Detta fall är det mycket svårt att hitta några uppgifter om idag, vilket kanske inte är så konstigt. När detta dubbelmord skedde för ca 25 år sedan, så skrevs det otroligt mycket om det.
Vartofta är en liten ort som ligger söder om Falköping, när man kör mot Mullsjö och Jönköping. Dock ligger denna lilla ort ganska isolerad för man får köra av från stora vägen.
Denna familjetragedi begicks någon gång åren 1984-86

.
Dottern i huset sade sig ha hört skottlossning under morgontimmarna, och därefter sett GM fly från familjens hus över ett stort fält. Om jag nu inte minns helt fel så berättade dottern att hon hade krypit under en säng, och på så sätt klarat sig.
Efter ingående förhör så erkände hon, att hon hade dödat sina föräldrar med ett kraftigt handeldvapen. Varför bl.a. polisen blev misstänksamma var att det var ganska djup snö, och det fanns inga andra fotspår än hennes egna.
Med detta kraftiga handeldvapen, som skall ha funnits i huset, så avrättade dottern mer eller mindre sina föräldrar. Hon var vid tillfället 15-16 år.
Även huset där detta hända, låg också ganska isololerat i Vartofta. Några hus ligger inte så långt från "mordhuset".
Har varit där ett par gånger själv och har sett bl.a. detta fält som den påstådde GM skulle ha gått över. Det är en bra bit att gå från huset upp till vägen.
Familjen var utåt sett en respektabel familj, men det fanns mycket mörka sidor. Det är nu länge sedan jag läste om fallet, men är ganska säker på att det begicks p.g.a. sexuella övergrepp.
Pappan skall ha utfört dem och mamman visste om detta, men gjorde inget för att stoppa dem.
Jag tror inte att det fanns flera barn i denna mycket tragiska familj.
Vet ej vad som hände med henne sedan, men troligtvis blev hon omhändertagen av de sociala myndigheterna i Falköping.
Jag hoppas att hon idag lever och har hälsan i behåll och kanske har en egen familj. Jag hoppas också att hon till en viss grad har kunnat lägga detta enormt tragiska och vidriga bakom sig?
Är det någon annan som har hört talats om detta dubbelmord?