2018-07-11, 20:42
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tack för info om källa.

Ok, kanske inte relevant vad de bytt till - men kanske varför de bytt?
Tja, de kanske hade en fejd med sina föräldrar? Oavsett begriper jag inte vad det skulle kunna ha med detta mord att göra...
Citera
2018-07-11, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tycks iaf vara två bröder som nu har annat efternamn. En heter *son (ett som inte börjar på D) och en *berg.
Konstigt att dom har olika efternamn, såvida dom inte är halvsyskon? Vet du när dom bytte efternamn?
Citera
2018-07-11, 20:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Konstigt att dom har olika efternamn, såvida dom inte är halvsyskon? Vet du när dom bytte efternamn?
Nej, så långt har jag inte brytt mig. Är det någon som tycker det verkar intressant nog så räcker det med ett samtal till skatteverket, de är väldigt hjälpsamma vet jag av erfarenhet.

Syskonen hade iaf samma efternamn 1980.
Citera
2018-07-11, 20:56
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tja, de kanske hade en fejd med sina föräldrar? Oavsett begriper jag inte vad det skulle kunna ha med detta mord att göra...
Om vi nu har en MGM, SD, så tycker iaf jag att det är intressant att se varifrån han kommer - han är ett så gott som oskrivet blad innan han fix und fertig dyker upp i Örebro som familjefar, yrkesverksam, sakletare mm.

Om han nu är GM, hur ser hans bakgrund ut? Vad har skapat honom och gjort honom till vad han är?

Jag tycker att det är en intressant och (kanske) viktig pusselbit.

Om man drar en parallell till Gyllensvaan/Mantorp - där kartlades hans far och förfäder in till sjunde led. Lite överdrivet så klart, men det fanns ett stort intresse av att utforska hans bakgrund.

Det spekuleras i ev narcissistiska drag - hur formas en person till att uppvisa sådana? Finns det något i SD:s historia som tyder på att han haft den personligheten som ung?

Jag skulle helt enkelt vilja veta mer om SD:s dåtid - samtiden är väl dokumenterad i en uppsjö av loggar...
Citera
2018-07-11, 21:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
En skummis som haft möjlighet att styra polisen fel i början UW
Edit: som haft möjlighet
Varför skulle han ha haft större möjlighet än någon annan att styra polisen?

Citat:
Skummis menar jag som man knappt får beröra.
Enligt vem?

Citat:
Det finns också, om jag inte minns fel uppgifter från UW själv där han ondgjort sig över LWs handhavande med barnen
Menar du den anonyma bloggen som vi har diskutera i oändlighet och som verkar vara fejkad?

Citat:
Instämmer fel ord. påverkat passar bättre ,
Varför tror du att polisen skulle påverkas av just honom?

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja det är möjligt att han påvisat för polisen att han tror SD är inblandad. Men påverkat polisen tror jag inte han har gjort.
De har annat att gå på när det gäller SD.
Men skulle det vara så att han pekat polisen åt SD:s håll så var det ju med
rätta
Han är nog inte den enda som tror att SD är skyldig.
Citera
2018-07-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför skulle han ha haft större möjlighet än någon annan att styra polisen?

Enligt vem?

Menar du den anonyma bloggen som vi har diskutera i oändlighet och som verkar vara fejkad?

Varför tror du att polisen skulle påverkas av just honom?

Han är nog inte den enda som tror att SD är skyldig.

En orsak är att han är exmake till offret och kan anses känna henne väl.
En annan sak är hur polisen ser på honom överhuvudtaget, det
beror nog till viss del hur sanna ryktena är.
Citera
2018-07-11, 21:49
Medlem
LimeTimes avatar
En fundering jag har angående Lenas anmälan mot SD gällande ofredande: OM det inkommit material kring detta innan LW väljer att inte medverka längre, sparas dessa uppgifter av polisen då? Enligt postare i tråden eller media så fanns bland annat sms sparat av LW. Om hon gett polisen tillgång till dessa, vad händer då med den informationen när fallet avslutas?
Citera
2018-07-11, 22:33
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
En fundering jag har angående Lenas anmälan mot SD gällande ofredande: OM det inkommit material kring detta innan LW väljer att inte medverka längre, sparas dessa uppgifter av polisen då? Enligt postare i tråden eller media så fanns bland annat sms sparat av LW. Om hon gett polisen tillgång till dessa, vad händer då med den informationen när fallet avslutas?

Polisanmälningar och nedlagda förundersökningar arkiveras. Sen är det så att detta arkiv brukar gallras lite då och då. På vilka premisser en sådan gallring går till vet jag dock ej.
Citera
2018-07-11, 23:00
Medlem
Det största motivet borde otvivelaktigt kunna härledas till en möjlig kvinnlig MGM om ni frågar mig.

Finns det någon säker uppgift på antalet bostader som varit avspärrade - förutom SD:s och LW:s?
Citera
2018-07-11, 23:08
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Det största motivet borde otvivelaktigt kunna härledas till en möjlig kvinnlig MGM om ni frågar mig.

Finns det någon säker uppgift på antalet bostader som varit avspärrade - förutom SD:s och LW:s?

Inga, så vittnar jag förstår. Endast SDs (som hävdes initialt och sedan spärrades av igen) samt LWs.
Citera
2018-07-11, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Inga, så vittnar jag förstår. Endast SDs (som hävdes initialt och sedan spärrades av igen) samt LWs.

Ok. Lite märkligt kan tyckas. 😮
Citera
2018-07-11, 23:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Ok. Lite märkligt kan tyckas. 😮
Visst, lite märkligt för oss som betraktar det här fallet utifrån. Men kom ihåg att polis och åklagare hittills inte tycks ha haft en tanke på att gärningsmannen skulle kunna vara någon annan än just SD. Ser man det ur polisens perspektiv blir det alltså helt naturligt att inte intressera sig för andra bostäder än hans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in