Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-03, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
(1) Kan du utveckla hur denna hämnd skulle kunna gå till? Är riktigt nyfiken.

(2) Dock ser jag att detta verkar gå stick i stäv med AfS politik, iallafall den officiella. Jag läser på deras sida:
Exempelvis kan det bli aktuellt att personer som lever på bidrag tillåts behålla dessa en tid ifall de lämnar Sverige och förbinder sig att aldrig återvända.
Detta är ju en ganska extremt generös politik. Menar AfS på fullt allvar att svenska skattemedel ska gå till att betala araber och afrikaner bidrag i Mellanöstern/Afrika?

Du verkar ha valt fel parti, minst sagt...

Du är lite för illvillig för att bemötas ordentligt. Denna tråd är som sagt bl.a. en allmän debatt om politik och ideologi med någon anknytning till AfS program och politik. AfS vill ju t.ex. ha platt skatt och om jag sympatiserar med AfS men känner att jag tycker det vore bättre med progressiv skatt så kan ju jag framföra denna synpunkt i den övriga diskussionen kring AfS. Detta innebär då inte att jag plötsligt tror att AfS förespråkar progressv skatt. Det hela är smått absurt och du, Byggnet och några till verkar ju vara mongo eller nåt då ni inte verkar förstå hur normal mänsklig kommunikation och diskussion fungerar.

Givetvis förespråkar inte AfS svensk hämnd mot orcherna, detta är något som jag resonerar kring och anser hade varit det mest moraliskt riktiga och korrekta. Brottslingar och fiender som har gjort dig ont bör ju helst inte bara tillåtas att slippa undan, eller hur?

Hämnden skulle kunna gå till så att man konfiskerar precis allt orcherna äger och sen deporterar dem tillbaka till Mordor i bara mässingen. En annan variant skulle kunna vara att man tar allt de har och sen tvingar dem att arbeta hårt i arbetsläger i några år för att betala tillbaka lite av den skuld de har till svenskarna. Ett trejde alternativ kan vara att tillämpa orchernas egna traditionella metoder som man då och då kan bevittna i Afrika, Indien och andra orchnästen.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-07-03 kl. 08:40.
Citera
2018-07-03, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Ett annat effektivt argument bör vara:

Krigen är slut! Det skyddsbehov som ev. fanns har upphört.

- I Somalia har det hållits val förra året

- I Irak är IS helt nedkämpat

- Snart fred i Syrien

- Irans hazarer lever i fred

- I merparten av Afghanistan är det lugnt

Men vet du inte att de är bruna och fattiga och att det är sorgligt och rasistiskt? Vi måste hjälpa dem och ge dem en ny chans till ett bättre liv i Sverige.
Citera
2018-07-03, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Men vet du inte att de är bruna och fattiga och att det är sorgligt och rasistiskt? Vi måste hjälpa dem och ge dem en ny chans till ett bättre liv i Sverige.

Nej! Jag ser framför mig en våg av återemigrerande starka genusutbildade och liberalt demokratiskt skolade svarta och bruna kroppar som kommer att överföra goda värderingar och kunskap till sina hemländer.

Somalia kommer bokstavligt talat att förvandlas till Wakanda genom det kompetenstillskott som de får tillbaka.
Citera
2018-07-03, 09:12
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Exakt. Innan valet hade jag två teorier. Antingen att etablissemanget ville försvaga SD genom att ge AfS uppmärksamhet eller att man skulle göra allt för att mörka AfS och på olika sätt lyfta fram SD i rampljuset. Idag tycker jag vi redan tydligt kan se vilken strategi man valt.

Skälet är förmodligen att man nu inser att AfS inte kommer ta bara någon procent som dränerar SD. AfS har en verklig chans att bryta igenom och då blir det SD som är, för etablissemanget, det mycket skonsammare alternativet.

Massmedierna kommer göra allt för att styra väljarna till SD. Hur? Dels genom att helt ignorera AfS och låtsas som om de inte finns, dels genom att ge SD utrymme i media och krydda det med några skandaler som ger dem ytterligare gratis reklam via löpsedlarna.

Det är samtidigt ett farligt spel för om SD lockar protestväljare och blir största parti samtidigt som AfS drar de mer insiktsfulla kan det helt omkullkasta den rådande ordningen i RD.

De där konspirationsteorierna ger jag inte mycket för. AfS har fått förvånansvärt mycket medial uppmärksamhet med tanke på att det är ett helt nytt parti som inte slagit igenom i opinionsunderökningarna. Kasselstrand blev ju t.ex. nyligen intervjuad i SVT, och tidningarna har skrivit en hel del om partiet. Jag trodde snarare att media skulle behandla dem som paria med tanke på vad SD sagt om sitt före detta ungdomsförbund. Men den reaktionen har helt uteblivit.

Att media skulle favorisera och lyfta fram SD betraktar jag som en komisk teori. I den mån man lyfter fram SD handlar det fortfarande till stor del om skandaler och skandalungar. Case in point: Björn Söders senaste pladder om judar och samer.
Citera
2018-07-03, 10:01
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
SD är ett sjukligt israelvurmande parti, som beskriver sig som extremt pro-sionistiskt. AfS sätter Sverige främst (i alla lägen), och beträffande Israel säger man kort och enkelt "Vi skiter i detta!". Detta är en den viktiga skillnaden!

Vad det gäller fokusen på islam/muslimer så följer detta logiskt ur vallöftet att återvandra minst 500.000 som kommit hit sedan år 2000. Den dominerande majoriteten är muslimer, eller hur? Det är inte vi som har bestämt att det ska vara fokus på muslimer - det är vänsteretablissemanget! De har ju älskat att välla hit speciellt en massa muslimer, eftersom de är mest missanpassade för vårt land och således förstör det snabbast (och i deras sjuka huvuden blir det alltså en större godhetssignalering när man "välkomnar" massor av muslimer).

De som accepterar att AfS successivt jobbar sig bakåt i tiden med sin återvandringsplan, men samtidigt protesterar mot att det blir för mycket fokus på muslimer, har inte tänkt färdigt, och har därför intagit en logiskt ohållbar position. I så fall får man först förespråka en annan tågordning, t.ex. att man börjar med att gå tillbaka och riva upp felaktiga beslut från 1800-talet, och sedan jobbar sig framåt i tiden. Då försvinner fokusen från islam och muslimer, åtminstone inledningsvis. Men den kommer ju snart ändå såklart...

De allra flesta som vällt in hit är muslimer så jag ifrågasätter inte att AfS ska sätta fingret på det vid repatriering. Bara inte problemformuleringen reduceras till ”muslimer”. Visst är det vänstern som drivit den här agendan men de är likväl bara nyttiga idioter åt globalisterna. Vänstern och muslimerna utgör blott verktyg för globalisterna att transformera våra samhällen till totalitära helveteshål. Jag såg förresten att Kesselstrand nyss tog upp just det här i en intervju med SVT. Det bådar gott.
Citera
2018-07-03, 10:06
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
De där konspirationsteorierna ger jag inte mycket för. AfS har fått förvånansvärt mycket medial uppmärksamhet med tanke på att det är ett helt nytt parti som inte slagit igenom i opinionsunderökningarna. Kasselstrand blev ju t.ex. nyligen intervjuad i SVT, och tidningarna har skrivit en hel del om partiet. Jag trodde snarare att media skulle behandla dem som paria med tanke på vad SD sagt om sitt före detta ungdomsförbund. Men den reaktionen har helt uteblivit.

Att media skulle favorisera och lyfta fram SD betraktar jag som en komisk teori. I den mån man lyfter fram SD handlar det fortfarande till stor del om skandaler och skandalungar. Case in point: Björn Söders senaste pladder om judar och samer.

Det är knappast en konspirationsteori att media agerar unisont. Exakt hur mekanismerna ser ut kan lämnas därhän. Det värsta som kan drabba ett parti är att inte synas. Det näst sämsta är att skandaliseras på löpsedel. Det bästa är att hyllas på löpsedeln.
Citera
2018-07-03, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Du gör tankefelet att återvandningen ska ske över en natt. Invandrarna måste såklart återvandra i den takt som är rimlig och möjlig. Det tog årtionden för dem att komma hit, och det kommer sannolikt ta årtionden för dem att flytta hem igen också.

På så vis blir det ingen inhuman utrensning. Det blir en löpande återsvenskning av Sverige, utdragen över flera generationer.

Väljer ni att ignorera att många av dem skaffat barn i Sverige som växt upp här och inte har något annat hemland?

AFS politik är egentligen barnslig. Frågan är om de är medvetna om det och främst bedriver symbolpolitik.

Men visst känns det ibland skönt att det finns någon som driver frågan.

Varför är ordet " utrensning" så känslig? Det är ju det det handlar om. Många områden kommer att bli halvtomma.
Citera
2018-07-03, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Du är lite för illvillig för att bemötas ordentligt. Denna tråd är som sagt bl.a. en allmän debatt om politik och ideologi med någon anknytning till AfS program och politik. AfS vill ju t.ex. ha platt skatt och om jag sympatiserar med AfS men känner att jag tycker det vore bättre med progressiv skatt så kan ju jag framföra denna synpunkt i den övriga diskussionen kring AfS. Detta innebär då inte att jag plötsligt tror att AfS förespråkar progressv skatt. Det hela är smått absurt och du, Byggnet och några till verkar ju vara mongo eller nåt då ni inte verkar förstå hur normal mänsklig kommunikation och diskussion fungerar.

Givetvis förespråkar inte AfS svensk hämnd mot orcherna, detta är något som jag resonerar kring och anser hade varit det mest moraliskt riktiga och korrekta. Brottslingar och fiender som har gjort dig ont bör ju helst inte bara tillåtas att slippa undan, eller hur?

Hämnden skulle kunna gå till så att man konfiskerar precis allt orcherna äger och sen deporterar dem tillbaka till Mordor i bara mässingen. En annan variant skulle kunna vara att man tar allt de har och sen tvingar dem att arbeta hårt i arbetsläger i några år för att betala tillbaka lite av den skuld de har till svenskarna. Ett trejde alternativ kan vara att tillämpa orchernas egna traditionella metoder som man då och då kan bevittna i Afrika, Indien och andra orchnästen.
Du kallar oss mongo men mumlar själv osammanhängande om hämnd, troll o sagor för barnen. Dags för dig och inse att AfS är ett alldeles för mesigt, demokratiskt parti för dig. Du får gå ut o lajva av dig med folk i SS-uniformer och andra i randiga fångdräkter med gula stjärnor och rosa trianglar. Bara att välja top- eller bottom-laget.
Citera
2018-07-03, 10:44
Medlem
Bara ug som har noterat att det inte går att komma in på partiets hemsida?
Jag kommer heller inte in, vad beror detta på?

Webbplatsen kan inte nås
Det gick inte att hitta IP-adressen till servern på alternativforsverige.se.
Testa att köra nätverksdiagnostik för Windows.
DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN
Citera
2018-07-03, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Väljer ni att ignorera att många av dem skaffat barn i Sverige som växt upp här och inte har något annat hemland?

Ja. Kulturberikare har dessutom alltid merparten av jordens alla länder att bosätta sig i. Hela jorden svämmar över av mångfald. Det spelar naturligtvis inte heller någon roll att en orch är född i Sverige istället för i Mordor. En orch är alltid en orch, oavsett var den är född.

I Sverige tillämpas dessutom enligt tradition och enligt nuvarande lagstiftning jus sanguinis, inte frimurarpåhitt som jus soli som bara tillämpas i ett fåtal av jordens länder. Att någon är född i Sverige spelar alltså ingen roll för medborgarskap och nationalitet, vare sig enligt AfS eller enligt nuvarande svensk lagstiftning.

Citat:
AFS politik är egentligen barnslig. Frågan är om de är medvetna om det och främst bedriver symbolpolitik.

Politiken kring stoppad invandring och återvandring är inte på något sätt barnslig. Det är bara sunt förnuft.

Citat:
Varför är ordet " utrensning" så känslig? Det är ju det det handlar om. Många områden kommer att bli halvtomma.

Ja, utrensnsning, rensning, rening och liknande ord har ju överlag en positiv laddning.
Citera
2018-07-03, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosseriks
Bara ug som har noterat att det inte går att komma in på partiets hemsida?
Jag kommer heller inte in, vad beror detta på?

Webbplatsen kan inte nås
Det gick inte att hitta IP-adressen till servern på alternativforsverige.se.
Testa att köra nätverksdiagnostik för Windows.
DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

Konstigt, det fungerar inte för mig heller. Kanske är något fel från deras håll, men då tycker man ju att Fri också borde ha problem att besöka sidan. Är väl bara o ligga lågt så kanske den kommer tillbaka snart.
Citera
2018-07-03, 11:36
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusPresley
Märkligt
Använder du kanske ett publikt nätverk som censurerar regimkritiska sidor, som en kommunal skola?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in