Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetarbroder
Det är media som lägger fram grundlösa påstående och vill att ni ska tro på det, vilket ni ju gör!
Det är inga grundlösa påståenden. Det är en händelse med bekräftade skadade och dödsoffer. Det finns mängder av vittnen, det var lät att gå dit dagarna efter och se skadorna.
Däremot var det omöjligt att gå dit dagarna innan och beskåda några skador eller övningar - jag vet eftersom jag själv arbetar ett par kvarter bort och gick på Drottninggatan dagen innan attacken..
Citat:
Frågor som jag ej fått svar på. är inte någon alls än så länge men tex. fråga 2 & 4 här:
https://www.flashback.org/sp64557407
Fråga 2:
hur kunde explosionen ske bak i lastbilen?
Varför tror du explosionen skedde bak i lastbilen? All rapportering har gjort gällande att det inte ens var någon explosion utan att den hemgjorda bomben "bara" började brinna. Tittar man sen på den utbrända hytten är det ju knappast förvånande om branden spridit sig även till släpet.
Fråga 4:
Hur kan ens de tunnorna stå bak i lastbilen efter en krock?
Jag förstår inte ens frågan. Jag vetinte heller var i vilken film du menar att detta skulle synas, eller vad det skulle spela för roll..
Citat:
Varför var området avspärrat?
Det var det inte. Inte förrän efteråt. Detta syns även i filmen du själv länkat där man ser hur polisen håller på och spärrar av området - efter attacken..
Citat:
Vilka grep samma poliser som även drog iväg på den skadade kvinnan som de tog utmed Klara Norra?
https://nodisinfo.com/dummies-fake-dead-dog-stockholm-terror-hoax/ Vilka var de 150 ”påverkade” personerna som man vårdade vid Centralbadet?
Chockade överlevande förstås..
Citat:
Är de rimligt med 4 döda, 15 skadade och 150 ”påverkade” om man drar en lastbil i 90 knyck nerför Drottninggatan?
Varför inte menar du? Vad är "rimligt" enligt dig?
Citat:
Finns de några som helst bevis för att någon har dött? De finns film från sista 200 meterna och förutom en skadad kvinna (som inte blöder, extremt märklig skada, men de är väl bara rimligt också antar jag?) så ser vi inga skadade whatsoever! - Hur faan kommer det sig?!
det finns gott om bilder och ögonvittnen. Du har ju själv länkat en del.
Citat:
Men lägg av!
Jag har fan länkat o citerat hur många gånger som helst nu om deras övning dagen innan där Åhléns var ett av målen. Du kan inte påstå att det är gripet ur luften på allvar. Sen är inte området avspärrat så snabbt om det inte var taget under en övning.
Och varje gång har jag förklarat för dig att det är fel - det var ingen övning på Åhléns stockholm city dagarna före attacken. Däremot hade landstinget en kurs i krishantering för telefonister - övningen gick ut på att det kom ett bombhot mot Åhléns och sen låtsades de att det hade skett ettbombdåd på Åhléns i Skärholmen.
Ingen övning på Drottninggatan. Ingen lastbil i övningen. Ingen bomb på Åhlens i city...
Citat:
Det har jag heller aldrig påstått wtf människa?! jag sa att de var från deras övning, och efter diskussion med dofterna så är det klart att varför skulle de använda en lastbil övht dagen efter när de har bilderna de behöver, bara en extra risk utan nån egentlig vinst.
(jag har givetvis inte koll på alla detaljer, men det är ju logiskt)
Du har ju påstått att denna film:
https://www.bitchute.com/video/fj1Xqlk6bWCU/ är från din påhittade övning dagen före attacken. Och där, redan på splasch-screen ser man lastbilen stå inkörd i Åhlens med folket du påstår är skådespelare i förgrunden...
Men ingen av de tusentals människor som dagligen passerar där såg denna lastbil dagen innan, jag själv inkluderad..
Citat:
Alla bilder du sett i media är från övningen dagen innan, hur skulle de annars kunnat spärra av Klara Norra från alla infarter när de visade sin skadade kvinna? (eller ”flydde i panik” som ni tolkade det)
Hur lång tid tar det att dra en rulle polisplast över vägen menar du? Du ser ju själv på din egen film att de precis börjat spärra av området när de kommer med kvinnan - är det underligt menar du?..
Ena sekunden undrar du varför man inte lyckades spärra av hela innerstan, tunnelbanan, Arlanda Express osv omedelbart - nästa sekund tycker du det är underligt att polisen spärrar av kvarteren runt Åhléns redan efter några minuter.. Bias-vm på gång?
Citat:
Eller hur, folk är så observanta så inget kommer förbi folks vakande ögon.
Hur lång tid tror det tar att filma och fotografera in hörnet vid Åhléns lagom för skicka ut till media?
Det är helt sjukt hur ni kan vifta bort hur mycket som helst med argumentet att folk är så observanta att de är omöjligt att genomföra en sådan operation vid hörnet till Åhléns.
Det tar väl lika lång tid att filma som filmen är lång antar jag? Vet inte vad du pratar om här faktiskt.
Det jag säger är omöjligt är att genomföra dådet dagen innan "som en övning" utan att någon skulle ha sett det..
Citat:
Det spelar ju uppenbarligen ingen roll ändå?
Men överlag verkar man vilja granska materialet innan man säger att ISIS nu gjort den attack som man övade på och det ligger barn, kvinnor och en död hund utsmetade på gatan pga ”Terror och Död”
Ditt eget viktigaste "bevis" verkar ju vara att du tycker att de gjorde fel när de bar bort kvinnan - detta alltså trots att det enligt dig rör sig om en övning. Borde man i så fall inte a) ha låtit bli att bära bort kvinnan, vilket du hävdar är så viktigt. och b) redigerat bort detta ur materialet som man satt och granskade ett dygn så det inte skulle vara några misstag med när det gick att till allmänheten?
Citat:
Varför är det så avgörande att köra ut drillen samma dag?
Eftersom tusentals människor passerar området varje dag och skulle ha sett övningen dagen innan..
Citat:
Och de kan ju bokstavligen säga precis vad som helst!
Absolut - men då hade de direkt blivit avslöjade på nätet av alla som hade sett den påhittade övning på Drottninggatan dagen innan..
Vad skulle de krävas för dig att ens misstänka nått? Om du fick höra om en övning dagen innan?
De har många hört, och tänker att ”jaha vilken konstig sammanträffande..ser man på”
För de kan inte ja nått fuffens inte här i min egen skad där alla är så uppmärksamma på allt, pratar med alla och uppmärksamma allt suspekt och nimby och absolut inte i min korsning.. yada-yada..