Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Den Anders H som du refererar till lyckades inte särskilt bra trots högre utbildning, om det är en sådan koppling du försöker skapa. Han åkte ju liksom dit.
OH skulle i så fall ha lyckats betydligt bättre eftersom ingen har anat oråd, tvärtom har läkare skrivit intyg till skolan som sedan har beviljat särskild undervisning. Varken O;s eller H;s släkt verkar ha sett vad som riskerade inträffa, inte heller någon av familjens bekanta. Så du jämför en kvälls fyllebravader med en tragedi med fyra döda och försöker med det skapa en teori att O under flera år skulle ha lurat både myndigheter och människor i sin omgivning. Förutsättningen för detta skulle vara att båda besitter/besatt högre utbildning och anseende.
Kopplingen är inte klockren och fallet svajar i mina lekmannaögon.
Att kopplingen inte är klockren begriper jag.
Det jag håller på med är att försöka hitta kopplingar till olika personer och familjen.
Jag kollar upp om det finns gemensamt samband med dem O har föreläst eller jobbat med.
Om hittar man lite ibland och kan man gå vidare på det så gör jag det.
Jag försöker tänka "vad hände 2017" t ex. Det fanns ett företag som var kopplat till Anders H.
Jag spånar vidare, jag kan inte som vissa gå in i detaljer som jag inte vet något om och börja tjafsa, som många har gjort.
Jag skrev för övrigt att det här inte hade något med Bjärred att göra.
Men att de har hållit föredrag tillsammans, hur obetydligt det än kan verka vara, behöver inte betyda något naturligtvis. Men intressant ändå. Är det inget så är det inget.
OM jag har fått släppa mycket jag tänkt i den här tråden! Ibland har jag fått gå tillbaka och ta upp det igen, som någon annan har skrivit. Titta på det, sökt och fått släppa det igen. En del andras tankar kring vad som har hänt ligger kvar och surrar fortfarande.
Jag suger inte fast mig vid någonting, försöker ha ett öppet sinne, vara nyfiken, kolla upp.
Tänkte också, men skrev det inte, att O i sitt handlande var nog mer genomtänkt än den här figuren givetvis.