Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Du skrev också "...än att en kemvapenanläggning blivit bombat" när inget tyder på att det var en sådan som bombades. På mig lät det i alla fall som en skönmålning av USA, men det kanske bara var slarvigt skrivet av dig?
Är det den starka värmen som påverkar dig?
Jag utgick ifrån vad du själv skrev. Du nämnde den påstådda kemvapenanläggningen i Sudan. Du tog upp det fallet. Jag har ingen kunskap om det fallet. Men utifrån vad du skrev så påstår du att det i allra möjliga grad var fabrik för läkemedel samt att en person avled i attacken.
Mitt svar är: det är ett allvarligare fall när en part medvetet riktar sig in på att gasa ihjäl civila i en väpnad konflikt än att en anläggning blir utslaget. Jag tänker inte dumma ner det ännu mer. Alltså, när USA, felaktigt, försöker hindra FN-inspektörer till en anläggning som den du nämnde är det tio gånger värre att neka FN-inspektörer tillgång till ett ställe där människor avsiktligen blivit gasade ihjäl.
Jag tycker att det är fantastiskt av dig att uppfatta mitt inlägg som en "skönmålning av USA", när jag i samma inlägg skriver att även USA har spelat fult.