2018-07-09, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Efter valet så finns det nog ingen majoritet för gratis allt åt Mohommed, då rivs en del beslut upp och en del lagar kan ändras.

Sen kanske vi får tandvårdsreform riktad mot svenska medborgare enbart istället.

Nog, kan , kanske.
Du har inte en aning alltså, vilken tur att du skrev och berättade ändå.
Citera
2018-07-09, 21:10
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Nog, kan , kanske.
Du har inte en aning alltså, vilken tur att du skrev och berättade ändå.

Ingen har en aning. Såvida man inte är synsk. Vilket ingen är. Good talk!
Citera
2018-07-09, 21:31
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Varför refererade du till en "bluffrapport"?
Eller blev den en bluffrapport när du såg att den inte stödde din tes?
Lägg ner.

Jag refererade till svds artikel i vilken de granskar Sveriges påstådda långa vårdköer. Att jag länkade till den artikeln medför inte att ECHI:s rapport inte är en bluffrapport.

Citat:
Vallöften i detaljfrågor av det slag du frågar om är inget jag fäster någon vikt vid när jag beslutar mig för vad jag skall rösta på. Särskilt inte den där typen av smågodis.

Sjukt att du menar att pensionärer som inte har råd med blodtrycksmediciner är smågodis. Men det styrker ytterligare min tes om att du skiter i pensionärerna - det är att sätta dit de papperslösa som är det primära.
Citera
2018-07-09, 21:45
Medlem
Varför ska det kosta 50kr?
Är det nån form av symbolisk summa för att det inte ska framstå i statistiken att nyanlända får gratis tandvård?

Nu fattar jag varför det var 1 års kö till samtliga folktandvården i min stad och att jag istället blev hänvisad till att skriva in mig i en liten håla och ta buss ca 3-4 mil.

Fyfan säger jag bara.
Citera
2018-07-09, 22:12
Medlem
Treantprotectors avatar
Får "tandvårdsföretag" bidrag för att fixa deras tänder för 50kr? Hur mycket?
Citera
2018-07-09, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Får "tandvårdsföretag" bidrag för att fixa deras tänder för 50kr? Hur mycket?
Självklart, det är landstingen som betalar ut. Någon generell summa i det enskilda fallet har jag inte sett då den vård som erbjuds kan vara så varierande, men kostnaderna för vård totalt sett bara för illegala uppgick till nästan 200 miljoner 2017. Detta är en fördubbling bara på 3 år och det finns inget som antyder att kostnaderna kommer minska, snarare fortsätta öka.
Citera
2018-07-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jag refererade till svds artikel i vilken de granskar Sveriges påstådda långa vårdköer. Att jag länkade till den artikeln medför inte att ECHI:s rapport inte är en bluffrapport.

Sjukt att du menar att pensionärer som inte har råd med blodtrycksmediciner är smågodis. Men det styrker ytterligare min tes om att du skiter i pensionärerna - det är att sätta dit de papperslösa som är det primära.

Du kämpar fortfarande på med att rätta till din misslyckade källhänvisningsfadäs?

Att lyfta en ekonomisk fråga och blunda för resten är definitionen på dumhet.
V kan lova vad som helst, men inte infria det. Särskilt inte om de fyller på med bidragstagare från MENA. Jag låter mig inte luras av den där typen av enfrågeresonemang, det är helheten för Sveriges medborgare, inklusive de riktiga pensionärerna som byggt landet, som avgör och inte fasen kommer din V-regering att göra det bra för de/oss.
Citera
2018-07-09, 23:33
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Du kämpar fortfarande på med att rätta till din misslyckade källhänvisningsfadäs?

Att lyfta en ekonomisk fråga och blunda för resten är definitionen på dumhet.

Definitionen på dumhet har du här https://sv.wiktionary.org/wiki/dumhet

Citat:
V kan lova vad som helst, men inte infria det.

https://www.vansterpartiet.se/vansterpartiet-vill-ha-gratis-medicin-for-aldre/

Reformen beräknas kosta 850 miljoner. Försvarets inköp av luftvärnssystemet Patriot kostar mellan 10 - 25 miljarder. Luftvärnssystemet är alltså 12 - 30 gånger så dyrt som medicinreformen.
Citera
2018-07-09, 23:33
Medlem
Barkbitares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Så vem är det som betalar då?
Regimen i Syrien?
Regeringen i Somalia?

Det är JAG via min skattsedel, och JAG är trött på att vara hela världens socialbyrå bara för att våra korkade politiker skall få kråma sig i ljuset som några godhetsapostlar...

Så ang skrivet!!!!
Tror att de flesta skattebetalare känner så.

Själv är jag långtidssjukskriven och har inte mycket i inkomst, men jag betalar i alla fall för läkarvård och tandvård som alla andra svenskar.
Har jobbat och betalat skatt i 40 år, men som svensk och sjuk är jag fattigare än en blatte. Kör varken Audi eller BMW, utan har fått sälja bilen.
Jag vill se/ ha lite rättvisa för att orka vidare!!!

Samhället pissar verkligen på vanliga arbetare, sjukvårdare, industriarbetare, skolpersonal och andra.
Inte konstigt om man tror att man ska rösta SD, även om de inte har kapacitet att styra landet.
Men... Det blir nog en röst på SD, Det får vara nog nu med godhetsknarkare.
Citera
2018-07-09, 23:42
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det som är lite kul med metros viralgranskare är att de debunkar sig själv.
Edit:
För övrigt så duger metros tidning på sin höjd som toapapper på en fisketur, i brist på annat.

Det komiska med Metros viralgranskare är att de endast granskar allt som riskerar att ge en negativ bild av massinvandringen till Sverige.

Finns det verkligen inga felaktigheter när det gäller att skönmåla massinvandringen??
Citera
2018-07-09, 23:47
Medlem
Custom_mades avatar
Att ta upp Metro som källhänvisning fungerar tyvärr inte.

Seriösa aktörer endast.

Gör om, gör rätt.
Citera
2018-07-10, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Sluta ljug.

Tandvård som inte kan anstå kan tolkas hur brett eller snävt som helst, beroende på tandläkare och klinik. Det är ett ytterst luddigt begrepp. Läs mitt tidigare inlägg i tråden och klicka dig in på länkarna som finns i det. Här kommer ett smakprov:

Det är ingenting annat än skamligt att Sverige prioriterar andra länders medborgare över sina egna, hur det sedan sker är en annan fråga, men att det inte finns någon grundprincip och överenskommelse i svensk politik om att svenskar/medborgare ska komma först är bara fel och skickar ut väldigt konstiga signaler när man i samma veva håvar in skatt fortare än Sheriffen i Nottingham. De flesta som kommer är ekonomiska migranter som har flyttat sig genom ett stort antal länder. De har medvetet och kalkylerat valt Sverige. Men det är inte, och har aldrig varit, svenska skattebetalares ansvar att förse negrer/araber/utomstående med välfärd och i detta fall vård.

Ni är inte rimliga i era triviala ställningstaganden som ni klär i "humanism", "godhet" och annan skit. Att SD fångar upp röster på vidrigheten är fullt naturligt och det ingår i en större problemformulering som alltfler börjar köpa och inse vidden av.

Du använder alltså SD-stödjarna Samhällsnytt/Avpixlat som källa...., tillåt mig le.
Flera i tråden som arbetar på Folktandvården vittnar om att det inte är speciellt svårt att dra gränsen till vad som är tandvård som inte kan anstå.

Men jag håller med om att vi inte kan hjälpa alla och att det blivit för många asylanter sista 2-3 åren. Är inte hållbart, det är ju numer fler partier än SD varse om.

Skrämmande hur många som kommer med fake-news i tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in