2018-07-03, 22:54
Medlem
fabulas avatar
Alltså det här med falsk marknadsföring har ju tagits upp otal gånger i tråden, men känner jag måste dels ventilera mig samt bidra med (förhoppningsvis) lite nya observationer här. Nu har jag iaktagit två case objektivt, alltså inte tjejer jag hamnat på dejt själv med utan två tjejer jag halvkänner vars profiler jag nu sett på Tinder i dagarna.

Den ena är en svag 6a irl, men utan att överdriva så ser hon ut som en solklar 8a (!) på sina Tinderbilder. Ser typ ut som någon bloggtjej med fina bakgrundsmiljöer, halvmodelliga poser etc. Min snyggpolare höll på att göra i brallorna när jag delade hennes profil och menade att det var en omöjlighet att det är en sån grå tjej man aldrig skulle lägga märke till eller vända sig om efter.

Den andra tjejen ser bättre ut i fejjan, en ok 7a, men ser däremot ut som en toapappersrulle i kroppen. Otränad, stor och helt utan kvinnliga former. Allt som allt är hon fan en knapp 6a irl, alltså fulare än den andra. Dock är hennes enda helkroppsbild super-stagad, där hon halvligger i en pose där hon stödjer sig med armbågarna bakom kroppen så att de feta överarmarna dels göms bakom resten av kroppen samt att armbågarna trycker in hennes midja så hon ser smal ut, samt lite put med läpparna osv. Fyfan, är så uppenbart hon bett en polare ta ett "Tinder-foto". Vågar nog påstå hon ser ut som en stark 8a på Tinder, dvs deltat mellan henne på Tinder och irl är ju nästan tre pinnar!!

Det roliga i det hela är att min snyggpolare matchat och dejtat den senare bruden. Minns hur taggad han var inför dejten och vad fly förbannad han var efteråt att hon "lurat" honom, framförallt när vi kom fram till att jag kände henne och att jag borde "ha varnat" honom.

Hursomhelst, har nu reflekterat lite över detta, alltså att se detta fenomen man själv har upplevt otaliga gånger men denna gång från sidolinjen som observatör... Med den här insikten känns det nu som man kan förkasta hypotesen att det skulle vara en själv som det är fel på som aldrig träffar någon man blir fysiskt attraherad av. Tjejerna gör det ju helt omöjligt med sitt bildtrixande och det ligger ju dom själva i fatet, då det måste vara tyngre att gång på gång bli dissad efter dejt än online som vi killar konstant blir.

Fått ett bra flow nu och sitter med iaf enligt mina mått en drös nya matchningar, men känner mig snarare jäkligt uppgiven än glad just nu då jag inser att minst hälften kommer att vara fågelskrämmor som stjäl min tid. Dejt imorrn med en liten till synes tight sak och om hon inte motsvarar förväntningarna ska jag fan signa upp mig på kvällstango, korsordsklubb eller någon annan hobby där man kan få kontakt med tjejer utan att behöva supa en massa.
Citera
2018-07-03, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Alltså det här med falsk marknadsföring har ju tagits upp otal gånger i tråden, men känner jag måste dels ventilera mig samt bidra med (förhoppningsvis) lite nya observationer här. Nu har jag iaktagit två case objektivt, alltså inte tjejer jag hamnat på dejt själv med utan två tjejer jag halvkänner vars profiler jag nu sett på Tinder i dagarna.

Den ena är en svag 6a irl, men utan att överdriva så ser hon ut som en solklar 8a (!) på sina Tinderbilder. Ser typ ut som någon bloggtjej med fina bakgrundsmiljöer, halvmodelliga poser etc. Min snyggpolare höll på att göra i brallorna när jag delade hennes profil och menade att det var en omöjlighet att det är en sån grå tjej man aldrig skulle lägga märke till eller vända sig om efter.

Den andra tjejen ser bättre ut i fejjan, en ok 7a, men ser däremot ut som en toapappersrulle i kroppen. Otränad, stor och helt utan kvinnliga former. Allt som allt är hon fan en knapp 6a irl, alltså fulare än den andra. Dock är hennes enda helkroppsbild super-stagad, där hon halvligger i en pose där hon stödjer sig med armbågarna bakom kroppen så att de feta överarmarna dels göms bakom resten av kroppen samt att armbågarna trycker in hennes midja så hon ser smal ut, samt lite put med läpparna osv. Fyfan, är så uppenbart hon bett en polare ta ett "Tinder-foto". Vågar nog påstå hon ser ut som en stark 8a på Tinder, dvs deltat mellan henne på Tinder och irl är ju nästan tre pinnar!!

Det roliga i det hela är att min snyggpolare matchat och dejtat den senare bruden. Minns hur taggad han var inför dejten och vad fly förbannad han var efteråt att hon "lurat" honom, framförallt när vi kom fram till att jag kände henne och att jag borde "ha varnat" honom.

Hursomhelst, har nu reflekterat lite över detta, alltså att se detta fenomen man själv har upplevt otaliga gånger men denna gång från sidolinjen som observatör... Med den här insikten känns det nu som man kan förkasta hypotesen att det skulle vara en själv som det är fel på som aldrig träffar någon man blir fysiskt attraherad av. Tjejerna gör det ju helt omöjligt med sitt bildtrixande och det ligger ju dom själva i fatet, då det måste vara tyngre att gång på gång bli dissad efter dejt än online som vi killar konstant blir.

Fått ett bra flow nu och sitter med iaf enligt mina mått en drös nya matchningar, men känner mig snarare jäkligt uppgiven än glad just nu då jag inser att minst hälften kommer att vara fågelskrämmor som stjäl min tid. Dejt imorrn med en liten till synes tight sak och om hon inte motsvarar förväntningarna ska jag fan signa upp mig på kvällstango, korsordsklubb eller någon annan hobby där man kan få kontakt med tjejer utan att behöva supa en massa.

Hahaha!!! Kommer ihåg förr i tiden när jag hade dina problem. Matchningarna jag får nu är ju riktigt jävla nice. Bruno Approved foto dessutom! Riktigt kul att man hittat ett foto som säljer. Två matchingar idag och båda är 7/10 den sista nog faktiskt 8/10 tydliga bilder, ingen fettma. Karatebrud den ena :O Helvete, får se upp
Citera
2018-07-03, 23:20
Medlem
NirvanAs avatar
Det är så satans mycket filter på tjejbilder, funderar på att lägga till några själv för att trolla tillbaka
Citera
2018-07-03, 23:37
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Hahaha!!! Kommer ihåg förr i tiden när jag hade dina problem. Matchningarna jag får nu är ju riktigt jävla nice. Bruno Approved foto dessutom! Riktigt kul att man hittat ett foto som säljer. Två matchingar idag och båda är 7/10 den sista nog faktiskt 8/10 tydliga bilder, ingen fettma. Karatebrud den ena :O Helvete, får se upp

Jaja, matcha är en grej, men hela poängen är att de där 7orna och svaga 8orna man matchar med är ju ett-tre snäpp under det i själva verket när man väl träffar dom? Eller är det bara jag som konstant åker på de här blåsningarna? Har minst varit på 30 förstadejter i år och vågar påstå att 95% av tillfällena har jag blivit negativt överraskad (i olika grad) trots att jag stalkat sönder tjejerna online innan.

edit: Båda brudarna jag exemplifierade i tidigare inlägg bekräftar ju detta. Hade varit sjukt nöjd om jag matchat med dom, men de är ju inte alls intressanta irl. Skulle inte ens titta åt dom på krogen.
Senast redigerad av fabula 2018-07-03 kl. 23:42.
Citera
2018-07-04, 00:19
Medlem
Citat:
Jaja, matcha är en grej, men hela poängen är att de där 7orna och svaga 8orna man matchar med är ju ett-tre snäpp under det i själva verket när man väl träffar dom? Eller är det bara jag som konstant åker på de här blåsningarna? Har minst varit på 30 förstadejter i år och vågar påstå att 95% av tillfällena har jag blivit negativt överraskad (i olika grad) trots att jag stalkat sönder tjejerna online innan.

edit: Båda brudarna jag exemplifierade i tidigare inlägg bekräftar ju detta. Hade varit sjukt nöjd om jag matchat med dom, men de är ju inte alls intressanta irl. Skulle inte ens titta åt dom på krogen.

Haha, ja nej har inte haft det problemet på senaste tiden. Väldigt tydliga klara bilder, stalka på FB precis som du och såg massvis med bilder med vänner osv. Inga feta lår eller så. Min mardröm
Det jag syfta på var att jag gick på dejter med tjejer som jag trodde såg bra ut precis som dig. Sen var man så otroligt besviken att man nästan börja gråta. I mina early 20's glömmer det aldrig, en specifik dejt. Hon sa tom själv "man såg på dig att du såg jätteledsen ut" hahaha!!
Citera
2018-07-04, 00:27
Medlem
Tinder gör mig så sjukt cynisk. Pallar knappt försöka längre. Skriver den obligatoriska öppningsfasen för att sedermera föreslå en dejt, typ att förtära alkohol tillsammans. Alla tjejer mellan 17-19 på Tinder är något sinnessjukt tråkiga.

Tror jag kommer få lite högre kvalité på matchningarna när jag lägger till universitetet jag pluggar på under beskrivningen. Just nu har jag inget, därav matchar jag bara med svagbegåvade SD-hatare.
Citera
2018-07-04, 01:12
Medlem
Grodriddares avatar
Ja, Tindertjejerna är allt roliga. Matchade med en riktigt söt tjej idag när jag var på jobbet. Såg i notifikationerna att någon hade matchat och sen skrivit till mig, men kunde inte svara på en timme pga jobbet. Hon hade skrivit något ganska piggt á la "Vad kul! Hur är det med dig?", så det var dels en matchning med en snygg tjej OCH att hon skrev först. Vad trevligt, tyckte jag. Så jag skrev tillbaka något i samma stil. En halvtimme senare kollade jag igen och jag var borttagen.

Tjejer alltså.
Citera
2018-07-04, 04:33
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Jag håller med dig, det är mycket enklare på det viset. Och krävs jävligt med balls att gå fram till någon publikt, särskilt någon i en grupp. Eller med sina föräldrar...

Det är verkligen lätt när man trillar under 7an... I lördags vinade jag med en 6a (4-5 under midjan dock..), i brist på bättre intressenter, men som var ny-singel. Efter ett par glas vin så kunde jag enkelt bjuda hem mig själv till henne. Uppenbart uppdämt behov av tillfredsställelse, från omställning av tidigare samboliv. Hon fick nästan kom bara man nuddade de nedre regionerna, och med tanke på hennes rating så avstod jag från någon djupdykning och körde direkt på huvudakten.

Ska inte bli mer grafisk än så, det är inte trådens syfte. Men det är synd att många längre ner på skalan i regel bättre i sängen än många 8+. Någon som har liknande erfarenheter?

Också jobbigt att avvika sen, och behöva ghosta sådär när man inte har hjärta att berätta sanningen. För det har jag lärt mig, tyvärr, att det blir aldrig bra. Väldigt få kan ta det bra.

Sökandet fortsätter efter något varaktigt.

Inlägg likt detta har jag sett förut, och de fascinerar mig.

En 6:a säger du. Vad skiljer en 6:a från en 8:a?
4-5:a under midjan? Hade hon anorektiska ben eller?
Kan du ge något exempel?, alltså några bilder(googla fram några randoms bara typ) av vad du anser vara 6or och 8or?

"Men det är synd att många längre ner på skalan i regel bättre i sängen än många 8+. Någon som har liknande erfarenheter?"

Ja, min erfarenhet är iaf att jag har haft bättre sex med tjejer som om man frågade "grabbarna" skulle säga var lite risiga. Kåtare, ärligare, bara allmänt mer sexigare med en grov osminkad kvinna som vill rida dig och stönar, JMF med vältränad, smal, söndersminkad och duckfacead död fisk som ligger i missionärsställning.

Också jobbigt att avvika sen, och behöva ghosta sådär när man inte har hjärta att berätta sanningen. För det har jag lärt mig, tyvärr, att det blir aldrig bra. Väldigt få kan ta det bra.

Sökandet fortsätter efter något varaktigt.

Hur menar du mer exakt här? Sanningen? Att du tycker hon är en 6:a men du vill ha en 8:a utseendemässigt, och därför inte tänka dig att träffa denne mer?

Du var ju uppenbarligen attraherad av kvinnan och ville ligga med henne, samt så tycker du att de på de nedre skalorna är bättre i sängen, så vad är då problemet, egentligen?

Jag tror detta är ett väldigt vanligt problem på tinder, men jag förstår inte riktigt varför?

Jag undrar också om du har något exempel på när du trots allt "haft hjärta" att säga "sanningen" till personen?
Vad har du då sagt(eller skrivit i tinder-appen kanske?), och vad har du fått för svar.
Även andra är välkomna att komma med exempel om de kan relatera!

La personligen ner tinder för ett tag sedan.. Jag vill gärna ha ett förhållande, men är nog en lite för udda person för att kunna träffa någon, iaf på tinder. Men vi får se om jag gör comeback senare i höst.
Senast redigerad av CloserToTheHeart 2018-07-04 kl. 04:37.
Citera
2018-07-04, 04:48
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodriddare
Ja, Tindertjejerna är allt roliga. Matchade med en riktigt söt tjej idag när jag var på jobbet. Såg i notifikationerna att någon hade matchat och sen skrivit till mig, men kunde inte svara på en timme pga jobbet. Hon hade skrivit något ganska piggt á la "Vad kul! Hur är det med dig?", så det var dels en matchning med en snygg tjej OCH att hon skrev först. Vad trevligt, tyckte jag. Så jag skrev tillbaka något i samma stil. En halvtimme senare kollade jag igen och jag var borttagen.

Tjejer alltså.

Jag upplevde liknande saker flera ggr på tinder. Det hände att man skrev med flera tjejer, det flöt på bra. Tjejerna kunde många gånger t.o.m vara drivande, och hade föreslagit träff rent av. Sedan kollar man någon timme eller dag senare; Matchen borta
Citera
2018-07-04, 07:46
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Haha, ja nej har inte haft det problemet på senaste tiden. Väldigt tydliga klara bilder, stalka på FB precis som du och såg massvis med bilder med vänner osv. Inga feta lår eller så. Min mardröm
Det jag syfta på var att jag gick på dejter med tjejer som jag trodde såg bra ut precis som dig. Sen var man så otroligt besviken att man nästan börja gråta. I mina early 20's glömmer det aldrig, en specifik dejt. Hon sa tom själv "man såg på dig att du såg jätteledsen ut" hahaha!!

Hajar inte. Menar du att du har fixat så OTROLIGT bra bilder på dig själv att du parerar inflations-problematiken i tjejernas utseende Tinder vs verkligheten, dvs typ att du ser ut som en stark 8a på bilderna själv när du i själva verket är en 7a?

Tycker ändå mina bilder håller väldigt hög standard och är genomtänkta. Nästa steg för mig skulle att gå till proffesionell fotostudio och bli plåtad med smink och perfekt ljussättning, men känns verkligen störtlöjligt.
Citera
2018-07-04, 07:53
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodriddare

Tjejer alltså.

Hon har hittat något på din profil som hon inte gillar eller stalkat upp dig. Kan vara att du har likeat "fel" Facebooksida, att du inte har tillräckligt bra jobb eller utbildning, att hon kollat upp dig genom någon gemensam vän eller helt enkelt skrev något torrt och vanligt. Inget att hänga läpp för.

Rensar ju friskt själv och tar ofta bort brudar mitt i konversationer med bra flow, uteslutande efter att jag luskat ut deras fulla namn och stalkat sönder dom och hittat osmickrande bilder på antingen deras egna, eller ännu oftare, deras familjs/vänners sociala medier.
Citera
2018-07-04, 09:47
Medlem
Citat:

Ja det är väldigt lurigt. Gick på detta så sent som i helgen (se tidigare inlägg), hade hittat henne på FB, hade en del bilder, men noga valt vinkeln på de nya att inte visa hennes padd-lår. Hon hade äldre bilder där hon såg värre ut, och tänkte det var lite "fula ankungen"-syndromet, dvs hon har blivit bättre utseende- och träningsmässigt med åren. Men det var inte riktigt så långt framskridit som jag trodde...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in