Citat:
Ursprungligen postat av
annobecq
Såg några märkliga kommentarer på Twitter för någon timme sedan, om en pågående rättegång om sexuella trackasserier, där DE har rollen som expert. Någon som har detaljer?
Nej, det vet jag inget om, men jag läste igenom några av hans böcker för några år sedan. Vill minnas att han försvarade sexuella trakasserier, att en kvinna som väljer att arbeta i en bar får finna sig i att i en sådan miljö kommer män att tafsa henne på baken.
Det var några år sedan jag läste boken, så jag kommer inte ihåg detaljerna. Men jag tror det var en av hans patienter som hade velat sjukskrivas för att hon mådde illa av sexuella trakasserier på jobbet, och han hade tyckt att hon fick skylla sig själv som jobbade i en sån miljö. Män och kvinnor ska tydigen inte ha likvärdiga möjligheter att försörja sig, enligt honom.
Gillar en kvinna inte att bli sextrakasserad så får hon tydligen säga upp sig. Typiskt för en välavlönad överläkare att inte förstå att hon kanske behöver sin inkomst, och att en kvinna inte ska tvingas lämna sin anställning på grund av sextrakasserier.
Skrämmande om han får agera expert i en rättegång om sexuella trakasserier. Han klarar nog inte att se saken ur en sextrakasserads perspektiv. Kvinnor ska tydligen tåla att män kladdar på dem, enligt denna galjonsfigur för sexistisk svensk psykiatri.