2018-07-09, 18:52
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är inga grundlösa påståenden. Det är en händelse med bekräftade skadade och dödsoffer. Det finns mängder av vittnen, det var lät att gå dit dagarna efter och se skadorna.
Däremot var det omöjligt att gå dit dagarna innan och beskåda några skador eller övningar - jag vet eftersom jag själv arbetar ett par kvarter bort och gick på Drottninggatan dagen innan attacken..
Det är rena lögner du fått höra.
Vad är det för vittnen du tror på? Folk kan ljuga och det är vad du sett här. Bilderna du sett är från förmiddagen dagen före när området var avspärrat för en så kallad anti-terrorist övning av Säk, Polis och Försvarsmakten som simulerade en explosion på Åhléns.

Citat:
Fråga 2: hur kunde explosionen ske bak i lastbilen?
Varför tror du explosionen skedde bak i lastbilen? All rapportering har gjort gällande att det inte ens var någon explosion utan att den hemgjorda bomben "bara" började brinna. Tittar man sen på den utbrända hytten är det ju knappast förvånande om branden spridit sig även till släpet.
Ja okej, den officiella förklaring verkar vara att hans bhutan gas bomb sprängdes i förarsätet, så hur kunde det ske en brand bak i lastbilen? Är det öltunnorna som började brinna?
Här är video: https://www.bitchute.com/video/l4Pa7Bu6Ey01/ 1:50 in ser du tunnorna och skicket på Spendrupslastbilen efter branden, hur är det möjligt att bränna 90km/h och krocka OCH fatta eld och det är resultatet?
Här är bildlänk: https://s15.postimg.cc/6c684egcr/lbilefter.jpg

Citat:
Fråga 4: Hur kan ens de tunnorna stå bak i lastbilen efter en krock?
Jag förstår inte ens frågan. Jag vetinte heller var i vilken film du menar att detta skulle synas, eller vad det skulle spela för roll..
Nu vet du det också och det lämnar givetvis mig och alla med någon form av logiskt tänkande med frågan:
Hur i helvete kunde Akilov ta sig från lastbilen efter att ha krockat den in i Åhléns OCH en explosion går av?
Är det rimligt tycker du? Är Akilov Stålmannen?

Citat:
Det var det inte. Inte förrän efteråt. Detta syns även i filmen du själv länkat där man ser hur polisen håller på och spärrar av området - efter attacken..
De håller inte på och spärrar av området, det är redan avspärrat från alla infarter till Klara Norra
Minut 1: Polisbil över huvudet på den lilla killen som bär väskan, samt SL-buss över huvudet på polisen med gul keps.
1:40: Polistejp
3:30: Kameran går bakåt och det visar en sopbil med största sannolikhet gör sin blockering.
Videon: https://www.bitchute.com/video/fj1Xqlk6bWCU/

Det finns ingen möjlighet att detta utfördes i ett skarpt läge.

Citat:
Varför inte menar du?
Om du nångång varit på Drottninggatan och och sett hur mycket folk som rör sig så är 4 dödsoffer och 15 skadade om man bränner en lastbil utmed gatan inte rimligt. Det går folk med hörlurar, handikappade och gamla tanter i mängder. I snitt rör sig 70.000 personer på Drottninggatan under en en dag, vilket för det till en av Skandinaviens mest trafikerade gågator.

Citat:
Och varje gång har jag förklarat för dig att det är fel - det var ingen övning på Åhléns stockholm city dagarna före attacken. Däremot hade landstinget en kurs i krishantering för telefonister - övningen gick ut på att det kom ett bombhot mot Åhléns och sen låtsades de att det hade skett ettbombdåd på Åhléns i Skärholmen.
Ingen övning på Drottninggatan. Ingen lastbil i övningen. Ingen bomb på Åhlens i city...
Men jösses människa du ska iofs ha kredd för du iallafall svarar men de där är inte seriöst. Du menar att en samordnad anti-terrorist övning med säkerhetspolis, polis, landsting och försvarsmakt där man simulerar en explosion vid Åhlens i city skedde bara via telefon?

Kom igen seriöst, inte ens jag tror du är så trög.

Citat:
Du har ju påstått att denna film: https://www.bitchute.com/video/fj1Xqlk6bWCU/ är från din påhittade övning dagen före attacken. Och där, redan på splasch-screen ser man lastbilen stå inkörd i Åhlens med folket du påstår är skådespelare i förgrunden...
Men ingen av de tusentals människor som dagligen passerar där såg denna lastbil dagen innan, jag själv inkluderad..
Bilderna är tagna förmiddagen innan under deras övning då man simulerade en explosion vid Åhléns och spelade in resten av vad man behöver, ja det är korrekt.

Området var avspärrat så nej, det var ingenting gemena man märkte
Här ser du tydligt hur området var avspärrat: https://nodisinfo.com/hard-proof-staging-crisis-acting-stockholm-terror-hoax/

Citat:
Hur lång tid tar det att dra en rulle polisplast över vägen menar du? Du ser ju själv på din egen film att de precis börjat spärra av området när de kommer med kvinnan - är det underligt menar du?..
Alla infarter är avspärrade, vilket också syns. (Problemet är att folk inte vet vad det är man ser, men från tidigare operationer vet vi hur man använder bussar och liknande för att blockera av infarter från sikt och obehöriga när man genomför en sådan här operation)

Citat:
Ena sekunden undrar du varför man inte lyckades spärra av hela innerstan, tunnelbanan, Arlanda Express osv omedelbart - nästa sekund tycker du det är underligt att polisen spärrar av kvarteren runt Åhléns redan efter några minuter..
Enligt den officiella historien, där Stockholm gick i lockdown med Akilov kunde obehindrat åka tåg ut till Arlanda utan att man ens bevakade utgången från tåget så är det suspekt, ja, tycker du inte det?

Hur lång tid kan det ta att släpa kvinnan från Åhléns till Klara Norra? Men de har redan spärrat av alla infarter, även med en SL-buss minsann. Detta är givetvis inte möjligt om det hade varit ett skarpt läge.

Citat:
Bias-vm på gång?
På vilket vis då?
Jag döljer alla smoking guns som talar för hur faktiskt var en radikal muslim eller vaddå? Detta är så uppenbart en False Flag operation som utförs mitt i Stockholm att det är förbluffande hur folk kan tro någonting annat ärligt talat.

Citat:
Det tar väl lika lång tid att filma som filmen är lång antar jag? Vet inte vad du pratar om här faktiskt.
Det jag säger är omöjligt är att genomföra dådet dagen innan "som en övning" utan att någon skulle ha sett det..
Ja, och givetvis vill man hålla nere alla risker och parkerar inte lastbilen där i två dagar som din kompis trodde.
Och nej, det är inte omöjligt att genomföra en sådan här operation, området var avspärrat som du sett från nodisinfo-länken bland annat, men räcker att se vilken video som helst från brinnande lastbilen så ser du att det tomt på folk, området är avspärrat om man genomför en övning.
Exempel: https://www.bitchute.com/video/YL9wAqWnE9jq/

Citat:
Ditt eget viktigaste "bevis" verkar ju vara att du tycker att de gjorde fel när de bar bort kvinnan - detta alltså trots att det enligt dig rör sig om en övning. Borde man i så fall inte a) ha låtit bli att bära bort kvinnan, vilket du hävdar är så viktigt. och b) redigerat bort detta ur materialet som man satt och granskade ett dygn så det inte skulle vara några misstag med när det gick att till allmänheten?
"viktigaste bevis" vet jag inte jag värderar det inte så utan ser till helhetsbilden och hur rimligt det är den officiella historien stämmer med det man säger, och det gör det inte nånstans här och det är väldigt uppenbart vad som skett.

Man visar ett påstått offer, hade vi inte haft det hade ännu mindre trott på det här.
Folk är i regel chockade när de ser bilderna via snabba klipp på nyheter som berättar för folk vad det är dom ser. Och de kom ju undan med det? Vi ser samma poliser springa med dragna vapen och fingrarna på avtryckaren, gripa lite random folk i området och så vidare.
Men igen: Du vänder ju bara vad jag påpekar är helt galet och säger att "det där hade alla märkt" men de gör de ju alldeles uppenbarligen inte?
Vilket jag också finner oerhört frustrerande. Men de är ett dåligt argument av dig måste jag säga.

De kommer ju undan med i princip vadsomhelst, här är ett annat exempel från London, lyssna vad polisen säger och vad det är som du faktiskt ser: https://twitter.com/arbetarbroder/status/875367527731408897

Citat:
Absolut - men då hade de direkt blivit avslöjade på nätet av alla som hade sett den påhittade övning på Drottninggatan dagen innan..
Som sagt, området av hörnet vid Åhléns var avspärrat under en anti-terrorist övning och en del av en psykologisk operation mot framförallt det svenska folket där man påstår att Isis har genomfört en terror attack i hjärtat utav Stockholm och det ligger barn, kvinnor och även en hund utsmetade på gatan.
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-07-09 kl. 18:54.
Citera
2018-07-09, 19:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Intressant. Ge mig ett enda bevis på att det är lögner!
Citera
2018-07-09, 19:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad är det för vittnen du tror på? Folk kan ljuga och det är vad du sett här. Bilderna du sett är från förmiddagen dagen före när området var avspärrat för en så kallad anti-terrorist övning av Säk, Polis och Försvarsmakten som simulerade en explosion på Åhléns.
I din fantasi kanske det är så. Ingen av de tusentals människor som passerar där varje dag har dock trätt fram och berättat att de såg detta...
Inga som helst bevis - eller ens indicier - pekar på att du inte bara blåljuger, alternativt snackar i nattmössan.

Citat:
Ja okej, den officiella förklaring verkar vara att hans bhutan gas bomb sprängdes i förarsätet, så hur kunde det ske en brand bak i lastbilen? Är det öltunnorna som började brinna?
Här är video: https://www.bitchute.com/video/l4Pa7Bu6Ey01/ 1:50 in ser du tunnorna och skicket på Spendrupslastbilen efter branden, hur är det möjligt att bränna 90km/h och krocka OCH fatta eld och det är resultatet?
Här är bildlänk: https://s15.postimg.cc/6c684egcr/lbilefter.jpg
Snarare oljor, gummi, bromsvätskor, plastbackar, lastpallar, inredning etc etc sånt som man brukar hitta på lastbilar,..

Citat:
Nu vet du det också och det lämnar givetvis mig och alla med någon form av logiskt tänkande med frågan:
Hur i helvete kunde Akilov ta sig från lastbilen efter att ha krockat den in i Åhléns OCH en explosion går av?
Är det rimligt tycker du? Är Akilov Stålmannen?
Nu förstod jag ännu mindre av din fråga, men troligen var Akilov inte stålmannen - troligen krockade han inte i 90 km/h, och helt säkert (enligt alla officiella storys och Akilov själv) gick ingen explosion av - "bomben" började bara brinna..

Citat:
De håller inte på och spärrar av området, det är redan avspärrat från alla infarter till Klara Norra
Minut 1: Polisbil över huvudet på den lilla killen som bär väskan, samt SL-buss över huvudet på polisen med gul keps.
3:30: Kameran går bakåt och det visar en sopbil med största sannolikhet gör sin blockering.
Konstigt att man tydligt ser hur polisen drar fram avspärrningsbandet då..

Citat:
Nu kommer vi till pudelns kärna äntligen. Varför? Exakt VAD är det som du finner orimligt? Hittills har ju dina påstådda "bevis" knappt ens klassificerat sig som trams så det här ska bli intressant!

Citat:
Om du nångång varit på Drottninggatan och och sett hur mycket folk som rör sig så är 4 dödsoffer och 15 skadade om man bränner en lastbil utmed gatan inte rimligt. Det går folk med hörlurar, handikappade och gamla tanter i mängder. I snitt rör sig 70.000 personer på Drottninggatan under en en dag, vilket för det till en av Skandinaviens mest trafikerade gågator.
Jag är därettpar gånger i veckan i normalfallet - vad nu det har med saken att göra? Folk som håller på att bli överkörda har en tendens att fly - precis som ses på filmerna - även de du själv länkat, när folk skriker och flyr i panik märker nog även de flesta med hörlurar det också. Att antalet handikappade gamla tanter som blev överkörda inte var fler får vi vara tacksamma för, men det kanske beror på att de inte alltför ofta går och vinglar på Sveriges troligen största turistfällestråk..

Citat:
Men jösses människa du ska iofs ha kredd för du iallafall svarar men de där är inte seriöst. Du menar att en samordnad anti-terrorist övning med säkerhetspolis, polis, landsting och försvarsmakt där man simulerar en explosion vid Åhlens i city skedde bara via telefon?
Nej det menar jag verkligen inte - det skedde nämligen aldrig någon samordnad anti-terrorist övning med säkerhetspolis, polis, landsting och försvarsmakt.
Säkerhetspolis, polis och försvarsmakt utförde en återkommande övning i samverkan mot terrorism. VAR denna övning skedde har inte redogjorts för alls. HUR denna övning skedde har inte heller redogjorts för (om den var teoretisk, praktisk eller en kombination? Det enda vi VET är att SÄPO beskrivit den som en liten samverkansövning.
I Stockholms läns landstings regi hölls dock en kurs som gick ut på att utbilda telefonister i krishantering - det var den kursen som simulerade en bombattack mot Åhléns i Skärholmen.

Citat:
Bilderna är tagna förmiddagen innan under deras övning då man simulerade en explosion vid Åhléns och spelade in resten av vad man behöver, ja det är korrekt.

Området var avspärrat så nej, det var ingenting gemena man märkte
Här ser du tydligt hur området var avspärrat: https://nodisinfo.com/hard-proof-staging-crisis-acting-stockholm-terror-hoax/
Oj, ännu värre - det var ju på förmiddagen jag själv passerade där" Runt 11.30 (typ en stund före lunch i alla fall)! Och nej - det var ingen övning där då.

Citat:
Alla infarter är avspärrade, vilket också syns. (Problemet är att folk inte vet vad det är man ser, men från tidigare operationer vet vi hur man använder bussar och liknande för att blockera av infarter från sikt och obehöriga när man genomför en sådan här operation)
Nej det var de verkligen inte.

Citat:
Enligt den officiella historien, där Stockholm gick i lockdown med Akilov kunde obehindrat åka tåg ut till Arlanda utan att man ens bevakade utgången från tåget så är det suspekt, ja, tycker du inte det?
Nej, jag tycker inte det är underligt att polisen inte lyckades spärra av all trafik ut från Stockholm på ett par minuter.
Citera
2018-07-09, 19:32
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Intressant. Ge mig ett enda bevis på att det är lögner!
Duger sionistiska eXpo? De debunkar ju ungefär som du.

Rykten om knivdåd
En av spridarna är sociala mediekontot Politikfakta. Kontot producerar delningsvänliga bilder och korta meddelanden med udden riktad mot bland annat mångkultur, invandring och etablerade medier. Kontot har tidigare uppmärksammats för att sprida desinformation.

I ett inlägg efter dådet skrev de:
”Vittnen till terrordådet: 3 personer hoppade ur lastbilen och började skjuta och hugga människor med kniv”

https://expo.se/2017/04/de-ligger-bakom-de-falska-uppgifterna-om-terrord%C3%A5det

De använder hela delen där gäller att få bort folk från området som en del av deras debunk. Tillsammans med några fejkade bilder.
Väldigt intressant att en sådan som eXpo ger sig in i ett sådant här dåd måste jag säga.

Sen finns det folk som tror de varit inblandade i terrordåd och för all del inte ljuger.
Se: https://www.bitchute.com/video/JxSS7xxR1Ea9/

Vad är det för vittnen du ens tror på?
Citera
2018-07-09, 19:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Duger sionistiska eXpo? De debunkar ju ungefär som du.

Rykten om knivdåd
En av spridarna är sociala mediekontot Politikfakta. Kontot producerar delningsvänliga bilder och korta meddelanden med udden riktad mot bland annat mångkultur, invandring och etablerade medier. Kontot har tidigare uppmärksammats för att sprida desinformation.

I ett inlägg efter dådet skrev de:
”Vittnen till terrordådet: 3 personer hoppade ur lastbilen och började skjuta och hugga människor med kniv”

https://expo.se/2017/04/de-ligger-bakom-de-falska-uppgifterna-om-terrord%C3%A5det

De använder hela delen där gäller att få bort folk från området som en del av deras debunk. Tillsammans med några fejkade bilder.
Väldigt intressant att en sådan som eXpo ger sig in i ett sådant här dåd måste jag säga.

Sen finns det folk som tror de varit inblandade i terrordåd och för all del inte ljuger.
Se: https://www.bitchute.com/video/JxSS7xxR1Ea9/

Vad är det för vittnen du ens tror på?

Nä. Jag är inte ett dugg förtjust i expo men självklart skulle de duga om de kunde bevisa det du påstår. Men att det gick ryktesspridning i paniken efter dådet (dvs på attackdagen - inte dagen före när du hittat på att det skedde) är förstås bara ytterligare stöd för att du har fel.

Kan du visa att man försökte få bort folk från platsen dagen innan dådet - kan du visa att lastbilen kraschade dagen innan dådet, ja då har vi förstås något att diskutera i alla fall.. Nu är det ju bara patetiskt.
Citera
2018-07-09, 19:57
Medlem
Arbetarbroders avatar
Det är detta du inte kan svara på, vilket gör att jag inte tror att du ärligt intresserad utav sanningen vad som hände på Drottninggatan utan just att det ska vara ett dåd utav Isis.

Dit svar att "Konstigt att man tydligt ser hur polisen drar fram avspärrningsbandet då" när man släpper förbi poliserna, kvinnan och det påstådda offret är inte seriöst. Men det är inte ens konstigt hur man börjar spärra av området även med tejp? Den delen av Klara Norra, så tätt efter attacken?
Really?..
Jag tror inte du är seriös. Det är fan omöjligt att du är.

Att det var poliser med visar väl med all önskad tydlighet att det inte bara vad folk från landstinget med i denna operationen, och vi då vet precis var och när den genomfördes. Lite mer än ett dygn senare gjorde Isis en kopia på detta.

Citat:
Nu kommer vi till pudelns kärna äntligen. Varför? Exakt VAD är det som du finner orimligt? Hittills har ju dina påstådda "bevis" knappt ens klassificerat sig som trams så det här ska bli intressant!
Att man redan spärrat av alla infarter vid Klara Norra givetvis. Nu fånar du dig bara vafan. Sluta upp med det.

Citat:
Snarare oljor, gummi, bromsvätskor, plastbackar, lastpallar, inredning etc etc sånt som man brukar hitta på lastbilar,..
Eller så tittar vi vad som hände, det är ju ingen hemlighet hur ödet var för denna Bhutan gas bomb.
Det är tomt på folk får man ju lov att säga, vi kan även se avspärrningarna uppåt i bild, inte den folkfest vi är vana att se och som ni konstant upprepar som en omöjlig faktor att genomföra en sådan här operation.
Brandmannen använder en stege, sen jädrar tar det fyr! Pyroteknik, perhaps? https://www.bitchute.com/video/YL9wAqWnE9jq/

Citat:
Oj, ännu värre - det var ju på förmiddagen jag själv passerade där" Runt 11.30 (typ en stund före lunch i alla fall)! Och nej - det var ingen övning där då.
Eftersom området var avspärrat för en anti-terrorist övning kunde man genomföra detta i lugn och ro. Du har själv sett avspärrningarna men viftar bort det och säger att det är så enormt mycket folk att det inte är möjligt och sen påstår du att det att det är jag som ljuger eller har nått "bias-VM" - jag blundar inte för något men väljer som vanligt att bara se det ni vill se.

Citat:
Ursprungligen postat av jesusarherre
Du gör ett bra jobb Arbetarbroder!
Gud Välsigne dig!
Tack! Ah det var ärligt talat precis vad jag behövde höra just nu! ♡
Citera
2018-07-09, 20:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är detta du inte kan svara på, vilket gör att jag inte tror att du ärligt intresserad utav sanningen vad som hände på Drottninggatan utan just att det ska vara ett dåd utav Isis.

Dit svar att "Konstigt att man tydligt ser hur polisen drar fram avspärrningsbandet då" när man släpper förbi poliserna, kvinnan och det påstådda offret är inte seriöst. Men det är inte ens konstigt hur man börjar spärra av området även med tejp? Den delen av Klara Norra, så tätt efter attacken?
Really?..
Jag tror inte du är seriös. Det är fan omöjligt att du är.

Att det var poliser med visar väl med all önskad tydlighet att det inte bara vad folk från landstinget med i denna operationen, och vi då vet precis var och när den genomfördes. Lite mer än ett dygn senare gjorde Isis en kopia på detta.

Att man redan spärrat av alla infarter vid Klara Norra givetvis. Nu fånar du dig bara vafan. Sluta upp med det.

Eller så tittar vi vad som hände, det är ju ingen hemlighet hur ödet var för denna Bhutan gas bomb.
Det är tomt på folk får man ju lov att säga, vi kan även se avspärrningarna uppåt i bild, inte den folkfest vi är vana att se och som ni konstant upprepar som en omöjlig faktor att genomföra en sådan här operation.
Brandmannen använder en stege, sen jädrar tar det fyr! Pyroteknik, perhaps? https://www.bitchute.com/video/YL9wAqWnE9jq/

Eftersom området var avspärrat för en anti-terrorist övning kunde man genomföra detta i lugn och ro. Du har själv sett avspärrningarna men viftar bort det och säger att det är så enormt mycket folk att det inte är möjligt och sen påstår du att det att det är jag som ljuger eller har nått "bias-VM" - jag blundar inte för något men väljer som vanligt att bara se det ni vill se.

Tack! Ah det var ärligt talat precis vad jag behövde höra just nu! ♡

Allt du visar är ju från efter attacken - du har absolut inga som helst bevis för att området var avspärrat när attacken skedde.. och du har absolut noll bevis för att attacken skulle skett en annan dag än när den enligt all känd information inträffade..
Precis absolut noll..
Citera
2018-07-09, 20:30
Medlem
Arbetarbroders avatar
Här är precis efter krocken men från motsat riktning jämfört med vad iallafall jag postat förut i tråden.
(Det mesta har raderats på YouTube)
Jag förstår folk som tror de varit inblandade i en terrorattack när de ser detta, hyper realistic drill.
Tror detta ska vara vad media kallat ”Zon B”? Var är de två kvinnorna som ska ha dödats här? Vad är..
Jag ska inte berätta för nån vad ni ska se så sätter det inom spoilers. Kolla gärna och avgör själva vad ni ser:

Video YouTube: https://youtu.be/lnMMQPn8S4o

Citera
2018-07-09, 20:33
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Allt du visar är ju från efter attacken - du har absolut inga som helst bevis för att området var avspärrat när attacken skedde.. och du har absolut noll bevis för att attacken skulle skett en annan dag än när den enligt all känd information inträffade..
Precis absolut noll..
Här diskvalificera du dig.
Att det är avspärrat direkt efter attacken med polisbil, SL-buss och sopbil (och för all del vanlig avspärrning som du också har sett) är något som vi aldrig hade sett i ett skarpt läge.

Så enkelt är det.
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-07-09 kl. 21:06. Anledning: stavfel
Citera
2018-07-09, 20:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Här diskvalificera du dig.
Att det är avspärrat direkt efter attacken med polisbil, SL-buss och sopbil (eller för all del vanlig avspärrning som du också har sett) är något som vi aldrig hade sett i ett skarpt läge.

Så enkelt är det.
”Direkt efter attacken”?
Tror jag frågat dig tidigare utan svar - hur långt efter attacken är detta?

Och SL-bussen samt sopbilen är ju bara trams. Att/om polisen skulle stoppat dessa betyder ju ingenting - det bevisar ingen som helst planering - snarare nödlösningar i sånt fall..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-07-09 kl. 20:44.
Citera
2018-07-09, 20:50
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
”Direkt efter attacken”?
Tror jag frågat dig tidigare utan svar - hur långt efter attacken är detta?

Och SL-bussen samt sopbilen är ju bara trams. Att/om polisen skulle stoppat dessa betyder ju ingenting - det bevisar ingen som helst planering..
De har tagit kvinnan från Åhléns och burit henne till Klara Norra (med en omväg runt Klarabergsgatan)
Jag vet inte riktigt hur lång tid det kan ta, vad skulle du uppskatta det till?
(Jag förutsätter att detta är offret, kvinnan vi sett som hade visade bland annat en skada på benet, dock inget blod: video-länk))

Ambulans hade enligt Kenneth Lavrell 3 minuters inställningstid efter attacken, så de var först på plats.

Dessutom, min första tanke när jag såg hur all världens media kablade ut bilden där man bar den skadade kvinnan, och är inte bevis i sig men vem tar ens ett foto i en sådan här situation?
Visst, jag hade nog gjort de själv de ser rätt roliga ut. Men enligt jokern och hans kompis agerar de panik på Klara Norra med de enda offret som de tar på en tur https://imgur.com/a/HEuAtgB

Lite hjärtlöst att ta ett foto får jag ändå lov att säga. Var poliserna och kvinnorna de enda som "agerade i panik" innanför avspärrningen?

haha, vem är det dom griper? Också det innanför avspärrningen ju! http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/04/07/20/3F0D172C00000578-4390436-image-a-51_1491592391598.jpg -varför håller han pistolen redo att skjuta när de är massa poliser på en gripen vad som ska föreställa terrorist antar jag?

Konstigt att upphovsmannen bakom denna bilden inte gett sig tillkänna: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/04/07/15/3F0BC19600000578-4390436-An_injured_person_was_seen_being_carried_from_the_ scene_by_a_gro-a-50_14915 74312132.jpg

Från DailyMail 7 April, 2017 http://www.dailymail.co.uk/news/article-4390436/Truck-rammed-group-pedestrians-Stockholm.html

Men svenska folket, enligt media överröste dem med blommor, dränkte en hel snutbil i City dagen efter, fyfan vad sjuka de är och försöker få svenskar att verka helt kaputt de jävla asen.
Kolla på det här, tror de att vi är fullständigt dumma i huvudet?! https://www.huffingtonpost.com/entry/swedes-face-deadly-attack-with-messages-of-love-and-unity_us_58ea43fee4b05413bfe3952a

OBS: Se gärna Huffington Post video längst ner, där är gripandet inom avspärrningen.
Fyfan va obvious detta är, från alla håll.
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-07-09 kl. 20:59.
Citera
2018-07-09, 21:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
De har tagit kvinnan från Åhléns och burit henne till Klara Norra (med en omväg runt Klarabergsgatan)
Jag vet inte riktigt hur lång tid det kan ta, vad skulle du uppskatta det till?
(Jag förutsätter att detta är offret, kvinnan vi sett som hade visade bland annat en skada på benet, dock inget blod: video-länk))
Eftersom jag inte vet hur lång tid efter påkörningen de började flytta kvinnan vet jag inte - det var därför jag frågade dig, dvs du som kom med påståendet att det var något underligt. Tyvärr (men inte förvånande) verkar du alltså inte ha täckning för påståendet att det skulle varit avspärrat..

Citat:
Ambulans hade enligt Kenneth Lavrell 3 minuters inställningstid efter attacken, så de var först på plats.
Och? Den ambulansen stannade på Barnhusgatan - det är 7 kvarter från platsen för ”din” film...

Resten är ju bara upprepningar och rent nonsens - lika tomt som dina påståenden att terrordådet skulle skett en annan dag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in