2018-07-07, 22:56
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Kan du inte bara svara på frågan?

Edit: kom på att det är flera frågor du duckat så jag ställer dem igen:
Jag har duckat, haha - än så länge har ingen svarat på en enda av mina frågor mer än ”det går inte fejka sånt här” svepande svar

Citat:
Fråga 1:
Så du tycker det verkar mer logiskt att folk skulle bryta mot dina påstådda rutiner för omhändertagande av skadade - det där ”säkerhetstänket” - vid en övning än i en panikartad verklig situation? Borde det inte rimligen vara precis tvärt om? Övade de på att göra fel?
Jag säger ju att det inte är logiskt, att det är förvånande hur man kan göra något sådant, men folk bryr sig ju inte ändå, och polis slår sig för bröstet över hur lysande de skötte sig.

Eller? Har du sett nån som tror på detta som frågar hur man kan bära iväg en kvinna utmed Klara Norra efter hon skadats i en Truck Attack MED alla sidogator avspärrade? (Vilket gör det ännu sjukare att det skulle vara för de agerade i panik och var rädda när man rör sig inom ett avspärrat område men fortsätter bära runt på ett offer sådär.

Citat:
Fråga 2:
finns det några riktiga terrordåd enligt dig - eller är alla ”false flags”?
Givetvis finns det riktiga terrordåd.

Finns det False Flags eller är detta omöjligt att genomföra?
Citera
2018-07-08, 00:00
Medlem
Arbetarbroder, varför började du driva tesen om en konspiration? Såvitt jag kan se är ditt första inlägg i denna tråd skrivet i juni 2018, varför detta nyvunna (och väldigt sena) intresse och uppvaknande i frågan? Verkar ju inte logiskt alls.

Brukade inte du vara moderator?

Jo, tydligen: (FB) Arbetarbroder är ny moderator
Jag minns dig som en respekterad skribent, du har förekommit i flera trådstartar med koppling till den klassiska Flashback-andan. Vad hände sen, när började du delta i konspirationsteorier? Känns som att rysk psyops tagit över ditt konto efter att ha berövat dig livet. Kan du på något sätt bevisa att du är den ursprungliga - och riktiga - användaren Arbetarbroder?

Kort kommentar till ämnet:
De första dagarna efter dådet var det mycket konstigheter. Då trodde jag och flera andra i min närhet att något skumt kunde vara i görningen. Sedan dess har de flesta frågetecken rätats ut. Det finns knappast fog idag för att hävda det du hävdar.
Citera
2018-07-08, 00:51
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43344
Arbetarbroder, varför började du driva tesen om en konspiration? Såvitt jag kan se är ditt första inlägg i denna tråd skrivet i juni 2018, varför detta nyvunna (och väldigt sena) intresse och uppvaknande i frågan? Verkar ju inte logiskt alls.
Jag har följt detta fallet från början, dock inte på Flashback iofs.

Vad jag finner frustrerande i detta fallet, är att som jag uppfattar det så är det väldigt många svenskar som tror att detta var ett attentat av Isis om man jämför med andra Europeiska länder som också haft liknande event, speciellt om man jämför UK.
Det är inte för att nervädera svenskar eller nått sånt givetvis (tvärtom) utan hur den svenska naiviteten än en gång utnyttjas och hur man lyckas genomföra en psykologisk operation mot det svenska folket, mitt i våran huvudstad med sådant lysande resultat.

Det är sorgligt.

Citat:
Brukade inte du vara moderator?

Jo, tydligen: (FB) Arbetarbroder är ny moderator
Jag minns dig som en respekterad skribent, du har förekommit i flera trådstartar med koppling till den klassiska Flashback-andan. Vad hände sen, när började du delta i konspirationsteorier? Känns som att rysk psyops tagit över ditt konto efter att ha berövat dig livet. Kan du på något sätt bevisa att du är den ursprungliga - och riktiga - användaren Arbetarbroder?
Jag var moderator 2009-2016 tror jag det var.
Jag tror aldrig jag har direkt har hållt mig undan från diskutera konspirationer. Jag har kollat närmare in på de terrorattentat som hänt sedan de framkom en rad suspekta händelser redan i Paris Attacks, sen dess har de som bekant blivit många fler.

Angående om en rysk psyop tagit livet av mig och över mitt Flashback-konto - du ställer ju en seriös fråga på vad jag hört från andra som antingen anklagar mig för att vara en jihadist som försvarar ISIS eller en rysk bot (jag tror de är för man säger att ryska bots vill undergräva förtroendet för massmedia)

Jag är svensk och min lojalitet är med Sverige, de är ingenting jag kan ändra på, och jag tycker de är förjävligt när man drar igång en sådan här operation och lurar folk och ljuger dem rätt upp i ansiktet - OCH framförallt kanske, vilka förödande konsekvenser detta fått i andra länder som resultat av sådana event liknande Akilov.

Fast jag vet ärligt talat inte hur jag ska kunna bevisa att jag är jag riktigt. Fast det är jag.
Jag har ingen annan agenda än sanningen om vad som hände på Drottninggatan i april förra året.

Citat:
Kort kommentar till ämnet:
De första dagarna efter dådet var det mycket konstigheter. Då trodde jag och flera andra i min närhet att något skumt kunde vara i görningen. Sedan dess har de flesta frågetecken rätats ut. Det finns knappast fog idag för att hävda det du hävdar.
Vad är det för frågetecken du hade och som har rätats ut med tiden?

Men tyvärr finns absolut finns fog för det jag hävdar, hitills har ingen kunnat besvara på en enda fråga jag ställt förutom i svepande ordalag som "det är omöjligt att fejka ett sådant här event" eller att man "inte tror på konspirationer" helt enkelt.

Det är alldeles för många abnormaliteter i detta event för att det skulle kunna vara vad som den officiella historien säger.
Citera
2018-07-08, 01:05
Medlem
Jag kan säga så här, jag trodde själv på konspirationsteorier tidigare, att allt var iscensatt. Och det har förekommit många false flags, tex är övertygad om att 911 var en bluff rakt igenom, så uppenbar., gulf of tonkin (som man själv erkännt) operation gladio osv.

Men att påstå att alla är false flags är bara ren nonsense. Man kan omöjligen ha så många skådisar involverade...
Citera
2018-07-08, 01:45
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Jag kan säga så här, jag trodde själv på konspirationsteorier tidigare, att allt var iscensatt. Och det har förekommit många false flags, tex är övertygad om att 911 var en bluff rakt igenom, så uppenbar., gulf of tonkin (som man själv erkännt) operation gladio osv.
9-11 skedde ju, onekligen, med många dödsoffer. Fast det var ju inte al-Qaeda som utförde attentatet.
Angående Operation Gladio så är jag tveksam till om den operationen ens har upphört ärligt talat.

Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Men att påstå att alla är false flags är bara ren nonsense. Man kan omöjligen ha så många skådisar involverade...
Det har hänt riktiga terrordåd givetvis. Men false flag är någonting som har hänt i allra högsta grad.

Flesta människor har väldigt många spärrar innan de kan ens titta på informationen neutralt.
"konspiration" är ett laddat ord, detta fallet (Akilov) har dessutom kallats en "antisemitisk konspirations-ide" (fattar inte riktigt varför dock) och de är nog de sista folk vill bli förknippade med så de backar undan.
Sedan hur det ens är möjiigt att genomföra ett sådant här staged event mitt i Stockholm. Det är ju fan mer skevt att bluffa om sånt här än att köra på folk i ett terrordåd nästan, folk förstår inte varför osv.

Men jag misstänker personligen att det finns en mindre industri för sådant här, med Crisis Actors från flera olika länder i Europa, samt Kanada, USA och Australien.
Fast det behövs inte så extremt mycket folk, kollar på exempelvis Nice så är det inte många som behövs, de flesta där var vanliga människor för att fira Frankrikes Nationaldag.
Citera
2018-07-08, 02:33
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
9-11 skedde ju, onekligen, med många dödsoffer. Fast det var ju inte al-Qaeda som utförde attentatet.
Angående Operation Gladio så är jag tveksam till om den operationen ens har upphört ärligt talat.

Det har hänt riktiga terrordåd givetvis. Men false flag är någonting som har hänt i allra högsta grad.

Flesta människor har väldigt många spärrar innan de kan ens titta på informationen neutralt.
"konspiration" är ett laddat ord, detta fallet (Akilov) har dessutom kallats en "antisemitisk konspirations-ide" (fattar inte riktigt varför dock) och de är nog de sista folk vill bli förknippade med så de backar undan.
Sedan hur det ens är möjiigt att genomföra ett sådant här staged event mitt i Stockholm. Det är ju fan mer skevt att bluffa om sånt här än att köra på folk i ett terrordåd nästan, folk förstår inte varför osv.

Men jag misstänker personligen att det finns en mindre industri för sådant här, med Crisis Actors från flera olika länder i Europa, samt Kanada, USA och Australien.
Fast det behövs inte så extremt mycket folk, kollar på exempelvis Nice så är det inte många som behövs, de flesta där var vanliga människor för att fira Frankrikes Nationaldag.

"Sedan hur det ens är möjiigt att genomföra ett sådant här staged event mitt i Stockholm. Det är ju fan mer skevt att bluffa om sånt här än att köra på folk i ett terrordåd nästan, folk förstår inte varför osv."

Att det är mer skevt att bluffa om sånt här är inget svar på hur man gör för att lura alla som passerar Drottninggatan under två dagar.
Citera
2018-07-08, 03:22
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
"Sedan hur det ens är möjiigt att genomföra ett sådant här staged event mitt i Stockholm. Det är ju fan mer skevt att bluffa om sånt här än att köra på folk i ett terrordåd nästan, folk förstår inte varför osv."

Att det är mer skevt att bluffa om sånt här är inget svar på hur man gör för att lura alla som passerar Drottninggatan under två dagar.
Fast det var ju ett svar på varför folk har svårt att ens neutralt kolla på information eller överväga att det var en False Flage / Staged Event, vilket gör så förtroendet för Media är All-Time High vid sådana här attentat. Och som sagt, de ifrågasätter aldrig någonting, de ser vem som helst om ni kollar på deras bevakning

(Men jag ska göra ett försök till att förklara för dig då vad som behövs för att genomföra en sådan här operation baserat på vad vi vet från Stockholm 7 April 2017, i inlägget efter detta om en stund.)
Citera
2018-07-08, 06:53
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna

Okej, först: Varför upprepar du "under två dagar" gånger flera för?
Du verkar tro att de kört och krockat en lastbil in i Åhlens under sin övning, och sedan låtit den stå kvar där till dagen efteråt då man hävdade att Isis genomfört attacken som man tränat på?

Så jobbar de nog inte. Såhär tror jag det går till att utföra en operation Akilov som vi såg i april förra året:

Annordna en träning med landets säkerhetstjänst där du ska utföra dådet. Hela västvärlden finns att välja på genom säkerhetstjänster i FVEY, i detta fallet då Säk.

Du behöver, i detta fallet troligen en grupp på 150 pers enligt den sjukvårdare som var först på platsen som säger att förutom 4 dödsoffer så var också 150 personer "påverkade" av operationen. (Från SVT 11 April)

En lokal nära platsen: För din grupp med crisis actors och andra liknande. Men verkar ha valt Centralbadet
se oxå: Vårdfokus.se

Genomför din övning. Ta foton och film, det spelar ingen större roll vad du väljer att fota då de flesta kommer vara för traumatiserade ändå när de körs som nyheter.
Vi fick i Stockholm bland annat som bekant se hur de släpade en kvinna utmed en avspärrad Klara Norra (videolänk) samma polis sprang med vapen i hand och grep folk och allt möjligt: Nodisinfo länk

Ha kontroll över platsen där attentatet ska ske, vilken sjukvård/polis etc som finns i området när du hävdar att Isis har attackerat.

Töm platsen, få bort allt folk.
Skrik bort dem, ha folk som springer, de flesta springer om andra människor gör det. Sprid ut rykten som gör att folk håller sig borta, gärna fler gärningsmän som du sedan stoppar i minneshålet efter operationen är genomförd, eller som i Stockholms fall, säg att de är massa skottlossningar runt om i stan.

Skicka in bilderna från gårdagens övning till all världens media. Med fördel offer från olika delar av världen för skapa större global effekt. Tänk dock på att det är huvudsakligen vita människor din operation riktar sig mot, så offren ska vara vita.
Vittnen går dock bra med andra etniciteter. Offer som Kvinnor och barn skapar större effekt.

Säg att ni gripit en snubbe ute i Märsta som erkände direkt att var från Isis och körde bilen.

Berätta för media vad de ska säga, de citerar "Polisen säger", "Säkerhetjänsten säger" och så kallade "official sources" vid sådana här attentat och ifrågasätter aldrig någonting.
Sen sköter de allt av sig själva och rapporterar om hur folk ska uppleva allt, med sirener, TERRO OCH DÖD och vittnen som plågsamt berättar för ett chockat folk (Länk TV4 den 7 April som utmärkt exempel)

Ha kontroll över utredningen.
Med fördel döda din fiktiva Patsy, i detta fallet Akilov - som bekant fick leva. Ordna så ingenting kommer ut från rättegången: Hur man gjorde: Akilov: Jag vill inte såra de anhörigas känslor (loool)

Skriv ihop en bakgrundshistoria om din Patsy från Isis
Se Twitter-tråd om den radikala muslimen som bodde i skogen och gjorde en bomb och åkte till stan och hittade en lastbil och genomförde ett terrorattentat.
Släng ut info med högt skvallervärde som folk kan kolla på utan risk för operation. (Özz Nujen)

Sprid lite info om vilken buse de är som gripits, typ:
Min favorit-patsy är killen i London Bridge event, "Khuram Butt" som var med i Channel 4 "Jihadi Next Door" (Länk när hans ISIS-Crew härjar med UK Police i Regents Park) och ett barn inte ens en mor kunde älska! Länk SkyNews - men det är förvisso en annan historia.
Akilov då -- en buse han också!
Akilov missköter sig på nytt i häktet: sjöng och pekade finger

Genomför detta valfritt antal gånger i hur många städer du vill, det är som jag uppfattar det helt legalt att genomföra psykologiska operationer via "Schmidt & Mundt Act" och att de är sinnesjukt lågt att lura människor att barn och gamla har dött för politiska mål blir här din styrka, ingen kommer misstänka nått.
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-07-08 kl. 07:13.
Citera
2018-07-08, 10:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag har duckat, haha - än så länge har ingen svarat på en enda av mina frågor mer än ”det går inte fejka sånt här” svepande svar
Vad är det för frågor du menar att du inte fått svar på? Du lägger ju bara fram en massa grundlösa påståenden och hoppas att vi ska tro på dem..
Hittills har du ju tex. inte på något som helst vis kunnat visa att det pågick några som helst övningar på Drottninggatan, vare sig på attentatsdagen eller dagarna före. Hela din teori bygger på ett påstående gripet ur luften.
Du länkar t.ex. filmer från attentatet - där lastbilen syns - och påstår att de skulle vara från dagen innan attentatet - sen när vi ifrågasätter hur det skulle vara möjligt att ingen skulle sett lastbilen där den står halvvägs in i Åhléns - enligt dig dagen före attentatet - så påstår du bara att de kanske inte hade lastbilen på övningen.. Jaha, varför visade du då filmen med lastbilen??

Citat:
Jag säger ju att det inte är logiskt, att det är förvånande hur man kan göra något sådant, men folk bryr sig ju inte ändå, och polis slår sig för bröstet över hur lysande de skötte sig.

Eller? Har du sett nån som tror på detta som frågar hur man kan bära iväg en kvinna utmed Klara Norra efter hon skadats i en Truck Attack MED alla sidogator avspärrade? (Vilket gör det ännu sjukare att det skulle vara för de agerade i panik och var rädda när man rör sig inom ett avspärrat område men fortsätter bära runt på ett offer sådär.

Vågar du ge exempel på riktiga terrordåd i väst i modern tid?

Citat:
Finns det False Flags eller är detta omöjligt att genomföra?
Det finns false slags - detta var inte en eftersom den skulle vara omöjlig att genomföra dagen innan utan att tusentals stockholmare skulle märkt det.

Kan du förresten förklara varför i hela friden man skulle utfört den dagen innan? Varför inte bara utföra den på attentatsdagen - även om det var en övning/false flag kunde man väl ha utfört den på "rätt" dag i sånt fall? Hela din teori är ju en mental kollaps..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-07-08 kl. 10:54.
Citera
2018-07-08, 11:58
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Vad är det för frågor du menar att du inte fått svar på? Du lägger ju bara fram en massa grundlösa påståenden och hoppas att vi ska tro på dem..
Det är media som lägger fram grundlösa påstående och vill att ni ska tro på det, vilket ni ju gör!
Frågor som jag ej fått svar på. är inte någon alls än så länge men tex. fråga 2 & 4 här: https://www.flashback.org/sp64557407
Varför var området avspärrat? Vilka grep samma poliser som även drog iväg på den skadade kvinnan som de tog utmed Klara Norra? https://nodisinfo.com/dummies-fake-dead-dog-stockholm-terror-hoax/ Vilka var de 150 ”påverkade” personerna som man vårdade vid Centralbadet? Är de rimligt med 4 döda, 15 skadade och 150 ”påverkade” om man drar en lastbil i 90 knyck nerför Drottninggatan?
Finns de några som helst bevis för att någon har dött? De finns film från sista 200 meterna och förutom en skadad kvinna (som inte blöder, extremt märklig skada, men de är väl bara rimligt också antar jag?) så ser vi inga skadade whatsoever! - Hur faan kommer det sig?!

Citat:
Hittills har du ju tex. inte på något som helst vis kunnat visa att det pågick några som helst övningar på Drottninggatan, vare sig på attentatsdagen eller dagarna före. Hela din teori bygger på ett påstående gripet ur luften.
Men lägg av!
Jag har fan länkat o citerat hur många gånger som helst nu om deras övning dagen innan där Åhléns var ett av målen. Du kan inte påstå att det är gripet ur luften på allvar. Sen är inte området avspärrat så snabbt om det inte var taget under en övning.

Citat:
Du länkar t.ex. filmer från attentatet - där lastbilen syns - och påstår att de skulle vara från dagen innan attentatet - sen när vi ifrågasätter hur det skulle vara möjligt att ingen skulle sett lastbilen där den står halvvägs in i Åhléns - enligt dig dagen före attentatet - så påstår du bara att de kanske inte hade lastbilen på övningen.. Jaha, varför visade du då filmen med lastbilen??
Det har jag heller aldrig påstått wtf människa?! jag sa att de var från deras övning, och efter diskussion med dofterna så är det klart att varför skulle de använda en lastbil övht dagen efter när de har bilderna de behöver, bara en extra risk utan nån egentlig vinst.
(jag har givetvis inte koll på alla detaljer, men det är ju logiskt)

Alla bilder du sett i media är från övningen dagen innan, hur skulle de annars kunnat spärra av Klara Norra från alla infarter när de visade sin skadade kvinna? (eller ”flydde i panik” som ni tolkade det)

Citat:
Det finns false slags - detta var inte en eftersom den skulle vara omöjlig att genomföra dagen innan utan att tusentals stockholmare skulle märkt det.
Eller hur, folk är så observanta så inget kommer förbi folks vakande ögon.
Hur lång tid tror det tar att filma och fotografera in hörnet vid Åhléns lagom för skicka ut till media?
Det är helt sjukt hur ni kan vifta bort hur mycket som helst med argumentet att folk är så observanta att de är omöjligt att genomföra en sådan operation vid hörnet till Åhléns.

Citat:
Kan du förresten förklara varför i hela friden man skulle utfört den dagen innan? Varför inte bara utföra den på attentatsdagen - även om det var en övning/false flag kunde man väl ha utfört den på "rätt" dag i sånt fall? Hela din teori är ju en mental kollaps..
Det spelar ju uppenbarligen ingen roll ändå?
Men överlag verkar man vilja granska materialet innan man säger att ISIS nu gjort den attack som man övade på och det ligger barn, kvinnor och en död hund utsmetade på gatan pga ”Terror och Död”
Varför är det så avgörande att köra ut drillen samma dag?

Och de kan ju bokstavligen säga precis vad som helst!
Vad skulle de krävas för dig att ens misstänka nått? Om du fick höra om en övning dagen innan?
De har många hört, och tänker att ”jaha vilken konstig sammanträffande..ser man på”
För de kan inte ja nått fuffens inte här i min egen skad där alla är så uppmärksamma på allt, pratar med alla och uppmärksamma allt suspekt och nimby och absolut inte i min korsning.. yada-yada..

(Allt det folk verkligen inte är!)
Citera
2018-07-08, 12:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är media som lägger fram grundlösa påstående och vill att ni ska tro på det, vilket ni ju gör!
Det är inga grundlösa påståenden. Det är en händelse med bekräftade skadade och dödsoffer. Det finns mängder av vittnen, det var lät att gå dit dagarna efter och se skadorna.
Däremot var det omöjligt att gå dit dagarna innan och beskåda några skador eller övningar - jag vet eftersom jag själv arbetar ett par kvarter bort och gick på Drottninggatan dagen innan attacken..

Citat:
Frågor som jag ej fått svar på. är inte någon alls än så länge men tex. fråga 2 & 4 här: https://www.flashback.org/sp64557407

Fråga 2: hur kunde explosionen ske bak i lastbilen?
Varför tror du explosionen skedde bak i lastbilen? All rapportering har gjort gällande att det inte ens var någon explosion utan att den hemgjorda bomben "bara" började brinna. Tittar man sen på den utbrända hytten är det ju knappast förvånande om branden spridit sig även till släpet.

Fråga 4: Hur kan ens de tunnorna stå bak i lastbilen efter en krock?
Jag förstår inte ens frågan. Jag vetinte heller var i vilken film du menar att detta skulle synas, eller vad det skulle spela för roll..

Citat:
Varför var området avspärrat?
Det var det inte. Inte förrän efteråt. Detta syns även i filmen du själv länkat där man ser hur polisen håller på och spärrar av området - efter attacken..

Citat:
Vilka grep samma poliser som även drog iväg på den skadade kvinnan som de tog utmed Klara Norra? https://nodisinfo.com/dummies-fake-dead-dog-stockholm-terror-hoax/ Vilka var de 150 ”påverkade” personerna som man vårdade vid Centralbadet?
Chockade överlevande förstås..

Citat:
Är de rimligt med 4 döda, 15 skadade och 150 ”påverkade” om man drar en lastbil i 90 knyck nerför Drottninggatan?
Varför inte menar du? Vad är "rimligt" enligt dig?

Citat:
Finns de några som helst bevis för att någon har dött? De finns film från sista 200 meterna och förutom en skadad kvinna (som inte blöder, extremt märklig skada, men de är väl bara rimligt också antar jag?) så ser vi inga skadade whatsoever! - Hur faan kommer det sig?!
det finns gott om bilder och ögonvittnen. Du har ju själv länkat en del.

Citat:
Men lägg av!
Jag har fan länkat o citerat hur många gånger som helst nu om deras övning dagen innan där Åhléns var ett av målen. Du kan inte påstå att det är gripet ur luften på allvar. Sen är inte området avspärrat så snabbt om det inte var taget under en övning.
Och varje gång har jag förklarat för dig att det är fel - det var ingen övning på Åhléns stockholm city dagarna före attacken. Däremot hade landstinget en kurs i krishantering för telefonister - övningen gick ut på att det kom ett bombhot mot Åhléns och sen låtsades de att det hade skett ettbombdåd på Åhléns i Skärholmen.
Ingen övning på Drottninggatan. Ingen lastbil i övningen. Ingen bomb på Åhlens i city...

Citat:
Det har jag heller aldrig påstått wtf människa?! jag sa att de var från deras övning, och efter diskussion med dofterna så är det klart att varför skulle de använda en lastbil övht dagen efter när de har bilderna de behöver, bara en extra risk utan nån egentlig vinst.
(jag har givetvis inte koll på alla detaljer, men det är ju logiskt)
Du har ju påstått att denna film: https://www.bitchute.com/video/fj1Xqlk6bWCU/ är från din påhittade övning dagen före attacken. Och där, redan på splasch-screen ser man lastbilen stå inkörd i Åhlens med folket du påstår är skådespelare i förgrunden...
Men ingen av de tusentals människor som dagligen passerar där såg denna lastbil dagen innan, jag själv inkluderad..

Citat:
Alla bilder du sett i media är från övningen dagen innan, hur skulle de annars kunnat spärra av Klara Norra från alla infarter när de visade sin skadade kvinna? (eller ”flydde i panik” som ni tolkade det)
Hur lång tid tar det att dra en rulle polisplast över vägen menar du? Du ser ju själv på din egen film att de precis börjat spärra av området när de kommer med kvinnan - är det underligt menar du?..
Ena sekunden undrar du varför man inte lyckades spärra av hela innerstan, tunnelbanan, Arlanda Express osv omedelbart - nästa sekund tycker du det är underligt att polisen spärrar av kvarteren runt Åhléns redan efter några minuter.. Bias-vm på gång?

Citat:
Eller hur, folk är så observanta så inget kommer förbi folks vakande ögon.
Hur lång tid tror det tar att filma och fotografera in hörnet vid Åhléns lagom för skicka ut till media?
Det är helt sjukt hur ni kan vifta bort hur mycket som helst med argumentet att folk är så observanta att de är omöjligt att genomföra en sådan operation vid hörnet till Åhléns.
Det tar väl lika lång tid att filma som filmen är lång antar jag? Vet inte vad du pratar om här faktiskt.
Det jag säger är omöjligt är att genomföra dådet dagen innan "som en övning" utan att någon skulle ha sett det..

Citat:
Det spelar ju uppenbarligen ingen roll ändå?
Men överlag verkar man vilja granska materialet innan man säger att ISIS nu gjort den attack som man övade på och det ligger barn, kvinnor och en död hund utsmetade på gatan pga ”Terror och Död”
Ditt eget viktigaste "bevis" verkar ju vara att du tycker att de gjorde fel när de bar bort kvinnan - detta alltså trots att det enligt dig rör sig om en övning. Borde man i så fall inte a) ha låtit bli att bära bort kvinnan, vilket du hävdar är så viktigt. och b) redigerat bort detta ur materialet som man satt och granskade ett dygn så det inte skulle vara några misstag med när det gick att till allmänheten?

Citat:
Varför är det så avgörande att köra ut drillen samma dag?
Eftersom tusentals människor passerar området varje dag och skulle ha sett övningen dagen innan..

Citat:
Och de kan ju bokstavligen säga precis vad som helst!
Absolut - men då hade de direkt blivit avslöjade på nätet av alla som hade sett den påhittade övning på Drottninggatan dagen innan..

Vad skulle de krävas för dig att ens misstänka nått? Om du fick höra om en övning dagen innan?
De har många hört, och tänker att ”jaha vilken konstig sammanträffande..ser man på”
För de kan inte ja nått fuffens inte här i min egen skad där alla är så uppmärksamma på allt, pratar med alla och uppmärksamma allt suspekt och nimby och absolut inte i min korsning.. yada-yada..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-07-08 kl. 12:59.
Citera
2018-07-08, 13:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

De gör enligt dig "fel" när de bär bort kvinnan - vad i hela friden bevisar det? Hur kan du av detta dra slutsatsen att det är bilder från dagen innan?
Varför skulle de gjort fel på en övning men om det skett på riktigt skulle outbildade civila alltså veta exakt hur du tycker att man bör agera vid ett benbrott??

Citat:
Kan du ge några xempel på riktiga terrordåd i väst i modern tid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in