Citat:
Ursprungligen postat av
Wkblade
Tack för ett redogörande svar.
1. Där har jag isf lägre moral. :P I Sveriges fall har jag t.ex. inget problem med vår expansionistiska historia i Norden. Folkmord är knas men är ju inte en nödvändig del av sionismen (stödjer inte folkmord). Lite som att AfS vill skicka hem utlänningarna och inte döda dem. Vad gäller rätten till just det området, om vi nu ska använda oss av argumentet "först till kvarn" så var ju judarna där innan islam ens fanns ö.h.t.
Tack för redogörande svar, uppfattar de inte som du har nån sionistisk nivå på din moral direkt utan isf inte har hela bilden av vad sionism och ockupationen av Palestina innebär, inte bara för landet och regionen utan hela världen.
Notera att området är större än nuvarande Palestina, kolla området på en karta och det är pusselbiten för mycket av vad som pågär i världen: Genesis 15:18
Citat:
On that day the LORD made a covenant with Abram and said, "To your descendants I give this land, from the Wadi of Egypt to the great river, the Euphrates--
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Genesis+15:18&version=NIV
För att avbefolka den delen av vad de anser G-d lovat dem, de-arabisera som de själva säger, så går de åt många människoliv och en rejäl mängd flyktingar till Europa. (och aktuellt från ett svenskt invandringskritiskt partis synvinkel)
"Först Till Kvarn" - de hävdar att de var där för 2000 år sedan, så lång tid gäller inte först-till-kvarnen erbjudandet, och även med detta erbjudande så är de väldigt tveksamt att de har några direkta släktband till Palestina.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wkblade
2. Det handlar ju om judisk makt snarare än sionism (förstår om du slår ihop båda dessa fenomen men det gör inte jag). Enligt min enkla definition ska ju personer av sådan börd som även verkar för sina egna intressen, åka hem till Israel igen.
Jo, jag ser Judisk Makt/Sionism som samma sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wkblade
3. Återigen anser jag sionismen handla om att judar har sin rätta plats i Israel, inte i någon amerikansk eller Europeisk regering. I en regering som verkar för sitt eget lands intressen skulle massinvandringen som vi sett den idag aldrig tillåtas.
Jag fetmarkerade "Först Till Kvarn" där uppe. Och de kan ju inte direkt hålla sig borta från andra regeringar heller, utan är högst inblandad i U.S. UK och flera betydelsefulla regeringar runt om i världen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wkblade
4. Globalismen är det.
Globalister, en ny världsordning och allt vad de kallas..Globalismen är sionistisk. Kolla hur man förstört yttrandefriheten i UK, och håller via AIPAC på att göra samma sak i USA (och här i Europa via EU)
Citat:
Ursprungligen postat av
Wkblade
Jag ska dock låta bli att skriva mer på det här ämnet, vill inte skräpa ner för mycket i tråden. När det kommer till kritan tror jag att alla som stödjer AfS kan enas under att vi vill det bästa för vårt land.

En balanstråd och diskutera Palestina under Blågul nationalism, men håller du med den där Torssell-Gubben, eller tycker du det är en icke-fråga?
https://samnytt.se/jeff-ahl-torssell-far-garna-forklara-varfor-israel-ar-viktigare-an-sverige/
Jag tycker fortfarande det är en helt klart godkänd ställning för ett svenskt parti, de tar iallafall avstånd från den sionism som infiltrerat svensk nationalism via framförallt Sverigedemokraterna.