Om du hängt med så ser du ett tydligt mönster.
Det är också det(samma)mönster som Elisabeth Höglund följt.
Men i alla fall så finns det ingen far som frivilligt sätter sig i hemmet som Oskar gjorde.
Förutsatt att den pappan då inte var en incestuös pedofil? För så framstår han då, i vart fall detta då för mig...
Först ut att isoleras i hemmet var det förstfödda barnet dottern Agnes.
Sedan sägs som då en trådsanning att mor Hanna jobbade hemifrån- den tolkningen från Hannas chef tar jag som att hade Hanna velat/ behövt hade även hon kunnat, och så vidare.
Så näst sist ska även yngsta dottern sjukförklaras- sällan pappor gör så med sina barn!
I samma veva har pappa även stigit i graderna inom sitt jobb...
Han köper även ett par bilar.
Han far land och rike runt med äldsta dottern till psyksjukklinker för att få samma dotter att ha samma psyksjuka sjukdom som enbart annars kvinnor brukar ha orken att strida för.
Om jag nu ska vara så fördomsfull som jag faktiskt brukar vara så tror jag faktiskt bättre om Oskars sida än jag tror om Hannas(jfr här Gbg- Sthlm)
Jag tror att Hanna var missnöjd med flytten till Bjärred(hennes make fick det bättre) därav också det som
sedermera följde.
Jag har sett detta förut, att komma från en klass lägre till en klass bättre, nivåskillnader alltså, för att man själv som klasslägre
sökt sig dit, och sedan se missunnsamheten och därefter följande avundsjukan hos en då "klasslägre", den då till olika grader förödande och även i olika grader förgörande när man då "lyckats", och så vidare:-/
Men detta dock sällan och aldrig hos män, men hur vanligt som helst bland kvinnor.
Det existerar klasser/ indelningar även inom denna egna klassen och för att som jag hålla Oskar som GM så håller jag faktiskt Hanna som ansvarig och drivande.
Jag tror faktiskt Hanna var avundsjuk på sin man och använde sin äldsta dotter som en slags verktyg för detta- den lilla hade inte annat än, och så vidare.
Det är skillnad på Gbg och Sthlm och då kanske i synnerhet i kretsar som denna.
Mor Hanna har ju skickat fram far Oskar att gå sina ärenden och det har talats om Narcissister här tidigare, men ingen har sett något?
En klockren Narcissist lyckas ju precis med just det att få någon annan att se skyldig ut och vem ser inte mest skyldig ut här om inte just pappa Oskar?!
OM nu brevet det
gemensamt skrivna stämmer så finns ingen annan skyldig till denna familjs undergång än att det ska ha varit Agnes som varit den
manipulativa.
Men den
logiska tanken är inte
lovlig, men då ändå
logisk hos dem som
inte förestår den??
Jag tror att Hanna kom in som en katt bland hermelinerna i släkten/ familjen Henkow.
Jag kan misstänka att Hanna upplevdes som en slags lycksökerska.
(alltid mina inlägg
objektiva, jag har inte någon som helst
egen agenda i detta, däremot "inlägger" jag öppet mina tankar och spekulationer och dessa utifrån det jag just då läser och i detta fallet kan jag utläsa en hel del, men jag står oavsett på två fullt ut friska barns sida)
Det här var INTE arbetarklass, men kanske Hanna råkade ha läshuvud?
Oskar var från bättre. Varför utnyttjade denna familjen en möjlighet som vanligtvis och annars WT brukar utnyttja?
Skrivs om att "något skaver". Ja, men var och framförallt varför?
Fanns sådana otroliga möjligheter i denna familjen, och då tänker jag främst på utbildningsmöjligheterna, men den, familjen, skulle gå under?
Vem i familjen var missnöjd med de ofantligt och goda möjligheterna/ utbildningsmöjligheterna och som här fanns?
Vem?
Denna sjukliga avundsjukan finns och existerar i alla olika samhällsklasser/- skikt och den förgör, den söndrar, och den
även dödar.
Borderline i sin allra fulaste form, men i en kanske värre form Narcissism?:-/
En olycklig kombination av två som blev föräldrar och det bästa hade varit om Oskar hade valt(fått!)en kvinna ur sin alldeles egna samhällsklass och även en kvinna yngre än honom själv; det konservativa kommer alltid till sitt yttersta när det så kallade "konservativa" kallas för just det:-)
* Strikt konservativ, "av fin börd", men man skiljer sig inte, skilsmässa inom Brentons:-/
* Namnbyte inom Brentons, från Andreasson till Brenton:-/
* Bara WT som beter sig som denna familjen gjorde, "sociala kravmaskiner".
Jag är strikt konservativ själv och håller med den ene här om ett
osunt tecken på när kvinnan är äldre än mannen och om detta så bara tre år och som då fallet mellan Oskar och Hanna:
https://www.youtube.com/watch?v=0JYOX4fQehw
Jag tror således inte på detta med olika samhällsklasser utan på att
somligt går helt enkelt inte att förena med varandra.
Och när en/ någon så försöker så går det
alltsomoftast åt helvetet- för er som följer amerikansk dagsaktuell rapportering och tillika brottsstatistik och som åtminstone jag ser som långt mer
rättvis än den svenska dito??
Barn känner oftast inga klasser alls, men kan komma att känna på dessa.
Det finns således och enligt min mening en möjlighet att Agnes föddes till ett visst vis att
vara på och ett visst vis att
fungera på, men den största
sannolikheten är ändå en
social påverkan.-
En mors påverkan på sina barn är ändå och enligt mig den allra största meningen av dem alla, idag kallas det för en "social konstruktion".