2018-07-09, 21:31
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Eftersom jag inte vet hur lång tid efter påkörningen de började flytta kvinnan vet jag inte - det var därför jag frågade dig, dvs du som kom med påståendet att det var något underligt. Tyvärr (men inte förvånande) verkar du alltså inte ha täckning för påståendet att det skulle varit avspärrat..
Nu har du helt orimliga krav på mig, jag är inte med och utför sådana här event och kan omöjligt ha stenkoll på alla detaljer.

Men angående avspärrningar och citat "att jag inte kan visa avspärrningar innan attacken" - menar du på fullt allvar att man reste den här avspärrningen efteråt? https://nodisinfo.com/hard-proof-staging-crisis-acting-stockholm-terror-hoax/ (det kan du givetvis inte svara på så du kommer ducka den frågan)
Citat:
Och? Den ambulansen stannade på Barnhusgatan - det är 7 kvarter från platsen för ”din” film...
Ambulans var alltså på plats innan någon annan, ändå bärs en kvinna bort utmed Klara Norra, hela vägen ner till Kungsgatan innan alla spår upphör, av Polis på en gata vars alla infarter är avspärrade av polis.

Citat:
Resten är ju bara upprepningar och rent nonsens - lika tomt som dina påståenden att terrordådet skulle skett en annan dag..
Det finns ingenting, inte ens som du kan komma med, inte en bild från de här event etc som inte talar för att det var från träningen de hade dagen före.

Bara det faktum att de så många bilder bevisligen är tagna dagen innan borde få alla att förstå att detta var 100% staged event. Man visar inte bilder från en övning och samma poliser (den långe med keps och den lilla med cykelhjärm-style) på så många foton både under en övning och under skarpt.

We Got Hoaxed, lev med det.
Men vi får inte låta det ske igen.
Citera
2018-07-09, 21:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Nu har du helt orimliga krav på mig, jag är inte med och utför sådana här event och kan omöjligt ha stenkoll på alla detaljer.

Det är inte orimliga krav att be dig redogöra för vad som fått dig att fatta misstankar. Men uppenbarligen har du ingen faktagrund för dina ”teorier”.

Citat:
Men angående avspärrningar och citat "att jag inte kan visa avspärrningar innan attacken" - menar du på fullt allvar att man reste den här avspärrningen efteråt? https://nodisinfo.com/hard-proof-staging-crisis-acting-stockholm-terror-hoax/ (det kan du givetvis inte svara på så du kommer ducka den frågan)
Jag pratade givetvis om de temporära avspärrningar polisen satte upp för att hålla folk borta - det du visar nu är vägarbeten på Hamngatan - de håller inget folk från platsen..

Citat:
Ambulans var alltså på plats innan någon annan, ändå bärs en kvinna bort utmed Klara Norra, hela vägen ner till Kungsgatan innan alla spår upphör, av Polis på en gata vars alla infarter är avspärrade av polis.
En ambulans anlände efter 3 minuter till en plats 7 kvarter från det vi diskuterar - vad menar du att det skulle visa?

Citat:
Det finns ingenting, inte ens som du kan komma med, inte en bild från de här event etc som inte talar för att det var från träningen de hade dagen före.
Ptja, den totala avsaknaden av övningar på platsen dagen före skulle duga gott - därtill har vi den totala frånvaron av tusentals vittnen samt det totalt meningslösa med att genomföra dådet dagen innan det skedde... dessutom förstås alla vittnen, skadade och dödsoffren, frånvaron av en lastbil i Åhléns dagen innan och närvaron av samma lastbil på attackdagen.

Citat:
Bara det faktum att de så många bilder bevisligen är tagna dagen innan borde få alla att förstå att detta var 100% staged event. Man visar inte bilder från en övning och samma poliser (den långe med keps och den lilla med cykelhjärm-style) på så många foton både under en övning och under skarpt.
Fast du har hu lagt fram exakt noll bevis för att en enda bild skulle vara från dagen innan. Dessutom har du motbevisat dig själv när du länkat bild pä hur de bär bort kvinnan och lastbilen syns kraschad in i Åhléns i bakgrunden..

Citat:
We Got Hoaxed, lev med det.
Men vi får inte låta det ske igen.
Nej det behöver jag inte ”leva med” eftersom det bara har skett i ditt huvud.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-07-09 kl. 21:50.
Citera
2018-07-09, 22:33
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Jag är därettpar gånger i veckan i normalfallet - vad nu det har med saken att göra? Folk som håller på att bli överkörda har en tendens att fly - precis som ses på filmerna - även de du själv länkat, när folk skriker och flyr i panik märker nog även de flesta med hörlurar det också. Att antalet handikappade gamla tanter som blev överkörda inte var fler får vi vara tacksamma för, men det kanske beror på att de inte alltför ofta går och vinglar på Sveriges troligen största turistfällestråk.

Om detta skedde på riktigt hade dödsoffrerna varit betydligt flera än vad detta var. 4 döda och 15 skadade.
Det är sant som du säger, folk springer om andra gör, det är ett sätt de använder för bort folk från en plats vid sådana här event.
Men du har sett bilderna där springer i panik in i butik från vad som ska föreställa en lastbil utanför? På håret.

Citat:
Det är inte orimliga krav att be dig redogöra för vad som fått dig att fatta misstankar. Men uppenbarligen har du ingen faktagrund för dina ”teorier”.
Du behöver inte fåna dig med detaljer, jag kan som sagt inte ha stenkoll på precis allt.

Citat:
En ambulans anlände efter 3 minuter till en plats 7 kvarter från det vi diskuterar - vad menar du att det skulle visa?
Ambulans var på plats först, före polis.
Så vad säger det dig angående turen utmed Klara Norra exempelvis? Polis gjorde alltså detta när ambulans redan var på platsen.
Dessutom, som du har sett, med samtliga infarter till Klara Norra avspärrat.

Citat:
Ptja, den totala avsaknaden av övningar på platsen dagen före skulle duga gott - därtill har vi den totala frånvaron av tusentals vittnen samt det totalt meningslösa med att genomföra dådet dagen innan det skedde... dessutom förstås alla vittnen, skadade och dödsoffren, frånvaron av en lastbil i Åhléns dagen innan och närvaron av samma lastbil på attackdagen.
Visa mig ett vittne som du tror på då?
Till och med YouTube har raderat de flesta för de var för uppenbart vad som pågick.
Du har sett ett offer,tycker du det är en rimlig skada? Skulle inte en människa blöda i ett sådant scernario? Det är enda offret, annars är Drottninggatan helt tom på offer.

Att de sedan går och säger att det "låg kroppar utspridda överallt" och sånt är lögner som behövs för att fejka en terror attack

Dagen innan var deras övning med en simulerad explosion på Åhléns, som sagt. Det är därifrån du sett bilder och man har även berättat detta för Expressen så dina "avsaknad av övning dagen innan" är fåneri när du vet det lika väl som mig vid det här laget.

Citat:
Fast du har hu lagt fram exakt noll bevis för att en enda bild skulle vara från dagen innan. Dessutom har du motbevisat dig själv när du länkat bild pä hur de bär bort kvinnan och lastbilen syns kraschad in i Åhléns i bakgrunden..
Hur i hela fridens namn motbevisar det någonting?

Sen frågade jag mig själv innan vem det var Polis grep, och fick svar: https://youtu.be/It79CNc5LKY
(Skicka gärna med du som gjorde det, jag är väldigt intresserad och tack så mycket)
Citera
2018-07-09, 22:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om detta skedde på riktigt hade dödsoffrerna varit betydligt flera än vad detta var. 4 döda och 15 skadade.
Det är sant som du säger, folk springer om andra gör, det är ett sätt de använder för bort folk från en plats vid sådana här event.
Men du har sett bilderna där springer i panik in i butik från vad som ska föreställa en lastbil utanför? På håret.

Du behöver inte fåna dig med detaljer, jag kan som sagt inte ha stenkoll på precis allt.

Ambulans var på plats först, före polis.
Så vad säger det dig angående turen utmed Klara Norra exempelvis? Polis gjorde alltså detta när ambulans redan var på platsen.
Dessutom, som du har sett, med samtliga infarter till Klara Norra avspärrat.

Visa mig ett vittne som du tror på då?
Till och med YouTube har raderat de flesta för de var för uppenbart vad som pågick.
Du har sett ett offer,tycker du det är en rimlig skada? Skulle inte en människa blöda i ett sådant scernario? Det är enda offret, annars är Drottninggatan helt tom på offer.

Att de sedan går och säger att det "låg kroppar utspridda överallt" och sånt är lögner som behövs för att fejka en terror attack

Dagen innan var deras övning med en simulerad explosion på Åhléns, som sagt. Det är därifrån du sett bilder och man har även berättat detta för Expressen så dina "avsaknad av övning dagen innan" är fåneri när du vet det lika väl som mig vid det här laget.

Hur i hela fridens namn motbevisar det någonting?

Sen frågade jag mig själv innan vem det var Polis grep, och fick svar: https://youtu.be/It79CNc5LKY
(Skicka gärna med du som gjorde det, jag är väldigt intresserad och tack så mycket)

Jag förstår inte allt du skriver nu men det mesta verkar bara vara upprepningar av sådant vi redan diskuterat och det finns fortfarande inga som helst bevis för dina fantasier om att det hela skulle skett dagen innan.
Angående mannen som omhändertas av polis var jag inte där och tror inte heller jag känner mannen och jag lovar att det inte var jag ”som gjorde det”.. (vad du nu menar med ”det”?) Men polisen gick ut och berättade att två män togs in för förhör under dagen vilket missuppfattades av en del utländsk media som att två terrorister hade gripits.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-07-09 kl. 23:05.
Citera
2018-07-09, 23:32
Medlem
Arbetarbroders avatar
Här är väl som måste vara CASE CLOSED för alla.
håll ögonen på klockan: https://twitter.com/arbetarbroder/status/1016436057456422913

så kan vi alla börja fundera på hur vi inte låter sådana clowner lura oss igen mitt i vår egen huvudstad
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-07-09 kl. 23:38.
Citera
2018-07-09, 23:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Här är väl som måste vara CASE CLOSED för alla.
håll ögonen på klockan: https://twitter.com/arbetarbroder/status/1016433875176820737

så kan alla börja fundera på hur vi inte låter sådana clowner lura oss igen mitt i vår egen huvudstad

Om klockan går rätt har det alltså gått en halvtimme sen attacken. Vad menar du att det skulle bevisa utöver att polisen förstås hade gott om tid att sätta upp sina plastband?

En av personerna runt kvinnan när hon bärs bort blir intervjuad här
och berättar att de bar kvinnan mot en ambulans från Klarabergsgatan.
Citera
2018-07-09, 23:49
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Om klockan går rätt har det alltså gått en halvtimme sen attacken. Vad menar du att det skulle bevisa utöver att polisen förstås hade gott om tid att sätta upp sina plastband?

En av personerna runt kvinnan när hon bärs bort blir intervjuad här
och berättar att de bar kvinnan mot en ambulans från Klarabergsgatan.

10:23
Attacken dagen efter ska ha inträffat 14:53

Det går inte se allt i SvD men de nämner blodpöl, sen kollar du på bilden och vad ser du då?
Det är såhär de fejkar det. Nu får du fundera på hur du inte blir lurad igen, för detta var varken första eller sista gången.
Citera
2018-07-10, 00:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
10:23
Attacken dagen efter ska ha inträffat 14:53

Det går inte se allt i SvD men de nämner blodpöl, sen kollar du på bilden och vad ser du då?
Det är såhär de fejkar det. Nu får du fundera på hur du inte blir lurad igen, för detta var varken första eller sista gången.

Klockan är tydligen så känd för att ständigt visa fel tid - och ibland t.o.m gå baklänges - så att DN gjorde en artikel om det redan 2015: https://www.dn.se/arkiv/stockholm/ur-led-ar-tiden-vid-centralposten/

Killen som filmade din film - Nikl@s Edré(n) - har själv berättat att han tog filmen 15:19 och den lades ut 15:26 på hans Facebook.
http://www.jostemikk.com/wp-content/uploads/2017/04/Niklas-med-filmen-militæret-jegerbataljonen-terror-Stockholm-2017.jpg

Att du inte ser en blodpöl på bilden är ju knappast underligt eftersom man knappt ser mågot alls av kvinnan utöver hennes vänstra, hela, fot - det är ju folk som skymmer kvinnan totalt...

Det här är så jävla löjligt och totalt ofattbart hur någon ens kan överväga en så urbota illa underbyggd teori och inte ens förstå att tusentals människor skulle märkt om det skedde dagen innan..
kommer det inget vettigt snart, utan bara fler upprepningar helt utan logik eller bevis, lär jag knappast lägga mer tid på det hör tramset på ett bra tag..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-07-10 kl. 00:26.
Citera
2018-07-10, 00:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesusarherre
Otippat att Herr filmaren har militär bakgrund...

Och hade han inte haft det så hade ni väl gnällt på att han var oprofessionell eller nåt istället.. själv har jag gjort lumpen - är det också misstänkt?

Klockan finns för övrigt även fotad på Wikimedia Commons: https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Klara_Norra_klocka.jpg

Bilden är tagen 09:32, men klockan visar 01:35...

Edit: hittade en bild till på Wikimedia av klara norra Kyrkogata där klockan också syns; https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Klar_Norra_2009.jpg#mw-jump-to-license

Här visar klockan 08:45, medan bilden är tagen 07:58..

Underbart pålitligt ur det där.. 😄
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-07-10 kl. 00:48.
Citera
2018-07-10, 01:27
Medlem
jesusarherres avatar
Citat:
Och hade han inte haft det så hade ni väl gnällt på att han var oprofessionell eller nåt istället.. själv har jag gjort lumpen - är det också misstänkt?

Klockan finns för övrigt även fotad på Wikimedia Commons: https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Klara_Norra_klocka.jpg

Bilden är tagen 09:32, men klockan visar 01:35...

Edit: hittade en bild till på Wikimedia av klara norra Kyrkogata där klockan också syns; https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Klar_Norra_2009.jpg#mw-jump-to-license

Här visar klockan 08:45, medan bilden är tagen 07:58..

Underbart pålitligt ur det där.. 😄

snake du är en katt.. du är givetvis inte misstänkt, du hör ju till inventarierna här på forumet.
kolla hans linkedin profil, ganska avancerad militär.
Citera
2018-07-10, 02:39
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Killen som filmade din film - Nikl@s Edré(n) - har själv berättat att han tog filmen 15:19 och den lades ut 15:26 på hans Facebook.
http://www.jostemikk.com/wp-content/uploads/2017/04/Niklas-med-filmen-militæret-jegerbataljonen-terror-Stockholm-2017.jpg
Jag anser detta vara CASE CLOSE här, men jag måste fan fråga: Var i hela friden hittade du den där bilden?
Kan du inte ta reda på vem sjutton som tog den här bilden oxå? http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/04/07/15/3F0BC19600000578-4390436-An_injured_person_was_seen_being_carried_from_the_ scene_by_a_gro-a-50_14915 74312132.jpg

Kolla själv nästa gång du går förbi!

Citat:
Att du inte ser en blodpöl på bilden är ju knappast underligt eftersom man knappt ser mågot alls av kvinnan utöver hennes vänstra, hela, fot - det är ju folk som skymmer kvinnan totalt...
Samma kvinna här (det ser du på skorna) https://www.bitchute.com/video/U8O1TB32vM6o/ utan sikt 06:30 och inget blod på hennes annars väldigt dramatiska fotskada.

Citat:
Det här är så jävla löjligt och totalt ofattbart hur någon ens kan överväga en så urbota illa underbyggd teori och inte ens förstå att tusentals människor skulle märkt om det skedde dagen innan..
kommer det inget vettigt snart, utan bara fler upprepningar helt utan logik eller bevis, lär jag knappast lägga mer tid på det hör tramset på ett bra tag..
Du är ju extremist som driver din tes utan någon som helst tyng, för mig är det redan case closed, men den konstanta upprepningen att folk är så uppmärksamma att det är omöjligt att genomföra en övning mitt i Stockholm och sedan hävda att det är fejk.

Men när man kollar alla bilder så syns det tydligt, tex hur tomt det är när branden bryter ut på Spendrups-lastbilen och polisen är där (länk)
Hade detta hänt i verkligheten så hade det varit gott om folk där som filmat, men som du ser nu så är det helt öde. Men det vet du redan, men det spelar ingen roll för dig.

Fast jag vill säga en sak till och de är att jag klagat på att så många svenskar verkar omedvetna om vad som verkligen hände, och de är nog inte riktigt sant. Bara att läsa Flashback-tråden från den aktuella dagen och dagen därpå visar att så inte är fallet: (FB) Terrordådet på Drottninggatan i Stockholm (2017-04-07) (Livstid i TR 2018-06-07) ..och då ska man komma ihåg att Flashback brukar vara snabba med censurera inlägg som går för långt ifrån det godkända narrativet vid sådana har staged event.
Citera
2018-07-10, 02:58
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesusarherre
snake du är en katt.. du är givetvis inte misstänkt, du hör ju till inventarierna här på forumet.
kolla hans linkedin profil, ganska avancerad militär.
Är han 34-åringen boendes på Kungsholmen?
Jobbet han hade under tiden för Drottninggatan ligger iaf vid lokalen han filmade ifrån.

Militär bakgrund:
Arctic Ranger 2IC Squad Leader & Forward Air Controller
Swedish Armed Forces juli 2007 – december 2008 (1 år och 6 månader)
•One of Sweden’s and the EU’s most highly trained independent operational military units, consisting of 30 professionellt employed rangers
Specialized to perform long-range and long-term covert intelligence, reconnaissance, informant recruiting and combat operations, completely independent and without support from friendly units, in any type of terrain and climate zone
• Special ability to perform Close Air Support missions through Forward Air Controlling, by designating ground targets for fighter jet pilots
• Selection through rigorous and extremely physically and mentally demanding tests and stress coping evaluations

Arctic Ranger Squad leader - conscription military service
Swedish Armed Forces
januari 2004 – april 2005 (1 år 4 månader)
• Commanding ranger squad of eight rangers, specialized to perform long-range and long-term covert intelligence, reconnaissance and combat operations, completely independent and without support from friendly units, in any type of terrain and climate zone
• Highly ranked theoretical and practical leadership training
• Rank: Second Lieutenant. Military service grades: 10, 8, 8, out of maximum 10, 9, 9

Jobbet han hade under tiden för Drottninggatan låter suspekt MEN här måste jag verkligen poängtera att jag är fett oteknisk och kan högst troligen ha fel: (påminner om hur hyper realistic Training brukar se ut) och igen, till hans försvar så ligger Altair i den aktuella lokalen
• Senior consultant responsible for multi-disciplinary and multi-model optimization and simulation, parallelized high-performance computing, design of experiments, response surface modeling, statistical analysis, programming, automation and streamlining of processes, as well as method development

På norska men va kul! ”Kvinnan i hua spritter fram och diregerer förbipasserande”
Alla verkar ha head-set dessutom. http://www.jostemikk.com/de-tre-hjelperne-i-stockholm-og-litt-om-tiden/
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-07-10 kl. 03:10. Anledning: Kvinna i hua länken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in