Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-07-04, 23:39
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdarwinist
Jag stödjer partiet i deras åsikter och har funderat på att bli aktivist.

Vad innebär det i praktiken? Hemsidan ger ingen information och inga lokalföreningar finns att kontakta.

Varför inte skriva till dem och fråga?
Citera
2018-07-05, 00:38
Medlem
Citat:

Vad innebär det i praktiken? Hemsidan ger ingen information och inga lokalföreningar finns att kontakta.

Typ dela ut broshyrer på stan, dela ut valsedlar till vallokaler osv. Maila dem o fråga annars, de kommer säkert acceptera dig med öppna armar.

Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Varför har Gustav rakat skallen?

Det är ett sånt groteskt misstag att jag hädanefter bara kan leta efter fel i allt han gör. Synd att han helt utan anledning vände skeppet åt det hållet. En omdömeslös galning behöver man ju hålla ett öga på. Har han ingen flickvän som säger stopp? Bara låter gräsklipparen gå.

Utan andra liknelser så är ju vår ständige Adolf känd just för sin ansiktsbehåring. Jag har aldrig sett ens en karikatyr av honom utan hans mustasch. Han hade ju en schnurrbart, en sån där lång mustasch som var på modet runt år 1900 som gubbar kunde tvinna in i virvlar med ena handen medan de höll pipan i den andra. Det kapades i första världskrigets skyttegravar för att gasmasken skulle hålla tätt. Adolf behöll sin kapade krigsmustasch som en symbol för sin krigstjänst. Och det är som bekant lika förknippat med honom som korset är med Jesus.

Ansiktsbehåring ÄR varumärke numero uno. Bara det att ha hår på huvet symboliserar individualitet och "high energey". Mycket misstänkt att Gustav inte har fattat det. Vad begår han härnäst för avgörande omdömeslöst misstag?

Det har han väl inte gjort? Dock är han på god väg att bli flint, men det är ju knappast hans fel.
Citera
2018-07-05, 02:37
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Måste ju erkänna att jag gillar signalen.
http://www.friatider.se/afs-integrationen-har-misslyckats-i-30-r-kr-ver-tervandring

Citat:
Alternativ för Sverige vill inte kasta ut precis alla invandrare. Men "minst" handlar det om 500.000, säger man. Samtliga uppehållstillstånd sedan år 2000 ska omprövas.

Enligt Kasselstrand ses Sverige i andra länder som ett "skräckexempel", och den bilden stämmer. De enda som inte fattat detta är svenska politiker och journalister, menar han.

– Det är inte vi som har skapat problemen. Det är politikerklassen. Men vi är de som kommer lösa problemen, sade AFS-ledaren och påpekade att endast partier som talar återvandring kan lösa problemen.

– Man kan inte lösa radikala problem med mellanmjölkspolitik.

Enligt Kasselstrand så ska Sverige inte ha någon "integration" eftersom mångkulturen ändå är en omöjlighet.

– Integrationspolitiken har under 30 års tid var ett totalt misslyckande. Samtliga politiker har misslyckats. De har bara bränt våra skattepengar. Det är därför återvandring är så viktigt, och det är bråttom.
Citera
2018-07-05, 05:44
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Typ dela ut broshyrer på stan, dela ut valsedlar till vallokaler osv. Maila dem o fråga annars, de kommer säkert acceptera dig med öppna armar.

Det har han väl inte gjort? Dock är han på god väg att bli flint, men det är ju knappast hans fel.
Snaggat den, vilket är ännu värre. Om han drar rakhyveln runt hela skallen nu så blir det knappast värre.

Han kan åtminstone säga som jag vill minnas ur Eddans sagor där det gällde att hålla huvet kallt. En viking som i en svärdsduell fick näsan avhuggen (nära ögat):
- Inte var jag vacker förr, och nu blev det föga bättre.

(Stridsrapport efteråt: Han kom undan. Men jag har hans näsa här!)

Han kanske vill stå för the ugly truth? Jag visste inte att Ynkemans kriminella 50-kronors Malmöfrisörer fanns på Gotland också.
Senast redigerad av Fri 2018-07-05 kl. 05:50.
Citera
2018-07-05, 06:03
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Varför har Gustav rakat skallen?

Det är ett sånt groteskt misstag att jag hädanefter bara kan leta efter fel i allt han gör. Synd att han helt utan anledning vände skeppet åt det hållet. En omdömeslös galning behöver man ju hålla ett öga på. Har han ingen flickvän som säger stopp? Bara låter gräsklipparen gå.

Utan andra liknelser så är ju vår ständige Adolf känd just för sin ansiktsbehåring. Jag har aldrig sett ens en karikatyr av honom utan hans mustasch. Han hade ju en schnurrbart, en sån där lång mustasch som var på modet runt år 1900 som gubbar kunde tvinna in i virvlar med ena handen medan de höll pipan i den andra. Det kapades i första världskrigets skyttegravar för att gasmasken skulle hålla tätt. Adolf behöll sin kapade krigsmustasch som en symbol för sin krigstjänst. Och det är som bekant lika förknippat med honom som korset är med Jesus.

Ansiktsbehåring ÄR varumärke numero uno. Bara det att ha hår på huvet symboliserar individualitet och "high energey". Mycket misstänkt att Gustav inte har fattat det. Vad begår han härnäst för avgörande omdömeslöst misstag?

Detta bevisar vilken ytlig tid vi lever i.

Är det viktigt om en partiledare rakar huvudet eller kör lite längre snagg?

Kasslern tycker väl det är skönt med rakat nu under sommaren.

Oavsett ser han ut som en ädling.

Smärt, lång och blond.

Ett praktexemplar.

Snygg klädstil.
Citera
2018-07-05, 06:20
Medlem
jhon bickles avatar
Riktig bra och slagkraftiga torgmöten i Visby!
Citera
2018-07-05, 07:42
Medlem
Citat:

Beror på var du bor. I Stockholm är AfS organiserade i sthlm län och sthlm stad. Sthlm stad är uppdelat liksom flertalet övriga partier på 6 valkretsar som stadsdelsvis (kretsvis) har sina aktiviteter , flygbladsutdelningar, valtält. Men AfS arbetar även med gemensamma evenemang som utdelningar ex Lissma motorträff och Fältöverstens centrum. Ute i landet finns det flera lokalavdelningar. Det bästa och enklaste är att skriva ett mejl till AfS så ger dom dig kontaktuppgifter. Om du anmäler dig som aktivist, ange även vilken stad/stadsdel du bor i så blir det lättare att organisera upp dig. AfS har givetvis fortlöpande altiviteter men det är inget som nämns fb i förväg av säkerhetsskäl. För att ta del måste du vara registrerad aktivist.
Citera
2018-07-05, 08:01
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
MSM står alltså för ”mainstream media”. Ja, det har körts en psy-op i väst som går ut på att Ryssland påverkar valen. Men det är alltså väst som kör psy-op mot sina egna befolkningar. Vi känner igen taktiken från de forna kommunistländerna. Vilket skänker ett inte så litet stänk av ironi åt det hela. Men det är ett av de äldsta tricken i boken. Att försöka avleda folkets uppmärksamhet i riktning mot främmande makt.

Den där harangen var inte bara rena hebreiskan för mej. Den förde dessutom tankarna till paranoja.
Vad är det för inpiskade konspirationsteoretiker som spyr ur sig den där tillrättalagda skiten?

Var hämtar man sånt här paranoit skräp ifrån om inte ifrån djuphavsgravar. Man har inte bara gjort dej till åtlöje. Man tycks dessutom ha matat dej med rena rama också. Och du bara sväljer och ser glad ut.

Nej. Tro mej. Det var ryssen och deras botar som förde femfemman till makten i Staterna.
Senast redigerad av Starback 2018-07-05 kl. 08:06.
Citera
2018-07-05, 08:14
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Tack för ett redogörande svar.

1. Där har jag isf lägre moral. :P I Sveriges fall har jag t.ex. inget problem med vår expansionistiska historia i Norden. Folkmord är knas men är ju inte en nödvändig del av sionismen (stödjer inte folkmord). Lite som att AfS vill skicka hem utlänningarna och inte döda dem. Vad gäller rätten till just det området, om vi nu ska använda oss av argumentet "först till kvarn" så var ju judarna där innan islam ens fanns ö.h.t.
Tack för redogörande svar, uppfattar de inte som du har nån sionistisk nivå på din moral direkt utan isf inte har hela bilden av vad sionism och ockupationen av Palestina innebär, inte bara för landet och regionen utan hela världen.

Notera att området är större än nuvarande Palestina, kolla området på en karta och det är pusselbiten för mycket av vad som pågär i världen: Genesis 15:18
Citat:
On that day the LORD made a covenant with Abram and said, "To your descendants I give this land, from the Wadi of Egypt to the great river, the Euphrates--
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Genesis+15:18&version=NIV

För att avbefolka den delen av vad de anser G-d lovat dem, de-arabisera som de själva säger, så går de åt många människoliv och en rejäl mängd flyktingar till Europa. (och aktuellt från ett svenskt invandringskritiskt partis synvinkel)

"Först Till Kvarn" - de hävdar att de var där för 2000 år sedan, så lång tid gäller inte först-till-kvarnen erbjudandet, och även med detta erbjudande så är de väldigt tveksamt att de har några direkta släktband till Palestina.

Citat:
2. Det handlar ju om judisk makt snarare än sionism (förstår om du slår ihop båda dessa fenomen men det gör inte jag). Enligt min enkla definition ska ju personer av sådan börd som även verkar för sina egna intressen, åka hem till Israel igen.
Jo, jag ser Judisk Makt/Sionism som samma sak.

Citat:
3. Återigen anser jag sionismen handla om att judar har sin rätta plats i Israel, inte i någon amerikansk eller Europeisk regering. I en regering som verkar för sitt eget lands intressen skulle massinvandringen som vi sett den idag aldrig tillåtas.
Jag fetmarkerade "Först Till Kvarn" där uppe. Och de kan ju inte direkt hålla sig borta från andra regeringar heller, utan är högst inblandad i U.S. UK och flera betydelsefulla regeringar runt om i världen.

Citat:
4. Globalismen är det.
Globalister, en ny världsordning och allt vad de kallas..Globalismen är sionistisk. Kolla hur man förstört yttrandefriheten i UK, och håller via AIPAC på att göra samma sak i USA (och här i Europa via EU)

Citat:
Jag ska dock låta bli att skriva mer på det här ämnet, vill inte skräpa ner för mycket i tråden. När det kommer till kritan tror jag att alla som stödjer AfS kan enas under att vi vill det bästa för vårt land.

En balanstråd och diskutera Palestina under Blågul nationalism, men håller du med den där Torssell-Gubben, eller tycker du det är en icke-fråga? https://samnytt.se/jeff-ahl-torssell-far-garna-forklara-varfor-israel-ar-viktigare-an-sverige/
Jag tycker fortfarande det är en helt klart godkänd ställning för ett svenskt parti, de tar iallafall avstånd från den sionism som infiltrerat svensk nationalism via framförallt Sverigedemokraterna.
Citera
2018-07-05, 08:21
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
MSM står alltså för ”mainstream media”. Ja, det har körts en psy-op i väst som går ut på att Ryssland påverkar valen. Men det är alltså väst som kör psy-op mot sina egna befolkningar. Vi känner igen taktiken från de forna kommunistländerna. Vilket skänker ett inte så litet stänk av ironi åt det hela. Men det är ett av de äldsta tricken i boken. Att försöka avleda folkets uppmärksamhet i riktning mot främmande makt.

Självklart är det så. MSM har agerat i total samstämmighet under 30 år för att lura oss att mångkultur och massinvandring är något bra, något vi är skyldiga att gå med på, något vi tjänar på eller t.o.m. behöver för att få några pensioner.

Man har tre motiv att köra detta med rysk påverkan. Dels vill man motivera sin censur av alt-media, dels vill man skapa beröringsskräck med allt ryskt och sist men inte minst som du skriver få folk att titta åt fel håll, bort från vår egen MSM som är de egentliga valpåverkarna.
Citera
2018-07-05, 08:56
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Självklart är det så. MSM har agerat i total samstämmighet under 30 år för att lura oss att mångkultur och massinvandring är något bra, något vi är skyldiga att gå med på, något vi tjänar på eller t.o.m. behöver för att få några pensioner.

Man har tre motiv att köra detta med rysk påverkan. Dels vill man motivera sin censur av alt-media, dels vill man skapa beröringsskräck med allt ryskt och sist men inte minst som du skriver få folk att titta åt fel håll, bort från vår egen MSM som är de egentliga valpåverkarna.

Tänk att en del människor älskar konspirationsteorier hur befängda dom än är.

Vad du egentligen säger (och nu drar jag konsekvenserna av ditt resonemang) är att tradmedia agerade med inriktning på att föra sin kära Donald Trump fram till köttgrytorna. Det är alltså tradmedia som agerat till förmån för sin kära Donald Trump och som sist och slutligen fick sin älskling till makten.

Var finns trovärdigheten i den konspirationen när dessa parter i själva verket hatar och bekämpar varandra intensivt?

Vilken tur förresten att det var tradmedia som påverkade valresultatet och inte ryssen.
Citera
2018-07-05, 09:59
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Tänk att en del människor älskar konspirationsteorier hur befängda dom än är.

Vad du egentligen säger (och nu drar jag konsekvenserna av ditt resonemang) är att tradmedia agerade med inriktning på att föra sin kära Donald Trump fram till köttgrytorna. Det är alltså tradmedia som agerat till förmån för sin kära Donald Trump och som sist och slutligen fick sin älskling till makten.

Var finns trovärdigheten i den konspirationen när dessa parter i själva verket hatar och bekämpar varandra intensivt?

Vilken tur förresten att det var tradmedia som påverkade valresultatet och inte ryssen.

Denna tråd handlar om AfS så jag håller mig till Sverige. Ingen som helst tvekan att MSM under 30 år agerat i samförstånd som jag skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in