2018-07-23, 03:21
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Äh. Det ligger mer bakom såklart. Tycker han är rätt barnslig. Hur kan han vara så korkad att han poserar med Erdogan?

Lätt att skylla på rasism
Han har mycket att skylla sig själv för.
Citera
2018-07-23, 09:12
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Väldigt tyst här inne efter VM-fiaskot.

Övrigt Tysk fotboll börjar göra entré i värmen.

Regionalligan har redat dragit igång nere i Bayern. "Mitt lag" där nere, Memmingen, vann sin första match borta mot Garching. Ingen vild gissning dock att BM II vinner serien om inte Schweinfurt, Chemnitz eller Erfurt kan utmana. De två sistnämnda trillade ur "Dritte" i våras.

På fredag drar "Dritte" i gång med mötet mellan ex-BL lagen Braunschweig och Karlsruhe. Braunschweig som ju åkte ur "Zweite" och Karlsruhe som misslyckades att kvala sig upp dit. På lördagen går det för mig intressanta "Ost-derbyt" mellan ex-BL lagen Cottbus och Hansa Rostock. Dessutom möts "nykomlingarna" Kaiserslautern som åkte ur "Zweite" och 1860 München som gick upp från regionalliga Bayern. Även dessa båda är ju ex-BL lag

Det är inte lätt att skriva något då allt blir raderat.
Jag skrev före VM:et om min åsikt angående Özil och att han inte skulle ens vara med i truppen men det togs bort.
Inte bara pga Erdoganprylen utan att han helt enkelt inte platsar i Die Mannschaft, Özil har sedan VM-Guldet inte gjort en enda bra match och att han nu väljer att sluta kommer som en befrielse.
Citera
2018-07-23, 23:00
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Det är inte lätt att skriva något då allt blir raderat.
Jag skrev före VM:et om min åsikt angående Özil och att han inte skulle ens vara med i truppen men det togs bort.
Inte bara pga Erdoganprylen utan att han helt enkelt inte platsar i Die Mannschaft, Özil har sedan VM-Guldet inte gjort en enda bra match .

Kommer ihåg dina inlägg men har helt missat att de tagits bort. Vet inte vad som var så kontroversiellt med dem? Som du skriver så har väl inte Özil varit bra sen inför förra vm. Han har ju direkt inte rosat marknaden på "Emirates" heller de senaste åren...
Citera
2018-07-24, 06:24
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Kommer ihåg dina inlägg men har helt missat att de tagits bort. Vet inte vad som var så kontroversiellt med dem? Som du skriver så har väl inte Özil varit bra sen inför förra vm. Han har ju direkt inte rosat marknaden på "Emirates" heller de senaste åren...

Det jävligaste i denna soppa är att han dragit igång rasistkorten för att på sånt sätt flytta fokus från hans insatser i landslaget samt hans hyllning till Erdogan till att själva vara ett stackars offer.

Ang Bayern så ryktas Vidal bort till Milan eller United.
"Laut chilenischen Medien soll sich der Berater von Arturo Vidal, Fernando Felicevich, bereits für Verhandlungen in München befinden. Der FC Bayern ist bereit, den 31-jährigen Mittelfeldspieler abzugeben. Inter Mailand ist sehr an einer Verpflichtung interessiert, aber auch Manchester United ist mit Felicevich im Gespräch.

Boateng är en som jag gärna ser att vi håvar in lite pengar för, han verkar mest vara intresserad av vilka hiphopkläder han har på sig och vilka musiker han umgås med än tänka på fotboll.

Sedan vore det väl bäst om någon köpte Lewandowski för onekligen vill han till Real.
Citera
2018-07-24, 20:36
Medlem
cyberkalles avatar
Boateng ska enligt vissa rykten vara nära PSG.
Citera
2018-07-24, 20:51
Medlem
Cents4s avatar
Kul med lite fler svenskar i Bundesliga igen.

Wendt
Ishak
Beijmo
Augustinsson
Hrgota
Quaison
Isak

Fyll gärna på om det är någon man har missat.
Citera
2018-07-24, 21:25
Medlem
cyberkalles avatar
Bayern har gjort klart med den 17-årige kanadensaren Alphonso Davis.
Citera
2018-07-24, 21:36
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Kul med lite fler svenskar i Bundesliga igen.

Wendt
Ishak
Beijmo
Augustinsson
Hrgota
Quaison
Isak

Fyll gärna på om det är någon man har missat.
Finns nån kille i RB Leipzig också (om han inte bytt klubb nyligen)
Citera
2018-07-24, 23:14
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Han har ju direkt inte rosat marknaden på "Emirates" heller de senaste åren...
Nej, han bara flest assist i Premier League sedan han kom till Arsenal. Han kan framstå som ointresserad och lat, men faktum är att han är enastående på att göra sin primära uppgift på planen, att skapa chanser. Han skapade flest chanser i topp fem-ligorna förra säsongen och flest chanser i gruppspelet i VM. Att påstå att han varit dålig i fyra år och särskilt usel i VM är direkt barockt. Ingen hade klagat på en anfallare som gör 25 mål varje säsong men som aldrig tar grovjobbet på egen planhalva.
Citera
2018-07-25, 07:13
Medlem
cyberkalles avatar
Schürrle på lån till Fulham.
https://www.transfermarkt.de/medien-schurrle-absolviert-medizincheck-bei-fulham-ndash-leihe-statt-verkauf/view/news/314616
Citera
2018-07-25, 09:36
Medlem
cyberkalles avatar
Första omgången av Bundesliga 2018/19 ser ut så här.

24/8 Bayern München - Hoffenheim
25/8 Hertha Berlin - Nürnberg
Werder Bremen - Hannover
Freiburg - Frankfurt
Wolfsburg - Schalke
Düsseldorf - Augsburg
Mönchengladbach - Leverkusen
26/8 Mainz - Stuttgart
Dortmund - RB Leipzig

Zweite startar redan om en vecka.

3/8

Hamburg - Holstein Kiel (20.30)

Samstag, 4. August

VfL Bochum - 1. FC Köln (13 Uhr)
SSV Jahn Regensburg - FC Ingolstadt 04 (15.30 Uhr)
SpVgg Greuther Fürth - SV Sandhausen (15.30 Uhr)

Sonntag, 5. August
1. FC Magdeburg - FC St. Pauli (13.30 Uhr)
1. FC Union Berlin - FC Erzgebirge Aue (15.30 Uhr)
SV Darmstadt 98 - SC Paderborn 07 (15.30 Uhr)
1. FC Heidenheim - DSC Arminia Bielefeld (15.30 Uhr)

Montag, 6. August
SG Dynamo Dresden - MSV Duisburg (20.30 Uhr)
Citera
2018-07-25, 15:06
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Nej, han bara flest assist i Premier League sedan han kom till Arsenal. Han kan framstå som ointresserad och lat, men faktum är att han är enastående på att göra sin primära uppgift på planen, att skapa chanser. Han skapade flest chanser i topp fem-ligorna förra säsongen och flest chanser i gruppspelet i VM. Att påstå att han varit dålig i fyra år och särskilt usel i VM är direkt barockt. Ingen hade klagat på en anfallare som gör 25 mål varje säsong men som aldrig tar grovjobbet på egen planhalva.

Nu var detta var min personliga åsikt och inte någon statistik. Jag håller ju på Arsenal i Premier league och ser deras matcher och det är väldigt lätt att tröttna på spelare som verkar så oerhört loja och ointresserade stora delar av matcherna även om de blixtrar till med en assist var tredje match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in