Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Det du skrivet är väldigt osammanhängande, varför skulle någon ha infiltrerat Skatteverket och Lunds universitet? Tror du inte att medlemmar i Sc jobbar på många olika arbetsplatser? Det är lika underligt som att fråga om svenska kyrkan har infiltrerat samhället för att dess medlemmar jobbar överallt.
Du får allt bli lite stringentare om du ska få några fler svar.
Tack för svaret. Då tror du alltså bara att O och H var medlemmar i Scientologikyrkan? Inte att de aktivt jobbade för kyrkan på sina respektive arbeten?
Jag tror inte ett dugg på detta, med de uppgifter som finns nu. En mindre öppning för isoleringen och hemskolningen samt att familjen sökte sig söderut, men det har en rätt given förklaring.
O var fäst vid Bjärred. Där hade han varit som barn. Det var huvudskälet till att de bosatte sig där, tror jag. Inte att det var nära till Arlöv!
Jag tror att vistelsen i Bjärred kan ha lett till att O hamnat i något outrett trauma från barndomen. Vi har konstaterat att han hade en bror som avled som spädbarn. Familjen kan ha lidit, O kan ha fått bättre stöd och förståelse hos den äldre generationen. Ingen avsåg att sätta upp en sköld framför O, men omedvetet kan det bli så när det finns sorg och rädsla inblandat. Obearbetat.
Minsta sjukdomstecken kanske välte O över ända, med tanke på vad brodern kan ha dött av. Kanske fanns det något genetiskt svårt där.
O jobbade i vart fall ihjäl sig också. Kanske flydde han in i arbetet för att inte reda ut sina trauman.
Barn är som svampar. De suger åt sig atmosfärer och outtalade känslor. Att flickorna blev trötta kan säkert ha varit outtalad ångest, som ger trötthet. Det var synd att O inte fick terapi, eller fick han det?
Slutligen. Bespara mig spydigheter. Jag ser dem direkt. De faller som en mörk skugga på dig.