Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-03, 19:26
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Varför inte? För att det är rasistiskt? För att det är "elakt", "inhumant" och "orättvist"?
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Varför går det inte? Vad är problemet? Är det någon naturlag som har upphört eller ändrats de senaste decennierna?

Huvudproblemet är väl riksdagen.

Eftersom AfS inte tänker ta makten genom en statskupp så måste de alltid ha riksdagens stöd för sina åtgärder. Är åtgärderna alltför radikala så är det nog omöjligt att få deras stöd.

Visserligen svänger samhälle och riksdag i SD:s och AfS:s riktning alltmer, men det finns nog en gräns. Såvida inte SD kollapsar och väljarna flyr till AfS, så kommer SD att vara den viktigaste allierade i denna fråga. Och får inte SD + AfS över 50%, måste ytterligare ett riksdagsparti var med på det hela.

För att det ska vara möjligt att få igenom sina förslag så får de inte vara alltför radikala. Då blir förslagen nedröstade. Allra minst måste SD vara med på noterna, om vi antar att SD är fortsatt stora även de kommande riksdagsvalen.

Krävs det dessutom grundlagsändringar, då blir det även ett riksdagsval mellan, och då finns det alltid risk att majoriteten av svenskarna tycker att förslagen är för radikala och röstar på andra partier.

Så AfS måste alltid balansera mellan att försöka genomföra så mycket av sina förslag de kan och risken att inte få stöd av folk och riksdag eftersom förslagen uppfattas som alltför radikala.

Själv tycker jag att AfS återvandringspolitik känns som ganska rimlig och kan uppfattas som bra av många svenskar:

https://alternativforsverige.se/atervandring/

Den är inte etniskt baserad rent explicit utan AfS vill skicka hem de som ljugit till sig ett uppehållstillstånd, kriminella, de som fått avslag, illegala invandrare, bidragstagare mm. Inga länder eller etniciteter pekas ut, men folk vet i allmänhet ändå vilka som det syftas på.
Citera
2018-07-03, 19:29
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Inga länder eller etniciteter pekas ut, men folk vet i allmänhet ändå vilka som det syftas på.
#AfS2018 #migpol #återvandringsverket #svpol #val2018

inga grupper?
Citera
2018-07-03, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Nån annan än jag som kan tycka att det är löjligt med fixeringen på burka, ser du att exemplet ger onda ögonbryn också, hur många sådana där varianter ser man på gatan i snitt? (0,2 % ungefär) och därav ska få exemplifiera vilka som ska åka hem, på bekostnad av alla varianter som inte visas på bild..rikta mot dom mer av-slöjande slöjornas som kan få uppvisa den glada munnen istället, för oavsett hur glad man är så är det inget argument
för att få stanna...alltså ska vi inte konstruerar ett sådant argument åt folket som inte finns.

Likaså är var det löjligt med burka under moskedemon, det var löjligt av SD med burkor som drar i nödbromsen också, rikta mot tvärsnittet..det är argument nog, inte känsloargumentet vad händer härnäst?, för nej det finna inga islamister som kommer påtvinga svenskor burka, det vi ser på gatan är vad vi fått

Så du är kränkt för att en av tre figurer som representerar invandrare har burka på sig? Jösses. De finns i samhället och då är det helt korrekt att de också representeras i foldern.
Citera
2018-07-03, 19:36
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Så du är kränkt för att en av tre figurer som representerar invandrare har burka på sig? Jösses. De finns i samhället och då är det helt korrekt att de också representeras i foldern.
Jag tror att du missförstod min text, jag bor i invandringens mecka och vet hur vardaglig mångkulturell representation ser ut , det finns 0 % som har burka på stan (iaf utanför rosengård, knappt där) så ja jag är kränkt över att man fokuserar på burkan, för precis som SDs overkliga handbroms-100000-meters lopp i burka utan att snava en endaste gång på den...så sänder det signaler

...Hej vi är inte radikala, vi drar gränsen vid burka precis som sjuklövern, men alla med hijab etc får stanna kvar, och ja det fanns också representerat i broschyren, jag säger bara att det borde varit en annan slöjvariant för att visa att ingen är okay, för alla vet att burka inte är okay alltså är det bara effektsökeri och töntiga känsloargument som vädjar till paranoia, fattar du nu hur jag håller 3 tankar (huvudbonader) i huvudet samtidigt? (svara nej )
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-07-03 kl. 19:42.
Citera
2018-07-03, 19:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
jag tycker det är löjligt med fixeringen på burka, ser du att
exemplet ger onda ögonbryn också, hur många sådana där varianter ser man på gatan i snitt (0,5 %) och därav ska exemplifiera vilka som ska åka hem, vad sägs som att rikta mot dom mer av-slöjande slöjornas som visar en glad mun, för oavsett hur glad man är så är det inget känlsoargument
för att få stanna...alltså ska vi inte konstruerar ett sådant argument åt folket

Likaså är var det löjligt med burka under moskedemon, det var löjligt av SD med burkor som drar i nödbromsen också, rikta mot tvärsnittet..det är argument nog, inte känsloargumentet vad händer härnäst?, för nej det finna inga islamister som kommer påtvinga svenskor burka, det vi ser på gatan är vad vi fått

Nej. Det är inte löjligt. Tvärtom. Det är väldigt smart att använda sig av enkla och starka symboler som folk omedelbart känner igen och kommer ihåg. Samt att ta upp kulturella/religiösa företeelser som avviker mycket kraftigt från den svenska.

Att visa upp bilder på personer som kulturellt ser ut att vara lika svenskar är ju inte direkt smart i ett marknadsföringssammanhang som detta. Det kan ju få helt motsatt effekt.
Citera
2018-07-03, 19:53
Medlem
Expo har legat ganska lågt kring AfS, men kommande numret ska enligt uppgift delvis handla om dem. Det ska bli intressant att se vad de anlägger för perspektiv. Säkert kommer de inte att fokusera så mycket på idéer som på olika representanters kopplingar till "extremhögern".
Citera
2018-07-03, 19:57
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
#AfS2018 #migpol #återvandringsverket #svpol #val2018

inga grupper?

Såvitt jag vet så står det inte i deras partiprogram eller dylikt att deras politik (återvandringspolitik) endast riktar in sig på vissa etniciteter och länder?

Dock är det möjligt att enskilda politiker säger det, t.ex på Twitter eller i poddar, men det är en annan sak. Rent formellt riktar sig deras politik (återvandringspolitik) mot alla etniciteter (utanför EU).

Ska de ha minsta chans att få igenom något i riksdagen måste de göra så här. Att få igenom speciella lagar som endast riktar in sig på t.ex somalier är ju knappast möjligt i riksdagen.
Senast redigerad av -Info- 2018-07-03 kl. 20:04.
Citera
2018-07-03, 20:10
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ska de ha minsta chans att få igenom något i riksdagen måste de göra så här. Att få igenom speciella lagar som endast riktar in sig på t.ex somalier är ju knappast möjligt i riksdagen.
Hur ska dom göra menar du? skicka ut en återvandringsfolder med karikatyrer över folk från MENA & Afrika som man redan gjort idag, det var inte att rikta sig mot Somalia dit du vill rikta blicken precis som alla andra, det var regionspecifikt, kan du ta till dig detta faktum? att det inte inkluderade en amerikansk kopojke eller sydostasiatisk datanörd avbildad
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-07-03 kl. 20:16.
Citera
2018-07-03, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Såhär står det på hans twitter:

Postningen finns kvar. Däremot är den tecknade bild som illustrerade postningen utbytt mot en mer "rumsren". Texten i postningen (om "kulturmarxismen") är dock fortfarande kvar, och även texten är ovanligt explicit för att vara Ron Paul.

Ron Paul, precis som Jeff Ahl och AfS, flyttar åsiktskorridoren rejält. Begrepp och förklaringsmodeller som tidigare endast använts av mer explicit bruna grupperingar förs allt närmare mainstream. Precis som med Finspångsmemen. Och det är givetvis så en kulturkamp från höger ska föras.

Citera
2018-07-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Expo har legat ganska lågt kring AfS, men kommande numret ska enligt uppgift delvis handla om dem. Det ska bli intressant att se vad de anlägger för perspektiv. Säkert kommer de inte att fokusera så mycket på idéer som på olika representanters kopplingar till "extremhögern".

Spännande.

Det jag tror skrämmer Expo lite extra är att flera av AfS företrädare och anhängare är välutbildade och väletablerade. Gamla förklaringsmodeller om outbildade arga män från avfolkningsorter funkar liksom inte längre.

Jag ser fram emot Expos analys.
Citera
2018-07-03, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Om man sköter snacket om globalister osv. på rätt sätt är det etablissemanget som kommer initiera diskussionen om JQ genom att anklaga AfS för att vara anti-semiter. Om AfS då säger att det är skitsnack så måste media och sjuklövern bli de som nämner juden och börja rabbla exempel på varför AfS är antisemitiska och så småningom kommer folk få upp ögonen för den här frågan. Typexempel på hur det kan gå till var när Anna Hagwall la fram sin omtalade motion om att enskilda familjer inte ska få kontrollera stora delar av svensk media. Hagwall säger ingenting om judar i sin motion men anklagas för att vara antisemit. Problemet är att när etablissemanget anklagar henne för detta så erkänner de dock att judar styr media trots att allt prat om sådant är antisemitiskt. Dessvärre blev det ingen större debatt till följd av detta, gissningsvis eftersom media själva ser vilket tveeggat svärd de lyfter när de ger sig in i en sådan fråga.

Än så länge sköter sig AfS exemplariskt gällande detta och man har inget intresse av att godhetssignalera gentemot vänstern. Kasselstrand hade en fantastiskt kärnfull kommentar om detta samt skillnaden AfS, SD och MED i gårdagens avsnitt av Grodan. Det bästa med AfS är inte nödvändigtvis vad de säger utan hur de säger det och vad som finns kvar att läsa mellan raderna för de initierade.

Exakt så. Du förklarar det mycket bättre än jag.
Citera
2018-07-03, 20:26
Medlem
JohnTheRevelators avatar
Citat:
Jag tror att du missförstod min text, jag bor i invandringens mecka och vet hur vardaglig mångkulturell representation ser ut , det finns 0 % som har burka på stan (iaf utanför rosengård, knappt där) så ja jag är kränkt över att man fokuserar på burkan, för precis som SDs overkliga handbroms-100000-meters lopp i burka utan att snava en endaste gång på den...så sänder det signaler

...Hej vi är inte radikala, vi drar gränsen vid burka precis som sjuklövern, men alla med hijab etc får stanna kvar, och ja det fanns också representerat i broschyren, jag säger bara att det borde varit en annan slöjvariant för att visa att ingen är okay, för alla vet att burka inte är okay alltså är det bara effektsökeri och töntiga känsloargument som vädjar till paranoia, fattar du nu hur jag håller 3 tankar (huvudbonader) i huvudet samtidigt? (svara nej )

0% i Burka?

Varför ljuger du? Är det av politiska skäl du ljuger?

I områden som Lagersberg, Rinkeby, Tensta, Husby, Botkyrka, Vårby, Apalby, Vivalla, Gottsunda, Ronna finns det betydligt fler än 0% i burka.

Jag vet inte hur det ser ut i Rosengård, men du påstår alltså att det skulle vara annorlunda där mot vad det är i de No-Go-Zonerna som jag nämner?
Tillåt mig tvivla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in