Citat:
Jo precis. Det händer något mycket oklart sekunderna före skotten och det tycks ske någonstans vid reklampelaren.
Något som ingen kunnat reda ut trots hundratals timmar av läsning och analys.
Om jag minns rätt så är "Hellgren" (=det unga paret som NF möter innan han möter paret Palme?) de sista vittnen som passerar mordplatsen före mordet. Då är klockan ca 23.20.30.
De ser ingen vid Dekorima.
Ungefär en halv minut senare anländer paret Palme till reklampelaren och ca 23.21.20 är de vid Dekorimas skyltfönster.
Men Hellgren är 1-2 personer, inte 5-7 personer som IM talar om.
Frågan kvarstår. Vad är det som händer just där just då?
Vad är det som får AD att beskriva ett samtal? Vad är det som får IM att säga något i stil med "om han tilltalar honom..." och varför säger LP, enligt LJ, "nej vad gör du?" när Palme faller?
Observera att jag inte tror på något mötesscenario. Men något mycket märkligt sker strax före skotten. Men vad?
Jag börjar tro att det är det här som polisen medvetet döljer för allmänheten. Den sista pusselbiten som endast GM och LP känner till.
Något som ingen kunnat reda ut trots hundratals timmar av läsning och analys.
Om jag minns rätt så är "Hellgren" (=det unga paret som NF möter innan han möter paret Palme?) de sista vittnen som passerar mordplatsen före mordet. Då är klockan ca 23.20.30.
De ser ingen vid Dekorima.
Ungefär en halv minut senare anländer paret Palme till reklampelaren och ca 23.21.20 är de vid Dekorimas skyltfönster.
Men Hellgren är 1-2 personer, inte 5-7 personer som IM talar om.
Frågan kvarstår. Vad är det som händer just där just då?
Vad är det som får AD att beskriva ett samtal? Vad är det som får IM att säga något i stil med "om han tilltalar honom..." och varför säger LP, enligt LJ, "nej vad gör du?" när Palme faller?
Observera att jag inte tror på något mötesscenario. Men något mycket märkligt sker strax före skotten. Men vad?
Jag börjar tro att det är det här som polisen medvetet döljer för allmänheten. Den sista pusselbiten som endast GM och LP känner till.
Det finns fler vittnen, som vi inte vet var de befann sig. Bara att de såg mordet.
Jag "hittade" ett, Anders Ekman.
Sanningskommissionen hittade ett "okänt" vittne i Ingvar Windéns PM, Theodoros Athanassiou.
Det är inte omöjligt att det är personer i IMs "grupp", vi vet inte och därmed går det inte att bringa klarhet i vad som hände och vilka som var där. Informationen är för dålig.