2018-07-10, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

För det fina folket med sin tillgjorda överklassdialekt som tror att dom tillhör universums centrum kan en sån storm i ett vatteglas naturligtvis kännas som en orkan på öppet hav. Men det är bara för att man har glidit genom livet på en räkmacka vallad med gåslever.

Bjärred ligger ljusår ifrån Djursholm där dyslexi nästan är ett bevis på att man är släkt med kungen.

Förstår inte riktigt detta inlägg. Tror du att O gled genom livet på en räckmacka och därför inte klarade av påfrestningar?
Citera
2018-07-10, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Har också efterlyst det. Dom bör ha snappat upp ett och annat. Dock förstår jag att dom inte skriver här

Jag vet inte hur många de är men här kan de ju vara anonyma om det inte är väldigt få då kanske det är svårt. Någon skulle säkert vilja lätta på hjärtat men det är som sagt svårt utan att bli ifrågasatt.
Citera
2018-07-10, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazz16
Jag vet inte hur många de är men här kan de ju vara anonyma om det inte är väldigt få då kanske det är svårt. Någon skulle säkert vilja lätta på hjärtat men det är som sagt svårt utan att bli ifrågasatt.

Lärarnas ord skulle vara guld värt för varenda kvällstidning med självaktning. Kan det vara lagbrott att berätta om hur undervisningen fungerade och deras iakttagelser i hemmet? Om det inte är det, skulle de säkert vilja berätta, tror jag. Det kan leda väldigt långt framåt. Skolan får inte sätta munkavle på dem, eller? Meddelarfriheten gäller den i skolan? Det tror jag. Då har de rätt att tala åtminstone om sin arbetssituation. Om det varit jobbigt att undervisa i hemmet, till exempel?
Citera
2018-07-10, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
Du får fortsätta
Diognasera
Att säga någon
Förgiftat någon är
Ett riktigt förtal

Försök inte hitta på
En trådsanning
Om att jag dementerat
Något om Centiloger nu får
Du sluta anklaga mej

Jag tror att de flesta i tråden absolut känner jättestor sympati för alla som varit nära familjen. Att du och Elli får en massa frågor tror jag beror på viljan att få veta mer, inte att frågorna är kritik eller påhopp på er personligen. Det är svårt tycker jag att hantera att det kommer små bitar av information som är ganska vag. Vi i tråden har ju hängt här sen januari och jag tycker det är svårt att få ihop en klar bild av vad du vet. Vi vet ju inte mer än vad polisen sagt och sånt som man spekulerat om här. Att det blir vilda spekulationer beror på det, att det inte finns info. Därför tror jag att ju mer ni som var nära familjen berättar, desto mindre teorier skulle det föras fram. Ni som vet mest skriver minst så att säga.
Citera
2018-07-10, 15:54
Medlem
CROSS-i-takets avatar
1.
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
... Vi har tidigare i tråden pratat om förekomsten av symbiogen psykos, dvs att den ena parten dras med i den egentliga psykotikerns vanföreställning. När den sekundära är ifrån den primärt psykotiske blir hen bättre. Barnen blev friskare när de var med enbart Oskar. Kanske släppte hans vanföreställningar om dem när han var ifrån Hanna vilket i sin tur gjorde dem friskare?
Är det inte en så kallad trådsanning att barnen blev friskare när de var tillsammans med sin far? Belägg på detta, tack.
Citera
2018-07-10, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Okej. Finns några i tråden, bland annat N.Armstark och Scientology, som tror att H och O var scientologer. Tror ni att H och B har infiltrerat både Skatteverket och Lunds universitet? Vad var syftet med detta i så fall? Var det därför familjen dog?

https://varldenshistoria.se/samhalle/religionshistoria/scientologer-anvande-kriminella-metoder
Det du skrivet är väldigt osammanhängande, varför skulle någon ha infiltrerat Skatteverket och Lunds universitet? Tror du inte att medlemmar i Sc jobbar på många olika arbetsplatser? Det är lika underligt som att fråga om svenska kyrkan har infiltrerat samhället för att dess medlemmar jobbar överallt.

Du får allt bli lite stringentare om du ska få några fler svar.
Citera
2018-07-10, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CROSS-i-taket
1.
Är det inte en så kallad trådsanning att barnen blev friskare när de var tillsammans med sin far? Belägg på detta, tack.
Infon kommer från Elli.
Citera
2018-07-10, 16:00
Bannlyst
Citat:
1.
Det är riktigt, i likhet med i princip all info vi har i fallet utöver testamentet och avskedsbrevet. Det kommer från den nyktraste och mest trovärdiga källan i tråden som har personlig kunskap om familjen.
Citera
2018-07-10, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Jag tror att de flesta i tråden absolut känner jättestor sympati för alla som varit nära familjen. Att du och Elli får en massa frågor tror jag beror på viljan att få veta mer, inte att frågorna är kritik eller påhopp på er personligen. Det är svårt tycker jag att hantera att det kommer små bitar av information som är ganska vag. Vi i tråden har ju hängt här sen januari och jag tycker det är svårt att få ihop en klar bild av vad du vet. Vi vet ju inte mer än vad polisen sagt och sånt som man spekulerat om här. Att det blir vilda spekulationer beror på det, att det inte finns info. Därför tror jag att ju mer ni som var nära familjen berättar, desto mindre teorier skulle det föras fram. Ni som vet mest skriver minst så att säga.

Jag tror nu att anhöriga inte vet ett smack! De vet mindre än oss i tråden som försökt gräva fram fakta, till exempel att O inte deklarerat. Det är en avgörande uppgift om hur han hade det.

Anhöriga förlitar sig precis som övriga i samhället på att alla gör vad de ska. Skolan blundade. Det måste få ett efterspel!
Citera
2018-07-10, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det du skrivet är väldigt osammanhängande, varför skulle någon ha infiltrerat Skatteverket och Lunds universitet? Tror du inte att medlemmar i Sc jobbar på många olika arbetsplatser? Det är lika underligt som att fråga om svenska kyrkan har infiltrerat samhället för att dess medlemmar jobbar överallt.

Du får allt bli lite stringentare om du ska få några fler svar.

Tack för svaret. Då tror du alltså bara att O och H var medlemmar i Scientologikyrkan? Inte att de aktivt jobbade för kyrkan på sina respektive arbeten?

Jag tror inte ett dugg på detta, med de uppgifter som finns nu. En mindre öppning för isoleringen och hemskolningen samt att familjen sökte sig söderut, men det har en rätt given förklaring.

O var fäst vid Bjärred. Där hade han varit som barn. Det var huvudskälet till att de bosatte sig där, tror jag. Inte att det var nära till Arlöv!

Jag tror att vistelsen i Bjärred kan ha lett till att O hamnat i något outrett trauma från barndomen. Vi har konstaterat att han hade en bror som avled som spädbarn. Familjen kan ha lidit, O kan ha fått bättre stöd och förståelse hos den äldre generationen. Ingen avsåg att sätta upp en sköld framför O, men omedvetet kan det bli så när det finns sorg och rädsla inblandat. Obearbetat.

Minsta sjukdomstecken kanske välte O över ända, med tanke på vad brodern kan ha dött av. Kanske fanns det något genetiskt svårt där.

O jobbade i vart fall ihjäl sig också. Kanske flydde han in i arbetet för att inte reda ut sina trauman.

Barn är som svampar. De suger åt sig atmosfärer och outtalade känslor. Att flickorna blev trötta kan säkert ha varit outtalad ångest, som ger trötthet. Det var synd att O inte fick terapi, eller fick han det?

Slutligen. Bespara mig spydigheter. Jag ser dem direkt. De faller som en mörk skugga på dig.
Senast redigerad av rappytt 2018-07-10 kl. 16:08.
Citera
2018-07-10, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Jag tror nu att anhöriga inte vet ett smack! De vet mindre än oss i tråden som försökt gräva fram fakta, till exempel att O inte deklarerat. Det är en avgörande uppgift om hur han hade det.

Anhöriga förlitar sig precis som övriga i samhället på att alla gör vad de ska. Skolan blundade. Det måste få ett efterspel!

Inte ett smack? Om du syftar på att de inte vet varför familjen är död och hur familjen dog så kan jag hålla med dig men om du menar att de har mindre information om familjen än vi här i tråden har, är du mer än lovligt inbilsk.
Senast redigerad av japanesa 2018-07-10 kl. 16:30.
Citera
2018-07-10, 16:12
Bannlyst
Citat:
1.

Jo det Är en trådsanning
Saknas belägg bara påhittat
Av en som själv kallar sig Oskars vän
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in