2018-07-01, 12:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Var hon också pastor? Kan det vara hon som baktalat LW i församlingen? Kanske hon skyllde sitt korta äktenskap på LW. ”Som krävde att UW skulle ställa upp och ta barnen med kort varsel och inte kunde ta ett nej”.

ML var väl pastor i en annan församling? Blogginläggen LW gjorde där hon dryftade att hon skulle lägga mindre tid på sociala medier och mer på vad som sker IRL (mer specifikt att hon skulle umgås mer med sin familj) är väl gjorda innan hon skildes från UW. Så någon obalans i LWs prioriteringar verkar inte vara något som hittas på efter skilsmässan, när hon själv nämner det på sin blogg före det.
Citera
2018-07-01, 12:18
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Min konkreta input angående BeholderX är att dom hade en relation.
Man kan säga mycket till sina vänner, men aldrig sitt innersta väsen.
Citat:
OK, vet du också hur länge den pågått? Visste SD om denna relation?
Om LW hade en nuvarande relation med en man, och SD kände till det här (och dessutom brydde sig), då närmar man sig något som skulle kunna vara den teori åklagaren Åsa Hiding arbetar utifrån. Enligt uppgifter som dök upp redan innan kroppen hittades skulle ju det här röra sig om just ett svartsjukedrama. Och åklagaren, som direkt plockade in SD, borde ju i så fall också ha fått in uppgifter om att han skulle vara gärningsmannen (den svartsjuke mördaren).
Polisen misstänker att en kvinna i Örebro har kidnappats under tisdagen. Bakom försvinnandet ligger ett svartsjukedrama, enligt uppgifter till Metro.
https://www.metro.se/artikel/kvinna-misstänkt-kidnappad-uppgifter-om-svartsjukedrama
Frågan är då varifrån de här uppgifterna om svartsjukedrama med SD inblandad kom? Kom de från någon som har särskilt god insyn, eller kanske från någon som har velat göra SD till syndabock?
Senast redigerad av Draifos 2018-07-01 kl. 12:21.
Citera
2018-07-01, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
ja jag vet en till 100% ,men vill inte säga vem för då röjer jag mig själv ni får lita på mitt ord

Ok, förstår inte hur det spelar någon roll, bekantskapskretsen runt LW är så stor att det inte går att identifiera ngn. Dessutom är det ju en hederssak på fb att inte avslöja anonymitet. Men då handlar det om 3 kända relationer och kanske en nyss inledd 4e på ca 8 år som singel? Det är ju ganska kyskt enligt mig. Speciellt som hon kanske varit religiöst fostrad och aldrig fick ”leka rommen av sig” som yngre. Jag har heller inga värderingar i om hon skulle ha betydligt fler, som vi ej vet om. Det är naturligt.
Citera
2018-07-01, 12:23
Medlem
Citat:
OK, vet du också hur länge den pågått? Visste SD om denna relation?
Någon månad lät det som på dom som cachade med honom.
Av andra har jag förstått att SD visste om detta.
Citera
2018-07-01, 12:25
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Allså du hör inte hur sjukt dumt det låter. Verbalt förtryck av LW att hålla SD i underläge är alltså din uppfattning om vad som var den springande punkten här. Jesus.

Aktivt maktspråk att vägra lämna bilen trots uppmaningar. LW var med förlov sagt medveten om sitt övertag i vetskapen om att SD är varse att vid fysiskt tvång anmäler hon honom. Vilket också hände.
Hur ett antal injäggare kan komma till den huvudlösa slutsatsen att det är SDs fel att han inte lyckades få LW att lämna bilen utan att röra henne. Det går svårligen komma förbi att den som bör lastas för händelsen är LW
Citera
2018-07-01, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
ML var väl pastor i en annan församling? Blogginläggen LW gjorde där hon dryftade att hon skulle lägga mindre tid på sociala medier och mer på vad som sker IRL (mer specifikt att hon skulle umgås mer med sin familj) är väl gjorda innan hon skildes från UW. Så någon obalans i LWs prioriteringar verkar inte vara något som hittas på efter skilsmässan, när hon själv nämner det på sin blogg före det.

Fast tid på sociala medier är inte det UW själv beklagar sig om i sin blogg utan att LW lämnat barnen till annan och åker iväg för att ”må bra” (Vansbrosimmet). Sedan finns uppgifter i tråden om att LW krävt byten med UW med kort varsel och inte tog ett nej.
Citera
2018-07-01, 12:29
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ok, förstår inte hur det spelar någon roll, bekantskapskretsen runt LW är så stor att det inte går att identifiera ngn. Dessutom är det ju en hederssak på fb att inte avslöja anonymitet. Men då handlar det om 3 kända relationer och kanske en nyss inledd 4e på ca 8 år som singel? Det är ju ganska kyskt enligt mig. Speciellt som hon kanske varit religiöst fostrad och aldrig fick ”leka rommen av sig” som yngre. Jag har heller inga värderingar i om hon skulle ha betydligt fler, som vi ej vet om. Det är naturligt.

ja jag hittar inget konstigt i hennes moraliska leverne ,en snygg kvinna i den åldern har åtskilliga att välja mellan och roar sig säkert i bland .har inget med religion eller moral att göra
flera här verkar ju tro att när man är 45 har man inga drifter kvar. och det kan jag dementera med säkerhet ;-)
Citera
2018-07-01, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hm, om uppgifterna stämmer, så är anmälan från skola och barn anmärkningsvärt. Kommer uppgifterna ursprungligen från UW eller direkt från barnen?
Om det är UW:s blogg man länkat till tidigare i tråden, så ses typiska rader från en person som med upplevd oro bekymrar sig för barnen p g a mamman i UW:s blogginlägg daterat -13. Det är 5 år sen och kanske inte alls är överensstämmande med situationen -18? Det kan ju ta tid att acklimatisera sig efter en skilsmässa.

Något jag kan tänka mig varit jobbigt för barnen är att UW gifte och skilde sig snabbt från en annan 3-barnsmor som var frikyrkopastor.

Barnen kan haft det "rörigt: i båda hemmen.
Frikyrkopastor... var UW det? Inte konstigt att barnen mådde dåligt...!
Citera
2018-07-01, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Någon månad lät det som på dom som cachade med honom.
Av andra har jag förstått att SD visste om detta.

Tack, och det var en kärleksrelation?
Citera
2018-07-01, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om LW hade en nuvarande relation med en man, och SD kände till det här (och dessutom brydde sig), då närmar man sig något som skulle kunna vara den teori åklagaren Åsa Hiding arbetar utifrån. Enligt uppgifter som dök upp redan innan kroppen hittades skulle ju det här röra sig om just ett svartsjukedrama. Och åklagaren, som direkt plockade in SD, borde ju i så fall också ha fått in uppgifter om att han skulle vara gärningsmannen (den svartsjuke mördaren).
Polisen misstänker att en kvinna i Örebro har kidnappats under tisdagen. Bakom försvinnandet ligger ett svartsjukedrama, enligt uppgifter till Metro.
https://www.metro.se/artikel/kvinna-misstänkt-kidnappad-uppgifter-om-svartsjukedrama
Frågan är då varifrån de här uppgifterna om svartsjukedrama med SD inblandad kom? Kom de från någon som har särskilt god insyn, eller kanske från någon som har velat göra SD till syndabock?

Jag har redan pressenterat den teorin, när jag fick feedback från en till källa som trodde sig veta att dom fortsatt ha en sexuell relation efter anmälningarna och till så sent som någon/ett par veckor innan mordet.
Min kontrollfrågan var då BeholderX, och det var samtidigt...
Personligen drar jag inga växlar över hennes sexuallitet (känner nog mer ”go girl”). Men hoppas hon var ärlig mot dom inblandade. Sex utan förpliktelser.
Citera
2018-07-01, 12:33
Medlem
Citat:
ja jag hittar inget konstigt i hennes moraliska leverne ,en snygg kvinna i den åldern har åtskilliga att välja mellan och roar sig säkert i bland .har inget med religion eller moral att göra
flera här verkar ju tro att när man är 45 har man inga drifter kvar. och det kan jag dementera med säkerhet ;-)
Kanske ska söka nytt medlemsskap i kyrkan... inget moraliskt leverne ens där.. och ingen moral heller!
Citera
2018-07-01, 12:33
Medlem
Citat:

Ha ha, de flesta av oss medelålders har ju en partner och barn att ta hänsyn till. Annars tusan skulle det vara klackarna i taket 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in