Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jag finner det helt enkelt intressant att så mycket verkar ha sitt ursprung i populärkultur. Det kan ju tyda på att folk helt enkelt tolkar in en stor del fiction i den bild av verkligheten som de målar upp med hjälp av Q. Istället för att bygga på fakta kan det mesta helt enkelt ha sitt ursprung spännande litteratur och filmer.
Och jag glömde förstås filmen/boken 1984 som bör läggas till listan.
Så vi har:
1984 - obviously
Sum of all fears - se ovan
Matrix - redpilled etc etc etc
Star Trek - Q
War games - ”Shall we play a game”
Alice in wonderland - White rabbit
Och jag tror även Fahrenheit 451 har nämnts i tråden, men den går kanske under radarn för de flesta..
Grattis till ditt första vettiga inlägg! Flera hundra inlägg där du åberopat fiktiva debattregler och en kritik av metoden utan att ens förstå den!
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jag hade berättat sanningen. om jag visste den. Jag hade avslöjat korruption och dolda agendor, om jag kände till dem. Jag hade bevisat min insikt i sådana påstådda hemligheter, om jag hade den.
Jag hade inte ägnat mig åt gåtor, frågor, insinuationer och referenser till popkultur.
Det är bara löjeväckande i mina ögon att folk efter all denna tid utan minsta substans ens överväger någon legitimitet i Q.
Det enda Q åstadkommer är ju att så split och dra ett (än tätare) löjets skimmer över alt rightrörelsen - om ni inte ser detta kommer det nog bli ett tufft uppvaknande den dag tramset inte längre kan försvaras ens i era ögon.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Om jag kände till hemligheter som behövde hållas hemliga till en viss tidpunkt för att t.ex sätta dit en specifik person hade jag givetvis inte avslöjat just detta - jag hade p andra sidan inte ens antytt något sådant eftersom personen i sådant fall givetvis hade kunnat dölja spår, fly landet, planera motangrepp etc - detta är givetvis ytterligare ett kraftigt skäl att misstro Q.
Det är anmärkningsvärt vad förmäten du är på din sak, framförallt när det gäller en miljö och en metod du inte behärskar överhuvudtaget! Du bygger alltså hela din teori på vad DU skulle gjort? Vad som är rimligt för JUST DIG! Vilket skämt!
Kan du snälla lämna teorin om ett ensamt källartroll nu så vi kan ha en vuxen diskussion?
Appropå påverkansoperationer, när når Q nivån att det blir en nationell angelägenhet? Och om det inte är Trump/mil.intel vem är det då? Ryssen? Knappast, då hade vi hört det vid det här laget via offentliga kanaler. Är det Israel? Är det deep state? Oavsett står vi snart vid vägs ände, point of no return är snart här, what a time to be alive!
Dickens citat om Franska revolutionen känns passande: "it was the worst of times and the best of times"