Citat:
Ursprungligen postat av
chimpsky666
Några kurdiska ledargestalter samarbetade och det är likvärdigt med att "kurder" som en kollektiv enhet var "dumdristiga". ...................
Saddam husseins regim bar ansvaret för alla övergrepp som ägde rum. Ingen jävla ursäkt att begå ett folkmord finns över huvud taget om du inte är nazist eller dylikt som jag tror personligen att du verkar vara med tanke på vilka inlägg du generellt framför på flashback.
Kan inte du överge din kritik om västerländskt involverande i mellanöstern då ett samhälles förmåga till funktionell administration inte har med externa faktorer att göra som du tidigare hävdat? Gaddafi, Saddam Husseins regimer föll på sina egna meriter och utländskt involverande hade ingen bäring på dessa strukturers förmåga att bestå.
Det visar bara hur korkad du är om du inte förstår att jag inte på något vis stöder typer som Saddam. Är du helt sjuk i huvudet? Med det sagt så kan jag närsomhelst ta ett allvarligt snack med dem som tycker att det var en bra idé att invadera Irak och avsätta honom. Folk dog inte bara i MÖ som en följd av det och på en skala som vida överträffar vad han själv lyckades med, vi i väst fick erfara en hel del också. Galenskapen att göra det överträffas väl bara utav västs tilltag i Libyen. Tänk om man istället hade byggt vidare på det som fanns. Det hade nog gått alldeles utmärkt och det fanns goda förutsättningar för det. Nu startade man krig och dessutom på falska premisser. Och det är i den kontexten jag ser kurdernas agerande. Det leder ingenstans än mot mer elände även om syftet är gott.
Inse att saker och ting inte nödvändigtvis blir bättre för att man avsätter en diktator. Framförallt inte i MÖ. När ska människor lära av historien?
Och det är som sagt ledargestalterna de behöver byta ut har jag sagt.