2018-07-05, 17:24
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är inte så svårt att manipulera folk på nätet, det fanns rapporter strax efter valet om amerikanska väljare som höll till i facebookgrupper som skapades av samma grupperingar som skapade bottar på twitter, ryssarna har använt sig av "sheepeffect" och vi ser ett nytt försök med det rörande den påstådda utvandringen av demokratiska väljare för att inte tala om andra påverkningar i form av de som kör med ett "false narrative" där folk aktivt skapar konton och påstår sig tillhöra en specifik grupp, vilket är väldigt vanligt rörande fejkade anklagelser om rasism där det visar sig att folk från "alt-right" skapar twitterkonton så att de kan skapa falska och extrema anklagelser.

Jag tror också de fanns flitig Bot Aktivitet Online för pusha narrativ, men inte som media försökte koppla det, som här när de anklagar en gammal amerikansk tant för att haft "digital kontakt med The Russians" https://twitter.com/CNN/status/966257841186189312 (Lågvatten märke av CNN!)

Citat:
Så grejen är väl inte att det rör sig om en liten påverkan utan det rör sig mer om många bäckar små, kan man påverka bara några få individer så kan de fortsätta påverka vidare, vi har perfekta exempel i just denna tråd rörande just hur lättpåverkade folk kan vara genom att det fanns de som genuint använde sig av satirsidor som bevis för att Q talade sanningen..
Fast jag lyssnade vad de var som Ryssland hade investerat i, och de var väldigt harmlöst, CNN hade ett inslag om det med pompa och ståt. Typ Memes som "Hillary want Open Borders / Trump Want Safe Borders" och tydligen ska de också ha varit bakom de där "Draft Your Daughter" Memes där amerikanska flickor skulle göra sig redo för krig för Hillary i jämnstäldhetens namn.

Jag håller med om att det är ett problem, och att Qanon fortsätter vara det, men att det finns en gräns för vad som är ok demokratisk medverkan och vad som är direkt manipulation.

Citat:
Ett gott exempel på detta var att man använde sig av Rumormillnews som en genuin källa väldigt flitigt, vi såg även liknande saker med The Onion under valåret och hur det användes av vissa på högerkanten (vågar gissa på att det fanns gott om de på vänsterkanten som har blivit lurade också) för att folk i bästa fall inte har koll på vilka sidor som är satir och vilka som talar sanning och i värsta fall så struntar de i vad det är för sida, så länge den stöttar deras världsbild så kommer de att dela dess innehåll.

Enligt Hillary Clintons 25 Reason Why She Lost the Election http://theduran.com/definitive-list-25-things-hillary-clinton-blames-election-loss/ så är Fake News i Macedonia med. Typ vad du menar.
Jag tror inte det är jättestort problem även om click bait folk finns och artiklar negativa mot Clinton/Obama/Hillary får Trump-Supporters att lätt klicka.

Citat:
Det finns en god anledning till varför allt fler akademiker men även "lekmän" har börjat fundera på att koppla bort sig från de sociala medierna och det är just för att allt fler har börjat inse hur livsfarliga de kan vara eller rent av är just för att du kan koppla bort exakt alla former av utomstående åsikter och världsbilder för att istället tillåta dig själv att bara kommunicera med folk som tycker och tänker som du gör och därmed enbart stärka din egna världsbild oavsett om den är rätt eller fel.
Frankrike gjorde så.
Jag tycker det är fel. Info på Social Media är info som vilken som även om man ska akta sig för DisInfo

Citat:
Det är just genom detta som man har kunnat påverka det amerikanska valet och troligen kan påverka framtida val runt om i världen, för om man kan komma åt de som inte är villiga att bredda sin egna världsbild och civiliserat kommunicera med andra som har andra åsikter så kommer man även att kunna kontrollera dessa grupper genom att mata dem med ett falskt narrativ.
Hur man kan påverka folk på sociala medier är tyvärr för svårt (åtminstone för mig) att förklara genom enbart text, men summan av det hela är att många bäckar små och en aktiv förmåga att manipulera de ideologiskt kopplade bubblorna som finns på Facebook osv skapar en enorm möjlighet att få folk att rösta, säga eller dela saker som gynnar den ena eller den andra sidan.

Jag tror Wikileaks var största källan till Clinton förlorade, när Spirit Cooking infon kom några dagar innan valet så påverkade de även stora delar av den svarta befolkningen av America som inte vill ha en satanisk häxa som President.

Jag anser den infon vara legit, om än kontrollerad och med syfte att boosta Trump, och jag tycker de är rätt att amerikanerna fick del av den infon innan de röstade.

I franska valet såg vi "Macron leaks" som var en Fake Leak rätt av däremot, och som inte nådde fransmännen då de var disconnected. Tror dock inte de magra resultet av vad Macron leak var skulle påverkat valet.

Men problemet finns, även om vi kanske inte är överens riktigt hur.
Qanon verkar vi ju överens om iallafall, ett annat aktuellt fall är den så kallade Hatstormen mot Durmaz, som drevs av Bots.

Vilka kan vilja skapa en splittring mellan Invandrare och Svenskar? Jag tror de är the Usual Suspects i farten igen, med deras Divide and Conquer Agenda.

Tack för ordet och en genomtänkt synpunkt
Citera
2018-07-05, 17:39
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Det enda jag har sagt rörande det är att Ryssland troligen hoppades på att Trump skulle vara lättare att manipulera till deras fördel då Ryssland vill bli av med sanktionerna vilket är något man även har kunnat koppla viss kommunikation mellan vissa (inte Trump familjen) i administrationen och ryska kontakter.

Svarar på detta också: Trump hade en linje med nått slags samarbete med Ryssland, Hillary Clinton lovade krig mot Ryssland. Så de var nog anledningen att för de där Facebook adds man hade.
Jag förstår dem, jag stödde typ Trump själv utav samma anledning.

De som rycker i trådarna är dock, igen: Israel
Och de har massa magiskt Hokus Pokus, där man genom Kabbalah räknat ut att Trump var rätt person (genom hans nämn, väldigt stört men de tror ju på det) och Trump behövde vara en Underdog, det är därför media har Bashat honom på det sätt man gjort.

Israel genom Unit 8200 och mycket High Tech kunnat driva de här botarna vi har sett.

Sen vet jag att även många vanliga människor inte vill nämna israel av olika anledningar, men de handlar inget om vad man tycker om judar eller deras ockupation att göra.

Jared Kushner, Donald Trump, Sheldon Adelson, kopplingen är Israel, inte Ryssland.

Här är en artikel om valet, och hur de genom Kabbalah räknat ut hur scriptet skulle bli (de är dom som tror på detta, inte jag) https://www.breakingisraelnews.com/78288/trump-upset-victory-divinely-sent-begin-messianic-process-rabbis/
Citera
2018-07-05, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Varför skulle ”Deep State” (som är Obama, Hillary och Demokrarerna nuförtiden) pushat Trump i amerikanska valet?
"Deep State" i detta fall är Q och co.
Citera
2018-07-05, 18:26
Medlem
Citat:
Bevis har presenterats att Ryssland har blandat sig i valet och aktivt försökt påverka, däremot så finns det väl inga glasklara bevis för att Trumpadminisrtationen aktivt skulle ha sökt hjälp?

Så vart du får det till "att leta fel hos Trump" när jag bokstavligen säger att Ryssland med stor sannolikhet har påverkat valet oavsett Trumps vetskap.

Så hur du får "utomstående påverkan oavsett påverkad parts vetskap" till "Påverkat part har gjort fel" är i mina ögon ett mysterium.

Det enda jag har sagt rörande det är att Ryssland troligen hoppades på att Trump skulle vara lättare att manipulera till deras fördel då Ryssland vill bli av med sanktionerna vilket är något man även har kunnat koppla viss kommunikation mellan vissa (inte Trump familjen) i administrationen och ryska kontakter.

I slutändan så får vi se vad som sker nu i Juli för Q har ju lovat att det ska ske något enormt nu i Juli.

Det är inte så svårt att manipulera folk på nätet, det fanns rapporter strax efter valet om amerikanska väljare som höll till i facebookgrupper som skapades av samma grupperingar som skapade bottar på twitter, ryssarna har använt sig av "sheepeffect" och vi ser ett nytt försök med det rörande den påstådda utvandringen av demokratiska väljare för att inte tala om andra påverkningar i form av de som kör med ett "false narrative" där folk aktivt skapar konton och påstår sig tillhöra en specifik grupp, vilket är väldigt vanligt rörande fejkade anklagelser om rasism där det visar sig att folk från "alt-right" skapar twitterkonton så att de kan skapa falska och extrema anklagelser.

Så grejen är väl inte att det rör sig om en liten påverkan utan det rör sig mer om många bäckar små, kan man påverka bara några få individer så kan de fortsätta påverka vidare, vi har perfekta exempel i just denna tråd rörande just hur lättpåverkade folk kan vara genom att det fanns de som genuint använde sig av satirsidor som bevis för att Q talade sanningen.

Ett gott exempel på detta var att man använde sig av Rumormillnews som en genuin källa väldigt flitigt, vi såg även liknande saker med The Onion under valåret och hur det användes av vissa på högerkanten (vågar gissa på att det fanns gott om de på vänsterkanten som har blivit lurade också) för att folk i bästa fall inte har koll på vilka sidor som är satir och vilka som talar sanning och i värsta fall så struntar de i vad det är för sida, så länge den stöttar deras världsbild så kommer de att dela dess innehåll.

Det finns en god anledning till varför allt fler akademiker men även "lekmän" har börjat fundera på att koppla bort sig från de sociala medierna och det är just för att allt fler har börjat inse hur livsfarliga de kan vara eller rent av är just för att du kan koppla bort exakt alla former av utomstående åsikter och världsbilder för att istället tillåta dig själv att bara kommunicera med folk som tycker och tänker som du gör och därmed enbart stärka din egna världsbild oavsett om den är rätt eller fel.

Det är just genom detta som man har kunnat påverka det amerikanska valet och troligen kan påverka framtida val runt om i världen, för om man kan komma åt de som inte är villiga att bredda sin egna världsbild och civiliserat kommunicera med andra som har andra åsikter så kommer man även att kunna kontrollera dessa grupper genom att mata dem med ett falskt narrativ.

[Tillagt]

Hur man kan påverka folk på sociala medier är tyvärr för svårt (åtminstone för mig) att förklara genom enbart text, men summan av det hela är att många bäckar små och en aktiv förmåga att manipulera de ideologiskt kopplade bubblorna som finns på Facebook osv skapar en enorm möjlighet att få folk att rösta, säga eller dela saker som gynnar den ena eller den andra sidan.
Du tog ett quote or artikeln som bekräftade din tro.

Apropå din analys av att det är lätt och manipulera folk på internet. DET HAR ALLTID varit lätt och manipulera folk genom text. ALLTID!
Sedan att du får för dig att man manipulerar av att rösta på x etc, du dribblar dig själv.
Det är inte svårare än att folk börjar vakna och inse hur korrupt och jävligt allting är som handlar om att visst folk ska ha mer makt än andra.
Dom flesta som röstar på trump vill helt enkelt rensa skiten för dom är trötta på allt lidande och dödande. Sedan om TRUMP ljuger, o.s.v är en helt annan sak. Hade hillary vunnit, åå herregud. Fortfarnade det kan vara ett dubbel spel med Trump men tro för guds skull inte att hillary skulle vara bättre

Och sedan till folk som dig som inte verkar förstå, du saknar sunt förnuft. Kolla på alla debatter t.ex, observera världen kring dig och sök information hur folk har det och man ser klart och tydligt att det handlar inte om att förbättra landet och i princip aldrig varit för dessa problem som finns är inte ens svåra och fixa "egentligen".

Hade det varit seriöst om att förbättra ett land hade inte ledarna i Sverige till exempel dodgat riktiga frågor o.s.v, och helt objektivt, debatterna mellan partiledare o.s.v i Sverige har alltid varit dagisnivå, skillnaden i nutid är att folk börjar fatta att det är nånting väldigt skumt med ett sånt beteende och att nu jävlar i helvete räcker det.
Citera
2018-07-05, 21:10
Medlem
BushwickBills avatar
Hur som haver lär vi få se en upplösning relativt snart, det har sipprat ut en hel del i ”verkligheten” och på 8ch är det upplösningstillstånd över dom senaste bilderna. Om inte annat kommer nog administrationen tvingas ge en kommentar snart.

Ska bli jävligt intressant detta, rådande teori som yttrats i traditionell media, förutom den vanliga kokkoteorin, är att det är Trump som ligger bakom i något sorts försök att skapa en bakdörr för kommunikation med sina följare.

Spännande!
Citera
2018-07-05, 21:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Hur som haver lär vi få se en upplösning relativt snart, det har sipprat ut en hel del i ”verkligheten” och på 8ch är det upplösningstillstånd över dom senaste bilderna. Om inte annat kommer nog administrationen tvingas ge en kommentar snart.

Ska bli jävligt intressant detta, rådande teori som yttrats i traditionell media, förutom den vanliga kokkoteorin, är att det är Trump som ligger bakom i något sorts försök att skapa en bakdörr för kommunikation med sina följare.

Spännande!

Vad säger 8chan om bilderna? Tänker främst på det uppenbara montaget där Q monterat en spegelvänd apple-logo över ett stock-photo och låtsades att det skulle vara en reflektion i Trumps mobil?
Citera
2018-07-06, 08:54
Medlem
nerdnerds avatar
Pruitt, den värsta ledaren någonsin för EPA (Environmental Protection Agency), får kicken, inte en dag för tidigt. Trump ersätter honom med en lobbyist från kolindustrin.

Senator Warren erbjuds en miljon dollar av Trump för att med DNA-test bevisa att hon har indiangener.

Trumps handelskrig mot Kina är nu officiellt igång sedan tullar på 25 % införs fr o m idag på varor värda 34 miljarder USD.

Fler än 3000 barn är nu separerade från sina föräldrar vid den mexikanska gränsen.

Jorden når idag årets längsta avstånd från solen. Ingår det i planen?

Q har kanske svaret på hur allt detta och mycket mycket mer passar in i utrensningen av "The big state"?
Citera
2018-07-06, 09:15
Medlem
Citat:
Tror du får börja uppdatera vad du läser för även Fox "news" är enig nu rörande inblandningen, speciellt när det kommer till vad som diskuteras för man har pratat om att Ryssland har aktivt försökt påverka oavsett om Trump har vetat om det eller inte.

http://www.foxnews.com/politics/2018/07/03/findings-that-russia-meddled-to-help-trump-beat-clinton-were-accurate-and-on-point-senate-intel-pane l.html

Och vad exakt bestod denna påverkan av?
Citera
2018-07-06, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill

Spännande!

Förlåt, vilka bilder var det?
Citera
2018-07-07, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Fördelen med Q och the Storm i motsättning till andra konspirationer, som tex månelandingen, är att the Storm går på tid. Trump har 90 dagar på sig att leverera, då går hans möjlighet till military tribunal ut, och har han inte levererat då, så får han tveksamt en förlängning.
Jag tror vi få se några ”småfisk” inför militärtribunalen på Gitmo inom kort, innan Soros,LdR, Hussein, HRC, Podesta etc. visas fram i orange dräkt.
för att överbevisa den amerikanska (och den övriga världens) befolkning, så behövs mycket starka bevis, jag ser för mig penningtvätt, människohandel och paytoplay som några av brottsrubrikerna dom närmaste veckorna.
Inom 3 månader får vi se om Q är en LARP, eller om det är substans i #thestorm

Här spådde man tre månader att visa om det var substans i the storm.
Tre månader från 29 dec borde alltså ha varit klart i slutet av mars 2018.
Citera
2018-07-07, 16:03
Medlem
När det gäller bios, botaktivitet osv.

räcker ju med att titta här hemma,

7 etablerade partier går alla ut och jämför SD med nazister och de flesta av våra dagstidningar skriver samma sak.

Prat från en professor om att hatstormen mot Durmaz var från automatiska botar. Jack Werner hävdar att så inte var fallet.

Vi lever i en ny verklighet. Frågan vi skall ställa oss istället är väl vad som är schysst spel och vad som inte är det.

När det gäller ett val får väl visst slirande på sanningen accepteras. När det blir som i Sverige att alla andra riksdagspartier + större delen av media försöker trumma in ett budskap som väl till stor del är lögn tycker inte jag att det är schysst men dom gör det för att dom kan och det är väl inte olagligt.

Att nu in absurdum hävda att Trump är närmast en landsförrädare som allierat sig med ryssarna är inte ok med någon måttståck.

Jag fick uppfattningen under valet att Ryssland och Wikileaks var positivt(are) inställda till Trump är tiill HRC. Räcker ju med att se vad dom säger nu för att förstå att så inte är fallet längre.

Var det inte 3000 facebooksidor som kunde kopplas till ryssland på något sätt som utgjorde grunden i påverkansoperationen?
Citera
2018-07-07, 16:07
Medlem
Fortfarande INGEN härinne som nappat på att diskutera hur handelskriget med Kina passar in på Qanon och Trump.

Allt det andra är ju lite småpotatis i jämförelse med att Trump och Kina nu börjat, och hotar varandra, med fullt handelskrig (ständigt ökande tariffer/importavgifter på ständigt större mängd varor forever).

Jag har inte hört något från Q folllowers och de trumpnegativa i tråden verkar inte tycka det är viktigt heller.

Nästa som är intressant verkar vara att USA släppt syrien, eller dom har sluta backa moderata rebeller (alla som inte var IS)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in