2018-06-16, 12:33
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Då kanske det inte blir någon La Liga (och Serie A..) på Viasat då.. Och lite konstigt att man inhandlar en liga som nästan exklusivt sänds på samma tider som Premier League. Det är väl fredagar de kanske kommer göra något av då.
Precis. La Liga och Serie A lär få stryka på foten. Iaf en av dom.
Citera
2018-06-21, 18:51
Medlem
Så Nagelsmann tackade nej till Real när de hörde av sig. Samma med Bayern.

Idag bekräftas det både att han stannar för CL äventyret och kommande säsong samt att han går till Leipzig 19/20 säsongen.

Vilken drömsigning av Leipzig. Är en enorm fan av Nagelsmann.
Citera
2018-06-30, 01:55
Medlem
Oranginas avatar
* Daniel Ginczek till Volkswagen.

I gengäld får VfB Stuttgart 10-12 miljoner Euro + Daniel Didavi.

Med ett marknadvärde på 7 miljoner Euro, så får det ju sägas att Stuttgart har förhandlat enormt bra för att få 17-19 miljoner för en 27-årig striker som aldrig lirat mer än en halv säsong i BL.

Ginni är otroligt jävla bra och det svider för alla VfB fans att tappa honom, men från ett affärsmässigt perspektiv så har vi gjort mycket bra ifrån oss. Planmässigt återstår att se, men troligtvis kommer båda klubbar gynnas av denna affär.

* Gonzalo Castro är även klar för VfB. 5 miljoner Euro

* VfB menar allvar! Många tidiga och bra förstärkningar. Härligt
Citera
2018-07-01, 02:23
Medlem
Steff83s avatar
Jag tycker nog att Löw borde avgå. Allt har sin tid. Dock finns det en hel förklaringar till varför det gick som det gick i VM. Överlag så har uppladdningen inte varit optimal. Laget fick inte den ro denna gång som behövdes. Och Löw behöver släppa taget om del favoriter. Inte ovanligt för en regerande världsmästare.
Citera
2018-07-08, 10:31
Medlem
fchansas avatar
Bröndby - St Pauli idag på viafree kl kl. 15.00 för vänsterfolk som inte gillar solen
Citera
2018-07-09, 20:09
Medlem
Denna veckans kicker utgåva är detta taget ifrån angående BVB:

https://mobile.twitter.com/GERFootDaily/status/1016069790199316481

Pekar väldigt mycket åt att Isak kommer spelas och få sin chans.

Ska även tilläggas att man har en friendly nu på fredag där Isak är en högoddsare att starta. Han är även startat i maj-friendliesarna.

Efter det är det ICC matcher mot Benfica, Liverpool och Man city. D.v.s tungviktar lag han eventuellt lär spela mot.
Senast redigerad av znorlax 2018-07-09 kl. 20:45.
Citera
2018-07-14, 21:12
Medlem
Gefreiters avatar
Hej Deutschland lovers!

Nu när VM bara har en match kvar så vill jag prata lite om Tysklands insats.
Först och främst så vill jag klargöra att jag bara tittar på fotboll under internationella turneringar och kanske några gånger under säsongen kollar hur Hertha mår. Det vill säga jag har ingen större kunskap om sporten.

Med det sagt så har jag tittat på die Mannschaft sedan 2006 och fått höra att jag är medgångare av svennar som hejar på Brasilien (lol?) och vad det tyska landslaget visade i år var något så otroligt okarakteristiskt och jag undrar om någon av er med djupare insikt av tysk fotboll kan sätta fingret på vad som bidrog?

Lämnade Lahm, Klose och i synnerhet Schweinsteiger ett vakuum i form av ledarskap och törst efter den ultimata vinsten?
Är Boateng högljudast i laget (jag älskar snubben men han inger en ganska lattjo attityd hos mig) eller var det helt enkelt en mästarskapsbakfylla som Spanien, Italien och Frankrike så fått erfara?

Eller är Löw bara alldeles för lobotomerad i sitt sätt att anpassa sig efter sitt manskap?

Många frågor kan man ställa sig och jag är säker på att DFB går igenom detta noga. För detta var verkligen inte deras stil.
Citera
2018-07-14, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefreiter
Hej Deutschland lovers!

Nu när VM bara har en match kvar så vill jag prata lite om Tysklands insats.
Först och främst så vill jag klargöra att jag bara tittar på fotboll under internationella turneringar och kanske några gånger under säsongen kollar hur Hertha mår. Det vill säga jag har ingen större kunskap om sporten.

Med det sagt så har jag tittat på die Mannschaft sedan 2006 och fått höra att jag är medgångare av svennar som hejar på Brasilien (lol?) och vad det tyska landslaget visade i år var något så otroligt okarakteristiskt och jag undrar om någon av er med djupare insikt av tysk fotboll kan sätta fingret på vad som bidrog?

Lämnade Lahm, Klose och i synnerhet Schweinsteiger ett vakuum i form av ledarskap och törst efter den ultimata vinsten?
Är Boateng högljudast i laget (jag älskar snubben men han inger en ganska lattjo attityd hos mig) eller var det helt enkelt en mästarskapsbakfylla som Spanien, Italien och Frankrike så fått erfara?

Eller är Löw bara alldeles för lobotomerad i sitt sätt att anpassa sig efter sitt manskap?

Många frågor kan man ställa sig och jag är säker på att DFB går igenom detta noga. För detta var verkligen inte deras stil.

Tror det är en kombination av det du säger. Löw är inte särskilt flerspårig men samtidigt är han ruggigt bra och framgångsrik på det han kan. Att sedan tappa ledarskap och rutin som tungviktarna du nämner är en stor stor sak.

Man saknade även effektivitet. Statistiskt sett tror jag Tyskland hade 2a mest avslut på mål i hela VM. Det säger en del om hur ineffektiva dom var.
Citera
2018-07-22, 10:55
Medlem
fchansas avatar
Väldigt tyst här inne efter VM-fiaskot.

Övrigt Tysk fotboll börjar göra entré i värmen.

Regionalligan har redat dragit igång nere i Bayern. "Mitt lag" där nere, Memmingen, vann sin första match borta mot Garching. Ingen vild gissning dock att BM II vinner serien om inte Schweinfurt, Chemnitz eller Erfurt kan utmana. De två sistnämnda trillade ur "Dritte" i våras.

På fredag drar "Dritte" i gång med mötet mellan ex-BL lagen Braunschweig och Karlsruhe. Braunschweig som ju åkte ur "Zweite" och Karlsruhe som misslyckades att kvala sig upp dit. På lördagen går det för mig intressanta "Ost-derbyt" mellan ex-BL lagen Cottbus och Hansa Rostock. Dessutom möts "nykomlingarna" Kaiserslautern som åkte ur "Zweite" och 1860 München som gick upp från regionalliga Bayern. Även dessa båda är ju ex-BL lag
Senast redigerad av fchansa 2018-07-22 kl. 10:57.
Citera
2018-07-22, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Väldigt tyst här inne efter VM-fiaskot.

Övrigt Tysk fotboll börjar göra entré i värmen.

Regionalligan har redat dragit igång nere i Bayern. "Mitt lag" där nere, Memmingen, vann sin första match borta mot Garching. Ingen vild gissning dock att BM II vinner serien om inte Schweinfurt, Chemnitz eller Erfurt kan utmana. De två sistnämnda trillade ur "Dritte" i våras.

På fredag drar "Dritte" i gång med mötet mellan ex-BL lagen Braunschweig och Karlsruhe. Braunschweig som ju åkte ur "Zweite" och Karlsruhe som misslyckades att kvala sig upp dit. På lördagen går det för mig intressanta "Ost-derbyt" mellan ex-BL lagen Cottbus och Hansa Rostock. Dessutom möts "nykomlingarna" Kaiserslautern som åkte ur "Zweite" och 1860 München som gick upp från regionalliga Bayern. Även dessa båda är ju ex-BL lag

Jag sitter och läser runt lite och följer BVBs försäsong mest. När säsongen är igång igen, både BL och Zweite, så blir de mer tjöt här igen
Citera
2018-07-22, 20:34
Medlem
özil slutar i landslaget pga rasism
Citera
2018-07-23, 00:37
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
özil slutar i landslaget pga rasism
Äh. Det ligger mer bakom såklart. Tycker han är rätt barnslig. Hur kan han vara så korkad att han poserar med Erdogan?

Lätt att skylla på rasism
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in