2026-06-30, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodanskurt
Hans namn dök upp i IVO-granskningen, och "skandalen" handlar till viss del frikostig kompisutskrivning

Vad kom fram av det då?
Citera
2026-06-30, 22:05
Medlem
grodanskurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Vad kom fram av det då?
IVO är inte klara, och jag har inte rotat i ärendet.
Citera
2026-06-30, 22:15
Medlem
David Eberhard och den omvittnat psykiskt sjuka SD-madrassen Ghazal Saberian sågs grovhångla under Almedalsveckan som var i förra veckan. Ghazal Saberian sitter numer i SD Malmö, filmklipp.

Ghazal är känd för att ha vanföreställningar och hon står under kraftig medicinering mot psykossjukdom. Hon är känd för att manipulera män, göra falska polisanmälningar (ett exempel här) och ställa till kaos.

Man frågar sig hur David Eberhard kunnat gå i den här uppenbara fällan.

Tidsfråga innan det förhållandet slutar med polisanmälningar och kaos.
Senast redigerad av HorungenMathiasWag 2026-06-30 kl. 22:25.
Citera
2026-06-30, 22:18
Medlem
grodanskurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HorungenMathiasWag
David Eberhard och den omvittnat psykiskt sjuka SD-madrassen Ghazal Saberian sågs grovhångla under Almedalsveckan som var i förra veckan.

Ghazal är känd för att ha vanföreställningar och hon står under kraftig medicinering mot psykossjukdom. Hon är känd för att manipulera män, göra falska polisanmälningar och ställa till kaos.

Han måste ha varit full?

Psychoradarn ger fullt utslag:
https://www.instagram.com/reels/DVqIGbPDMVe/
Citera
Igår, 12:46
Medlem
Nu var det ett tag sen jag läste SMS-konversationen från FUPen som länkades, men omnämndes B*li där? Jag minns att det var herr Sol*r som fick höga doser och Eberhards fru fick via den höga förskrivningen tillbaka lite. Men jag kanske minns fel?
Senast redigerad av fiskaarlivet Igår kl. 13:28.
Citera
Igår, 18:20
Medlem
grodanskurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskaarlivet
Nu var det ett tag sen jag läste SMS-konversationen från FUPen som länkades, men omnämndes B*li där? Jag minns att det var herr Sol*r som fick höga doser och Eberhards fru fick via den höga förskrivningen tillbaka lite. Men jag kanske minns fel?
IVO får tillgång till journaler.
Citera
Igår, 18:21
Medlem
Jo men IVO-ärendet är inte avgjort än väl? Har du inside kring det?
Citera
Igår, 18:39
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HorungenMathiasWag
David Eberhard och den omvittnat psykiskt sjuka SD-madrassen Ghazal Saberian sågs grovhångla under Almedalsveckan som var i förra veckan. Ghazal Saberian sitter numer i SD Malmö, filmklipp.

Ghazal är känd för att ha vanföreställningar och hon står under kraftig medicinering mot psykossjukdom. Hon är känd för att manipulera män, göra falska polisanmälningar (ett exempel här) och ställa till kaos.

Låter ju som att stackars Davids ADHD och dåliga impulskontroll tog över här. Kanske även hade knaprat lite extra av sin medicin så vi får inte vara allt för hårda mot honom.
Citera
Igår, 18:46
Medlem
grodanskurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiinemang
En av de patienter som han utreds av IVO pga alldeles för höga doser narkotika är politikern Ha**f Ba**.

En annan patient var häktad för att ha stigar ner en kvinna, våldtagit henne och sedan skendränkt henne. Allt filmades.

Citat:
Ursprungligen postat av fiskaarlivet
Jo men IVO-ärendet är inte avgjort än väl? Har du inside kring det?

Det är väl som vanligt att man kan rota i ärendet mha offentlighetsprincipen. Eller så blev jag lurad.
Senast redigerad av grodanskurt Igår kl. 18:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in