2018-07-13, 07:45
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nu har du under en lång SPRIDIT ETT RYKTE om syra. Genom dina PÅSTÅENDEN har du medvetet, eller omedvetet, försökt att göra detta till EN TRÅDSANNING.

Skriv gärna i fortsättningen att det är DIN EGEN SPEKULATION.

Det finns ingenting i rapporteringen hitills, vare sig i media eller från andra i tråden som säger sig ha insikt, som överhuvudtaget pekar mot syra.

Det är du som gång på gång försöker PLANTERA detta i tråden.

Ett flertal skribenter har försökt förklara för dig att en kropp som liggger ute i flera dagar i värmen blir väldigt påverkad (läs förruttnelseprocess) och även angripen av allt från insekter eller större djur.

Här håller jag med!
Nu börjar det bli en trådsanning det här med syran.
Som sagt värmen gjorde sitt med kroppen.
Ingen idé att diskutera det mer innan det kommer uppgifter från säker källa att att skulle varit syra inblandat.
Citera
2018-07-13, 07:52
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Kan bekräfta att HD arbetar på USÖ. På strokeavdelning 92, neuro- och rehabmedicinska kliniken som sjuksköterska. Därmed kan hon också lätt fått tag på diverse läkemedel, t ex lugnande som de har på avd för att direkt ge till patienter för att slippa omväg via apotek.
Jobbar ni så
Citera
2018-07-13, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Ja tyvärr har sådant skett förr. Fast jag tycker också att det är mer bekvämt att foga in SD i pusslet. Det är en så mycket lättare bit att foga in. En halvgalen snubbe som har haft en stökig relation med BO.

Vittnet som hört röster tycks inte veta om det är LW och SD. Kan således vara LW och NW eller UW. Att SD synts i området är inte konstigt enligt mig. Han skriver om och om igen om sina nattliga turer.

Ni som kan kolla geocachsidan, inte loggade han nåt den aktuella natten? Det borde framkommit dag 1 isf.
Citera
2018-07-13, 08:11
Medlem
Tufft nu för Örebropolisen...

2 mördade i Vivalla, Lena... och till allt elände kan inte transportörerna hålla mördare (iof överklagat) kvar i en transport utan springer lös i Laxåområdet...!
Citera
2018-07-13, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Här håller jag med!
Ingen idé att diskutera det mer innan det kommer uppgifter från säker källa att att skulle varit syra inblandat.
"Uppgifter från säker källa" skulle det vara det blev det inte mycket sagt i denna tråd, tror inte heller på det men låt alla diskutera. Lika väl att alla kan ha olika uppfattningar vad gäller UW som MGM...
Börjar bli lite långt mellan inläggen och det är tråkigt när man är inne...
Citera
2018-07-13, 08:49
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Lite HD-uppgifter:

Född 1974 i Längbro (Örebro)

Föräldrar:

Mamma BA och
Pappa S-OA, bor i Örebro

Syskon:

POS född 1972, bor i Örebro

HD bor:

1974-1996 Längbro (Örebro) födelseadressen

1996-1997 Med föräldrar på annan Örebroadress. Föräldrarna bor kvar där.

1997-2000 Annan Örebroadress. SD flyttar in.

2000-2003 Ytterligare en Örebroadress, bor med SD

2003-2005 ännu en Örebroadress tillsammans med SD

2005-2018-03-21 Betesvägen Örebro. Barnen är födda 2004 och 2006. HD gifter sig med SD 2008, vigselförrättare LW.

2018- Fädermansgatan, Örebro, utan SD.
Citera
2018-07-13, 09:15
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Nej varför just syra, vem har tillgång till något beprövat för att sopa igen spår som du säger.

Har man nån gång haft stopp i avlopp, då har man nog kaustiksoda hemma. Propplösare.
Jag har det iaf.
"Sopa igen spår". Nja, tror nog mer på en vilja att skända offret. Infon om syra var 50/50 enl bragardsindianen, eller vad nicket heter.
Citera
2018-07-13, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Jobbar ni så
Vilka är ni? Syftar du på HD och mig? Isåfall kan jag enbart svara för mig. Känner inte henne. Jag arbetar varken där eller som sjuksköterska, så nej jag arbetar inte så. Jag har inte ett vårdrelaterade yrke överhuvudtaget, men jag har vänner som arbetar inom vården och det är inte svårt att komma åt medicinskåpet på en del avdelningar, på andra jättesvårt.
Citera
2018-07-13, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nu har du under en lång SPRIDIT ETT RYKTE om syra. Genom dina PÅSTÅENDEN har du medvetet, eller omedvetet, försökt att göra detta till EN TRÅDSANNING.

Skriv gärna i fortsättningen att det är DIN EGEN SPEKULATION.

Det finns ingenting i rapporteringen hitills, vare sig i media eller från andra i tråden som säger sig ha insikt, som överhuvudtaget pekar mot syra.

Det är du som gång på gång försöker PLANTERA detta i tråden.

Ett flertal skribenter har försökt förklara för dig att en kropp som liggger ute i flera dagar i värmen blir väldigt påverkad (läs förruttnelseprocess) och även angripen av allt från insekter eller större djur.
Nej, det har jag inte gjort. Senaste inlägget skrev jag att jag inte kan släppa det. Precis som andra inte kan släppa UW som ev gm.
Det var Bradgardsindianen som fått detta skickat till sig i pm, du får höra mer där efter källa.
Citera
2018-07-13, 09:30
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Vilka är ni? Syftar du på HD och mig? Isåfall kan jag enbart svara för mig. Känner inte henne. Jag arbetar varken där eller som sjuksköterska, så nej jag arbetar inte så. Jag har inte ett vårdrelaterade yrke överhuvudtaget, men jag har vänner som arbetar inom vården och det är inte svårt att komma åt medicinskåpet på en del avdelningar, på andra jättesvårt.
Nej jag tror om man är bestämd nog att komma åt något så gör man väl det.
Ni då menade jag dig och HD, så ja
Hur visste du var någonstans hon jobbade som sjuksköterska - Dina vänner berättat ?
Citera
2018-07-13, 09:37
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Här håller jag med!

Värmen och kanske också misshandeln kan ha gjort henne oigenkännlig.
Citera
2018-07-13, 09:41
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kan du ge ett exempel på en 16-åring som mördat sin förälder i Sverige?
Kan väl inte vara så vanligt som du säger?

Läst om några fall i USA, men kan inte minnas något från Sverige med så ung person?

Vi pratar väl inte om en psykiskt sjuk eller gravt kriminell person heller?

Tänk ett steg längre:
Tänk att gm är en helt annan person än den du tror... Han blir häktad, gripen, dömd. Den du menar är HELT oskyldig.

https://nyheter24.se/nyheter/udda/895796-barn-som-mordat-sina-foraldrar
NEJ. I Sverige vet jag bara en för många år sen. Det beror nog på att de flesta barn i Sverige är älskade av sina föräldrar. Och att föräldrarna visar det. Barn är barn, i vilket land som helst. Sen krävs naturligtvis psykiskt illamående. 16 år är ungt,JA. Men N kan vara brådmogen.
Varför får inte jag skriva vad jag tror för dej????? Bara för du anser att N är oskyldig så gör inte jag det. Jag anser inte att SD ÄR oskyldig heller. Jag VET inte. Men fb är till för spekulerande. Eftersom vi inga uppgifter får från media så spekuleras det. Jag TROR inte på SD som nummer ett längre. Man har också rätt att rikta sina egna misstankar åt vilket håll som helst. Det kan även ändras. Men DU verkar helt säker på att N är oskyldig. Kan du dela med dej av den slutsatsen så den blir trovärdig tack.
Senast redigerad av Sockerhals 2018-07-13 kl. 09:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in