Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-04, 19:57
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Deras utbildning har ju haussats från början. Jag känner inte till detaljer men här är en snabbkoll. Kan säkert ha missat något, jag tog bara några kända namn som jag hört talas om. Jag har inte kunnat följa partierna i detalj.

Just företagsekonomi kan man ju koppla till globalisering. Två med militär bakgrund (försvar och globalisering går ju hand i hand).

Man noterar också en "övervikt för Norrland". Tre av fyra RD-ledamöter från norr tror jag. Undrar varför?
Tycker att företagsekonomi är mest flum men de läser iaf statistikteori. 3 av 4 från Norrland? Vilken statistisk metod använde du för att ta fram den siffran för totala antalet riksdagskandidater? XD
Citera
2018-07-04, 20:06
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Inför Almedalsveckan kontaktades Alternativ för Sverige, och andra partier som deltar på Almedalsveckan, av Expressen med erbjudande om att få publicera en helsidesannons i tidningens Almedalsutgåva.

Alternativ för Sverige tackade ja och Expressen utlovade publicering under tisdagen den 3 juli. Sent på måndagskvällen meddelade Expressen plötsligt att publicering inte längre är aktuell. Beslutet fattades av ansvarige utgivaren Thomas Mattsson.

https://alternativforsverige.se/annonsen-expressen-inte-vill-att-du-ska-f%C3%A5-se/
Citera
2018-07-04, 20:12
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Knappast. Men det är vad globalisterna försöker inbilla folk. Det allra mesta i termer av psy-op är organiserat inifrån Sverige av aktörer som MSB och KSI/MUST.

Så det är bevisat nu då att det var globalisterna som genom IT-attacker och IT-påverkan förde Trump till makten. Och jag min träskalle som trodde att det var ryssen. Var fick jag det ifrån?
Citera
2018-07-04, 20:18
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Är det någon som har koll var AfS står i Palestinafrågan?
Sverigedemokraterna är ju Pro-Sionistiska på alla sätt, men vill minnas att Kasselstrand hade en mer normal syn.
Men alltså på riktigt, vad är problemet med sionism? Rörelsen som strävar efter att judarna ska återvända till sitt hemland, Israel. För en AfS-väljare borde det vara lika självklart och önskvärt som scenariot att alla muslimer tar sitt pick och pack och flyttar hem till sina respektive hemländer. Eller vill du att båda dessa gruppers självcentrerade intressen ska kvarstå i Sverige?
Citera
2018-07-04, 20:20
Medlem
Expohunters avatar
Gustav kommenterar Annies tal:

https://twitter.com/AfS_riks/status/1014567562846195712
Citera
2018-07-04, 20:24
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
Gillade att Jeff gav en känga till den där Fatemeh eller vad hon nu heter samt de få motdemonstranter som fanns på plats.
Jeff levererar direkt! Fick mig ett gott skratt.

https://youtu.be/O7mqtZJiD5Q?t=17m41s
Citera
2018-07-04, 20:44
Medlem
Enmansdemos avatar
Jag har lite svårt att tro att den där afganledaren Kavare eller vad fan hon hette
säger sig vilja påtvinga svenska kevinnor slöja som Ahl hävdar i dagens torgmöte
Citera
2018-07-04, 20:52
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Man noterar också en "övervikt för Norrland". Tre av fyra RD-ledamöter från norr tror jag. Undrar varför?
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Tycker att företagsekonomi är mest flum men de läser iaf statistikteori. 3 av 4 från Norrland? Vilken statistisk metod använde du för att ta fram den siffran för totala antalet riksdagskandidater? XD
Tre av de fyra riksdags-ledamöter (SD-vildar) som är medlemmar i AfS har anknytning till Norrland. Ahl, Hagwall och Jansson. (Jansson är född i Umeå men jag ser nu att han är uppvuxen i Kopparberg.) Bara något jag noterade.
Citera
2018-07-04, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Lagom uppmärksamhet är nog bra i falla som detta.

https://www.facebook.com/altforsverige/videos/674287169630218/

Sanna Hill står och håller banderollen tillsammans med medlemmar ur partistyrelsen (Viktor Södermark och sen dyker Jessica Ohlson upp och tar över Sanna Hills position) och riksdagskandidaten Berglund.

Beröringsskräck = väldigt låg.
Citera
2018-07-04, 21:04
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Sanna Hill står och håller banderollen tillsammans med medlemmar ur partistyrelsen (Viktor Södermark och sen dyker Jessica Ohlson upp och tar över Sanna Hills position) och riksdagskandidaten Berglund.

Beröringsskräck = väldigt låg.
Just det Hill är väl fd SVP, ND som minst?
Citera
2018-07-04, 21:09
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Så det är bevisat nu då att det var globalisterna som genom IT-attacker och IT-påverkan förde Trump till makten. Och jag min träskalle som trodde att det var ryssen. Var fick jag det ifrån?

Ja, var fick du det ifrån? Men du har nog rätt i att du är en träskalle som lyssnat för mycket på MSM-propaganda. Vilket är ett exempel på den psy-op jag talar om. För det finns exakt noll bevis för rysk inblandning. Amerikanska folket förde Trump till makten.
Citera
2018-07-04, 21:19
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Såvitt jag vet så står det inte i deras partiprogram eller dylikt att deras politik (återvandringspolitik) endast riktar in sig på vissa etniciteter och länder?

Dock är det möjligt att enskilda politiker säger det, t.ex på Twitter eller i poddar, men det är en annan sak. Rent formellt riktar sig deras politik (återvandringspolitik) mot alla etniciteter (utanför EU).

Ska de ha minsta chans att få igenom något i riksdagen måste de göra så här. Att få igenom speciella lagar som endast riktar in sig på t.ex somalier är ju knappast möjligt i riksdagen.
Nej det är inte enskilda politiker, i partiprogrammet finns det inget skäl att peka ut grupper, så här kommer istället
AFS ranking utav vilka grupper man vill bli av med flest ifrån
https://alternativforsverige.se/annonsen-expressen-inte-vill-att-du-ska-f%C3%A5-se/

Och vem fan har ö.h pratat om att det behövs lagar för specifika grupper när man ska göra individuell medborgarskapsprövning, däremot kommer inte individuella Tyskars asylprövning att granskas av naturliga skäl
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-07-04 kl. 21:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in