2018-07-01, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Ok. Men ingen kärleksrelation till BeholderX då, som jag tolkat det? Du avser en annan person, eller hur?

Kan denne "nye" mansperson (antar att det inte är en kvinna) ha "missuppfattat", att LW endast var glad, sprudlande och vänligt kärleksfull? Att det var ett önsketänkande att de hade något på g, från mannens sida?
Nä, jag avser BeholderX = JH.
Det har snurrat lite andra namn och nu senast idag ett till, som var säker på till relation nu i närtid, förutom JH.
Citera
2018-07-01, 16:21
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Den konservative knasliberalen lägger härmed ned diskussionen med en vanlig oliberal knase.

Ditt behov av att i inlägg efter inlägg smutskasta en mördad kvinna är rätt trist att se; spar ditt fördömande till äktenskapsbrytaren som tydligen inte kan hålla drulen i schack.

LW hade lämnat som pastor och hade inga förpliktelser kvar från den tiden, inga som hon brutit iaf. Hon hade blivit en helt vanlig människa utan större ansvar än någon annan.

Här visar du prov på din oförmåga till nyanser. Jag "smutskastar" inte, personligen skiter jag i vem hon låg med och varför (SD är knappast någon jag ser som åtråvärd men det är hennes val) och jag bor inte ens i närheten av samhället där de inblandade personerna finns.

Men du verkar mån att peka finger åt de i hennes omgivning verkar ha synpunkter på just detta utan att verka fatta att det kan ligga åtskilligt annat i en sådan kritik än att hunsa en frånskild kvinna.
Att LW i vissa lägen inte beter sig riktigt navlat (omdömeslöst) sett till hennes yrkesbakgrund är inte att smutskasta. Det blir inte mer rätt hur knäpp än SD råkar vara. I dessa lägen kan ju hennes agerande uppskattas oberoende av honom.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-07-01 kl. 16:30.
Citera
2018-07-01, 16:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
ang "skallgnuggning"

det behöver inte alls handla om att få någon ur en bil ,det kan lika gärna handla om att mannen ville ha en oral tjänst av kvinnan "då ligger huvudet i knät och han kan gnugga hennes huvud" när hon tex vägrade utföra "tjänsten " och att det sedan i polisanmälan handlar om att få ut någon ur en bil beror väl mest på att man inte vill uppge det igentliga skälet ,(jag ville ha en avsugning men hon vägrade så jag gnuggade knogarna på hennes huvud) varför jag tänker så är att OM man vill ha ut någon ur sin bil tar man inte armen om halsen och drar personen IN i bilen för att gnugga huvudet ,istället för att putta ur personen nä tror mer på avsugning teorin ;-) Ren spekulation givetvis (som det mesta i denna tråd)
Det låter som en ganska rimlig teori.
Han kanske inte var intresserad av en seriös relation utan bara ute efter sex och då tröttnade hon och ville reda ut vilken typ av relation de egentligen skulle ha.

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktivt maktspråk att vägra lämna bilen trots uppmaningar. LW var med förlov sagt medveten om sitt övertag i vetskapen om att SD är varse att vid fysiskt tvång anmäler hon honom. Vilket också hände. Hur ett antal injäggare kan komma till den huvudlösa slutsatsen att det är SDs fel att han inte lyckades få LW att lämna bilen utan att röra henne. Det går svårligen komma förbi att den som bör lastas för händelsen är LW
Misshandlande män skyller ofta sin misshandel på kvinnan.
Citera
2018-07-01, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Nej, jag har ingen aning, refererade (se mitt tidigare inlägg) endast till andra medlemmars uppgifter här. Är nog benägen att hålla med dig om att jag tror på Sh Holmes uppgifter att hon inte hade någon relation alls vid tiden för mordet.

Anledningen till att det kom upp var att någon undrade varför BeholderX så "obehindrat" åkte till eventet i Norge när LW var rapportrad försvunnen. Anledningen var kanske att BeholderX och LW endast var vänner? Samt att de var ett gäng som åkte ihop. Troligen visste de inte ens att hon var rapporterad saknad av familjen vid tiden för avfärd till Norge.
Jo det visste dom redan på tisdagen, ändå far dom förbi hennes hem på onsdagen (då var bostaden inte avspärrad, alltså fortfarande ett försvinnande).
Det är bara läsa deras loggar och se vad som skrivits här tidigare.
Citera
2018-07-01, 16:30
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Med det sagt bör vi kanske intressera oss lite närmare på församlingen och dess alltmer intressanta roll i fallet Wesström.
Måhända går församlingsmedlemmar att finna i samt infekterat Örebros polis och Åklagare ty något står inte rätt till i polishuset Örebro.

Honan6 har ju i några inlägg nämnt en polis i Örebro som är god vän med någon/några av de inblandade. Var polisen också med i församlingen?
Citera
2018-07-01, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
ang "skallgnuggning"

det behöver inte alls handla om att få någon ur en bil ,det kan lika gärna handla om att mannen ville ha en oral tjänst av kvinnan "då ligger huvudet i knät och han kan gnugga hennes huvud" när hon tex vägrade utföra "tjänsten " och att det sedan i polisanmälan handlar om att få ut någon ur en bil beror väl mest på att man inte vill uppge det igentliga skälet ,(jag ville ha en avsugning men hon vägrade så jag gnuggade knogarna på hennes huvud) varför jag tänker så är att OM man vill ha ut någon ur sin bil tar man inte armen om halsen och drar personen IN i bilen för att gnugga huvudet ,istället för att putta ur personen nä tror mer på avsugning teorin ;-) Ren spekulation givetvis (som det mesta i denna tråd)
Mer troligen är väl då att hon böjer sig ned och vill ge honom en avsugning för att ”väcka” honom och då gnuggar han knogarna i ett ”men sluta nu då, jsg ska hem”...
Som ett inlägg i spekulationen varför han gjorde det...
Citera
2018-07-01, 16:31
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Här visar du prov på din oförmåga till nyanser. Jag "smutskastar" inte, personligen skiter jag i vem hon låg med och varför (SD är knappast någon jag ser som åtråvärd men det är hennes val) och jag bor inte ens i närheten av samhället där de inblandade personerna finns.

Men du verkar mån att peka finger åt de i hennes omgivning verkar ha synpunkter på just detta utan att verka fatta att det kan ligga åtskilligt annat i en sådan kritik än att hunsa en frånskild kvinna.
Jag ser en smula för mycket smutskastande av BO så därför nyanserar jag bilden. Skulden ligger inte hos BO så jag har börjat tycka det är tröttsamt med obelagda angrepp på hennes karaktär.

Nu börjar du också hemfalla åt invektiv/påhopp (flera inlägg med sånt nu) . Varför det? Vänligen lägg ner det beteendet...
Citera
2018-07-01, 16:32
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag har inte påstått att HD skulle ha biktat sig, jag skrev "om". För att försöka förklara för en knasliberal som tror att allt handlar om det personliga behovets företräde, varför förhållningssättet är och måste vara annorlunda för en präst/pastor än för andra (exempelvis SD och HD oavsett om de var församlingsmedlemmar eller inte). Man behöver inte vara ett dugg religiös föratt begripa att vissa förutsättningar så att säga följer med en viss tjänst utifrån den funktion som följer tjänsten i en vidare mening i samhället.

Rebeller som vill vara normbrytande i olika sammanhang kan vara respektvärda, men det gäller att veta varför man gör det och syftet. Det är ganska stor skillnad i uppfattningen om hur man respekterar ambitionen om det gäller en pastor som omfamnar homosexualitet för att han själv har en personlig klåda i skrevet och vill sätta på någon i gosskören och den präst som vill välsigna samkönade äktenskap mellan andra människor.

Mina resonemang i detta är inte alls absurda, det är du som är ignorant om hur verkligheten är beskaffad. Om LW exempelvis blivit uppsagd eller uppmanad att sluta för exempelvis liknande så är det knappast något hon med framgång skulle kunna klaga på rättsligt heller. Rättsväsendet godkänner att man får underkasta sig regler som inte gäller alla i vissa typer av anställningar eller sammanslutningar.
Verkningarna av det man gjort i tjänsten upphör inte för att man slutar av någon anledning. Man får nog tåla att folk blänger snett om man prasslar med en gift person som man själv vigt, såvitt man inte är mormon förstås,men det var väl inte Lena.
Du skulle tjäna på att korta ner dina haranger och hålla dig till ämnet.
Citera
2018-07-01, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det låter som en ganska rimlig teori.
Han kanske inte var intresserad av en seriös relation utan bara ute efter sex och då tröttnade hon och ville reda ut vilken typ av relation de egentligen skulle ha.

Misshandlande män skyller ofta sin misshandel på kvinnan.

Men återigen, hon själv verkar ha vidgått i förhör att hon vägrade gå ur bilen och att det därefter blev tjafs. I den delen är uppgifterna samstämmiga och inte något bara SD uppger.
Citera
2018-07-01, 16:35
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kanske "lovade" SD i början av deras romans att han hade för avsikt att skiljas, så att LW och han skulle kunna gifta sig. Men istället förhalar han det så länge att LW börjar tröttna. Hon känner sig lurad i det att hon minsann skiljt sig från UW, och förväntar sig att SD ska hålla sin del av överenskommelsen. Han vill dock innerst inne inte skiljas från sin fru, egentligen är han ganska nöjd med sitt gifta liv med HD och döttrarna (dvs. det klassiska "vänstrande-syndromet" att både äta kakan och behålla den).

När LW inser detta konfronterar hon honom med att han ju lovat att skilja sig, och börjar ställa ultimatum. I sin frustration vill hon prata ut, men SD är mer undanglidande på temat. Därav bl.a. bilincidenten med påföljande misshandelsanmälan.

Jag tycker nämligen att man senare i hennes tvetydiga gliringar som Herr Tummetott (från sagan om Mäster Skräddare, se länken nedanför), inte enbart syftar på hans skadade tumme, utan även ger uttryck för att det kommit många tomma löften från hans sida.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mäster_Skräddare

(Sedermera får även HD nog av hans "det bidde en tumme-velande" och lämnar i sin tur in skilsmässoansökan).

Ja, jag tror att LW lämnade UW i förhoppning om att kunna gifta sig med SD. SD kan ha gett signaler till LW om att ett bröllop dem emellan skulle stånda, men inte när. Det blev nog en evighetslång ”mañana-fördröjning” på infriandet av det bröllopslöftet, gissar jag. SD verkar gärna vilja ha ”7 sorters kakor” samtidigt som han glatt slukar dem, om jag får tro. Jag undrar om UW gått och hoppats på en återförening med LW? Hursomhelst så ”bidde” det ingenting av de inblandades eventuella förhoppningar...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du skulle tjäna på att korta ner dina haranger och hålla dig till ämnet.

Du menar att LWs och SDs historia med de faktiska förutsättningar som var inte har med ämnet att beskaffa?
Citera
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag skrev att åklagaren la ned ärendet för han hade din rätt att använda detta tvångsmedel. Det vart inte nedlagt för att ord står mot ord. Betyder att han sagt samma sak som LW i förhöret och stått för det han gjort. Inga bortförklaringar utan mer eller mindre ”Ja, det hon säger stämmer”.

Har inte läst själva ärendet, men i olika media citerar man det så här:

Åklagaren skriver vidare att det inte går att bevisa att förutsättningarna för att förfarandet skall vara brottsligt samt att uppgifterna om vad som ska ha inträffat skiljer sig delvis åt och ingen sida kan anses på ett avgörande sätt mer trovärdig.

https://www.expressen.se/nyheter/utpekad-man-anmald-for-misshandel-av-lena/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in