2018-07-07, 18:48
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Vad menar du nu?

Det är ju inte direkt så att det går direktflyg till Stockholm från Pyongyang som du kan kliva på - och även om det hade funnits, vilket vi får hoppas att SAS snart fixar - så gäller det att du har pengar för att köpa en biljett, vilket ett försvinnande fåtal i DFRK har. Dessutom skall Stockholm utfärda visum, vilket Stockholm inte kommer att göra.

Flyktvägen som kristna tokdårar i gränstrakterna mellan Kina och DFRK ombesörjer innebär människosmuggling och sådan är gudskelov förbjudet. Slutstationen för denna människohandel är rännstenen i Seoul.

Med andra ord, JA, människohandel är förbjudet i DFRK.
Huh? Räknas det av Kim-regimen som "människosmuggling" att kliva över gränsen från Nord- till Sydkorea? Så det är alltså olagligt för vanliga civila att lämna landet, med andra ord.
Citera
2018-07-07, 18:56
Medlem
Citat:
DFR Korea är inget rikt land.

En av de få sanningar du skrivit i denna tråd, ett av de fattigaste i världen, men det hade kunnat se annorlunda ut.

Dess fattigdom visar med all tydlighet att Juche är ett stort misstag.
Nordkorea skulle ha haft alla möjligheter att utvecklats till ett i många stycken rikt land.

Diktaturens Jucheideologi har tyvärr hindrat landets utveckling och därmed också orsakat både svält, undernäring och ett omodernt land.

Med ett modernt jordbruk hade det inte behövt att ske, men det har effektivt förhindrats på grund av Juche och elitens ovilja att låta medborgarna ha ett fritt och bra liv.
Citera
2018-07-07, 18:59
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Huh? Räknas det av Kim-regimen som "människosmuggling" att kliva över gränsen från Nord- till Sydkorea? Så det är alltså olagligt för vanliga civila att lämna landet, med andra ord.

Om du har missat det så kan jag informera dig om att gränsen mellan norra och södra Korea stängd. Det är olagligt att passera denna oavsett om du önskar "fly" till syd eller norr. I S.Korea sitter idag folk i fängelse för att ha försökt fly till det befriade norr.

På frågan om människohandel är förbjuden i DFRK så är svaret JA. Det är svårbegripligt vad du menar med att ”fly” som inte innefattar människohandel.

Du borde läsa på i frågan så du slipper framstå som ett totalt offer för den indoktrinering som väst utsatt dig för.

Vanliga civila kan lämna DFR Korea och gör också så, iaf i den utsträckning som FN accepterar och troligen mer än så, då FNs beslut inte alltid följs till 100% i alla länder, som tur är.
Citera
2018-07-07, 19:07
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Dess fattigdom visar med all tydlighet att Juche är ett stort misstag.
Juche innebär att landet trots att det är utsatt för mycket starka sanktioner sedan decennier har en befolkning som lever relativt väl – detta vid en jämförelse med sådana ”fria” och ”demokratiska” länder som Indien, Filippinerna, Indonesien, nästan alla Afrikanska länder och massor med Asiatiska – samt i jämförelse med en del områden av USA, som idag har en medellivslängd som underskrider den som finns i DFRK.

Dessutom har alla arbete, bostad, hälso- och sjukvård i ett land utan terrorism, gängkriminalitet, polisskjutningar, masskjutningar, människohandel, flyktingkaos och allmän alienation.

Ta in detta om du kan utan att den kognitiva dissonansen (ett fenomen som en skribent i denna tråd med rätta brukar lyfta fram) ställer till alltför stor oreda där uppe.
Citera
2018-07-07, 19:09
Medlem
Citat:
Pompeo säger dock att mötet har varit framgångsrikt, i varje element av diskussionerna.

Sedan är det ju en självklarhet att det inte blir någon ensidig avveckling av DFRKs kärnvapenprogram, utan det fordrar att USA också tar avgörande steg - vilket jag tror att DFRK försöker understryka för att undvika missuppfattningar genom den icke namngivna representantanten som refereras i artikeln från Yonhap.

Reuters:
"Speaking to reporters after a day-and-a-half of talks in Pyongyang, Pompeo said the two sides agreed to hold discussions on July 12 on the repatriation of remains of Americans killed in the 1950-53 Korean war, and also discussed “modalities” for the destruction of a missile engine testing facility. Pompeo said he spent “a good deal of time” discussing a denuclearisation timeline and declaration of the North’s nuclear and missile facilities. “I think we made progress in every element of our discussions,” he said, according to a pool report from US reporters who accompanied him to Pyongyang. “These are complicated issues but we made progress on almost all of the central issues. Some places a great deal of progress, other places there’s still more work to be done.”"
https://www.scmp.com/news/asia/east-asia/article/2154237/secretary-state-mike-pompeo-hails-progress-north-korean

Jag säger det igen, det är en skam för vår samtid, att en okänd sk "Gerillakrigare", utan verifierbara meriter, och med låg bildning, bortsett från Stalin - Lenin - Marx skrifter, gavs möjligheten att skapa en diktatur, med ett absurt "Hopkok" till ideologi, kallad "Juche", med rötter i Konfucianism - Kommunism/Stalinism - Cheondism (Koreansk mystisk shamanism) och Feodalism, och med ledmottot "Himlens mandat" bli det falsarium till "Landsfader" han genom tyranni lyckades med!

Vi kan tacka Stalin för detta faktum, då det var han som konstruerade och tillsatte denna tvivelaktiga figur, som marionett åt Ryssland, i Nordkorea!

Att detta sjuka och bisarra system tillåts fortsätta, att "Driva så gott som hela världen till vansinne", år 2018, är fullkomlig och total galenskap!

Tack Josef!
Citera
2018-07-07, 19:33
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Om du har missat det så kan jag informera dig om att gränsen mellan norra och södra Korea stängd. Det är olagligt att passera denna oavsett om du önskar "fly" till syd eller norr. I S.Korea sitter idag folk i fängelse för att ha försökt fly till det befriade norr.

På frågan om människohandel är förbjuden i DFRK så är svaret JA. Det är svårbegripligt vad du menar med att ”fly” som inte innefattar människohandel.

Du borde läsa på i frågan så du slipper framstå som ett totalt offer för den indoktrinering som väst utsatt dig för.

Vanliga civila kan lämna DFR Korea och gör också så, iaf i den utsträckning som FN accepterar och troligen mer än så, då FNs beslut inte alltid följs till 100% i alla länder, som tur är.
Jag menar precis vad jag skriver. Varför hindras civila nordkoreaner från att kliva över gränsen? Sydkorea är öppet.

Vilka sådana är fängslade i Sydkorea?
Citera
2018-07-07, 19:40
Medlem
Citat:
Juche innebär att landet trots att det är utsatt för mycket starka sanktioner sedan decennier har en befolkning som lever relativt väl – detta vid en jämförelse med sådana ”fria” och ”demokratiska” länder som Indien, Filippinerna, Indonesien, nästan alla Afrikanska länder och massor med Asiatiska – samt i jämförelse med en del områden av USA, som idag har en medellivslängd som underskrider den som finns i DFRK.

Dessutom har alla arbete, bostad, hälso- och sjukvård i ett land utan terrorism, gängkriminalitet, polisskjutningar, masskjutningar, människohandel, flyktingkaos och allmän alienation.

Ta in detta om du kan utan att den kognitiva dissonansen (ett fenomen som en skribent i denna tråd med rätta brukar lyfta fram) ställer till alltför stor oreda där uppe.

Det är fortfarande ett av världens fattigaste länder, det hade det inte behövt att vara.
Jucheideologin har förhindrat landets utveckling, t.ex jordbruket är i stort sett på 1800-tals nivå

Om du menar lönearbete: Nej
Bostad åt alla: Nej, många bostadslösa unga tiggare i Pyongyang, tveksamt om man kan betrakta många av bostäderna på landsbygden som värdiga.
Sjukvård: Nej, miserabelt omodern och farlig, speciellt efter Sovjetunionens fall.
Skjutningar: Ja förekommer i stor utsträckning, bl.a offentliga
Terrorism: Ja, diktaturen utövar terror över invånarna
Alienation: Ett gammalt Marxuttryck typiskt för (K)
Fritid: Förekommer knappast (se ett tidigare inlägg om medborgarnas fritid)

Om man skulle visa källor på ovanstående kommer du att hävda att det är ingenting annat än västpropaganda, ingenting kan vara mer fel...
Citera
2018-07-07, 19:48
Medlem
Citat:
Jag menar precis vad jag skriver. Varför hindras civila nordkoreaner från att kliva över gränsen? Sydkorea är öppet.

Du inser förmodligen, vad hela detta forum insett för länge sedan, det går inte att föra en saklig dialog, med en motpart som bara svarar med det ena mer idiotiska svaret än det andra!

Det har ett syfte, att driva motparten till vansinne och utmattning, och till slut resignation.

Eftersom SS bedriver propaganda och praktiserar EXAKT samma retorik som ledningen för regimen gör i Nordkorea, avundas jag inte varken Pompeo eller någon annan i delegationen.

Vilket HELVETE att förhandla med Nordkoreaner!
Citera
2018-07-07, 19:57
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:

Vadå öppet? Gränsen är som sagts stängd vilket beror på att DFR Korea är i krig med USA som ockuperar södra Korea.

Använd Google, den här historien från i år är ganska intressant, publicerad av S.Koreansk media:

"A North Korean defector has been arrested and indicted for sending 130 tons of rice to North Korea's State Security Ministry as part of an effort to defect back to the North."
http://english.hani.co.kr/arti/english_edition/e_northkorea/832725.html
Citera
2018-07-07, 19:58
Medlem
Citat:
Jag ljuger aldrig.

Till skillnad från dig så följer jag med i vad som händer. Jag vet om att kamrat Kim Jong Un är alltmer populär runtomkring i världen, speciellt i Asien där han numera på sina håll har rockstjärnestatus - knyter alltfler vänskapsband, avancerar de diplomatiska förbindelserna och stärker banden med traditionella allierade, så som Kina, Ryssland, Syrien, Kuba, en massa stater i Afrika osv.

Du får nog vänja dig vid att Asiens tyngste ledare, vid sidan av kamrat Xi Jinping, numer heter Kim Jong Un. Överallt dit han kommer, alla som han möter, har bara respekt och kärlek för honom. Korea har goda förutsättningar för en mycket god politisk och samhällelig utveckling under ledning av den suveräne ledaren från Pyongyang.

you love me because you are frightened, your fear is my finest hours

Jag har tidigare fragat men fick ej svar. I vilket land ar fatso den 3e popular? Inte i Kina, Inte i Japan, Inte hos exil koreaner i USA.
Mitt natverk i SK ar inte sa stort, och de svarar alltid valdigt diplomatiskt. I vilket land ar fatso den 3e rockidol?

Det ar sannt att Jinping farsa var en maktig politiker men under kultur revolutionen (China low point) kom hans far inad (out of favour), sa JP hade tuffa ar i sina teens. Vad jag vill saga ar att Jinping fick kampa for sin position och det var inte givet att han skulle bli Kinas PM vid plus 50. Mina kontakter i Kina var vid en kille som forlarade kampen. Darfor ar manga av mina inlagg om economy crash 08-09. Och Kinas reaction vid denna tid.

Och hur fick fatso den tredje makten? Hans farsa var kung, hans farfar var kung. Som en javla acklig kunga familj.

Jag vet att NK gor bra insatser framforallt inom sjukkvard. Men makten ar arvd. Som en javla kult.
Citera
2018-07-07, 20:09
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Pompeo säger dock att mötet har varit framgångsrikt, i varje element av diskussionerna.

Sedan är det ju en självklarhet att det inte blir någon ensidig avveckling av DFRKs kärnvapenprogram, utan det fordrar att USA också tar avgörande steg - vilket jag tror att DFRK försöker understryka för att undvika missuppfattningar genom den icke namngivna representantanten som refereras i artikeln från Yonhap.

Reuters:
"Speaking to reporters after a day-and-a-half of talks in Pyongyang, Pompeo said the two sides agreed to hold discussions on July 12 on the repatriation of remains of Americans killed in the 1950-53 Korean war, and also discussed “modalities” for the destruction of a missile engine testing facility. Pompeo said he spent “a good deal of time” discussing a denuclearisation timeline and declaration of the North’s nuclear and missile facilities. “I think we made progress in every element of our discussions,” he said, according to a pool report from US reporters who accompanied him to Pyongyang. “These are complicated issues but we made progress on almost all of the central issues. Some places a great deal of progress, other places there’s still more work to be done.”"
https://www.scmp.com/news/asia/east-asia/article/2154237/secretary-state-mike-pompeo-hails-progress-north-korean
Nu tar vi det lilla lugna; allt verkar gå som förutspått. Jag sa förut (går att kolla upp i min historik) att det nog skulle bli ett par Walk-outs till minst men att jag kunde ha fel. Tydligen har jag haft rätt och nu har vi den andra och jag är övertygad om att det blir en tredje och fjärde. Men som vanligt säger jag att jag kan ha fel.

Däremot så tror jag att Bolton är den nästa som får gå från Trumps kabinett.
Citera
2018-07-07, 20:27
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Vet du vad som hände den nordkoreansk soldaten som rymde till syd. Först med bil sen sprang han över gränsen, svårt skottskadad, så togs han om hand av syd.
Har dom skickat tillbaks honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in