Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-07-02, 14:31
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Män behöver inte gå i grupp för att utföra något då dom inte är så konformistiska som kvinnor och beroende av andras validering eller godkännande.

Nja, nja här tycker jag att du har lite fel, bara lite.

Mannen är ohyggligt beroende av framförallt kvinnans validering och godkännande.

Andra män, not so much.

Jag tillhör en extrem minoritet män som fullkomligt skiter i vad kvinnan anser om mig som man, då jag inte direkt har någon nytta av kvinnan i form av att bilda familj eller ha sex.

Hade jag kunnat ha sex och velat bilda familj så hade valideringen från kvinnan varit av högsta vikt. Ty det är hon som väljer sin partner inte tvärtom. Det hade varit jag som hade fått anpassa mig efter hennes önskemål för att ha en högre chans att para mig med henne.
Citera
2018-07-02, 14:40
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE

Mannen är ohyggligt beroende av framförallt kvinnans validering och godkännande.

Andra män, not so much.

Jag tillhör en extrem minoritet män som fullkomligt skiter i vad kvinnan anser om mig som man, då jag inte direkt har någon nytta av kvinnan i form av att bilda familj eller ha sex.

Hade jag kunnat ha sex och velat bilda familj så hade valideringen från kvinnan varit av högsta vikt. Ty det är hon som väljer sin partner inte tvärtom. Det hade varit jag som hade fått anpassa mig efter hennes önskemål för att ha en högre chans att para mig med henne.
Du har en poäng men jag tänker inte på familjebindande. Jag tänker på att få saker gjorda och kvinnor är mer beroende av att någon startar så hon kan haka på.
Citera
2018-07-02, 15:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Har för mig att ungefär 90% av alla anmälningar är rena trams-anmälningar som läggs ner direkt. Du verkar helt fakta-resistent.
En kvinna som verkligen blivit våldtagen vill nog inte anmäla för att hon blir utskrattad av alla andra kvinnor som utan att skämmas tillåts anmäla precis vilken skit som helst för att höja sin status.
Kvinnor har börjat använda rättsapparaten som en ny app. Lekstuga är bara förnamnet.

Du har för dig? Och sedan är det jag som är faktaresistent? Jag tror inte på allt jag hör, och ska jag lita på sådana påståenden som låter osannolika, då behöver jag se källa på det. Och en tillförlitlig sådan dessutom. Har du det så tar jag gärna del av det.
Citera
2018-07-02, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Vi har inte fler våldtäkter än vi har domar om vi ska vara lite krassa.
Dina siffror är så fantasifulla att de inte ens skulle roa en standup-publik.
Eller jo, för genuskurs 1A, kanske.
Men vi har ju pk-humorn också. Där kanske den funkar?

https://youtu.be/BdJzyDzFL3I
Citera
2018-07-02, 16:13
Medlem
Citat:

Andra män, not so much.

Jävlar, självständig som få! Ensam är stark tatuerat av polarn från skoltiden, den hårda livets skola...
Citera
2018-07-02, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du har för dig? Och sedan är det jag som är faktaresistent? Jag tror inte på allt jag hör, och ska jag lita på sådana påståenden som låter osannolika, då behöver jag se källa på det. Och en tillförlitlig sådan dessutom. Har du det så tar jag gärna del av det.

Är ju bara att ta reda på och hålla sig till fakta om man har den läggningen.
Duger det här?:

Vi utesluter inte att ökningen beror på både en ökad utsatthet och en ökad benägenhet att anmäla, att man nu definierar det man har utsatts för som ett sexualbrott, säger Johanna Olseryd till TT
Citera
2018-07-02, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Klart det finns ett mörkertal, men ett mörkertal är en mer eller mindre kvalificerad gissning.
Antalet domar är det bevisade antalet våldtäkter.

Vad tror du är mörkertalet för våldtagna män?

Oj, inte intresserad?

Jag är så chockad...
Patrik Sjöberg intresserade några i alla fall.

Gissning? Finns forskning på detta du vet...

Klart det finns mörkertal bland våldtagna män, särskilt då machokulturen inte tillåter män att vara offer utan de ska va ”starka och klara sig själva och inte låta sig våldtas”....

https://youtu.be/BdJzyDzFL3I
Citera
2018-07-02, 16:20
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag har inte använt det som bäring i debatten, jag informerar om att det existerar eftersom det verkar finnas en tendens att det glöms bort.

Och det existerar även bland män, och bör anmälas lika mycket om det är en man som blir våldtagen.

Ja, varför satsas det inte statliga pengar på män som blir våldtagna? Antagligen för att män inte själva belyser problemet, och går samman och kräver en förändring. Män anmäler i många fall inte ens, varför inte? Kanske för att de ser det som en skam? En man bör inte våldtas av en kvinna då det rent fysiskt inte borde vara möjligt. Där har vi en av macho-kulturens förödande konsekvenser.

Politik ska inte bygga på mörkertal.

Om man kör in något i mannens stjärt anses det som våldtäkt.

Angående machokulturen, hur kommer det sig att den är dålig för män, men något bra för kvinnor?
Citera
2018-07-02, 16:27
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Jävlar, självständig som få! Ensam är stark tatuerat av polarn från skoltiden, den hårda livets skola...

Det ena behöver inte utesluta det andra.

Min mangina. Är det inte jobbigt att hela tiden söka bekräftelse från kvinnan? Om du duger i hennes ögon?

Tär det inte på dig att leva upp till bilden som en riktig karlakarl som kvinnan satt?
Citera
2018-07-02, 16:32
Medlem
Citat:
Angående machokulturen, hur kommer det sig att den är dålig för män, men något bra för kvinnor?

...och tänk om det inte har med kultur att göra? Tänk om kvinnor och män faktiskt är olika?
Tänk om mannen inte kan rå för att han reagerar som en man, lika lite som kvinnan inte kan rå för att hon INTE reagerar som en man? (Dubbelfel för feminismen så att säga...)
Citera
2018-07-02, 17:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Är ju bara att ta reda på och hålla sig till fakta om man har den läggningen.
Duger det här?:

Vi utesluter inte att ökningen beror på både en ökad utsatthet och en ökad benägenhet att anmäla, att man nu definierar det man har utsatts för som ett sexualbrott, säger Johanna Olseryd till TT

Den totala siffran över handlagda ärenden för de sex första månaderna i år är 4 004 våldtäkter. Motsvarande siffra för samma period förra året var 3 047.
Under årets första sex månader har 302 våldtäkter klarats upp jämfört med 354 under samma period föregående år.

Väldigt få som klaras upp totalt sett. Problematiskt oavsett anledning. Jag har mycket svårt att tro att allt detta skulle vara falska anmälningar som är medvetet gjorda av ont uppsåt. Eller att det ens är falska anmälningar alltihop. Sedan kan du kalla det faktaresistent om du vill det.

Våldtäkter är uppenbart alltid svåra att reda ut, ord står mot ord. Det betyder inte att det inte ägt rum, även om det säkerligen är en del av detta som är falska anklagelser.

Man kan tolka artikeln lite olika beroende på vilket perspektiv man intar när man läser den, lite för fri för tolkning skulle jag vilja säga. De anger både att det kan bero på ökad utsatthet och att det kan bero på att man anmäler för att man upplevt sig bli utsatt för sexualbrott.

Det är säkert så att en del anmäler "skitsaker" men att förbise att våldtäkter och sexuella trakasserier är ett problem, det är enligt mig inte rimligt p.g.a att det sker en del falska anklagelser. Det är bara att förneka problemet. De kvinnor som blir våldtagna på riktigt behöver bli trodda på, ingen hjälps av att man resonerar som att alla anmälningar i stort sett är trams och att sexualbrott inte är ett problem i samhället.
Citera
2018-07-02, 17:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
...och tänk om det inte har med kultur att göra? Tänk om kvinnor och män faktiskt är olika?
Tänk om mannen inte kan rå för att han reagerar som en man, lika lite som kvinnan inte kan rå för att hon INTE reagerar som en man? (Dubbelfel för feminismen så att säga...)

Även om så är fallet så måste varje människa ändå ta ansvar för sina handlingar. Och är det så att män och kvinnor är så olika av naturen och inte kan förändras, då behöver vi verkligen se över att man förespråkar att normen i samhället skulle vara att "kvinnor måste bli som män annars ska de inte heller ha samma rättigheter". Det tycker jag mig ha läst här på FB ett antal gånger.
Om vi är så olika och inte kan hjälpa detta, varför ska då mannen vara rättesnöret? Då bör man mötas någonstans på mitten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in