2018-07-07, 20:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Vem bryr sig om USA och väst din smutsiga förrädare. Vi som bryr oss om Sverige hejar inte på islamister och regimbyten som skapar flyktingar till Sverige. Ta ditt hyllande för USA, väst, EU och stoppa upp i ditt sionistiska rektum.
Att ryssarna råkar göra rätt för en gång skull betyder inte att vi som ser klart hyllar opålitliga ryssar utan sammanhanget i stort.
Du är en nyttig idiot.
Jag slog en signal till ryska ambassaden och sa att jag var ett rysstroll och ville ha betalt men de kastade bara luren i öronen på mig.

OnT:

SAA hittar mer och mer vapen från USA levererade till "rebellerna":

Within Syria
‏ @WithinSyriaBlog

Citat:
The SAA found a container of a US-made M58 MICLIC Mine-clearing line charge in Nasib crossing, supplied by Jordan to the FSA last year for use against ISIS, instead they used it against the SAA

https://twitter.com/WithinSyriaBlog/status/1015631643695075328
Citera
2018-07-07, 20:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag vet inte hur tydligare jag ska vara? Jag skrev i förgående inlägg att USA har fulspelat också, och även begått vissa krigsbrott i Syrienkonflikten.
Du skrev också "...än att en kemvapenanläggning blivit bombat" när inget tyder på att det var en sådan som bombades. På mig lät det i alla fall som en skönmålning av USA, men det kanska bara var slarvigt skrivet av dig?
Citat:
Jag förstår inte varför du och andra måste ställa USA mot Ryssland hela tiden. Båda begår fel. Det förändrar inte ansvarsskulden hos Assadregimen.
Nej, men jag tror på likhet inför lagen. Svårt att kräva ansvar av Assad om andra gör samma sak. Framförallt är det hyckleri när USA, eller de här i Sverige som tycker vi skall gå i militärallians med USA, klagar på andra länders krigsbrott.
Citat:
Assad är brutalare. Det är hans regim som har utfört kemgasattacker och det är hans regim som står för majoriteten av de civila förluster och det är hans regim som är roten till konflikten. När du utsätter civilbefolkningen för tillräckligt mycket elände så kommer motkrafter att uppstå som tar till lika avskyvärda metoder. Detta kan vi se i inte minst Israel/Palestina-konflikten.
Det finns flera orsaker till konflikten. Stora flyktingströmmar från Irak, följt av radikala islamister därifrån. En torka som utarmade många bönder och i alla fall delvis ses som följd av AGW osv. Som så ofta i den typen av samhällen är dessutom svårt att avgöra hur stor makt Assad personligen har i förhållande till gamla gardet av militärer.

Exakt vilka som utfört kemgasattacker är då jag inte klar över. Assadregimen har med största sannolikhet gjort det, men i vilken mån rebellerna också gjort det ser man olika uppgifter om.
Citera
2018-07-07, 22:32
Medlem
HAARPs avatar
Medlemmarnas humör i "Assad must go" klubben sjunker i samma takt som antalet röda prickar på kartan ökar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Template:Syrian_Civil_War_detailed_map
Citera
2018-07-07, 22:44
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Medlemmarnas humör i "Assad must go" klubben sjunker i samma takt som antalet röda prickar på kartan ökar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Template:Syrian_Civil_War_detailed_map
Ni alawitiska sandneger supportrar som dunkar tunga ekonomiska bidrag från den shia islamistiska regimen i Teheran, är inte bättre än alla sunni jihadi cocksuckers.....
Citera
2018-07-07, 23:20
Medlem
Idittfejss avatar
Kanske lite off topic, men finns det lite go-pro filmer med krigare som visar kriget? har sett roliga go-pro med ISIS i liveleak. Men vill gärna ha från Syrien konflikten.
Citera
2018-07-07, 23:28
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Vad gör dig bättre än Swan65? Kommer du slåss för Iran mein herren? Eller kommer du dingla i närmaste Lyktstålpe, som så många av dina iranska straffbataljoner när de inte vill slåss för din mullah stat?

Frågan är vad som gör dig bättre än alla andra. Du har snackat skit om alla parter i konflikten din fähund förutom de turkisk-stödda rebellerna av någon anledning. Du sitter hemma i Sverige medan din luder till fru är i Turkiet. Säg vad du är istället om du inte är en turk eller arab. Öppna dig, eller vågar du inte?

Jag var nog rätt ute när jag skrev för inte sålängesedan att du nämligen är en azerbajsan. Precis vad jag kunde tänka mig.
Citera
2018-07-07, 23:41
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Du är felinformerad. Bashar är bättre än dina terrorister ditt avskum. Tiden kommer visa, sanna mina ord.

SDF-koalitionen är ljusår framför Assadregimen och allierade i relation till progressivt samhällsbygge, respekt för krigföringens lagar och realistiska samhällsvisioner.

En entitet som systematiskt utrotar misstänkt oppositionella, urskillningslöst bombar civila mål, institutionellt diskriminerar etniska minoriteter och gasar ihjäl sin befolkning har ingen långsiktig framtid. Hela syriska inbördeskrigets som händelseförlopp är en indikation på att Assaddynastin är en kortsiktig lösning. människor som sympatiserar med sådana här aktörer är moraliskt sett sinnesrubbade.
Citera
2018-07-07, 23:45
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Propaganda? Ska komma från fanskapet som spridit sin kurdiska sörja sedan han satte sin fot i tråden. Det glädjer mig oerhört att väldigt få serber är som du. Det märks att du är borttappad.

Det är fritt fram att motbevisa mina påståenden. Du har misslyckats totalt och visar dig bara vara en rabiat extremist när man pressar dig retoriskt.

David Gindos kamrater i ADO har anslutit sig till SDF och deltar i den politiska processen i Rojava trots dina krokodiltårar för denne persons skull.

Ska du komma med rasistanklagelser och youtubeklipp nu? Jävla sopa.
Citera
2018-07-07, 23:48
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Du har snackat skit om alla parter i konflikten din fähund förutom de turkisk-stödda rebellerna av någon anledning. Du sitter hemma i Sverige medan din luder till fru är i Turkiet. Säg vad du är istället om du inte är en turk eller arab. Öppna dig, eller vågar du inte?

Jag var nog rätt ute när jag skrev för inte sålängesedan att du nämligen är en azerbajsan. Precis vad jag kunde tänka mig.
Jag kommer att forsätta snacka skit mot alla som ger sig på civila, inclusive dig.
När det gäller att "öppna mig", var det inte du som "avslöjade" mig för ett tag sedan? Du är så korkad att du inte ens vet vem din far är, din tragiska människospillra.....
Citera
2018-07-07, 23:53
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Jag kommer att forsätta snacka skit mot alla som ger sig på civila, inclusive dig.
När det gäller att "öppna mig", var det inte du som "avslöjade" mig för ett tag sedan? Du är så korkad att du inte ens vet vem din far är, din tragiska människospillra.....

Gör så. Men min fråga är, varför påstår du dig vara något du inte är? Skäms du så mycket över att vara sunniter?
Citera
2018-07-08, 08:20
Medlem
Citat:
@RT_com

'Compounds found by #OPCW in #Douma commonly used in industry' – chemistry professor
https://twitter.com/RT_com/status/1015822788047671297

Länken ovan innehåller kort klipp med professor James Tour, som förklarar varför någon kemattack är osannolik.

Om James Tour:
https://en.wikipedia.org/wiki/James_Tour
Citera
2018-07-08, 08:51
Medlem
arbetets avatar
Den artikeln kanske bringar klarhet i var vissa i tråden står någonstans:

Syrian opposition praises Donald Trump's Iran nuclear deal exit

Nasr al-Hariri, chair of the Syrian Negotiations Committee, says move could help remove ‘malignant influence’ of Iran from country
Donald Trump’s decision to break the Iran nuclear deal has won praise from the official Syrian opposition, which said the move represented a real opportunity to remove Iranian influence from the war-torn country.

Speaking after meeting the British foreign secretary, Boris Johnson, the chair of the Syrian Negotiations Committee, Nasr al-Hariri, said: “There is no place in the world that feels very clearly the malignant influence of Iran as much as in Syria.

“This is a step in the right direction. But, on its own, it’s not enough to limit the influence of Iran in the area.”

He stopped short of directly praising Israel for attacking Iranian positions in Syria, saying the effort to drive as many as 100,000 Iran-backed militias from Syria needed to be coordinated.
https://www.theguardian.com/world/2018/may/10/syrian-opposition-praises-donald-trumps-iran-nuclear-deal-exit

Med tanke på siffrorna han presenterar verkar han ha "goda" kontakter:
Hariri also claimed that “sources inside the regime” had confirmed to the SNC that the chemicals weapons allegedly used by Syria in attacks on Douma last month originated in Iran.
He said: “We have reports that the chemicals were produced in Tehran, and were a mixture of sarin and chlorine. They can use this chemical gas again and again without limitation.”

He made the claims without providing documentation or supporting evidence, but said that the SNC had provided this information to US and UK intelligence services, and had discussed Iran’s ongoing chemical transfers to Syria with UK security officials.

'We have reports that the chemicals were produced in Tehran, and were a mixture of sarin and chlorine'

The leader of the SNC also welcomed the US-led strikes that followed the Douma gas attacks, but admitted they had had “nearly no impact on the regime”.

However, speaking before Israel said it launched fresh strikes on Iranian military targets in Syria on Wednesday night, he stopped short of directly praising Israel for attacks on Iranian forces inside the country.
http://www.middleeasteye.net/news/syrian-opposition-welcomes-trumps-withdrawal-iran-deal-1232991049

Helt klart har han dock kontakter med al-Qaida. Hur goda framgår inte. Någon kanske vet?:

Syrian rebels offer to withdraw al-Qaida in return for end to Eastern Ghouta assault
SYRIAN rebel negotiator Nasr al-Hariri offered today to pull al-Qaida fighters out of Damascus’s Eastern Ghouta suburb if the government agrees to stop shelling the area.

Mr Hariri accused the Syrian army of “war crimes” over a push to regain control of the rebel-held pocket, which has seen air raids and artillery bombardment claim scores of lives.

Opposition groups in the area returned fire, pounding government-held districts with mortar shells.
Mr Hariri said rebels were considering “all the options” in Eastern Ghouta.

But the offer to withdraw members of the al-Qaida-affiliated Levant Liberation Committee is unlikely to tempt the Syrian government as it is not the main jihadist group in the area — this being the Saudi-backed Army of Islam.

The latter group’s leader Mohammed Alloush accused Syria, Russia and Iran of orchestrating a “holocaust” in Eastern Ghouta.
https://www.morningstaronline.co.uk/article/syrian-rebels-offer-to-withdraw-al-qaida-in-return-for-end-to-eastern-ghouta-assault
Senast redigerad av arbetet 2018-07-08 kl. 09:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in