2018-07-04, 23:11
Medlem
fabulas avatar
Haha jösses vad det är svårt att följa den här tråden, numera ett halvtidsjobb att försöka vara aktiv. Blir nog sommarlov från Flashback nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Förstår att du inte vill höra det, men. Ja, det är faktiskt så. Bilderna är fixade. Eller egentligen ska man väl säga bilden. Tror det är så här, tjejer är förlåtande om du har lite fula bilder, men har du en riktigt snyggbild fantiserar dom om just den killen/bilden. Bilden jag talar om fick 93% efter 112 röster på Photofeelern och sen på skoj eftersom jag var lite kaxig här i tråden, förvisso också mest "skoj", men alltid retar det upp nån så testade jag att googla "am i hot or not". Tryckte på första länken och la upp en bild och fick 9 av 10 någon artificiell intelligens som räkna ut, hehe.

Så ja, det har gjort att läget är annorlunda, det är ingen direkt chock för mig heller måste jag säga. Då jag ju vet att tjejer är mycket intresserad utav mig irl, men har liksom kämpat i åratal med att hitta bilder som säljer mig online, och äntligen har jag hittat en bild som verkar representera mig, helt ok. Ironiskt nog har jag dock inte fått svar av någon av dom "snyggaste" ännu. Bara 7orna har svarat, så får väl se vad det blir. Är mest glad att jag matchar med tjejer jag faktiskt vill köra in kuken i och inte träsktrollen längre. Det är 7 och uppåt liksom. Så är läget, fantastiskt kul.

Minns någon annan här inne i tråden som också skrev ut sin frustration i att "tjejer på riktigt gillar mig", etc. Förstår helt klart det kan vara jobbigt. Vissa är fotogeniska och andra får jobba på det. Jag har en tendens att se mycket äldre ut på bilder, och det säljer mig inte särskilt väl.

Kommer inte ihåg exakt men vill minnas jag också har omkring 93-94% attractive på Photofeeler på min förstabild, så gjort samma resa som dig under min Tinder-era! När jag upptäckte PF förra året låg jag på typ 80%-nånting när jag testkörde mina tidigare bilder.

Poängen var ju att trots att jag "på pappret" matchar med fräscha tjejer så ser dom skit när man träffar dom i verkligheten. Du pratar om att du får svar av 7or, men träffar du dom någonsin eller stannar det där? Blir du aldrig besviken när du väl träffar dom? Jag kan ju inte vara den enda med detta problem? Blir tokig på det här.

Tjejen jag träffade idag var en 7a som utlovat, dock tendens till knäckemackshy vilket inte syntes på bilderna. Blir andra dejt, trots man som vanligt känner sig lite blåst på konfekten då det är uppenbart att skin smoothing-filter har använts. Mysig tjej!

Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Men just därför som man kan stå ut någonting enormt idag ifall man bara visar en smula mod, just eftersom kvinnor förväntar sig numera att man ska sköta allt via appar och sociala medier.

Jo, det är nog faktiskt mestadels ditt eget fel. För det första verkar du mest leta på Tinder och för det andra så är det du själv som vill leta efter svenska kvinnor.

Jag gick tillbaka på Tinder igår efter ett lååångt uppehåll och kunde konstatera att jag inte missat mycket hemmavid. Väldigt få som klarade mitt ståfräs-test, men så idag så sveper jag i Östeuropa och ser direkt skillnad.

Visst, fortfarande mestadels mediokra på Tinder men det är betydligt oftare som man stöter på och matchar med någon 8+ och som dessutom är just kvinnor och mindre fuskfiltren. Inte sällan man ser någon skriva om att man gillar att laga mat och klär sig som välanpassade kvinnor.

2 h flygresa så kan du också börja träffa en del sådana här, men du pratar fortfarande om hur du mycket hellre vill träffa svenska tjejer och kan sen inte förstå varför du inte träffar snygga tjejer. Sucker...

Haha, du är för skön när du börjar predika om kuk-karuseller och om hur kvinnorna är på väg att överta världen. Får du med dig någon på ditt korståg österut eller tuffar du vidare ensam? Var tvungen klippa lite i ditt sjukt roliga inlägg så att inte mitt eget blir så satans långt, så hoppas inget väsentligt försvann!

Raggar även lite i andra miljöer, men dock sällan man i 30+ har singeldamer runtomkring sig i sin vardag. Nej, har sagt det innan. Erkänner kontaktmomentet i verkliga livet alltid varit skitjobbigt för mig såvida introduktionen inte sker naturligt. Är dock skillnad om man innan kontakt får respons, lång ögonkontakt etc men har fan inprogrammerat att man inte bara dyker på tjejer trots att jag har bra självförtroende och anser mig tränat mig bra bit över genomsnittet på att tugga med brudar. Cirkelrunkar Burkm4ts inlägg nedan. Skriver under på allt nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Problemet är väl bara delvis pga feghet. Det kan man lösa på fyllan om inte annat. Men nyktert så är det en stor del typ turkar som raggar, och de raggar på allt som rör sig. Vilket ger hela idén tyvärr en besk smak, att man direkt blir räknad till den skaran av oljiga kjoltittare.
Många tjejer är också ovana med den typen av approach, vilket ju kan fungera i ens favör, men det kan också göra att det blir direkt störande och man förlorar direkt istället, vilket många kvinnor vittnar om. Det är helt enkelt inte lika kulturellt etablerat längre.

Du pratar mycket om att alla ska åka till typ Ryssland och hämta hem nån fru typ. Men hur praktiskt möjligt är det? Sure att åka dit någon vecka, men hitta någon som man får bra kontakt med (svårt med ett kulturellt och delvis språkligt hinder) och sen ska man ta ett beslut själv, samt övertyga vederbörande att "sure come with me to sweden and we live happily forever"...

Har du själv gjort det? Låter mest som en fantasi.

@BrunoC - Att söka visum plus ta ett flyg två-tre timmar nånstans bara för att ligga av sig låter ju fullkomligt befängt. Vem gör så på riktigt? Det är ju mer tragiskt om något. Då är jag hellre en cuck som sitter och gömmer mig bakom min Tinderskärm och drar iväg hemliga likes och lipar på flashback över alla tjejer man träffar är tjocka.

Öststatsbrudar må vara bra wifey-material ur ett utseendemässigt och praktiskt perspektiv, men om man bara vill doppa så bör man väl snarare satsa på svenskorna som är mer lössläppta?

Om man uteslutande vill ha en fru som är pangsnygg, håller käften och sköter hushållssysslorna absolut, då köper jag allt du säger, men du kan på allvar inte tro att män generellt söker sådana livspartners såvida man inte har allvarliga bekräftelse-issues?

Sorry, men får helt enkelt inte ihop allt det du skriver även om det trots allt ligger väldigt mycket sanning i dina argument om man isolerar dom.
Citera
2018-07-04, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Kommer inte ihåg exakt men vill minnas jag också har omkring 93-94% attractive på Photofeeler på min förstabild, så gjort samma resa som dig under min Tinder-era! När jag upptäckte PF förra året låg jag på typ 80%-nånting när jag testkörde mina tidigare bilder.

Poängen var ju att trots att jag "på pappret" matchar med fräscha tjejer så ser dom skit när man träffar dom i verkligheten. Du pratar om att du får svar av 7or, men träffar du dom någonsin eller stannar det där? Blir du aldrig besviken när du väl träffar dom? Jag kan ju inte vara den enda med detta problem? Blir tokig på det här.

Haha, jodå nog träffar man lite slynor till och från, ingen har varit som förr i tiden. När man dök upp och dom var fula. Det var fan tvärtom, har postat en här i tråden convo med "frukosttjejen" som vi kan välja att kalla henne. Hon såg klart bättre ut irl mot hennes bilder. Men tyvärr var dejten i sig katastrof.
Måste få mer practice alltså, eller så är det bara så att man "klickar" med vissa, och andra gör man det inte med. Även om jag själv lutar mer åt att det är bs, och det där "klicket" sker vid vissa samtal som är "givande" och då bara släpper allt.
Citera
2018-07-05, 01:17
Medlem
Citat:
Raggar även lite i andra miljöer, men dock sällan man i 30+ har singeldamer runtomkring sig i sin vardag. Nej, har sagt det innan. Erkänner kontaktmomentet i verkliga livet alltid varit skitjobbigt för mig såvida introduktionen inte sker naturligt. Är dock skillnad om man innan kontakt får respons, lång ögonkontakt etc men har fan inprogrammerat att man inte bara dyker på tjejer trots att jag har bra självförtroende och anser mig tränat mig bra bit över genomsnittet på att tugga med brudar. Cirkelrunkar Burkm4ts inlägg nedan. Skriver under på allt nedan:

Svenska män 2018:

Sveper på massa 6-7or på tinder medan man smuttar på nån sojalattefrappuccino inne på Waynes, men kan knappt gå fram till kvinnor i verkliga livet.

Alltså, det är väl många av oss som upplevt det skitjobbigt från början men man pushar sig genom det, eftersom det är bara vad män gör. Jaja, folk ur vår generation fick liksom aldrig lära sig vad det egentligen betyder med att vara män och kvinnor...

Citat:
@BrunoC - Att söka visum plus ta ett flyg två-tre timmar nånstans bara för att ligga av sig låter ju fullkomligt befängtDet är ju mer tragiskt om något. Då är jag hellre en cuck som sitter och gömmer mig bakom min Tinderskärm och drar iväg hemliga likes och lipar på flashback över alla tjejer man träffar är tjocka.

Men snälla neger... (1) du behöver inte visum till många betydligt bättre ställen än Sverige. Sist jag kollade var det fri rörlighet här: https://maproom.net/wp-content/uploads/Maproom-EU-countries.png

Sen (2) är det ju liksom upp till en själv hur man väljer att lägga upp sin resa. Själv ska jag segla runt med båt, dyka, slöa i poolen, äta ny mat, se några historiska platser och formula 1.

Att supa, festa skallen av mig och se till att borra ner pitten i ett skönt hål är ju liksom bara crème brûléen på skiten.

Citat:
. Vem gör så på riktigt?

Ja hörredu, på 50-talet så var det ytterst få män förunnat att ha livstilen (jetset) och medlen att kunna resa runt i världen och belägra kvinnor på olika ställen (de blev ju kända som "internationella playboys") och de beundrades av andra män världen över och sågs avundsjukt på. Idag är ju dock det livet i princip tillgängligt för vem som vill och vågar i Sverige men istället är killar bara intresserade av att äta soja och svepa 6-7or från Tinder.

Citat:
Öststatsbrudar må vara bra wifey-material ur ett utseendemässigt och praktiskt perspektiv, men om man bara vill doppa så bör man väl snarare satsa på svenskorna som är mer lössläppta?

Visst, jag gillar mina svenska klubb- och tinderslynor ibland också. Fast i 9/10 fall väljer man ju hellre en 19-årig rumänska med en tajt sån där mangodoftande vagina vars fittsaft fan lika gärna kunde ha kommit från en aloe vera från toppen av Karpaterna, istället för någon fisktjej hemmavid. Det ger mig långt mer.

Citat:
Om man uteslutande vill ha en fru som är pangsnygg, håller käften och sköter hushållssysslorna absolut, då köper jag allt du säger, men du kan på allvar inte tro att män generellt söker sådana livspartners såvida man inte har allvarliga bekräftelse-issues?

Sorry, men får helt enkelt inte ihop allt det du skriver även om det trots allt ligger väldigt mycket sanning i dina argument om man isolerar dom.

Du får ju inte ihop det eftersom du har årtionden av indoktrinering i din hjärna bakom dig. Du säger det själv att du vet innerst inne att jag har rätt ifall man bryter ner argumenten.

Bekräftelse-issues bara för att jag vill ha en kvinna som är en kvinna? Alltså nej, jag lägger av.
Jag har förståelse på ett vis men jag har försökt mitt bästa här för att verkligen hjälpa till och få hjärntvätten ur dig men jag har nu insett att det är lönlöst. Du är som en omvandlad zombie i Iam Legend-filmen och nu för alltid bortom räddning och i klorna på PK-maffian, tyvärr.

Men kom inte till Bruno sen.
Senast redigerad av BrunoC 2018-07-05 kl. 01:42.
Citera
2018-07-05, 08:15
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Svenska män 2018:

Sveper på massa 6-7or på tinder medan man smuttar på nån sojalattefrappuccino inne på Waynes, men kan knappt gå fram till kvinnor i verkliga livet.

Alltså, det är väl många av oss som upplevt det skitjobbigt från början men man pushar sig genom det, eftersom det är bara vad män gör. Jaja, folk ur vår generation fick liksom aldrig lära sig vad det egentligen betyder med att vara män och kvinnor...

Men snälla neger... (1) du behöver inte visum till många betydligt bättre ställen än Sverige. Sist jag kollade var det fri rörlighet här: https://maproom.net/wp-content/uploads/Maproom-EU-countries.png

Sen (2) är det ju liksom upp till en själv hur man väljer att lägga upp sin resa. Själv ska jag segla runt med båt, dyka, slöa i poolen, äta ny mat, se några historiska platser och formula 1.

Att supa, festa skallen av mig och se till att borra ner pitten i ett skönt hål är ju liksom bara crème brûléen på skiten.

Ja hörredu, på 50-talet så var det ytterst få män förunnat att ha livstilen (jetset) och medlen att kunna resa runt i världen och belägra kvinnor på olika ställen (de blev ju kända som "internationella playboys") och de beundrades av andra män världen över och sågs avundsjukt på. Idag är ju dock det livet i princip tillgängligt för vem som vill och vågar i Sverige men istället är killar bara intresserade av att äta soja och svepa 6-7or från Tinder.

Visst, jag gillar mina svenska klubb- och tinderslynor ibland också. Fast i 9/10 fall väljer man ju hellre en 19-årig rumänska med en tajt sån där mangodoftande vagina vars fittsaft fan lika gärna kunde ha kommit från en aloe vera från toppen av Karpaterna, istället för någon fisktjej hemmavid. Det ger mig långt mer.

Du får ju inte ihop det eftersom du har årtionden av indoktrinering i din hjärna bakom dig. Du säger det själv att du vet innerst inne att jag har rätt ifall man bryter ner argumenten.

Bekräftelse-issues bara för att jag vill ha en kvinna som är en kvinna? Alltså nej, jag lägger av.
Jag har förståelse på ett vis men jag har försökt mitt bästa här för att verkligen hjälpa till och få hjärntvätten ur dig men jag har nu insett att det är lönlöst. Du är som en omvandlad zombie i Iam Legend-filmen och nu för alltid bortom räddning och i klorna på PK-maffian, tyvärr.

Men kom inte till Bruno sen.

Fetmarkerat förstör ett annars väldigt underhållande inlägg. Kommenterar sällan just hur folk skriver och vilka uttryck de använder, men gör dig en egen tjänst och använd inte det uttrycket eftersom det får dig att framstå som så mycket osmartare än vad du är.

Finns ju inget rätt eller fel i frågan, så ser det helt lönlöst att gå in på djupet i dom här genusdiskussioner som du gång på gång försöker initiera. Någon annan kommer säkert svälja betet men dessvärre känner jag att det inte ger mig någonting eftersom jag ju redan är en hjärntvättad sojaätare.

Tycker din koppling till Tinder generellt börjar bli väldigt vag. Kan du inte berätta en historia eller något från real life och ditt tindrande? Hur många Östeuropéer har du träffat/slaktat? Det börjar bli lite väl mycket frikyrka och manifesterande över dina inlägg.
Citera
2018-07-05, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwizzle170
Jag kommer tillbaka igen med en fråga. Det här kommer låta så jävla mycket som en troll fråga så att det inte finns men är seriös. Jag har matchat med en tjej som jobbar på en porrbio och på kvällar är hon där som typ host för swingersklubb, så hon går asså runt mellan massa folk och ser när dom knullar att dom har på sig kondomer och skit. Ska man i någon värld alls se det här som något seriöst för en sekund? Eller går man in med attityden att bara knulla och verkligen inte ett skit annat?

Jag hade ställt in dejten alternativt sett henne som ett smutsigt ligg.
Citera
2018-07-05, 10:14
Medlem
Citat:
Fetmarkerat förstör ett annars väldigt underhållande inlägg. Kommenterar sällan just hur folk skriver och vilka uttryck de använder, men gör dig en egen tjänst och använd inte det uttrycket eftersom det får dig att framstå som så mycket osmartare än vad du är.

Faktum är dock att du själv är ju den enda som uppträtt rasistiskt här med märkliga fördomsfulla påståenden om hur kvinnor utanför Sverige bara är blåsta dockor som kan hålla käften, ta hand om hushållet och att män som är så pass korkade att falla för dessa måste besitta bekräftelse-issues.

Sen kan man förstås låtsas som att man har en pinne i röven och ägna sig åt klassiskt godhetshyckleri och hetsa upp sig över ett roligt uttryck ifall man vill, men du får samtidigt inse att då är det du själv som gör dig till åtlöje.

Citat:
Finns ju inget rätt eller fel i frågan, så ser det helt lönlöst att gå in på djupet i dom här genusdiskussioner som du gång på gång försöker initiera. Någon annan kommer säkert svälja betet men dessvärre känner jag att det inte ger mig någonting eftersom jag ju redan är en hjärntvättad sojaätare.

Haha.

Citat:
Tycker din koppling till Tinder generellt börjar bli väldigt vag. Kan du inte berätta en historia eller något från real life och ditt tindrande? Hur många Östeuropéer har du träffat/slaktat? Det börjar bli lite väl mycket frikyrka och manifesterande över dina inlägg.

Nu handlade den här konversationen om att jag bara påminde dig att du faktiskt har ett litet egenansvar också ifall du inte träffar tjejer du inte kan attraheras av på Tinder när du klagade att tjejerna var för fula. Det har således egentligen lite med mig att göra. Skilj på argument och person.

Men annars, så visst, det kommer att finnas anledning att använda det nu i juli då det vankas parningssäsong och ska vara på olika platser. Så jag kommer nog kunna dela med mig lite här, (helt gratis dessutom).
Citera
2018-07-05, 10:26
Medlem
Citat:
Nu tänkte jag väl mest för en mindre sommarflört och ligg. Ifall du enbart haft att göra med svenska kvinnor under en längre tid så är det jävligt uppfriskande att sätta sig på ett plan och träffa annat och se vad som finns därute. Det ger en perspektiv.

Sen gillar jag personligen kulturen, vädret, maten, mindre feministskit och allting mer än Sverige och upplever en mycket högre livskvalitet här och har lyckats ordna mitt liv så att jag är i princip platsoberoende. Men visst, jag förstår att alla kanske inte riktigt har sådana möjligheter just nu. Men ifall man inte har några ungar så är det är inte särskilt svårt att jobba sig till en punkt där man kan spendera åtminstone ett par månader utomlands och på så vis kunna träffa någon för någonting mer seriöst.

Vad hindrar dig egentligen från att göra det inom om säg 1-2 år?
Väljer man hellre "tryggheten hemma i Sverige", så får man liksom finna sig i att man faktiskt till stor del själv också har valt de kvinnor som man klagar på.
Det är inget som hindrar mig, mer än mitt ointresse av att söka lösa kontakter i öststaterna. Jag kan förstå det som ett fint komplement om man väljer att ut och resa. Absolut.

Men nu är det åtminstone så att jag söker något långsiktigt, och tar mig an engångsligg mer när tillfälle ges och det varit torrt ett tag, mer än söker upp dem mer aktivt.

Och långsiktighetsmässigt så ser jag som sagt inte hur Ryssland och andra öststater skulle kunna leverera en relevant fru mer än utseendemässigt. För på den fronten håller jag med alla dagar i veckan, många fina damer från öst som varit på besök här har man sett. Men jag vill ha någon med samma svenska kulturella bakgrund som jag själv har.

Citat:
De typer som skulle bli avtända av ett lite för skrytigt Instagram är nog faktiskt samma typer som inte skulle skaffa Tinder från första början då det i mångt och mycket är en ytlig app för lösa relationer (även om nu det är möjligt att hitta någonting seriöst men då är nog Match.com m.fl. bättre sidor).
Det är möjligt att olika personer värderar Instagram olika, men jag upplever det långt ifrån som ett krav bland tjejer att man har någon sorts modellbildsportfolio-Insta.

Jag testade Match.com, och den är oerhört mycket sämre än tex Tinder. Match är fylld med massa mediokra, inaktiva profiler. Tinder fungerar ypperligt för att hitta seriöst, det har jag gjort flera gånger de senaste åren också. Att det inte rätt i slutändan har inget med källan till kontakten att göra. Att Tinder är exklusivt för lösa relationer är kanske den mest spridda myten som finns, och det är märkligt att du själv fortfarande tror på den och sprider den vidare.

Citat:
Ja, men det är DU och jag, Burkm4t. Men du förstår, kvinnors vaginor fungerar sällan så.
Den ser ett sexpack, status, $$$$$, självförtroende (artificiellt/fejkat, det kvittar) och en kille med spännande liv.
Det går kvinnor igång på. Och då kan man faktiskt ha överseende med självgodhet och narcissism på en kille och rentav ses som charmigt.

Sådan är verkligheten, sen skulle man kanske önska att kvinnans natur var som du beskriver.
Du borde akta dig, för din egen skull, att generalisera sådär vitt och brett. Beskrivningen stämmer onekligen på många, men lååångt ifrån alla tjejer. Man ska heller inte förväxla självförtroende med självgodhet när det kommer till hur attraktivt man tror att det är.

Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Låter rätt märkligt. Snygg i ansiktet och överkroppen, men med korvben? Har du några bildexempel förresten som jag efterfrågade i första svaret Allmänt på 6or, 8or etc?
https://birthorderplus.com/wp-content/uploads/2018/01/93477198_ml.jpg
Närmaste jag kunde komma. Detta var ju inte något som hade förekommit i annonsen så att säga. Ovanför midjan var hon ganska OK som sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Tror detta beteende blivit värre med sociala medier och appar som tinder...
Man försöker ragga upp tjejer som är "under ens league". Visst fanns det innan internet och tinder också, men inte i lika extrem utsträckning tror jag.

Personligen, så hade jag gärna inlett ett förhållande eller velat träffa en tjej mer om jag tyckte hon var bra i sängen, samt hon var trevlig. Jag hade då inte ghostat bara för att midjan råkar ha 10 cm större omkrets än nästa match på tinder :P
Men det är ju jag det. Jag ligger inte runt särskilt mycket heller. Kanske man blir skadad av att ligga runt med nya personer varje vecka, eller ens månad eller år? När det gäller längre förhållanden då.
Folk har gått på lågt hängande frukt i alla tider tror jag. Men jag är beredd att erkänna att det är lätt att "slit-och-slänga" när nästa brud är en knapptryckning bort. Jag känner ändå att jag har rätt att leta efter någon som jag tycker är attraktiv när det kommer till längre generationer. Om det är utanför min liga eller ej är väl en risk man får ta. Men mina preferenser har väldigt låg tolerans för ohälsosamma och oestetiska utseenden.
Citera
2018-07-05, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Helt fel. Lösa på fyllan? Nej du. Rent generellt går det inte bra att ragga på fyllan, om du dricker lite grann absolut, men om du är en storsupare känner brudarna oftast av det och blir rätt off.
Jag raggar nyktert, ev en öl en drink max. Hur ska du kunna lära dig om du inte vet vad du gör, när du är på fyllan? Alla småsignaler som djuren skickar ut, etc. Du riskerar att bli butthurt av deras småtester som du vid nyktert tillstånd förstått just bara var en test, och inte deras sätt att vara "otrevlig". Trust me, been there done that

Lär förövrigt inte bli hälsosamt i längden om du ska dricka dig full varje gång du ska ragga lite slynor
Jag raggade själv nyktert i helgen. Går alldeles utmärkt. För mig personligen är det alltid mest nervöst att öppna, men så fort man öppnat och det gått nån minut ev två så är det inga problem längre. Om du är nybörjare så föreslår jag baren, ev rökrummet. Där folk rent generellt är mest sociala. Dansgolvet funkar ju, men det är lite drygt. Gjorde det i helgen. Snudda tjejen på armen försökte få kontakt, hon vände sig om och man kände sig för sekunden avvisad.

Varpå jag gör ett klassiskt recept. Så istället för att försöka vara fysisk (lite creepy på dansgolv tbh, men eh svårt när det är högmusik också.) Så säger jag "Är du alltid så här bitchig, eller är du normal också?". Med den frågan disarmerar jag hennes svenska robotstridssystem, och hon svarade "Nej, blalbalba jag är normal bara gör det för jag måste" sen var allt cool. Min nervositet försvann direkt och jag prata på med henne som med vem som helst.

Men man måste bara ut och våga testa. Frågan är om nervositeten för att heja på tjejer någonsin kommer att försvinna? Tycker alltid jag upplever samma fenomen i min kropp. Sen det här med att tjejer kanske dissar en. Det är ganska sjukt men när man väl åker på en jättediss, så är det som att man faktiskt inte tar åt sig så värst, det är mycket farligare i din fantasi än det är i verkligheten, kort sagt!

Faktum är att du kan använda dissen till att få andra tjejer att tycka om dig. Gjort flera gånger. "Men shit, såg ni hur hon skällde på mig? Ingen aning om vem hon var, bara sa hej så skrek hon rakt ut." "Jagud, hon verkar galen" bla bla bla. "Vilka är ni då?" game on
Trevligt med bra konkreta tips och exempel!

Jag känner nog att jag uttryckte mig dåligt med "fyllan". Jag är nog inte så mycket för att gå runt berusad och försöka mig på sådant, men syftade nog mer generellt på miljöer och situationer där alkohol är inblandat, hos någon av parterna, med fördel hos "måltavlan".

Jag upplever mest att de övriga situationerna i vardagen (väldigt generaliserande jag vet) är där det inte finns mycket utrymme, tex på gatan eller i kollektivt trafiken, där är det sällan inbjudande eller ens möjligt att göra några försök.
Citera
2018-07-05, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Trevligt med bra konkreta tips och exempel!

Jag känner nog att jag uttryckte mig dåligt med "fyllan". Jag är nog inte så mycket för att gå runt berusad och försöka mig på sådant, men syftade nog mer generellt på miljöer och situationer där alkohol är inblandat, hos någon av parterna, med fördel hos "måltavlan".

Jag upplever mest att de övriga situationerna i vardagen (väldigt generaliserande jag vet) är där det inte finns mycket utrymme, tex på gatan eller i kollektivt trafiken, där är det sällan inbjudande eller ens möjligt att göra några försök.

You're welcome!

Absolut, jag har bara några gånger i mitt liv gått fram till nån brud "bara så där" på ljusa dagen. Vad jag däremot kan rekommendera är att gå till nåt snabbmatshak på sommaren. Om det är någon närliggande festival, konsert eller så i närheten. Säg åt polaren eller stå själv och vänta i kön, öppna brudarna med "hej, har ni stått här länge el?" Ingen intention i den frågan alls. Sen "Ni är på festivalen el?" och sen brukar det rulla på. På ljusa dagen alltså. Jag själv frågade om ett bord var ledigt nära ett gäng brudar/grabbar så satte mig ner där, sa i princip det jag nyss sa till dig.

Slutade med att bruden ville ha mitt nummer, prat om psuedo giftermål, etc men bodde för långtifrån så jag sket it. Håller med dejtingexperterna här dock. ALLTID ta ett nummer, eller försök få med bruden hem/hem till henne/efterfest, etc. Allt annat är bullshit. Skitsamma om hon bor 60mil bort, ni aldrig kommer ses etc. Handlar om att få in positiva rutiner. Annars kommer du likt mig hitta ursäkter att inte köra in kuken. "Men hon var ju här med kompisarna" "men hon är ju med två killar" bla bla bla.
Förstås var inte killarna deras pojkvänner utan det var ett kompisgäng.

Många utgår alltid ifrån att om det är killar med i bilden så är det pojkvän/brorsan, etc. Har väl hänt mig nångång att det varit en brorsa, och det är ingen höjdare då iaf han skulle sitta med hela tiden, haha. Men rent generellt är det bara betacucks som vill vara ihop med tjejen, ev någon kompis på universitet etc. Våga för att vinna. Men kan erkänna att jag själv antagligen är riktigt beta cuck i vissa situationer. Man måste komma in the mood, ibland är det segt men oftast när du snackat med din första tjej för kvällen så brukar det lösa sig. Gå fram till någon halvful tjej snacka.

Gjorde ja senast på kryssning. Pojkvännen dök upp, han fråga om hon var fin absolut, bad mig dra åt helvete. Trodde för en sekund han var seriös, men så var det inte. Senare på kvällen när jag är med en "singelbrud", kommer gubben å hans kärringa och hejar på mig = ger mig socialt värde. Tjejen jag är med ser att "åh fan den här killen har snackat på med halva båten, cool snubbe".

Som sagt ,det är smådetaljer, men det är viktigt. "Socialt värde" eller nåt.
Citera
2018-07-05, 12:42
Medlem
Idittfejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
4 superlikes på mindre 1 vecka. HA! dags att ta fram segelbåten för nu seglar på fitta!

2 horor tog bort superlikes nu. Varför är kvinnor CP?
Citera
2018-07-05, 14:13
Medlem
FYI så kan jag säga att Tinder verkar bli helt uppfuckat efter ett uppehåll på några månader. Har mestadels haft igång den här "Visa mig inte" på appen under den här tiden. Men av någon märklig anledning ser jag den här suddiga goldknappen öka i antal men sen när jag sveper höger på nån tjej så kan det bli matchning med tjejer från alla konstiga ställen som jag besökt tidigare för typ ett halvår sen (och alltså inte folk i närområdet här), så uppenbarligen blir min profil fortfarande visad på flera olika platser. Lite märkligt och irriterande.
Citera
2018-07-05, 15:43
Medlem
Citat:
Alltså det här med falsk marknadsföring har ju tagits upp otal gånger i tråden, men känner jag måste dels ventilera mig samt bidra med (förhoppningsvis) lite nya observationer här. Nu har jag iaktagit två case objektivt, alltså inte tjejer jag hamnat på dejt själv med utan två tjejer jag halvkänner vars profiler jag nu sett på Tinder i dagarna.

Den ena är en svag 6a irl, men utan att överdriva så ser hon ut som en solklar 8a (!) på sina Tinderbilder. Ser typ ut som någon bloggtjej med fina bakgrundsmiljöer, halvmodelliga poser etc. Min snyggpolare höll på att göra i brallorna när jag delade hennes profil och menade att det var en omöjlighet att det är en sån grå tjej man aldrig skulle lägga märke till eller vända sig om efter.

Den andra tjejen ser bättre ut i fejjan, en ok 7a, men ser däremot ut som en toapappersrulle i kroppen. Otränad, stor och helt utan kvinnliga former. Allt som allt är hon fan en knapp 6a irl, alltså fulare än den andra. Dock är hennes enda helkroppsbild super-stagad, där hon halvligger i en pose där hon stödjer sig med armbågarna bakom kroppen så att de feta överarmarna dels göms bakom resten av kroppen samt att armbågarna trycker in hennes midja så hon ser smal ut, samt lite put med läpparna osv. Fyfan, är så uppenbart hon bett en polare ta ett "Tinder-foto". Vågar nog påstå hon ser ut som en stark 8a på Tinder, dvs deltat mellan henne på Tinder och irl är ju nästan tre pinnar!!

Det roliga i det hela är att min snyggpolare matchat och dejtat den senare bruden. Minns hur taggad han var inför dejten och vad fly förbannad han var efteråt att hon "lurat" honom, framförallt när vi kom fram till att jag kände henne och att jag borde "ha varnat" honom.

Hursomhelst, har nu reflekterat lite över detta, alltså att se detta fenomen man själv har upplevt otaliga gånger men denna gång från sidolinjen som observatör... Med den här insikten känns det nu som man kan förkasta hypotesen att det skulle vara en själv som det är fel på som aldrig träffar någon man blir fysiskt attraherad av. Tjejerna gör det ju helt omöjligt med sitt bildtrixande och det ligger ju dom själva i fatet, då det måste vara tyngre att gång på gång bli dissad efter dejt än online som vi killar konstant blir.

Fått ett bra flow nu och sitter med iaf enligt mina mått en drös nya matchningar, men känner mig snarare jäkligt uppgiven än glad just nu då jag inser att minst hälften kommer att vara fågelskrämmor som stjäl min tid. Dejt imorrn med en liten till synes tight sak och om hon inte motsvarar förväntningarna ska jag fan signa upp mig på kvällstango, korsordsklubb eller någon annan hobby där man kan få kontakt med tjejer utan att behöva supa en massa.

10/10 would read again. Satt och hade högläsning med brorsan här bredvid. Tack för det hysteriska skrattet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in