Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Teoretiskt kan det vara så att Özz ljuger när han säger att polisen inte varit i kontakt med dom. Men jag har svårt se poängen med en sådan lögn.
Men det där sa han väl i februari? Domen mot Akilov vann laga kraft för bara två veckor sedan. Det kan hända att Nujens fått med polisen att göra
efter det. Man kan tänka sig att det var en tröskel som polisen ville ha överstånden innan man tog itu med Nujens affärer, för att inte röra ihop två separata ärenden, terror kontra skattefiffel/svartbygge. Man tar det viktiga först och ser till att dra det i mål utan onödiga störmoment.
Hur mycket vita byggfirmor de än drar till tomten nu, tror jag det blir svårt att försöka upprätta en laglig täckning för byggena. Transaktionshistoriken lär tala sitt tydliga språk. Vi har bara sett Akilov, och det bara för att han begick ett terrorbrott senare. Jag blir inte förvånad om det kryllar av Wojtekar och Ahmedar som mottagare av större och mindre summor som är "lite svåra" att förklara. Det var slarvigt att betala till Akilovs konto. Slarv är en vana, det finns inget skäl att anta att denna vana uppstod inför och sedan lades bort efter just dessa transaktioner.