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jag du ser ju själv hur sinnrikt detta fungerar. För varje person man tvångsutvisar så finns det en till som frivilligt överväger att lämna landet.
Problemet är att jag nog är svenskare än du trots att min mor är född i Finalnd.
Citera
2018-07-16, 16:30
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Man låter enklast norska polisen hämta honom.

Gäller om han är kriminell, men deportering är ett mycket vidare begrepp.

Apropå kriminella: när våldtäktsmän från MENA-länder utvisas, tänker du dig att deras poliser kommer och hämtar, eller är det din bestämda uppfattning att sådana utvisningar inte alls går att genomföra?
Citera
2018-07-16, 16:34
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Problemet är att jag nog är svenskare än du trots att min mor är född i Finalnd.

Jaha, så du är över 100% svensk?

Frivillig landsflykt kan vi likväl inte förhindra, det vore tyranniskt. Men vad det gäller dig, så är det ju ändå bara tjafs. Vi hörde ju ifrån hundratals liberaler att de skulle lämna landet om Trump vann valet. Inte en enda gjorde det. Samma visa varje gång.
Citera
2018-07-16, 16:41
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Det räcker inte. Hur många kan man ta i en flygtransport tror du? Jag skulle vilja säga max 20 st särskilt om de är ovilliga. Så det är bara att ta upp miniräknaren. 50000 flygresor då. Fem om dagen är nog i överkant skulle jag tro men det blir 10.000 dagar eller 28 år. Frågan är vad vi ska göra med alla under tiden. Har du några förslag?

Hur tänker du dig att man får in 20 ovilliga personer i ett flygplan? Förklara i detalj!

Och om man man nu fått in 20 pers, varför kan man inte få in 20 till, och 20 till, o.s.v. tills planet blir fullt? Förklara i detalj!
Citera
2018-07-16, 16:43
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Lovar du? Ytterligare en anledning till att deportera alla oönskade.
Virtuesignaling! Kommer du ihåg hur många som inte flydde landet när Trump vann presidentvalet haha

För att göra tråden mindre trollaktig har jag för mig att AfS faktiskt har en plan och inte bara snack. Har för mig att det visats i tråden..
Citera
2018-07-16, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Tycker du vi skall utvisa kvinnor med för de "kostar" skattebetalare ännu mer? Man kan inte räkna så om man skall se samhällsekonomiskt på frågan. Det visar sig i slutändan att alla som har låglönejobb är en dålig affär för staten just för att de har låglönejobb. Det är alltså ett felaktigt sätt att räkna på. Stå istället för att du vill ha ut alla invandrare för att de inte är vita. Blir enklare att försvara än att låtsas att du bryr dig om kostnaden för dom.

Jag svarade på användarens felaktiga påstående om att invandrare inte lyfter mer bidrag än svenskar etc och antydningar om att den samhällsekonomiska kostnaden för invandringen inte var så stor. Jag sa inte att det primära problemet med invandringen är kostnaden. Jag står naturligtvis 100 % för att jag vill ha ut icke-vita ur Sverige och att jag vill utvisa på etnisk grund. Ingen tvekan där.
Citera
2018-07-16, 16:52
Medlem
Citat:
Visst! Ställer upp på det direkt bara du talar om hur det ska genomföras.

Har du ens läst AfS' hemsida kring återvandring? Du hittar avsnittet här. Sedan kan du gå vidare till partiets Twitter-konto och läsa mer där. Därefter kan du lyssna på partiledarens podcast Den kokta grodan.

Börja där så har du i alla fall en grund. Däremot kommer ingen att ge dig en exakt och detaljerad logistisk plan över återvandringen.
Citera
2018-07-16, 16:53
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Jag är bekymrad. Något annat jag är bekymrad över är att AfS går ut med något som de inte har en aning om hur det ska genomföras nämligen repatrieringen av en miljon människor enl. en postare här.

Trams!

AfS har presenterat en mycket mer detaljerad plan för migrationspolitiken än något annat parti någonsin har gjort:
https://alternativforsverige.se/alternativ-f%C3%B6r-sverige-lanserar-%C3%A5tervandringsverket/
https://alternativforsverige.se/files/information-till-dig-som-ska-atervandra.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in