2018-07-13, 09:42
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Kan bekräfta att HD arbetar på USÖ. På strokeavdelning 92, neuro- och rehabmedicinska kliniken som sjuksköterska. Därmed kan hon också lätt fått tag på diverse läkemedel, t ex lugnande som de har på avd för att direkt ge till patienter för att slippa omväg via apotek.

Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Vilka är ni? Syftar du på HD och mig? Isåfall kan jag enbart svara för mig. Känner inte henne. Jag arbetar varken där eller som sjuksköterska, så nej jag arbetar inte så. Jag har inte ett vårdrelaterade yrke överhuvudtaget, men jag har vänner som arbetar inom vården och det är inte svårt att komma åt medicinskåpet på en del avdelningar, på andra jättesvårt.

Kombinerar man dina två inlägg så blir det tydligt att på strokeavdelning 92 är det lätt att komma åt läkemedel, eller har jag fattat fel?
Citera
2018-07-13, 09:47
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Har man nån gång haft stopp i avlopp, då har man nog kaustiksoda hemma. Propplösare.
Jag har det iaf.
"Sopa igen spår". Nja, tror nog mer på en vilja att skända offret. Infon om syra var 50/50 enl bragardsindianen, eller vad nicket heter.
Du menar att de skändar henne före eller efter mordet ?
Jag säger de för jag tror de är fler personer.
Citera
2018-07-13, 09:48
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Värmen och kanske också misshandeln kan ha gjort henne oigenkännlig.

Ja det är lågt odds på det.
Att GM skulle använt syra eller återvänt till platsen för att hälla syra på kroppen låter alldeles för riskabelt.
Dock verkar GM inte bry sig om riskerna om nu FP är MP.
Men syra låter osannolikt.
Allt är visserligen möjligt, men min gissning är att kroppen var illa tilltygad pga ev misshandel samt värme och att den legat ute i naturen.
Citera
2018-07-13, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Menar Du att Du tror att det är fler som skändat LW eller att det är fler personer inblandade i mordet eller både och?
Citera
2018-07-13, 09:52
Medlem
Citat:
Nej jag tror om man är bestämd nog att komma åt något så gör man väl det.
Ni då menade jag dig och HD, så ja
Hur visste du var någonstans hon jobbade som sjuksköterska - Dina vänner berättat ?
Alla anställda inom region Örebro län är offentlig handling
Citera
2018-07-13, 09:54
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:

(FB) Dubbelmordet i Vartofta, januari 1985
Mordet jag nämnde hände 1985. En flicka sköt bägge sina föräldrar. Det tystades ner effektivt. Brukar vara så när minderåriga begår mord. Därför vi aldrig får reda på sånt. Bifogar tråd om händelsen.

Mitt fetade: JA, efter mordet. TROR jag,kanske bäst att tillägga.
Citera
2018-07-13, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kombinerar man dina två inlägg så blir det tydligt att på strokeavdelning 92 är det lätt att komma åt läkemedel, eller har jag fattat fel?
Jag har ingen vän som arbetar på avd 92.
Citera
2018-07-13, 09:57
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Menar Du att Du tror att det är fler som skändat LW eller att det är fler personer inblandade i mordet eller både och?
Fler personer som är inblandade möjligen personer som håller varandra bakom ryggen. Skändningen är förmodligen ett påhitt, trådsanning.
Citera
2018-07-13, 09:59
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
(FB) Dubbelmordet i Vartofta, januari 1985
Mordet jag nämnde hände 1985. En flicka sköt bägge sina föräldrar. Det tystades ner effektivt. Brukar vara så när minderåriga begår mord. Därför vi aldrig får reda på sånt. Bifogar tråd om händelsen.

Mitt fetade: JA, efter mordet. TROR jag,kanske bäst att tillägga.
Tackar, misstolka mig inte.
Citera
2018-07-13, 10:04
Medlem
Jag tänker ju på kombinationen syra+skrik. Om någon får syra på sig så måste det ju göra vanvettigt ont, skriken lät i beskrivningen hemska.
Jag tror på Daalan och skriken.
Möjligen kan kniv också skapa skrik, men det kan också ge sådan chock att du blir helt tyst.
Jag spekulerar också, precis som alla andra.
Mina misstankar riktas också främst mot SD, men tycker att det harvtagit väldigt lång tid att sätta dit honom nu med tanke på att han varit häktad en gång redan. Han kan inte ha försagt sig allt för mycket under förhören, då skulle det ha använts i TR.
Citera
2018-07-13, 10:10
Medlem
Citat:
Fler personer som är inblandade möjligen personer som håller varandra bakom ryggen. Skändningen är förmodligen ett påhitt, trådsanning.
Håller med om båda Dina meningar... den första inte helt omöjlig den andra lite mer otrolig... hoppas vi får ett svar och det snart!
Citera
2018-07-13, 10:20
Medlem
Flera personer, tänker vi SD+HD eller tänker vi UW+NW, eller tänker vi i helt andra banor. Intressant tanke. Kan mycket väl vara så eftersom ingen blivit häktat anhållen. De håller varandra om ryggen och skyddas på så sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in