Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Inte att lita på heller. Jag undgick exempelvis döden med bara ett par avgångar 2005 när jag och en kompis tog helikopter från en våt helg i Tallinn. Hann knappt ombord på Silja så hörde man att helikoptern störtat, rysk pilot ger sig iväg i full storm.. Fy fan
Ja, vad skall man säga.......
Ännu värre var Ryssarna på 60 70 och 80 talen. Det påminner mig om en flygning mellan Moskva och Togliatti. Skulle dit på en invigning av en bilfabrik. Det var med guds försyn vi kom kom iväg för det första, landningen gjordes efter 8, ja ÅTTA försök i full hagel storm!
Två timmars väntetid först innan vi kom iväg från Moskva, byte av besättning, första båda piloterna var för packade eller bakfulla. De som till slut skulle flyga oss, var nog inte helt spiknyktra heller, dom doftade inte rakvatten i alla fall.
2 timnar inban Togliatti började storm, istället för att välja annan flygplats, så gav man sig fan på att landa iaf. Efter åtta försök tog vi i backen ned ett knäckt landningställ och hamnade i diket efter banans slut!
Tre veckor senare störtade den Tupolev vi flög med i Sibirien!
Paruski har väl blivit lite bättre de senaste åren, men........
Flög en gång med en gammal Finsk stridspilot som var Kapten på den Caravelle (Finnair) vi flög till Munchen.
Det var stängt på de flesta flyplatserna i bayern och Österrike pga av dåligt väder.
Vi landade i ett riktigt pissväder i Innsbruck, säkert, men shaky!
Finnar och Tyskar är djävliga på att flyga!
Jag har flugit i tjänsten de senste 35 åren, funderar på att skriva en bok!