Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-11, 17:49
  #10933
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Med tanke på hennes två bedrägeridomar - ge henne inga idéer

Men förhoppningsvis begär väl arbetsgivaren utdrag ur belastningsregistret ifall jobb inom vård eller hemtjänst skulle bli aktuellt framöver?
Nope inga utdrag från belastningsregistret för att jobba inom vården/äldre..vet dock inte om det kan förekomma...
Vi har en "icke svensk" som blivit dömd för våldtäkt mot minderårig..men verkar helt ok han duschar "olga" 97 år...så i vården är alla välkommen..
Citera
2018-07-11, 17:59
  #10934
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixofixi
Nope inga utdrag från belastningsregistret för att jobba inom vården/äldre..vet dock inte om det kan förekomma...
Vi har en "icke svensk" som blivit dömd för våldtäkt mot minderårig..men verkar helt ok han duschar "olga" 97 år...så i vården är alla välkommen..

Det där tror jag inte på. Iaf i min kommun kollar man upp belastningsregistret för alla som söker jobb i vården. Vi hade en kille som sökte jobb, det visade sig att han hade blivit dömd för misshandel för 10 år sen, så han fick inget jobb.
Citera
2018-07-11, 18:07
  #10935
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Det där tror jag inte på. Iaf i min kommun kollar man upp belastningsregistret för alla som söker jobb i vården. Vi hade en kille som sökte jobb, det visade sig att han hade blivit dömd för misshandel för 10 år sen, så han fick inget jobb.
Ok kan va så i din kommun men här görs det inte...varför skulle jag ljuga?
Jag har sett domen på killen...så inget som bara är rykten
Citera
2018-07-11, 19:14
  #10936
Medlem
Satt ock kollade in de bilder som lagts upp i bloggen. Nästan alla kläder som ungarna har ser helt nya ut. Är det helt ute med att syskon får ärva varandras kläder? När mina ungar var små så hade inte ett par skor kritvita detaljer. Det kunde vara slitet och missfärgat. Var finns det slitna och lite noppiga?

Vem har råd att köpa nytt hela tiden?
Citera
2018-07-11, 22:02
  #10937
Avstängd
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billingvar
Satt ock kollade in de bilder som lagts upp i bloggen. Nästan alla kläder som ungarna har ser helt nya ut. Är det helt ute med att syskon får ärva varandras kläder? När mina ungar var små så hade inte ett par skor kritvita detaljer. Det kunde vara slitet och missfärgat. Var finns det slitna och lite noppiga?

Vem har råd att köpa nytt hela tiden?

Catrin såklart!
Citera
2018-07-11, 22:30
  #10938
Medlem
Hur mycket kan hon ha in varje månad? Bidrag, underhåll, soc??
Hennes liv hade inte jag och min familj kunna leva när vi var föräldralediga. Vi hade trots allt två inkomster.
Citera
2018-07-11, 22:33
  #10939
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixofixi
Nope inga utdrag från belastningsregistret för att jobba inom vården/äldre..vet dock inte om det kan förekomma...
Vi har en "icke svensk" som blivit dömd för våldtäkt mot minderårig..men verkar helt ok han duschar "olga" 97 år...så i vården är alla välkommen..

Det där kan tyvärr stämma; https://polisen.se/contentassets/66a...sregistret.pdf

De äldre och sjuka verkar inte skyddas - med tanke på hur ofta man hör om äldre/sjuka som blir bestulna och lurade borde de skyddas på något sätt. Exemplet du tar upp borde givetvis också finnas med på listan över brott som ska kollas. Om man har en så trasig moralisk kompass så man förmår sig att våldta minderåriga har man nog inga problem med att ta ett par tusen från en person som ligger inför döden på akuten.

Jag tycker det är intressant att hon siktar på att bli akut-sjuksköterska - en plats hon känner till utan och innan vid det här laget.

och en ipad air för runt 4000, plus en bäddmadrass från jysk för 1500. Är alarmerande. Inte för att det är några större summor men ligger väl inom ramen för vad hon kan dra in på bedrägerier. Ipaden är jag tveksam till -något som skulle kunna vara en bild tagen från valfri telefonoperatör, men Mamman används som en "front" hela tiden för hennes prylar. Det är märkligt, vilken vuxen person får sådana presenter från "Mamma/Pappa"?
__________________
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2018-07-11 kl. 23:16.
Citera
2018-07-11, 22:56
  #10940
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billingvar
Satt ock kollade in de bilder som lagts upp i bloggen. Nästan alla kläder som ungarna har ser helt nya ut. Är det helt ute med att syskon får ärva varandras kläder? När mina ungar var små så hade inte ett par skor kritvita detaljer. Det kunde vara slitet och missfärgat. Var finns det slitna och lite noppiga?

Vem har råd att köpa nytt hela tiden?

Tycker det mesta ungarna har på sig ser gammalt och billigt ut faktiskt..... så det är ju ganska tydligt att kläder är ingenting Catrin slösar pengar på. vare sig åt sig själv eller åt barnen.
Citera
2018-07-12, 11:53
  #10941
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
Det känns som det är något som inte stämmer. Det dräller in nya saker till hemmet och barnen. Det är foto på shoppingkassar och restaurangmat. Och sen alla resor som lök på laxen. Det finns inte en chans att hennes mor betalar allt detta.

Det är intressant att se hur hur hon försöker "ljuga ner" sin konsumtion. Andra skryter om hur dyrt det har köpt ditt och datt. Men CH försöker slå i folk att allt är världens fynd och gåvor. När dom var I Böda så skrev hon att dom skulle till affären och handla mat för att det är billigare. Men dom enda foto hon postade var på restaurangmat. Och sen sitter hon och flashar i en Audi med vad som ska föreställa en dyr klocka och väska. Det är som hissen stannar halvvägs.

Personligen tror jag att hon fattade vilken enorm tur hon hade som bara fick skyddstillsyn i domen. Men jag tror du är något på spåret. För som du säger, läser man FUP så har hon varit "känslomässigt" involverad med vad jag kommer ihåg två av sina BO (stackars MM). Och det är konstigt att det aldrig är snack om killar på hennes insta/blogg. Det brukar folk älska att skylta med. Jag gissar på att det pengar hon rör sig med i dag snarare kommer från lättlurade killar än dom gamla biljett/resor/LGH sakerna. Hennes namn är ganska bränt idag.

Du satte huvudet på spiken!
Personligen är jag övertygad om att det är nya bedrägerier på gång. Göra allt för att synas i alla socialamedier, inne och kommenterar nånstop på bloggbevakning (predikar t.o.m. om moral) Och då får vi inte glömma att det är också samma blogg som hade en insamling till Catrins brottsoffer. Nä.. Alla nya prylar, det (om möjligt) ännu mer desperata försök att få synas överallt. Alla resor, utemat.. Ja det är ju bara att börja räkna hur mycket pengar som försvinner där. Aldrig i livet att mamsen betalar allt det där. Hon är helt klart i gång med nya bedrägerier på ett lr annat sätt.
__________________
Senast redigerad av Fishfishy 2018-07-12 kl. 11:59.
Citera
2018-07-12, 19:32
  #10942
Avstängd
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfishy
Du satte huvudet på spiken!
Personligen är jag övertygad om att det är nya bedrägerier på gång. Göra allt för att synas i alla socialamedier, inne och kommenterar nånstop på bloggbevakning (predikar t.o.m. om moral) Och då får vi inte glömma att det är också samma blogg som hade en insamling till Catrins brottsoffer. Nä.. Alla nya prylar, det (om möjligt) ännu mer desperata försök att få synas överallt. Alla resor, utemat.. Ja det är ju bara att börja räkna hur mycket pengar som försvinner där. Aldrig i livet att mamsen betalar allt det där. Hon är helt klart i gång med nya bedrägerier på ett lr annat sätt.

Absolut, hennes mor är knappast att betrakta som höginkomsttagare, och med tanke på hur väl hur hon lyckats uppfostra Catrin finns det knappast några större summor inom familjen. Människor med pengar tenderar att uppfostra sina barn väl, och se till att de lär sig värdet av pengar. Den biten saknar Catrin. Det handlar mest om glory and fame för henne. Och på den punkten blev det magplask, undrar varvför🤔
Citera
2018-07-12, 21:27
  #10943
Medlem
cleovarnamnets avatar
Mamman är ju chef inom barnomsorgen, kan säkert tjäna över 40 000. Och jo, jag tror att mamman köper mycket, både prylar och resor, till Catrin av den simpla anledningen att hon är livrädd att Catrin annars börjar med bidrägerier igen för att få in pengar till exempelvis charter, Finlandsresor och iPads. Och jag håller med (bäst att förtydliga: jag vet inget om det här, bara tror) i så fall - bättre att mamman betalar än brottsoffer. Personligen tycker jag att mamman skall betala av skulderna också. Hade det varit min dotter hade jag skämts något oerhört och betalat av alla offer så fort jag kunde.
Catrin vet att hon får fängelse nästa gång. Jag tror hon håller sig på mattan.
Citera
2018-07-13, 07:01
  #10944
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Mamman är ju chef inom barnomsorgen, kan säkert tjäna över 40 000. Och jo, jag tror att mamman köper mycket, både prylar och resor, till Catrin av den simpla anledningen att hon är livrädd att Catrin annars börjar med bidrägerier igen för att få in pengar till exempelvis charter, Finlandsresor och iPads. Och jag håller med (bäst att förtydliga: jag vet inget om det här, bara tror) i så fall - bättre att mamman betalar än brottsoffer. Personligen tycker jag att mamman skall betala av skulderna också. Hade det varit min dotter hade jag skämts något oerhört och betalat av alla offer så fort jag kunde.
Catrin vet att hon får fängelse nästa gång. Jag tror hon håller sig på mattan.
Mamman tjänar nog snarare runt 50000 kr/mån, men det räcker väl knappast till att dra runt TVÅ familjer? GM har även en bror. Nån resa då och då samt bidrag till möbler od kan man ju tänka sig. Mamman och sambon bor i villa vilket i dagens läge kan ge en låg månadskostnad om man köpte i rätt läge, så man kan tänka sig att mamman har råd att skjuta till lite till dotterns hyra, men knappast till nån större konsumtion. Hublot och dyra bilar som GM så patetiskt vill ge sken av att hon har kan ENDAST komma från bedrägerier, inte mamman, och man är ju helt jävla dum i huvudet av att som rejält skuldsatt till privatpersoner som man vet följer en försöka spela rollen som välbeställd glamour girl. Mamman och sambon har två relativt gamla svenssonbilar vilket inte pekar på att de har några större kapitalinnehav. Hon håller sig högst sannolikt inte på mattan speciellt länge.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback