2018-07-01, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tvivlar på att det är en viktig fråga (hoppas iaf) och det verkar ju som hon fortsatt var vårdnadshavare. Ibland kan det vara mycket rök från en väldigt fjuttig eld.

Ja, obehagligt mycket rök. Men en polisanmälan skulle dock styrka den typen av påståenden. Att hon blivit anmäld från sonen, pappan och skolan för att ha slagit honom. Jag förstod också att sonen valt pappan och inte att hon förlorat vårdnaden vilket hade varit naturligt efter en misshandel.
Citera
2018-07-01, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag finns i utkanten av flera kretsar som LW gick in och ut ur, dels genom egna intressen och engagemang men även genom annat. Jag umgicks inte med LW privat men det gjorde flera av mina nära vänner. Jag är inte mer bitter än någon annan men anser att detta fall är en cirkus och att bilden av BO varit rätt så missvisande.
Du verkar ha ett personligt engagemang att måla upp en negativ bild av LW. Och det kopplar jag som om att du på ett eller annat sätt skulle vara bitter på just henne. Annars förstår jag inte riktigt syftet att blanda in hennes förhållande till hennes barn osv. Lite sorgligt faktiskt. Oavsett så är det fruktansvärt att hon blev mördad.
Citera
2018-07-01, 10:55
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag håller med.
Skallgnuggningen är ett tecken på vanmakt. Ett sätt att försöka återfå förlorad kontroll.

Som jag minns nedläggningsbeslutet av anmälan var det väl att ord stod mot ord och det gick inte att utreda vidare.
Egentligen vet vi inte vad dom föregick gnuggningen.
Kanske är förklaringen att LW vägrade gå ur bilen SDs förklaring på varför han gjorde som han gjorde?
Den komplicerade och osunda relation de verkar ha haft ligger och skvalpar i bakgrunden. Kanske det räckte med något mindre utlösande gnabb för att vanmaktskänlan skulle ta vid?

En balanserad person kan hantera en situation som denna utan våld ( ja knoggnuggning är våld, ett sätt att visa sin makt, fast på fel sätt).

Är det ens säkert att hon vägrade gå ur bilen? Ord står mot ord? Vem vill erkänna inför rätten att man knoggnuggat någon för att man känt vanmakt i ett förhållande där den andra inte kanske inte vill? Eller hotar ned att polisanmäla fortsatta trakasserier? Eller hotar med att avslöja fortsatta försök och närmanden till HD?

Kanske bara ett lugnt argumenterande var tillräckligt provocerande för en person som känner att situationen glidit honom ur händerna och orden inte räcker till?

Om det nu var så att LW vägrade att gå ur, ville prata färdigt, varför inte bara kliva ur bilen och gå hem?
Han bodde ju bara några hundra meter bort?

Ett tecken på vanmakt skulle jag gissa på att det är. Det visar en person som inte klarar av att hantera konflikt situationer på ett konstruktivt sätt.

ang "skallgnuggning"

det behöver inte alls handla om att få någon ur en bil ,det kan lika gärna handla om att mannen ville ha en oral tjänst av kvinnan "då ligger huvudet i knät och han kan gnugga hennes huvud" när hon tex vägrade utföra "tjänsten " och att det sedan i polisanmälan handlar om att få ut någon ur en bil beror väl mest på att man inte vill uppge det igentliga skälet ,(jag ville ha en avsugning men hon vägrade så jag gnuggade knogarna på hennes huvud) varför jag tänker så är att OM man vill ha ut någon ur sin bil tar man inte armen om halsen och drar personen IN i bilen för att gnugga huvudet ,istället för att putta ur personen nä tror mer på avsugning teorin ;-) Ren spekulation givetvis (som det mesta i denna tråd)
Citera
2018-07-01, 11:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Det har bekräftats i tråden av "källor" att LW haft ett eller flera förhållanden under våren. Alltså mer än bara vänner.
LW verkar ha haft flera manliga vänner, och det här kan säkert ha misstolkats av den som har en mer traditionell (frikyrklig?) kvinnosyn. Det har talats om att LW inte efterlevde "de tio", och flera inlägg tidigare i tråden målar upp en bild av en notorisk äktenskapsbryterska. Teorier har också lagts fram om att hennes ärende bakom bullerplanket skulle ha varit att "ta en snabbis" med en man.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-01 kl. 11:04.
Citera
2018-07-01, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Viktig fråga, det borde ha funnits en polisanmälan om misshandel. Finns döda kvar på lexbase?

Ber om ursäkt, hade missat DreamTwisters fråga och hinner inte leta nu. Svarar här.
Jag vet inte om det gjorts någon polisanmälan men barnen ska har ringt polisen. Allt enligt LWs egna barn. Hur många gånger kan jag försöka kolla upp.
Anmälan till socialförvaltningen är inte kopplat till enskild händelse. Om jag förstår saken rätt så är det upprepade händelser över tid som gjort att son, far och skola (skolor?) agerat och detta ska ha handlat om flera år, även när barnen var yngre.
Skilj på polisanmälan och socanmälan, så skapar vi inga trådsanningar utifrån subjektiva tolkningar.
Citera
2018-07-01, 11:04
Medlem
Citat:
Jag har försökt balansera bilden av en pastor, engagerad moder, singel och trogen vän med information som hennes vänner givit. Vi har alla lik i garderoben men flertalet i denna tråd har inte velat se att så hade även LW.

Jo men det är viktigt att veta vad som kommer från hennes vänner och vad som spridits av UW, SD och församlingen. Antagligen har samarbetssvårigheter mellan föräldrarna, bidragit till konflikt med och om barnen. Det är ganska osmakligt att hänga ut sin fd hustru och beklaga sig som UW gjort i sin blogg. För mig sjönk han åtminstone rejält. Det måste ha gjort rejält ont i hjärtat på LW.
Många verkar tagit stackars UWs parti, efter skilsmässan. Som många reagerat på verkar LW därefter börjat ett helt nytt liv med geocaching och ett nytt jobb. Jag misstänker att åtminstone en från församlingen skriver här och hen har varit tydlig om vad hen anser om en pastor som ”syndar”. Religiösa människor kan vara väldigt intoleranta, tyvärr.
Citera
2018-07-01, 11:06
Medlem
Citat:
Du verkar ha ett personligt engagemang att måla upp en negativ bild av LW. Och det kopplar jag som om att du på ett eller annat sätt skulle vara bitter på just henne. Annars förstår jag inte riktigt syftet att blanda in hennes förhållande till hennes barn osv. Lite sorgligt faktiskt. Oavsett så är det fruktansvärt att hon blev mördad.

Det är absolut fruktansvärt att hon blev mördad. Det är en stor tragedi.
Jag har inget personlig vinst av att måla upp en negativ bild av LW men jag anser att det åtminstone bör vara en balanserad bild av BO och alla inblandade.
Citera
2018-07-01, 11:09
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Du kan alltså inte svara på hur du skulle få ut en person ur din bil i en stressad situation, men gnälla på att andra gör fel kan du? Vet du vad du kallas då?

Det ända du har är en rubrik och en kort beskrivning från bara ena parten. Du tar bort åklagarens åsikt och som en sa, demoniserar en person på detta.

Åklagaren la inte ens ned fallet med "ord står mot ord". Detta tyder på att SD återberättat samma som LW i förhöret och varit öppen och ärlig med vad som hände och stod för det.
Jag tror inte att en person som du skulle klara av det, baserat på det jag läst av det som du skrivit. En patetisk liten tax som bara skäller på andra och inte kan svara upp själv.
Det finns flera bra alternativa svar på din fråga i tråden så jag tyckte det var onödigt att svara .

Vad är det jag inte skulle klara av? Att stå för att jag misshandlat någon? Hehe jag har aldrig känt sådana behov. Väljer dessutom mina partners med omsorg, det borde fler göra.
Citera
2018-07-01, 11:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ja, obehagligt mycket rök. Men en polisanmälan skulle dock styrka den typen av påståenden. Att hon blivit anmäld från sonen, pappan och skolan för att ha slagit honom. Jag förstod också att sonen valt pappan och inte att hon förlorat vårdnaden vilket hade varit naturligt efter en misshandel.

Skolan har anmälningsplikt om de får höra något om missförhållanden av en elev. Det är inte deras sak att utreda det hela. Så oavsett vem som berättar om anmälningspliktiga missförhållanden, så har de anmälningsplikt.
Citera
2018-07-01, 11:10
Medlem
Citat:
2018 isåfall. Enligt tråden.

Nej, då tror jag mycket mer på sh.Holmes som faktiskt har umgåtts med henne sista tiden. Hon har sagt till honom att hon varken har eller letar en partner. Däremot fantiserar säkert skvallermobben runt henne om relationer med alla hennes träningskompisar. Beholder x kan inte varit pojkvän, det var min övertygelse direkt när hela sällskapet fortsatte till Norge när LW var försvunnen. Osanna rykten om nya pojkvänner kan bidragit till svartsjuka hos mördaren.
Citera
2018-07-01, 11:11
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ber om ursäkt, hade missat DreamTwisters fråga och hinner inte leta nu. Svarar här.
Jag vet inte om det gjorts någon polisanmälan men barnen ska har ringt polisen. Allt enligt LWs egna barn. Hur många gånger kan jag försöka kolla upp.
Anmälan till socialförvaltningen är inte kopplat till enskild händelse. Om jag förstår saken rätt så är det upprepade händelser över tid som gjort att son, far och skola (skolor?) agerat och detta ska ha handlat om flera år, även när barnen var yngre.
Skilj på polisanmälan och socanmälan, så skapar vi inga trådsanningar utifrån subjektiva tolkningar.

Ska vi läsare uppfatta det som att du vet med säkerhet att det gjorts orosanmälningar om LW:s föräldraskap till Socialförvaltningen?
Citera
2018-07-01, 11:12
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Det är absolut fruktansvärt att hon blev mördad. Det är en stor tragedi.
Jag har inget personlig vinst av att måla upp en negativ bild av LW men jag anser att det åtminstone bör vara en balanserad bild av BO och alla inblandade.

instämmer till fullo ,trodde tråden handlade om ett mord ? men den har blivit en boxningsmatch mellan vem som var godast och frommast? nä man vill ha Hela bilden av personerna för att kunna lägga pusslet om mordet ,inget annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in