Citat:
Ursprungligen postat av
Missan27
Tack för ett bra inlägg. Tack till dig med Rapytt . Jag läser tråden nästan dagligen. Jag hoppas polisen kommer med ett uttalande snart men tyvärr tror jag inte på att dom gör det. Alla kom undan förutom Moa och Agnes. Två barn som var bebisar för inte så länge sen mördades. Skolan kom undan. När sjukvården begår misstag så görs det Lex Maria anmälan. Jag har läst några såna som brukar avslutas med ungefär ” vi ska bättra oss ”. Skolan kommer säkert bättra sig också. Men det är för sent för Moa och Agnes. Någras nonchalans blev deras död.
Välkommen tillbaka till tråden Missan!
Jag tycker det ligger mycket i det du skriver: den här tråden handlar inte enbart om föräldrarnas motiv och eventuella sjukdomar, utan även om omgivningen. Det är två (eller fler ) delar i den tragiska händelsen.
Det ena är givetvis vad som rörde sig i föräldrarnas huvuden, och det kan vi inte komma åt.
Det andra är vilka möjligheter det fanns för omgivningen att upptäcka att någonting inte var som det skulle och om någonting hade kunnat göras för att ingripa. Det är väl den där andra delen, dvs omständigheter i omgivningen, som vi kan studera, analysera och dra lärdom av.