2018-07-13, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Nej. Jag vill förbjUda grupper som aktivt verkar mot demokratin genom terror.
(FB) Förbjud NMR, motståndare till yttrandefrihet och demokrati! Eller?

Kommunistiska också?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det ska du nog inte ta för givet.

Samma regering som vill förbjuda "rasistiska organisationer" anser att SD är en "rasistisk organisation".

SD sitter nog ganska säkert idag, jag skulle bli genuint förvånad om man försöker röra dem speciellt då även SD har varit inne på liknande spår rörande NMR.

Det enda riksdagspartiet som är emot förbud mot partier är väl V och det är för att det finns en risk att man börjar tänja på vilken typ av ideologisk förankring som man vill göra sig av med?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Det är ju en sak ifall men vill donera pengar till clowner, men att göra det samtidigt som man inte förstår vad de står för tycks ju extremt oslugt.
Fast har man ingen aning om vad yttrandefrihet innebär och tror Vänsterpartiet är kommunistiskt fortfarande så är det kanske inte så förvånande.

Per Öberg är en trevlig person. Träffar jag på NMR går jag fram till dem och säger hej! Kommer omöjligen att träffa på några jag ogillar. Min attityd till dem är redan positiv.

Jag vet vad yttrandefrihet är. Jag har all rätt att skrika "Heil Hitler!" nere på torget i ett sådant land och det ska ingen bestraffa mig för att jag gör. Det är yttrandefrihet det!
Citera
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Hål i huvudet. Att förbjuda de organisationer som använder sig av våld och hot för att tysta och skrämma folk - JA. Det bör klassas som terrorism, oavsett vilken ideologi som står bakom beteendet. Men att förbjuda åsikter, det är direkt farligt. Det blir en regering ā la Orwells 1984.
Citera
2018-07-13, 15:09
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Våld är redan olagligt.
Bra. Då förbjuder vi org. som brukar våld mot andra.
Citera
2018-07-13, 15:10
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
För min del får gärna NMR förbjudas, så länge som deras medlemmar (eller "svans") ständigt hamnar i bråk och döms för grova våldsbrott.

Jag ser ingen poäng med att ha dem på Almedalen när det leder till våldsamheter och att folk inte vågar åka dit.

Det finns en skillnad här som är viktigt förstå. Nya Tider, t ex, skadar ingen och hotar ingen. De får gärna ställa ut för min del.

NMR är en annan sak.

Demokrati förutsätter ju faktiskt att ingen känner sig för rädd för att delta.

Det stämmer inte att "de börjar med NMR och fortsätter med SD". Man försöker begränsa de som är våldsbejakande, ickedemokratiska eller har en ideologi som uttryckligen innebär att vissa folkgrupper trakasseras. Varför skulle det appliceras på SD?

”Känner sig rädd för att delta”. Vilket jävla dravel. Ska demokrati baseras på vad vänstervridna små snöflingor känner? Typ som när feminister vill förbjuda all kritik mot feminism? Vilka är det förresten som främst skrämt människor från att engagera sig politiskt under flera decennier? Jo, vänstern. Expo, SAP och MSM har ryckt i trådarna när den autonoma vänstern genom hot, trakasserier, förföljelser och våld försökt tysta all opposition mot den liberalmarxistiska diskursen.
Citera
Medlem
Kanske bra för NMR att bli förbjudna? Då visar man ju att deras världsbild stämmer. Kanske blir det lite mer drag. Det är ju då enormt mycket snack och lite verkstad.
Citera
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Kommunistiska också?
Naturligtvis.
Citera
2018-07-13, 15:11
Medlem
Ska sametinget också förbjudas i samband med nya lagen?
Citera
2018-07-13, 15:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Hål i huvudet. Att förbjuda de organisationer som använder sig av våld och hot för att tysta och skrämma folk - JA. Det bör klassas som terrorism, oavsett vilken ideologi som står bakom beteendet. Men att förbjuda åsikter, det är direkt farligt. Det blir en regering ā la Orwells 1984.

Efter årets incidenter på Gottland så tror jag åtminstone att rikstagen har förankrat sina åsikter rörande partier som är aktivt emot demokrati samt som förespråkar våldshandlingar mot medborgare osv.

Det är nog bara en tidsfråga tills lagen har gått igenom och därmed se till att NMR är förbjudna för att senare se partier som SKP och andra liknande partier få följa samma väg, men den dagen det sker så kan vi "tacka" NMR för att de inte kan uppföra sig som civiliserat folk bland oliktänkande.
Citera
2018-07-13, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing

Då ska AFA förbjudas. Varför inte låta dem hållas istället fast lagföra dem först när de ställer till med sina angrepp?
Citera
2018-07-13, 15:13
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag däremot, tänker leta upp nåt åt dig. Här är incidenten du talar om, fångad på film:

https://d.tube/#!/v/motstandsmedia/vzy03d8c

Det som händer är att judinnan blir vansinnig över att oliktänkande är på platsen, och går till våldsam attack mot banderollbärare från NMR. Hon tar tag i banderollen (begår brott) och vägrar släppa. NMR drar för att få loss sin egendom.

Det är för såna här lögner som folkmordsregimen nu försöker förbjuda NMR. Tänk på det. De ljuger först, sen använder de lögnerna för att begå ytterligare övergrepp. Sjuka, sjuka människor. Och så sjukt onda så det är läskigt.
Judiska lögner. "Så jag blir nedslagen. Det är alltså glasklart. Jag blir nedslagen av en hel hop av människor, eh, och hamnar på marken och de släpar mig på marken."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in