Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-08, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Personrösta på Jeff Ahl, står nu på 13e plats.

https://alternativforsverige.se/files/riksdagslista.pdf

Får de fyra procent och kommer över spärren kommer han nog in ändå, bättre att personrösta på någon längre ner på listan, om det nu finns nån man tycker verkar särskilt bra.
Citera
2018-07-08, 19:46
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Får de fyra procent och kommer över spärren kommer han nog in ändå, bättre att personrösta på någon längre ner på listan, om det nu finns nån man tycker verkar särskilt bra.

Någon längre ned på listan kanske kommer in på Jeffs bekostnad? Gillar personen Jeff finns det ingen anledning att inte kryssa honom.
Citera
2018-07-08, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Jupp under 1% är ett misslyckande, Över 2,% är en succé och +4% är helt sensationellt.

Detta är en sänkt ambitionsnivå. Tidigare sa många att allt under 4 % var ett misslyckande.

Det stora problemet är att de allra flesta människor i Sverige fortfarande inte vet om att AfS existerar.

Det som verkligen kan gynna AfS nu, med så kort tid kvar till valet, är någon form av rejäl skandal för SD, eller att det läcker ut att Jimmie ska sluta.
Citera
2018-07-08, 19:48
Bannlyst
Utvisning rör väl endast kriminella och asylfuskare. Återvandring kan det bli tal om för sådana som vägrar anpassa sig, eller som vill flytta hem.

Återvandring är ett ganska fint ord tycker jag.
Citera
2018-07-08, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Intressant betraktelse rörande AfS från Ledarsidorna.se

"Tvärtom tog politiken en större plats vilket i grunden hade varit positivt om det inte hade varit för att detta blev tydligast i NMR och AfS, Alternaiv för Sverige, bitvisa dominans på bland annat Donners plats. När politiken tog tillbaka plats från konsulterna blev extremerna tydliga.

AfS, Alternativ för Sverige, stack ut med en både påkostad och professionellt genomförd aktivism. Ett koncept som de måste fått stöd med, både finansiellt och kompetensmässigt. AfS bör med största sannolikhet ha konsulterat en av de bättre PR-experterna i Europa. Lika iögonfallande som polariserande.
"

https://ledarsidorna.se/2018/07/andra-sidan-almedalen-vad-var-det-som-hande-i-ar/

Länkar till exempel på denna påkostade aktivism hade uppskattats då jag inte haft möjlighet att hänga med så mycket i rapporteringen.

Det låter i artikeln som att man vill antyda att AfS fått hjälp av nåt ondskefullt ryskt PR-geni, utsänt av Putin...
Citera
2018-07-08, 19:52
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är mycket som inte står i partiprogrammet. Därav mina frågor.

Vad gäller "återvandringen" för dem som inte klarat av att anpassa sig till ett liv i Sverige, så sas det först att den skulle vara frivillig och stimuleras genom bidrag.

Läser man det debattinlägg som Kasselstrand och Ahl nyligen skrev i Fria Tider verkar det dock som om medborgare som ännu inte lärt sig svenska nu ska berövas sitt medborgarskap och utvisas med tvång:

Invandrare som erhållit medborgarskap: 88.000

Här handlar det om invandrare som erhållit medborgarskap men som på olika grunder förverkat sin rätt att stanna kvar i landet. Det handlar om de som i åratal vägrat att arbeta, de som begått grova eller upprepade brott, samt de som vägrat lära sig svenska och som i övrigt uppenbart inte haft någon som helst ambition att göra rätt för sig.

Sammanlagt handlar det om en halv miljon (504.000) som ska återvandra. (Frivillig återvandring ingår inte i beräkningarna ovan).

http://www.friatider.se/en-halv-miljon-sk-l-att-r-sta-p-alternativ-f-r-sverige

Bra. Svart på vitt. Mycket klargörande. Jag stödjer till 100%.
Citera
2018-07-08, 19:54
Avstängd
tramsebyxans avatar
[QUOTE

Jag har inget emot nationalism så länge den är icke-rasistisk och inkluderande. Vi måst stärka nationalstaten om demokratin ska överleva. Men det ska vara en nationalstat där alla är välkomna så länge de gör rätt för sig och är beredda att anpassa sig till svenska förhållanden.
.[/quote]

Varför ska alla vara välkomna till vår svenska nationalstat? Helt bortsett från att många icke-svenskar inte alls gör rätt för sig utan lever på bidrag och/eller gör kaos?

Har du aldrig haft en fest med enbart inbjudna gäster? Trevliga personer som du vill umgås med? Är alla välkomna till din fest? Hur stor smörgåstårta bjuder du på? Räcker den till 1000 extra oväntade gäster? Oavsett hur rekorderliga dem är?
Citera
2018-07-08, 19:59
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Länkar till exempel på denna påkostade aktivism hade uppskattats då jag inte haft möjlighet att hänga med så mycket i rapporteringen.

Det låter i artikeln som att man vill antyda att AfS fått hjälp av nåt ondskefullt ryskt PR-geni, utsänt av Putin...

Uppenbarligen har de synts och hörts...och blivit uppmärksammade. Och det är ju vackert så!
Vet inte hur många läsare ledarsidorna.se har, men nu är ytterligare ett antal väljare varse att partiet finns. Som partiet beskrevs i texten kan jag tänka mig att många eventuellt oinvigda dessutom vill veta mer -> PR
Citera
2018-07-08, 20:09
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Varför ska alla vara välkomna till vår svenska nationalstat? Helt bortsett från att många icke-svenskar inte alls gör rätt för sig utan lever på bidrag och/eller gör kaos?

Har du aldrig haft en fest med enbart inbjudna gäster? Trevliga personer som du vill umgås med? Är alla välkomna till din fest? Hur stor smörgåstårta bjuder du på? Räcker den till 1000 extra oväntade gäster? Oavsett hur rekorderliga dem är?

SD:s linje som tydligen och Regulus tycks gilla betyder i klartext, på ren svenska, ett land med landsgränser som kan fyllas med alla som är skötsamma. Hur man kan få det till nationalism är obegripligt. Bara du är skötsam, konstruktiv, är du välkommen att bli svensk.

Frågan är nu hur många konstruktiva och skötsamma människor det finns i världen? Hundratals miljoner? Några miljarder är kanske mer troligt. I SD:s Sverige har alla markerat Sverige på sin karta i telefonen.

Ett land utan ett svenskt folk=SD, ett land med ett svenskt folk=AfS.
Citera
2018-07-08, 20:11
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan

Jag säger inte att alla som vill ska vara välkomna att flytta hit. Till skillnad från nyliberalerna tror jag inte på en oreglerad invandring.

Vad jag säger är att de personer som vi redan tagit emot och som gör rätt för sig ska vara välkomna att stanna i Sverige oavsett etnicitet eller ursprung (som inte är samma sak).
Citera
2018-07-08, 20:12
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Bra. Svart på vitt. Mycket klargörande. Jag stödjer till 100%.

Det förvånar mig inte alls med tanke på vad du skrivit i tråden.

Men kommer 4% (eller ens 2%) av väljarna att stödja ett parti som vill slänga ut medborgare som i övrigt skött sig för att de talar för dålig svenska?

Jag tvivlar starkt på det.
Citera
2018-07-08, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Ni som tror att Alternativ för Sverige är ett NMR light kommer förmodligen bli besvikna.
Det spelar ingen roll om du kommer från Italien, England, Peru eller Afghanistan och lever loppan på skattebetalarnas pengar, begår brott och inte bidrar till det kollektiva Sverige, så ska du inte vara kvar här.
Vissa religioner är inte heller kompatibla med våra värderingar.
Hade invandringen varit lönsam för Sverige, så hade vi varit i särklass världens rikaste land
Det handlar inte raser s.a.s.,utan om vad du kan bidra med till Sverige.
Det är min uppfattning om Afs

Din uppfattning är fel, även om det inte går att utläsa explicit ur partiprogrammet. AfS är inte SD eller MED. Det är inte pengar, kostnader eller "skötsamhet" som spelar störst roll för AfS.

AfS är ett nationalistiskt parti som värnar svenskarna, alltså det svenska folket (som är ett vitt nordeuropeiskt folk), i första hand.

Det är altså inte primärt det faktum att blattarna kostar massa pengar som stör AfS. Det som räknas är att blattarnas närvaro i Sverige är dålig för svenskarna, av en lång rad okika skäl utöver att det kostar pengar.

Lyssna på Kasselstrand i radioprogrammet när han säger att tyskar och ryssar ganska lätt kan anpassa sig och ingå i en svensk kontext medan han blir väldigt tveksam till om en turk skulle kunna göra det.

Varför tror ni att Kasselstrand och andra i partistyrelsen kommenterade positivt kring att det svenska fotbollslaget var så bra utan mångfald? Alltså utan icke-vita eller "blattar" som Zlatan? Varför tror ni att de kommenterade negativt kring "mångfald" som förstör Sverige när blatten Durmaz kom in och gjorde bort sig?

AfS vill helt enkelt INTE att Sverige och Sveriges befolkning ska se ut som Frankrikes fotbollslag i årets VM. Detta oavsett om dessa "fransmän", eller "svenskar", sköter sig, betalar skatt, bidrar till ekonomin och anpassar sig till svensk kultur.

Varför tror ni Kasselstrand öppet säger att han medvetet segregerar sig från mångfald och försöker undvika den så mycket som möjligt?!

Det blir bara komiskt när man försöker förneka det som är helt uppenbart, nämligen att de är implicita "rasister", som vid flera tillfällen har gått över gränsen till explicit "rasism" om t.ex. zigenare och folk i tredje världen/u-länder i allmänhet.

AfS är helt enkelt inte PK och har inte en kulturmarxistisk syn på världen. Om man vill ha öppen svenskhet och liberalism så bör man välja ett annat parti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in