2018-07-14, 17:12
Medlem
pinger99s avatar
Hur påverkar förresten EU-lagstiftningen det här?
Skulle ett åsiktsbrott av en regeringsrepresentant från Italien på besök i Sverige t.ex kunna omkullkasta den här lagen?
Citera
2018-07-14, 17:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
NMR begår redan brott. Att förbjuda organisationer som sysslar med olaglig aktivitet är inte orimligt.

Så nu är det alltså terroristiskt att förbjuda terrorister? Jahapp.

Terrorism: the unlawful use of violence and intimidation, especially against civilians, in the pursuit of political aims

Vilket annat parti hade försvarat sin egen styrelse om de attackerat meningsmotståndare med knogjärn, stavar, bengaliska eldar och gasflaskor?

Brott skall lagföras, den enskilde står till svars för sina gärningar, en bra princip som har fungerat länge och väl, finns inget behov av att förbjuda organisationer med åsikter. Ska vissa mc-klubbar också förbjudas bara för att vissa, även ledande personer, har sysslat med olaglig aktivitet?

Det finns minst ett annat parti där man har tagit kortfifflare och chokladtjuvar i försvar, ditt argument håller inte.

I en rättsstat med åsiktsfrihet har man rätt att ta en person i försvar, därmed inte sagt att man kommer särskilt långt med det i ett rättsligt perspektiv. Och olagligheter skall givetvis lagföras, men att förbjuda organisationer med en viss åsikt är att gå alldeles för långt i inskränkandet av åsiktsfriheten, hör inte hemma i Sverige.
Citera
2018-07-14, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Ja det var visst någon på Gotland som försökte.

Du syftar på den aggressiva kvinnan som grep tag i en av deras flaggor? Håll dig till sanningen, kräk. Och du har som totalitär regimvänlig dräng inte mycket på fötterna, du.
Citera
2018-07-14, 17:16
Bannlyst
Citat:
Slutsats: Om en organisation vars styrelse och medlemmar ägnar sig åt terrorbrott också står och delar ut flygblad så är den helt okej!

Jag har pratat med många nazister. Står fast vid att våldsextremism bör förbjudas. Åsikter får man ha, men inte organisationer med vilken verksamhet som helst.

Men du är ju bara larvig. Det är inte terrorism att visa upp sig och dela ut flygblad eller att försvara sig mot våldsbejakande hatare. Du däremot är regimvänlig medlöpare och ynklig.

Ljuger som fan gör du också. Du hittar ju på lite hela tiden som du trollar sönder tråden.
Citera
2018-07-14, 17:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Slutsats: Om en organisation vars styrelse och medlemmar ägnar sig åt terrorbrott också står och delar ut flygblad så är den helt okej!

Jag har pratat med många nazister. Står fast vid att våldsextremism bör förbjudas. Åsikter får man ha, men inte organisationer med vilken verksamhet som helst.

Det är inte olagligt att sprida information även om man tidigare har begått ett brott.

En dömd mördare får inte dela ut flygblad?

Det finns påföljder för terrorbrott, dock ingår ej förbud mot att sprida sina åsikter. Det finns ingen påföljd som innebär inskränkt yttrandefrihet, vad är det för slags samhälle du vill uppnå, man blir mörkrädd.
Citera
2018-07-14, 17:19
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Är det inte lite ironiskt att det just är judisk media som försöker att driva igenom ett förbud mot NMR? Vad NMR pratar om är judisk makt och sen bevisar judarna att de har just väldigt mycket makt.

Man börjar ju undra om inte det är vänstern som sponsrar och ligger bakom NMR eftersom de levererar rätt anti-judiska grodor i rätt tid. NMR är ju så tacksamma för vänstern att det knappast kan vara en slump.. Islamiska föreningar glider under radarn hela tiden. De jobbar i det tysta får igenom den ena eftergiften efter den andra.De är smartare än NMR på alla sätt. Vad har NMR lyckats med på riktigt.. Absolut ingenting
Citera
2018-07-14, 17:23
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Är det en halmgubbe du bygger igen? Eller syftar du på någon musselmansk gruppering?
Citera
2018-07-14, 17:38
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Brott skall lagföras, den enskilde står till svars för sina gärningar, en bra princip som har fungerat länge och väl, finns inget behov av att förbjuda organisationer med åsikter. Ska vissa mc-klubbar också förbjudas bara för att vissa, även ledande personer, har sysslat med olaglig aktivitet?

Det finns minst ett annat parti där man har tagit kortfifflare och chokladtjuvar i försvar, ditt argument håller inte.

I en rättsstat med åsiktsfrihet har man rätt att ta en person i försvar, därmed inte sagt att man kommer särskilt långt med det i ett rättsligt perspektiv. Och olagligheter skall givetvis lagföras, men att förbjuda organisationer med en viss åsikt är att gå alldeles för långt i inskränkandet av åsiktsfriheten, hör inte hemma i Sverige.
Detta handlar inte om att förbjuda en organisation med en viss åsikt, åsikterna är irrelevanta. Jag hade velat förbjuda Moderaterna om de öppet hotade med att hänga folkförrädare. Jag hade velat förbjuda Socialdemokraterna om deras partistyrelse kastat gasflaskor och bengaliska eldar mot menigsmotsåndare. Detta handlar om kriminell verksamhet och inget annat.
Citera
2018-07-14, 17:39
Medlem
crawlys avatar
Man kan inte förbjuda åsikter och samtidigt kalla sig för demokrati. Man kan däremot förbjuda organisationer som har våld på agendan; AFA, NMR, olika islamistiska organisationer.
Citera
2018-07-14, 17:41
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Men du är ju bara larvig. Det är inte terrorism att visa upp sig och dela ut flygblad eller att försvara sig mot våldsbejakande hatare. Du däremot är regimvänlig medlöpare och ynklig.

Ljuger som fan gör du också. Du hittar ju på lite hela tiden som du trollar sönder tråden.
Försvara sig? Så man försvarar sig genom att förstöra en fredlig demonstration med knogjärn, bengaliska eldar, stavar och gasflaskor?

Jag börjar tro att DU trollar ned tanke på hur dåligt du lyssnar. Jag har källor för allt jag säger men du spelar dum och förnekar allt.
Citera
2018-07-14, 17:44
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är inte olagligt att sprida information även om man tidigare har begått ett brott.

En dömd mördare får inte dela ut flygblad?

Det finns påföljder för terrorbrott, dock ingår ej förbud mot att sprida sina åsikter. Det finns ingen påföljd som innebär inskränkt yttrandefrihet, vad är det för slags samhälle du vill uppnå, man blir mörkrädd.
Jag förespråkar inte inskränkt yttrandefrihet. Jag vill se större yttrandefrihet än vad vi har i dag i Sverige. Dock vill jag förbjuda organisationer som uppmanar till samt nyttjar politiskt våld (terrorism). Två olika saker.

Jag har heller inte påstått att NMR inte får dela ut flygblad. Det var ett svar till det citerade inlägget som påstår att deras fredliga aktioner legitimerar deras direkta våldsaktioner.
Senast redigerad av BaronVonHelsing 2018-07-14 kl. 17:50.
Citera
2018-07-14, 17:48
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Är det en halmgubbe du bygger igen? Eller syftar du på någon musselmansk gruppering?
Man behöver inte vara muslim för att vara terrorist, du visar bara din okunskap i ämnet.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Antirasistdemonstrationerna_i_Kärrtorp_2013

Terrorism: the unlawful use of violence and intimidation, especially against civilians, in the pursuit of political aims

Jag hävdar bestämt att detta går under terrorbrott och i framtiden kommer NMR även att vara terrorklassat, riksdagen håller redan på med detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in