Citat:
Ursprungligen postat av
BaronVonHelsing
Detta handlar inte om att förbjuda en organisation med en viss åsikt, åsikterna är irrelevanta. Jag hade velat förbjuda Moderaterna om de öppet hotade med att hänga folkförrädare. Jag hade velat förbjuda Socialdemokraterna om deras partistyrelse kastat gasflaskor och bengaliska eldar mot menigsmotsåndare. Detta handlar om kriminell verksamhet och inget annat.
Det är enskilda personer som begår brott, i Sverige har vi som tradition att inte bestraffa kollektivt, således kan inte en organisation göras anvarig för de brott en enskild person begår.
Givetvis måste det få vara tillåtet att agitera för dödsstraff genom hängning för vissa brott lika mycket som det är tillåtet att skapa opinion för motsatsen.
Det måste få vara tillåtet att arbeta för att folkförräderi skall vara ett brott lika mycket som det är tillåtet att anse att andra företeelser skall utgöra brott.
Apropå kriminell verksamhet så bör kanske de etablerade riksdagspartierna ligga hyfsat lågt i sin kritik då det finns och har funnits dömda brottslingar inom de allra flesta partierna, sannolikt samtliga. Vissa brott mer tillåtna än andra, vem avgör det i så fall?
Jag försvarar inte nazism, däremot nazisters rätt att som alla andra organisera sig och framföra sina åsikter.