Citat:
Har ingen nära personlig koppling till Eberhard, men har bekanta som haft med David att göra en del de senaste 20 åren cirka.
Citat:
Förvånar inte. Eberhard är inte känd för någon större kompetens rörande personer med funktionsnedsättningar, både vad gäller barn och vuxna. Diagnoserna du nämner har han snarast ett litet rykte om sig att nästintill vara föraktfull kring.Hans tid t.ex. på S:t Görans psykiatriakut, när han basade där för ca 10-15 år sedan, lämnade en del i övrigt att önska. Den perioden har han all anledning att vara annat än stolt över.
Citat:
Charlatan är nog en passande beskrivning. Jag har väninnor som varit på Eberhards föredrag. David lägger mycket energi på det du är inne på, att få just kvinnor att skratta, fnissa och bli betagna av honom. En kompis jag har som haft med Eberhard att göra en del har berättat om att han gillar sig själv på ett lite drygt (och lätt pinsamt) sätt ofta och framhäver betydelsen av det han kommer med (och missionerar) ganska mycket i överkant.
Han jobbar tydligen med att hålla föredrag som konsult / charlatan av något slag. Det verkar gå ut på att få kvinnor (bara kvinnor i publiken på bilden jag såg iaf) att skratta och fnissa. En kittlande upplevelse förmodligen.
Angående föredragen vill han nog inte ha Anna Odell-kvinnor i sin publik, om man så säger.