2018-07-13, 14:40
Medlem
Rasister och nazister tillför samhället ingenting. Om man nu inte räknar in hot och hat som gott vilket bara en dåre skulle göra.

Hur en sådan här lagstiftning skulle kunna gå till får väl juristerna titta på. Det är inte ok att hota och skrämma folk iaf.
Citera
2018-07-13, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
För mig är det där bara högerpopulistiskt bullshit, en propaganda ni sprider på fb för att få fler sympatisörer.

De org. man vill förbjuda vill avskaffa demokratin lika mycket och mer. Antidemokratiska krafter mot antidemokratiska krafter.

Det är fantastiskt, det måste väl du också medge, att det är "högerpopulistiskt bullshit" att Granskning Sverige verkligen stängts ned, att de behandlades illa så länge de verkade och detta i en tråd där den svenska regeringen vill förbjuda NMR. Det som verkligen inträffar, det är "bullshit".

Bra iallafall att du kallar regeringen för "antidemokratiska krafter" eftersom det är vad den är. Jag säger inte emot och kallar det för "vänsterpopulistiskt bullshit".
Citera
2018-07-13, 14:46
Medlem
Börjar med NMR sedan kommer AfS. SD är nu mer med på både massinvandring och HBTQ idiotin så dom behöver inte oroa sig sig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Re-Elect
Rasister och nazister tillför samhället ingenting. Om man nu inte räknar in hot och hat som gott vilket bara en dåre skulle göra.

Hur en sådan här lagstiftning skulle kunna gå till får väl juristerna titta på. Det är inte ok att hota och skrämma folk iaf.

Det är inte din ensak att avgöra. Jag sympatiserar med dem och vill ha dem närvarande.

Samtidigt är du själv rasist eftersom du är medlöpare till massinvandringen av främmande folk som koloniserar svenskarnas hemland.
Citera
Avstängd
Citat:
För mig är det där bara högerpopulistiskt bullshit, en propaganda ni sprider på fb för att få fler sympatisörer.

De org. man vill förbjuda vill avskaffa demokratin lika mycket och mer. Antidemokratiska krafter mot antidemokratiska krafter.

Du vill alltså avskaffa demokratin för att det finns en gruppering på några hundra personer som också (eventuellt) vill göra det?
Citera
Medlem
Citat:

Det är omöjligt att få bort organisationen. Symboler, namn och aktivitet kommer alltid att gå och anpassa efter ny eventuell lagstiftning.
Citera
2018-07-13, 14:47
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Går det bra för dig när du tänker?
Ja. Har du några åsikter om mitt inlägg eller ville du bara visa att du inte klarar att tänka själv?
Citera
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Det är nog du som ska lära dig skillnaden. NMR hotar oskyldiga, avbryter folk i Almedalen, slår ner kvinnor, kan inte hålla en demonstration. Terrorstämpla det nazistiska packet men låt de som sköter sig fortsätta.

Lyd rådet du fick istället, hjärntvättade mupp. Propagandarubriker från slaskmedia är inte sanning.
Citera
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lape
De som aktualiserat det här ska tydligen vara att många i Visby under Almedalsveckan känt sig obekväma med andra närvarande. Då framförallt NMR där det ska ha varit ett par incidenter kring banderoller också, vet inte kanske finns det fog för den obekvämligheten där.

Såpass obekväma att människor ställer sig och skriker "inga rasister på våra gator" stup i kvarten de går förbi.

Det är media som spelar svagsinta människor ett spel genom att dagligen bygga upp ett luftslott över hur farliga NMR är.

Ta en titt på Nordfronts livestream under alla dessa dagar och bilda dig en egen uppfattning.
Citera
2018-07-13, 14:48
Medlem
Sådana här lagar är livsfarliga och oavsett om avsikten just nu är att förbjuda andra partier och organisationer än NMR så kommer lagen garanterat att utnyttjas för det i framtiden. Går detta igenom är det logiskt att samtidigt ta fram ett förslag där kommunistiska organisationer förbjuds. Lös det logiska problemet där rasism, förföljelse på grund av hudfärg, inte är okej men kommunism, förföljelse av klasstillhörighet och religion, är okej? Lösningen blir att båda måste få existera i samhället, jag trodde vi hade rett ut det för 200 år sedan av frihetstänkare som John Stuart Mill.

Det går utmärkt att använda dom grundläggande lagarna som redan finns här, du får inte använda våld mot andra människor. Bryter NMR medlemmar mot lagen ska de skyldiga ställas inför rätta och partiet kommer straffas genom att nyheten sprids på medier och sociala medier och folk får var och en ta ställning om man vill stödja ett parti vars medlemmar beter sig så.
Citera
2018-07-13, 14:48
Medlem
Citat:

Du beskriver framförallt vänster organisationer så som AFA Expo med fler.
Citera
2018-07-13, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"Regeringsformen är ju också rätt tydlig"
Trams. Det handlar om gummiparagrafer som kan och kommer att missbrukas. Det står till och med "eller liknande".

" och alla våldsbrott som begås av NMR-medlemmar har inget med NMR att göra alls"
Lagar för att hantera våldsbrott har funnits sedan medeltiden. Man behöver alltså inte stifta nya lagar som i praktiken avskaffar demokratin för att hantera sådana fall.

För min del får gärna NMR förbjudas, så länge som deras medlemmar (eller "svans") ständigt hamnar i bråk och döms för grova våldsbrott.

Jag ser ingen poäng med att ha dem på Almedalen när det leder till våldsamheter och att folk inte vågar åka dit.

Det finns en skillnad här som är viktigt förstå. Nya Tider, t ex, skadar ingen och hotar ingen. De får gärna ställa ut för min del.

NMR är en annan sak.

Demokrati förutsätter ju faktiskt att ingen känner sig för rädd för att delta.

Det stämmer inte att "de börjar med NMR och fortsätter med SD". Man försöker begränsa de som är våldsbejakande, ickedemokratiska eller har en ideologi som uttryckligen innebär att vissa folkgrupper trakasseras. Varför skulle det appliceras på SD?
Senast redigerad av grelin1999 2018-07-13 kl. 14:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in