2018-07-01, 14:34
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
SD är inget oskyldigt lamm, tvärtom. Han kan väl dock inte ha tvingat sig till intimt umgänge med LW i 6 år? LW kunde väl vid ett flertal tillfällen, i ensamhet, funderat över om hennes deltagande i kärleksakterna var av god karaktär, kortsiktigt och långsiktigt, tycker jag. Både för egen del men också för alla andra i hennes och SD:s närhet. Så skulle givetvis även SD ha gjort. Ingen av dem var oförmögen att reflektera. De verkar, som jag ser det, inte ha spenderat någon nämnvärd tid åt att syna sitt gemensamma beteende i sömmarna.
Citera
2018-07-01, 14:41
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men nu argumenterar du in absurdum. Det finns åtskilliga yrken där det ställs krav och förväntningar på hur du uppför dig efter kl. 17. Saker som kan vara ganska skönsmässiga och kanske inte heller alltid helt lätt att dra en skarp gräns om vad som är ok eller inte innan du exempelvis får sparken. Dessa krav hänger i något ihop med vissa egenheter i yrket. En präst behöver i vissa fall inte vittna, en revisor på Skatteverket kan under vissa omständigheter ha rätt att gå igenom din bokföring. Prästens tystandsplikt rörande saker hen fått kännedom innan hen säger uppsig består, på samma sätt som du inte kan säga att revisorn som granskade din bokföring när hen var i tjänst plötsligt har begått egenmäktigt förfarande efter 30 år när hen går i pension.
Om prästen har tystnadsplikt ifall HD vill dryfta problem i äktenskapet kan LW inte vara del av problemet. Om revisorn eller hens kollegor ska granska granntantens beräkningar för aktieförsäljningar kan hen inte upprätta eller i någon större utsträckning hjälpa till för mycket med desamma, även om det är synd om tanten som kanske måste lägga ut någon tusenlapp för att en byrå ska göra det om hon inte fixar det själv.
Det är snarare du som uppfinner mer och mer bisarra teorier varav ingen är tillämplig här. Revisorer? Skatteverket? Granntanter? Du märker inte ens att det är dina resonemang som är absurda?

Och rena påhitt om att HD skulle ha biktat sig. Du har noll underlag varken för det eller för att LW brutit nån tystnadsplikt.

Hon har lämnat sitt yrke så du får nog acceptera att hon inte har några skyldigheter mot de hon vigde. Däremot har SD imho skyldigheter mot sin hustru.
Citera
2018-07-01, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
SD är inget oskyldigt lamm, tvärtom. Han kan väl dock inte ha tvingat sig till intimt umgänge med LW i 6 år? LW kunde väl vid ett flertal tillfällen, i ensamhet, funderat över om hennes deltagande i kärleksakterna var av god karaktär, kortsiktigt och långsiktigt, tycker jag. Både för egen del men också för alla andra i hennes och SD:s närhet. Så skulle givetvis även SD ha gjort. Ingen av dem var oförmögen att reflektera. De verkar, som jag ser det, inte ha spenderat någon nämnvärd tid åt att syna sitt gemensamma beteende i sömmarna.

Hoppas du själv aldrig hamnar i klorna på en narcissist. Rådet från professionella är, avsluta tidigt all kontakt med en narcissist, annars bryts du för eller senare ned. Hon låter som det perfekta bytet, empatisk och vacker. Men kanske tuffare än vad han räknat med.
Citera
2018-07-01, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Så kan man med räkna.... men det är inte rätt! Din tolkning är att om man är gift i 10 år och har 9st KK sista året, så är det bara en om året?

Om jag tolkade inläggen rätt och med den input jag har, så var det SD (av och på) under 6 år, men nu under våren var det minst 2st till, samtidigt som SD?!

Detta har jsg tagit upp flera gånger att det kan finnas andra kända GM, med en svartsjuka som ingångsvärden till mordet, inte bara SD!

Du har alltså givit fel information om Beholder X, och den andra ni tror hon ligger med är antagligen en av hennes få vänner, Sh. Holmes som hon INTE har en sexuell relation med. Du kan hälsa din vän SD att han inte hade behövt mörda henne av svartsjuka.
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-07-01 kl. 15:08.
Citera
2018-07-01, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Du har alltså givit fel information om Beholder X, och den andra ni tror hon ligger med är antagligen en av hennes få vänner, Sh. Holmes. Du kan hälsa din vän SD att han inte hade behövt mörda henne av svartsjuka.

Nu får jag också ta en paus, klarar inte av att höra mer skitsnack om offret. De som säger sig vara 100% säkra har dessutom fel! Stackars, stackars Lena.
Citera
2018-07-01, 14:59
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Du har alltså givit fel information om Beholder X, och den andra ni tror hon ligger med är antagligen en av hennes få vänner, Sh. Holmes. Du kan hälsa din vän SD att han inte hade behövt mörda henne av svartsjuka.

Vad får dig att tro att det skulle antas vara Sh Holmes, när han själv uppgett att de bara är vänner?

Du skriver också "en av hennes få vänner". Vad jag vet hade hon många vänner som tyckte mycket om henne.
Citera
2018-07-01, 15:04
Medlem
Citat:
Hoppas du själv aldrig hamnar i klorna på en narcissist. Rådet från professionella är, avsluta tidigt all kontakt med en narcissist, annars bryts du för eller senare ned. Hon låter som det perfekta bytet, empatisk och vacker. Men kanske tuffare än vad han räknat med.

Tack för visad hänsyn vad gäller min framtid. Rådet från professionella, som du vidarebefordrar, kan vara hälsosamt för alla trådanvändare att begrunda, tänker jag. Jag är övertygad om att narcissism i kombination med psykopati har skördat flertalet offer i detta tragiska kaos.
Citera
2018-07-01, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Vad får dig att tro att det skulle antas vara Sh Holmes, när han själv uppgett att de bara är vänner?

Du skriver också "en av hennes få vänner". Vad jag vet hade hon många vänner som tyckte mycket om henne.

Jag tror inte på att hon hade en ny relation öht, eftersom det var vad hon har sagt själv. Fler av hennes vänner borde ge sin bild här på Fb, det vore mycket välkommet. Hur vet du själv att hon hade en ny relation, vem är källan till den informationen?
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-07-01 kl. 15:11.
Citera
2018-07-01, 15:22
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Jag tror inte på att hon hade en ny relation öht, eftersom det var vad hon har sagt själv. Fler av hennes vänner borde ge sin bild här på Fb, det vore mycket välkommet. Hur vet du själv att hon hade en ny relation, vem är källan till den informationen?

Nej, jag har ingen aning, refererade (se mitt tidigare inlägg) endast till andra medlemmars uppgifter här. Är nog benägen att hålla med dig om att jag tror på Sh Holmes uppgifter att hon inte hade någon relation alls vid tiden för mordet.

Anledningen till att det kom upp var att någon undrade varför BeholderX så "obehindrat" åkte till eventet i Norge när LW var rapportrad försvunnen. Anledningen var kanske att BeholderX och LW endast var vänner? Samt att de var ett gäng som åkte ihop. Troligen visste de inte ens att hon var rapporterad saknad av familjen vid tiden för avfärd till Norge.
Citera
2018-07-01, 15:22
Medlem
Citat:
Aha, du misstänker honom? Har han hunnit bli så förtvivlat svartsjuk? Antar att polisen har koll, de har ju haft flera på förhör. Sedan om han följde med sitt sällskap hem till Stockholm så har han dessutom ett hyfsat alibi.
Nä, jag misstänker inte honom alls faktiskt, han verkar vara genomsnäll och harmlös i detta avseende.
Men alla möjligheter ska väl upp på bordet?! Och detta är ju faktiskt en ganska direkt kontaktyta, där motiv KAN och möjlighet KAN finnas.
Alibi vet vi inget om.
Citera
2018-07-01, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Nej, jag har ingen aning, refererade (se mitt tidigare inlägg) endast till andra medlemmars uppgifter här. Är nog benägen att hålla med dig om att jag tror på Sh Holmes uppgifter att hon inte hade någon relation alls vid tiden för mordet.

Anledningen till att det kom upp var att någon undrade varför BeholderX så "obehindrat" åkte till eventet i Norge när LW var rapportrad försvunnen. Anledningen var kanske att BeholderX och LW endast var vänner? Samt att de var ett gäng som åkte ihop. Troligen visste de inte ens att hon var rapporterad saknad av familjen vid tiden för avfärd till Norge.
Dom hade en relation på uppåtstigande, oavsett vad LW sa till S.Holm
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-07-01 kl. 15:25. Anledning: Förtydligande
Citera
2018-07-01, 15:30
Medlem
En fråga, vet någon om LW och UW hade någon kärleksrelation efter skilsmässan? Det vore ju inte märkligt egentligen, tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in