2018-07-05, 16:15
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
https://birthorderplus.com/wp-content/uploads/2018/01/93477198_ml.jpg
Närmaste jag kunde komma. Detta var ju inte något som hade förekommit i annonsen så att säga. Ovanför midjan var hon ganska OK som sagt.

Folk har gått på lågt hängande frukt i alla tider tror jag. Men jag är beredd att erkänna att det är lätt att "slit-och-slänga" när nästa brud är en knapptryckning bort. Jag känner ändå att jag har rätt att leta efter någon som jag tycker är attraktiv när det kommer till längre generationer. Om det är utanför min liga eller ej är väl en risk man får ta. Men mina preferenser har väldigt låg tolerans för ohälsosamma och oestetiska utseenden.

Där ser man. Läckert IMO. Nåja, mer åt mig!

Det har du nog rätt i! Minns tidigare på krogen när man gick på "säkra kort" så att säga för att man inte pallade vara ensam.

Men tycker det är en tråkig utveckling, men vad ska man göra?
Vi får se hur det går. Tycker det är allmänt jäkligt jobbigt och tröttsamt med tinder som jag nämnt tidigare, men kanske gör en comeback senare i år(antagligen kommer jag bli desperat).

F.Ö, inte bara frågat till dig, utan andra också:

Tinder blev väl stort ganska snabbt när det kom 2014, och har så varit sedan dess?

Har testat lite alternativ(Badoo, HP och någon fler), men användarantalet är låååångt mindre än tinder på de sidorna jag testat. Finns det någon liknande dejting-app som kan utmana tinder snart tror ni? Eller kommer det bli som med facebook.... Ytterligare en tråkig utveckling på internet enligt mig...(Tror att ni fattar vad jag menar)
Senast redigerad av CloserToTheHeart 2018-07-05 kl. 16:22.
Citera
2018-07-05, 16:24
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
2 horor tog bort superlikes nu. Varför är kvinnor CP?

Hade du skrivit till dessa?

Tinder-allmänt känt att det är vanligt att man tar bort match om inte den andra hör av sig, särskilt bland tjejer dårå..
Citera
2018-07-05, 17:19
Medlem
Grodriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
2 horor tog bort superlikes nu. Varför är kvinnor CP?

De kanske märkte vilket mongo du var.
Citera
2018-07-05, 17:25
Medlem
Seriöst, Tinder är verkligen skapat för att aldrig göra oss nöjda.
När man alltid har 100 alternativ så blir det oerhört svårt att fokusera på endast en tjej. Vet inte hur många tjejer jag kunde fått om jag bara ansträngt mig, men istället blir man arrogant och saknar glöden som krävs för att håva in de absolut bästa tjejerna.
Citera
2018-07-05, 17:55
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
F.Ö, inte bara frågat till dig, utan andra också:

Tinder blev väl stort ganska snabbt när det kom 2014, och har så varit sedan dess?

Har testat lite alternativ(Badoo, HP och någon fler), men användarantalet är låååångt mindre än tinder på de sidorna jag testat. Finns det någon liknande dejting-app som kan utmana tinder snart tror ni? Eller kommer det bli som med facebook.... Ytterligare en tråkig utveckling på internet enligt mig...(Tror att ni fattar vad jag menar)

Match group som äger Tinder m.fl. slukade ju senast Hinge i dagarna, en app som aldrig blivit riktig stor utanför staterna. Inte järnkoll på Match finanser, men de lär ju fortsätta köpa upp alla konkurrenter som ploppar upp, vilket innebär att de mer eller mindre har monopol på hela marknaden bortsett från alla local heroes typ HP, Mötesplatsen etc. som kommer att självdö pga den större installerade bas Tinder erbjuder internationellt. För mig är det faktiskt obegripligt att Facebook inte valt att slå mynt av den här online-datinghysterin...

Om vi kollar i fabulas kristallkula så tror jag det blir två läger. Dels kommer fast-food / fiskdamms-varianten finnas kvar högst sannolikt i form av Tinder i minst 10 år till, alltså en app med medvetet trubbiga filtreringsmöjligheter som bara går på utseende där man köttar kvantitet, knull, snabba möten och diverse lösa relationer.

Tror andra lägret blir seriös (eller oseriös) matchmaking via AI som underlättar matchningar. Dels kropps-scanning från topp till tå, så tjejerna fan inte kan fuska med utseendet längre, sedan personlighetstester, hard facts som utbildning, CV, inkomst men också partnerpreferenser i samma kategorier.
Citera
2018-07-05, 19:41
Medlem
Gött, fått igång en annan utländska nu. Hon verkar på att ses, undrar vart min andra har tagit vägen dock. Kanske aldrig kommer tillbaka.
Vet att hon drog till sitt hemland men efter det har det varit rejält dött. Hon la till mig på någon sajt vi skrev på som vänner dock, men orkar inte vara beta och hålla på och jaga där.
Upp till henne nu. Pimpen kakan har fullt upp ändå
Citera
2018-07-06, 10:25
Medlem
Stockholmare..s avatar
Alltså vad är det med tjejerna på tinder? Om man inte har skrivit något på direkten så blir man unmatchad verkar det som. Som igår märkte jag att jag fått en superlike som jag matchade tillbaka till idag, och så blir man unmatchad efter en timme, är det bara för att man inte skrivit något på direkten?

Är tjejerna så rädda att dom blivit "dissade" hmm.
Citera
2018-07-06, 10:43
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmare..
Alltså vad är det med tjejerna på tinder? Om man inte har skrivit något på direkten så blir man unmatchad verkar det som. Som igår märkte jag att jag fått en superlike som jag matchade tillbaka till idag, och så blir man unmatchad efter en timme, är det bara för att man inte skrivit något på direkten?

Är tjejerna så rädda att dom blivit "dissade" hmm.

En gång råkade jag sula iväg en superlike på en som jag skulle vänsterswipea, är kanske det som hänt.
Citera
2018-07-06, 12:46
Medlem
Tycker tinder på senaste tiden har översvämmats av självgoda kvinnor. Antingen är det värmen, metoo eller alla jävla ja-swipes och uppmärksamhet som de får.

I don't make mistakes I date them!
Queen of everything 👸🏼
Secretly a princess/unicorn
Swipa vänster, vi matchar ändå inte!

Får allvarligt talat avsmak! Finns någon tjej då och då som verkar stå med båda fötterna på jorden
Citera
2018-07-06, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T8NOSHT
Tycker tinder på senaste tiden har översvämmats av självgoda kvinnor. Antingen är det värmen, metoo eller alla jävla ja-swipes och uppmärksamhet som de får.

I don't make mistakes I date them!
Queen of everything 👸🏼
Secretly a princess/unicorn
Swipa vänster, vi matchar ändå inte!

Får allvarligt talat avsmak! Finns någon tjej då och då som verkar stå med båda fötterna på jorden

Gratulerar, dom har tagit över universum.
Kvar finns allt under 6 med elefantben
Citera
2018-07-06, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Gratulerar, dom har tagit över universum.
Kvar finns allt under 6 med elefantben
Skämta inte. Jag har antagligen blivit demotad eller något, av algoritmen nu känns det som, då jag fick bläddra igenom säkert 100-200 äckliga tjockisar. Vanligtvis är det ju varvat med lite snyggingar här och där.

Men alltså HUR kan de inte inse att de skulle kunna få det så mycket enklare och bättre matches om de faktiskt började träna, eller åtminstone gick ner i vikt till normal BMI. Men jag gissar att de är indoktrinerade av alla giftiga fat-acceptance och body positivity trams, de sitter o följer massa instagramkonton med sådant, och har inbillat sig att det är det som är normen nu och de behöver inte förändra sig minsann. "För männen ska acceptera och älska mig som jag är, sådetså".

Varför är det så svårt att ens vara normalviktig?!! Självdistansen hos dessa varelser verkar ligga på under 0.0.

Det är tragiskt att det lär dröja med uppvaknandet tills det är försent då de är typ 40-45 och då de är lika fertila som de rostmackor, chipsluncher och vinmiddagar de verkar trycker i sig dagarna i ända.

Tur att man har 2 st riktigt tighta och lovande på g så man slipper råka göra ett swipe-misstag i denna fettmardrömshög.

// end rant
Citera
2018-07-06, 13:53
Medlem
Idittfejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodriddare
Ja, Tindertjejerna är allt roliga. Matchade med en riktigt söt tjej idag när jag var på jobbet. Såg i notifikationerna att någon hade matchat och sen skrivit till mig, men kunde inte svara på en timme pga jobbet. Hon hade skrivit något ganska piggt á la "Vad kul! Hur är det med dig?", så det var dels en matchning med en snygg tjej OCH att hon skrev först. Vad trevligt, tyckte jag. Så jag skrev tillbaka något i samma stil. En halvtimme senare kollade jag igen och jag var borttagen.

Tjejer alltså.

Hon insåg vilket jävla mongo du var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in