Citat:
Ursprungligen postat av
xtroverto
Jag tycker man kan skönja att du inte är, eller har varit, speciellt snygg själv. Du resonerar som en turk (inte utlänning utan typ turkar specifikt) med ny Armani-kostym som tror att ju snyggare hans kläder är desto mer lyfter det honom.
En snygg/söt/vacker tjej kan vara naken. En vacker dag kommer du kanske fatta vad jag menar.
Vad säger Bruno, Anteri, fabula m fl i frågan?
Turkar som resonerar så tror ju helt rätt då grym stil kan hjälpa en enormt.
Verkar vara en nyhet för många, men folk dömer en hur man ser ut, en klädstil och hur man bär upp sig själv. Ska du på arbetsintervju så vill du ta på dig finskjortan eftersom du vill ge ett visst intryck om att du är seriös, redan är hyfsat framgångsrik osv.
Du kan dra dit med kepan bakfram, med hållning som en jude från Auschwitz och visa upp dina
"Only God Can Judge Me"-tatueringar och känna att insidan ska räknas, men folk kommer liksom att döma dig ändå. Sån är världen bara, barnsligt och naivt att tro annorlunda.
Naturligtvis gäller samma dejtingmarknaden. Hade kvinnor sett att det inte fanns någon större poäng i att klä sig bättre och på så vis öka sitt attraktionsvärde, så hade ju inte modebranschen varit en sådan gigantisk industri heller.
När det kommer hur jag väljer kvinnor dock så önskar jag naturligtvis att finna någon som klär sig med högklackat, örhängen, fin klänning som visar schysst kroppsform osv. då det ger intrycket av att hon antagligen besitter ett visst mått av klass.
Få stil-grejer är väl rena dealbreakers för förhållande och ONS, men det finns en del och mina fördomar träffar ytterst sällan fel numera:
* Brud med massa tatueringar? Promiskuös, halvtrash och bekräftelsebehov.
* Onaturligt kort eller färgat hår (typ lila, blått eller rött)? Söndertrasad själ och en feministslyna.
* Låter sig överdrivet visa urringningen? Lösaktig, bekräftelsebehov.
* Mjukisbrallor offentligt? Trash.
* Går i jeans och munkjacka? Halvt maskulin.
* Brukar promenerar runt i gympadojor (särskilt rosa eller vita)? WT.
* Högklackat med blommig sommarklänning som passar kroppen? Antagligen inte från Sverige.
Första intryck är halva grejen. Och ifall du inte ens klarar av att ta hand om något så pass enkelt som din klädstil, ditt yttre och din kropp, så varför skulle någon tro att du klarar av särskilt mycket annat?